Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jízda na čínský způsob: šedesátkou rychlým pruhem

První věc, která se vám po příjezdu do Číny stane, je, že vás přejede auto. Pokud vyváznete jenom s odřeným obličejem a poučením pro příště, můžete si gratulovat. Dopravní situace, které zažijete tady, se budou vymykat zdravému rozumu a proniknout do tajů provozu, zašifrovaných do čínských znaků na dopravním značení, bude skoro nepřekonatelný problém.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pussywagon

Jako vždy perfektní článek

A věčným remcalům jednu radu - příště si můžete jít číst jiné blogy, pokud se vám tu nelíbí.

0/0
3.1.2009 1:22

Kvik

Nadsazené, ale pravdivé..

Je jasné, že autor to psal trochu nadsazenou formou a dával dohromady pouze kuriozní situace z města a z toho pak udělal obraz celé dopravy. Nicméně mi stačilo jak se jezdí v Tunisku a přímo městě Tunis.. taky bordel neskutečnej..

0/0
28.12.2008 14:47

o22

Rychly a pomaly pruh

Pokud vim, ani u nas neni neco jako rychly a pomaly pruh. Samozrejme je zazite, ze vlevo se jezdi "rychleji", ale oficialne to, pokud se nepletu, nikde neni.

0/0
27.12.2008 1:47

Mak1

Re: Rychly a pomaly pruh

oficiálně to je napsané v silničním zákoně (paragraf 12 - jízda v pruzích) .... Takovejm, jako jste Vy bych bral papíry na věky:-/

0/0
2.1.2009 8:18

agood.man

trochu nafouklý,ne?????

Jelikož jsem v Číně už třetím rokem a střídavě se nacházím v Shanghai nebo Hangzhou,tak to co tady popisuje ten borec je přehnaný až skoro sci-fi.Nechci se pouštět do vysvětlování detailů ale opravdu to tam není přesně tak jak popisuje.

0/0
25.12.2008 10:38

R.H

haha

Jsem tam čtvrtým rokem...ale je:) ale hadat se nebudu.

0/0
25.12.2008 10:59

Theodor

autore, autore

Mel jsem to stesti, jezdit v Cine necelej rok pro zmenu na skutru 125ccm.  Prvni 2 mesice jsem troubil já na ně. Po 2-3 mesicnim "trainingu", jsem pak jezdil hur nez oni a troubili oni na mne. Kupni cena skutru 2600,-RMB + 1000,-RMB, aby to vubec jezdilo. Prodejni cena naopak 700,-RMB.  Nedavno jsem ho prodal protoze, (treba i dnes 25.12) je tu denně pod 0°C, a to na mne neni. Ridicak, za mne delala asistentka z prace a vysel me celkove na 80,-RMB. Ona odpovidala na otazky u PC a ja sedel vedle ni. - Je pravda, ze pokud by jste aplikoval Cinske silnicni pravidla doma v Cechach, nejspis by jste byl hned prvni vecer ve zpravach, na všech televiznich kanalech.  Ale doprava v Cine, neni tak divoka jak se ji snazite popsat.  - Clanek mi vyzniva jako zesměšnění toho, co tam vidíte/prozivate.  btw:  www.autorevue.cz - muj nick je Theodor - a mala ukazka auto/motor parku.  Pozdrav domu z CLR posila Theodor (Changzhou, Jiangsu Province.) Caj-ťjen

0/0
26.12.2008 5:33

Brainwashington

Článek OK", docela jsem se pobavil!

V Číně jsem sice nebyl, ale připomélo mi to Itálii, kde jsem pár středověkých měst projel, a bylo to dosti podobné!:-)

0/0
24.12.2008 7:47

Honza Z

neco pro me

ja jsem ridic z povolani a jsem uz zvyklej na ledacos, ale i tak mam svoji klapku a kdyz je toho proste moc tak vystupuju z auta a jdu se hadat a tahat lidi z auta, ja bych v cine nejspis dostal pres drzku nebo infarkt:-) Clanek samozrejme beru s lehkou nadsazkou ale japonce, vietnamce a cinany a veskery tyhle lidi znam z jizd v chebu a okoli takze si to dokazu predstavit.

0/0
21.12.2008 21:48

Risa

Přeháníš

autore PŘEHÁNÍŠ :-)!

0/0
21.12.2008 8:08

R.H

Re: Přeháníš

ani moc ne.

0/0
25.12.2008 10:59

Jackie

Jackie Text

[>-]EU

0/0
16.12.2008 13:20

Rozmy

k čemu je ten článek?

Je hezký, že nám pan pisatel vysvětlil, jak to chodí na čínských silnicích. K čemu nám  to ale je? Ten článek nemá absolutně žádnou hodnotu. Jen zkrátil čas nudícímu se pisateli a ukradl čas těm, kteří čekali, že se v článku něco dozví.:-©

0/0
16.12.2008 11:25

FDMerrill

Re: k čemu je ten článek?

Šmarjá ty jsi ale vocas...(Y)

0/0
20.12.2008 23:13

R.H

Re: k čemu je ten článek?

panebože:))) já se fakt bavím. Tohle je normální?:)

0/0
25.12.2008 11:00

profesoralbertprazak@seznam.cz

trocha do mlyna

pouze bych rad vyvratil par nesmyslu....na cervenou se nesmi jezdit ani v Cine

na dalnici se muze predjizdet z prava....takze je jedno ,ze nekdo jede 60 v levem pruhu,  Vec ktera se me opravdu libi...je, ze cervena zluta i zelena blika....coz je uplne super pac vite kdy dana barva zacina a kdy konci......obcas casovy ukazatel na prechode atd............vlastnim cinske ridicske opravneni :-)....lide sice troubi , ale i tak si myslim, ze se tam jezdi ohleduplneji nez u nas..

0/0
13.12.2008 19:32

xx

xx

ja uz v zemich jako je Cina, Indie, Indonesie, nebo Cesko neridim leta, chci zustat nazivuV

0/0
12.12.2008 23:24

Rubik1

Re: xx

R^:-):-)

0/0
30.12.2008 2:56

Jiří

Jízda na čínský způsob

Autor z návštěvy Číny nepochopil nic,protože tam jel hledat negativa za co je placen Krmí čtenáře hloupostmi typu " urvaného žvára" . Kdo v Číně byl  s cílem poznat,"Říší středu v  jejich  histo. a filoso. souvislostech"se nemůže  při její velikosti a početnosti obyvatel vyjadřovat jako  český buran.Kdo si myslí, že máme patent na rozum a rozdávání ho hlavně dnes na východ od nás  nepochopil nic a krmí nás škvárou   subjektivních blbostí, podložených stále pitomějšími zákony a nařízeními našeho dem.parlamentu a min. dopravy.(Viz. zimní obutí na D1 dle toho kdy bude na Vysočině sněžit. Doprava v Číně vypadá z našeho pohledu jako bordel-ale na rozdíl od nás organizovaný účastníky provozu na rozdíl od nás ,kde ho ani zákony nemohou ovlivnit. Řidiči a lidé jsou k sobě příjemní,ohleduplní, zdá se výchovou po staletí  vstřícní a vnitřně ukáznění. Pisálkům a různým  taky dnešním prorežimním  "odborníkům"doporučuji vzít při psaní i a vyprávěních rozum do hrsti.

0/0
12.12.2008 22:43

Ales

Re: Jízda na čínský způsob

Souhlasim s touto reakci. Taky se v clanku nesmyslne zminuje Thajsko, kde jezdit je prochazka ruzovou zahradou v porovnani s Ceskem. Lidi tam nejezdeji jak hovada, protoze vedi, ze na krajnici mohou byt deti nebo cyklisti a rodiny s detma na motorkach a tak jsou k nim ohleduplni. Bangkok je dobre zorganizovan a placena dalnice nad mestem stoji presne tolik, aby na ni byl plynuly provoz, za jehoz ucelem je postavena. Valna cast lidi jezdi inteligentne na motorkach, coz provozu take ulehcuje. Bezohledne ridice jsem videl zejmena v Rusku a ve stredovychodnich zemich.

0/0
12.12.2008 22:59

Rudolf Havlik

Re: Jízda na čínský způsob

Thajsko??????????? v článku???? Už ani nevím co píšu..nebo možná vy..jinak solidní demagogie. P.S. S Ruskem souhlasím, máte naprostou pravdu. Já jsem ale o tom, že by někdo jezdil bezohledně nenapsal ani slovo. Těšilo mě. R.H.

0/0
12.12.2008 23:09

Rubik1

Re: Jízda na čínský způsob

Jsou lidi, kteří neposlouchají, co druhý říká a melou si svou. Jak vidím, tihle lidi jsou stejní i při čtení. Já jsem se docela při čtení bavil.

0/0
30.12.2008 3:00

Rudolf Havlik

Re: Jízda na čínský způsob

ehh..vážený pane, naštěstí bych nikdy neklesnul tak hluboko, abych urážel někoho tak jako vy. Jezdím do Číny předpokládám o dost častěji než asi kdokoliv v této zajímavé diskuzi a asi byste se divil, jaké mám názory na zdejší filoso. a život obecně. I když, jsem si zcela jistý, že vy toho víte o Číně stokrát víc než já a to ani nemusíte zvednout zadek od monitoru. Klaním se vašemu umu. P.S. Já osobně dopravu v Číně miluju a s tou politikou na konci, to opravdu myslíte vážně nebo jste si zapomněl vzít prášky? Přeju dobrou noc. Rudolf Havlík. Pisálek. Na rozdíl od vás se pod své názory umím podepsat.

0/0
12.12.2008 23:06

ravo

Re: Jízda na čínský způsob

Rudo, tak když tam pořád jezdíš s tím tvým Astonem Martinem, tak se buď přizpůsob místním podmínkám nebo jezdi taxíkem. Možná dopravu v Číně opravdu milješ, ale článek tak rozhodně nepůsobí. Tvůj čnenář Pavel.

0/0
14.12.2008 15:22

icmek

Re: Jízda na čínský způsob

vy jste jedinec.. vážně si myslíte, že jde v článku o faktografii? dokážete pochopit recesi a nadsázku? imho bylo účelem článku pobavit čtenáře a přitom ho vlídnou formou seznámit s několika málo fakty, respektive postřehy z prostředí čínské dopravy. celý článek je pohledem autora na věc, nikoliv encyklopedickým výkladem faktů. hledání negativ? jakých? z článku jasně vyplývá, jak se autor na tamní dopravu tváří - obdivuje ji a v podstatě čtenáři popisuje, jak ho to tam baví. ale to holt chce mít v hlavě rozum.

0/0
13.12.2008 14:37

jj

Re: Jízda na čínský způsob

Vnitrne ukaznene moci kde to na ne prijde. A nerikej ze ne!

Jak muzes placat takovy nesmysli? Jaka vychova  ke vztricnosti a ohleduplnosti za Maa, toho nenavistneho masoveho vraha?  A neplet sem rezim ja nejsem komanc abych psal co nejaky rezim dovoli!

0/0
14.12.2008 11:13

Alex

Re: Jízda na čínský způsob

Článek je o DOPRAVNÍ SITUACI v Číně. Co by v něm podle tebe mělo být???

0/0
19.12.2008 16:55

hives

Pekny, ale...

Opravdu skvele ctive napsano. Skoda jen, ze trosku na efekt a nic moc z toho chovani tam neni vysvetleno, takze to vyzni malinko povrchne...

0/0
12.12.2008 22:05

Rudolf Havlik

Re: Pekny, ale...

věřte mi, otázka délky článku. Ale můžu to rozebrat jedno po druhém. Ale máte čas číst elaborát, kterej obhájím ze všech stran anebo si přečíst takovej lehce zábavnej článek s pár fakty a jít se zase věnovat něčemu jinýmu? Je dobré uvažovat někdy o souvislostech. Ale díky každopádně. R.H.

0/0
12.12.2008 23:10

kral ja prvni

Článek je celkem slátanina,

tak trochu mi to připomnělo pohádku, jak pejsek s kočičkou dostali za úkol napsat referát o tom, jak žijí děti v Písku. No nic. Čekal jsem, že se třeba konečně dozvím, jak fungují světelné křižovatky, u kterých jsem ani dlouhodobým sledováním nepochytil pravidla či princip. Semafory za křižovatkou místo před + jízda na všechny barvy. To by stálo za prozkoumání.

0/0
12.12.2008 22:04

Ales

Re: Článek je celkem slátanina,

Semafory za krizovatkou jsou ve 3/4 zemi na svete. To ze ne tady a nikoho nezajima ze si musime vyvracet krk neni normalni. Stejne jako ve vsech zemich s inteligentnimi predpisy ze odbocovat vpravo (nebo v levo-zemich vlevo) muze bez cekani na nejakou deb.lni bolsevickou sipku.

0/0
12.12.2008 23:02

Rudolf Havlik

Re: Článek je celkem slátanina,

Díky, mluvíte mi z duše... aspoň jste mi ušetřil bříška prstů...R.H.

0/0
12.12.2008 23:12

strýček MAX

proč chodit tak daleko?

pěkný článek, ale propč chodit tak daleko? podobný dojem jsem měl i z paříže - půlka aut je bouraná, všechno ucpanýá, žádná pravidla, kupa bouraček v malé rychlosti. NO a taky z Bulharska - když jsem viděl projíždět linkový autobus kruháč každý den v protisměru, měl jsem dost:-D

0/0
12.12.2008 19:33

Rudolf Havlik

Re: proč chodit tak daleko?

No, prostě proto, protože já jsem byl v Číně, až bude někdo v Paříži, napíše o tom článek a pak mu budete psát, proč chodit tak blízko...je to jednoduché. Je to prostě jenom článek o Číně...je to tak složité akceptovat? R.H.

0/0
12.12.2008 23:13

jj

Re: proč chodit tak daleko?

To je jen dojem za skutecneho mesta. Cloveku zvyklemu na prazskou vesnici to tak prijde ze je to bordel.

0/0
14.12.2008 11:15

Polda

Skvele

Tak to je super. Jsem v Cine uz skoro sest roku a nezbyva nez souhlasit. Ale pred autorem sklanim klobouk za talent, jak to krasne napsal. PokracujR^.

0/0
12.12.2008 19:30

čtenář

zkušený cestovatel je schopen akceptovatmístní zvyklosti,

buran jen nadává a pomlouvá. Čím kdo víc procestuje, tím je lépe schopen akceptovat zvyklosti té které země. Nemá-li "cizinec" tuto schopnost, je buď svému okolí k smíchu nebo je svému okolí nebezpečnej, protože se chová ycela NEPŘEDVÍDATELNĚ.. A ještě si stěžuje, že ta země a policie a lidi a auta a kuchaři a personál jsou divní...

A kdo nemá na akceptovat, že každá země má své zvyklosti, ať raději sedí doma, ušetří nervy a zdraví sobě i svému okolí.

V Číně jsem byl 2x, vždy  měsíc. A s dopravou jsem neměl problém, možná jsem se tam cítil někdy i bezpečněji než v Čechách...

0/0
12.12.2008 18:01

Spit_MkI

Re: zkušený cestovatel je schopen akceptovatmístní zvyklosti,

Neprislo mi, ze by autor mel problem. Jen ji vtipne glosuje.

0/0
12.12.2008 18:11

wau

Re: zkušený cestovatel je schopen akceptovatmístní zvyklosti,

dvakrát? no tak to je ovšem něco:) nestačím žasnout. ale rozhodně se bavím. R.H.

0/0
12.12.2008 19:10

Chytracisko

Re: zkušený cestovatel je schopen akceptovatmístní zvyklosti,

Asi máte talent splynout s čínským davem, ale pochopit psaný text se vám moc nepovedlo :-)

0/0
12.12.2008 22:34

icmek

Re: zkušený cestovatel je schopen akceptovatmístní zvyklosti,

vůbec nic jste nepochopil.

0/0
13.12.2008 14:40

Štvavá vysílačka

Zasmál jsem se.

Pokud platí, že až za volantem spadne z lidí přetvářka, tak to vypadá, že jsou číňánci pěkný bezohledný hovádka.

  Např: Takhle uvidíš líp." Poznamenal Číňan a posunul mi páčku na dálkovky".

Tahle kultura má zřejmě k Rusům blíž, než by si číňan připustil:-P 

0/0
12.12.2008 18:00

Pet

to je prd

v Turecku, Egyptě a v Číně jsem normálně řídil, to je všechno prd proti Colombu, tam se v tom všem ještě pohybují krávy a leguáni, auto tam Evropanovi nikdo nepůjčí, plně rozjetý autobus v protisměru se nestihne zařadit a zastavíte na brzdy proti sobě 2cm, během čtyřhodinové cesty jsme klepli asi do deseti motorkářů a tuktuků. První hodiny jsou záhul na srdce, ale pak nastoupí takové nějaké smíření se smrtí, že když  to má přijít tak to přijde, a vezete se jak ovce na porážku.

0/0
12.12.2008 17:05

Believe

Re: to je prd

zajimavy, ja procestoval skoro celej Cejlon, (mimo tamilsky oblasti) a za tu dobu jsem videl snad jenom dve nehody, z toho jedna ze nakladaku v zatacce upadlo kolo.. v cechach vidim bouracku aspon 1x denne. Prvne jsem si taky nemohl zvyknout, ale jak pisete, po case si clovek zvykne a ze se proti nemu skoro porad nekdo riti v protismeru, uz bere jako kolorit, s virou, ze ono se to na tu silnici vzdycky nejak posklada.R^

0/0
13.12.2008 14:42

Celebrise

Ehmm..

První věc, která se vám po příjezdu do Číny stane, je, že vás přejede auto ? To muze napsat jen dement.. navic ridit bez prislusneho povoleni.. ja vim demokracie ze ano ? bez komentare..

0/0
12.12.2008 16:52

dement

Re: Ehmm..

cha chááááááá:)))))))R^

0/0
12.12.2008 17:21

Durisek

Re: Ehmm..

Je videt, ze jezdis do Ciny ob mesic a nikdy se ti to nestalo. Ty tele, co nevytahlo prdel z vasi vesnicky.

0/0
12.12.2008 18:40

Vitek Moser

Cina Cina Cina

V clanku mi chybi par podstatnych uchylnych pravidel, co maji v Cine.

Napriklad ze na cervenou se muze jet, pokud je to bezpecne. Definice bezpecna je na ridici ;-) Nebo ze kola nesmi v noci svitit, protoze by oslnovala protijedouci auta :-)

Jizda na dalnici, kde v pruhu HNED VEDLE vas jede v PROTISMERU 8tunovej nakladak taky neni neobvykla :-)

Kdo nezazil, nepochopi.

0/0
12.12.2008 16:21

profesoralbertprazak@seznam.cz

Re: Cina Cina Cina

neplacej tady nesmzsl za nesmyslem..............ja vlastnim cinsky ridicak a nic co tady pises neni povoleno....

0/0
13.12.2008 19:23

ELISKA

SKVELY CLANEK

R^ uz dlouho jsem se nad zadnym clankem takhle nenasmala... fakt super!

0/0
12.12.2008 15:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.