Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

USA: Bože, spas naše auta!

Jako trojice spoluviníků pádu tří amerických automobilek se tři velká sportovně užitková auta (SUV) němě kála a prosila s dělníky v lavicích chrámu Velké milosti Boží, jednoho z největších kostelů v Detroitu, o rychlou spásu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Becher

tři velká sportovně užitková auta (SUV) ???

VVVFORDVVV

... ale že by Escape byl velké auto, to opravdu není. Je to vlastně malé SUV, evropské označení Maverick (či stará Mazda Trubute). Kdyby tam byl Expedition, F150 či alespoň Explorer, tak by mezi ty ostatní zapadl. Tato nákupní taška (jezdím s ním 2 roky) nemůže mít přeci přídomek VELKÉ AMERICKÉ AUTO ...

0/0
16.12.2008 15:45

europan

amik

Bohu vdaka ze som europan a nie amik

0/0
15.12.2008 17:47

kaktusak

porovnani

u nas jedzi prumerny clovek v HTP, v usa jezdi prumerny clovek v nejakym petilitru.. kto je ekologictejsi? a nebo, ja jakozto student jezdim ve stare skodovce (1,3 liter) v usa nejaky 16ti lety spratek jezdi v obdobne stare herce. Dejme tomu ze najezdime rocne to same (20tkm), u me prumerna spotreba ratana za posledny rok - 8,41 l/100km, by me zajimalo kolik vypali taky dvacetiletej usa pickup na stovku... ale zarucene to nebude pod dvojnasobek me spotreby... a koneckoncu, co se me nevleze do auta to se mi vleze na auto takze predpokladam ze odvezeme +- rovnako

kde je problem? holt amici by meli zacit premejslet a ne jenom tupe hledet, a ad ta mse - jedine slovo: debilizmus

[>-]

0/0
15.12.2008 16:36

ff

Re: porovnani

Rika se tomu zavist. Az si jednou vystudujes, slezou ti uhry a koupis lepsi auto (alspon felicii) budes mluvit jinak. Porovnavas financni stranku jak ty jsi chudej a on bohatej a maskujes to ekologii a kecama okolo.[>-]

0/0
15.12.2008 21:11

Petr

Re: porovnani

Debil jsi ty, on psal holá fakta, ty jen hloupě urážíš. Jeho příspěvek nemá se závistí nic společného

0/0
16.12.2008 9:10

guntan

Naprosté zoufalství - Kde je Americký sen ??

Žádat Boha o záchranu automobulek...8-o Toto je ukázka naprostého zoufalství a katolicky/americkoho degenerativního společenství. Kdepak je ten americký sen ? Řek bych, že současnému kapitalismu zvoní hrana... Mají co chtěli.

0/0
14.12.2008 9:39

cibusp

No comment

To sou šašci, to snad neni možný. Sice mám jejich JEEP s tim malinkatymnm pětilitrem, ale tohle 8-o8-o8-o;-D;-D;-D;-D

0/0
10.12.2008 14:18

__XXXX___

Ty auta

jsou takové malé ekologické kamiony. Spotřeba jen 18l na 100 km ;-D

0/0
10.12.2008 11:42

ježek

Bůh je vyslyšel

Nedávno se Amíci modlili u pump za levnější benzín:

 

http://www.youtube.com/watch?v=jmjMcwHnFSE

 

Tak je Bůh holt vyslyšel. Ale zřejmě to nebylo úplně přesně to, co Amící představovali. Bůh jim benzín sice zlevnil, ale tak, že na ně uvalil hospodářskou krizi. A proto až se budete příště k Bohu modlit, dvakrát si to promyslete, abyste nakonec nedopadli ještě hůř... :-)

0/0
10.12.2008 1:47

Bunny

Vlastni arogance je tam dostala, do pekne bryndy

Americke automobilky vydelavaly majlant, potom usnuli na vavrinech, a kdyz skoupili cizi znacky ( Land Rover, Volvo, Aston Martin , Jaguar), totalne je podelali, jsou tupci, kteri neumi udelat poradne auto, neni divu, ze je japonci predbehli. Ted rozprodavaji, co se da. At krachnou, za blbost se plati. Je to jejich problem, kdyz neumeji udelat poradny vyzkum trhu:-(

0/0
10.12.2008 0:18

luc

ble

V USA dostal hypotéku čtrvt mega pomalu každej špinavej černoch, kterej měl do (Y) díru - teď to taky podle toho vypadá - slumy na předměstí se vybydlujou, nikdo nemá prachy na splácení - běžte a hlásejte tu zvěst - dejte se k mormonům :-©

0/0
10.12.2008 0:09

ff

Re: ble

u nas je to jinak?

0/0
15.12.2008 21:12

Eklhaft

.........

Vypatlanci....   :-©:-©:-©:-©:-©

0/0
9.12.2008 22:45

hnusil

Magori

Fakt magori, nechal bych je zkrachovat, aby zacali normalne uvazovat.

0/0
9.12.2008 21:59

lulou

lulunku

postižení černí američani, ale bůch je jistě vysliší jak jinak přeci.;-D

0/0
9.12.2008 21:14

1000mb

Re: lulunku

Běž si dát radši diktátek  z češtiny.

0/0
9.12.2008 21:39

pan bloumal

nevím, nevím

Jenom si tak říkám kde jsou dnes akcionáři těch automibilek, kteří roky hrabali penízky a žili si jako čuníci v žitě. Dneska kdy jde všechno do kopru se nějak nehlásí. Když penízky hrabu v době konjunktury, tak bych měl penízky klopit v době krize. Ale to oni ne. Že by se naučili něco o českém gangsterském kapitalismu, dle největšího odborníka na globální problémy Vašíka Klause? V ČR jsme taky po privatizaci zaplatili továrny a banky ještě třikrát. ;-D

0/0
9.12.2008 20:57

halalik

hmmm

Kdyz maji chute na takovy divadlo, tak evidentne zadnou krizi netrpi.:-P

0/0
9.12.2008 20:20

lks0079

Amerika se nechce měnit

Problém ameriky je na několika úrovních.

- levný benzín bez spotřební daně nikoho nenutí k úsporám

- sračkovní 80 oktanový benzín který se tam prodává i kdyby byl drahý, tak se nedá použít do maloobjemových turbo motorů jaké se používají v evropě, takže amíci to nahání obsahem motoru a motor s velkým obsahem nikdy nebude úsporný.

- naftu amíci používají jen do náklaďáků a nic na tom nehodlají měnit

Stále si ještě myslíte, že amíci vyřeší svou krizi napumpováním 30ti miliard dolarů do automobilek ?? Ne né, tady smrdí něco jiného :-)

0/0
9.12.2008 19:55

m4!

Re: Amerika se nechce měnit

dan (i spotrebni) na benzin samozrejme maji, jen to neni lichvarskych 50% jako v komunisticke evrope ale jen asi 10% (lisi se stat od statu, nejdrazsi tradicne v kalifornii, kde maji k jednomu galonu prirazku asi 25 centu, ze kterych se pak opravuji silnice => zadne dalnicni znamky a vetsina dalnic zdarma)

motory s vyssim obsahem jsou uspornejsi na dalnicich (jet 80mph na dalnici s 3litrovym motorem je snad uspornejsi nez se skodovkou 1.2htp, nehlede na to, kolik toho vetsi auto dokaze odvest) a dalnicni sit je v usa mnohem hustsi a benzin se samozrejme prodava i s vyssim oktanovym cislem (ktere je ale porad nizsi nez nas natural)...

v kazde civilizovanejsi zemi se nafta pouziva jen do traktoru a nakladaku, protoze inteligentni obyvatele neradi vdechuji zbytky ze spalovani nafty (z benzinu zbyde po spaleni skoro jen CO2, ktere prispiva k tvorbe kysliku)

0/0
9.12.2008 20:07

m4!

Re: Amerika se nechce měnit

krize je zpusobena pouze poklesem poptavky, az se za par let z teto "krize" svet vyhrabe, poptavka opet stoupne a automobilky zacnou zas vydelavat

0/0
9.12.2008 20:07

j.

Re: Amerika se nechce měnit

Nepochybuju, ze treba japonske a evropske automobilky zase zacnou vydelavat. Big3 ale ztraceli trhovy podil, vykazovali ztratu a predluzovali se uz v dobe rustu. Treba GM uz na konci 2007 bylo fakticky predluzene asi o 30 mld. dolaru. Jestli nedojde k masivni restrukturalizaci a vyraznem zmirneni dohod s odbory, tak nema cenu cpat do Big3 dalsi penize, jenom by se za par mesicu projedli a vratili se s natazenou dlani.

0/0
9.12.2008 20:46

Marcellus

Re: Amerika se nechce měnit

Ty jsi nejak konkretne vzdelan v oboru? Podle toho co chlistas za blbosti to opravdu prilis nevypada:]]]

0/0
9.12.2008 22:45

A.

Re: Amerika se nechce měnit

Tri typy tu maji: 87, 89, 92 oktanu

0/0
9.12.2008 20:13

m4!

Re: Amerika se nechce měnit

uz si to presne nepamatuji, ale tohle vypada vic realne, nez tech 80... vetsinou se oznacuji jako regular, plus a premium/supreme...

0/0
9.12.2008 20:19

Zapata

Re: Amerika se nechce měnit

Navíc jak jsem někde četl na jiné diskuzi mají údajně jinou metodiku na stanovení oktanového čísla, tudíž je to to samé co u nás akorát se to jinak značí. V USA jezdí spousta japonských vozů a nemají s benzinem žádný problém.

0/0
9.12.2008 20:47

Snoopy

Re: Amerika se nechce měnit

nejspíš proto, že mají místním benzinum přizpůsobené motory. A nejen motorů, taky olejům, které jsou "trochu" jiné.

0/0
10.12.2008 10:49

rzr

Re: Amerika se nechce měnit

Oktanová čísla jsou závislá na metodice, a 87, 89, 92 oktanu odpovídají té nejpřísnější normě, jinak to odpovída tomu, co se prodává v Evropě tj cca 91, 95 a 98 oktanů. Ostatně je to na každé pumpě ve státech napsané přímo na výdejním stojanu.

0/0
9.12.2008 20:57

BR75

...

Kámoš chtěl před pár lety koupit něco úsporného v Americe a musel vzít Xedos s třílitrem,nic menšího tam v té době nebylo:-P

0/0
9.12.2008 19:14

m4!

Re: ...

tvuj kamos asi nakupoval u prvniho prodejce, ke kteremu prisel... kdybys napsal dvoulitr, tak pak bych tomu mozna veril :-)

0/0
9.12.2008 20:21

Mladý akcionář

cena benzínu

Zásadní  problém amerických automobilek vidím v tom, že jejich auta si mohou lidi dovolit když stojí benzín cca. 15Kč na litr. Jakmile se cena zvedla někam ke 20Kč za litr, přestali ty žrouty kupovat a začali přemýšlet jak ušetřit na benzín ... tři kýble článků o úsporné jízdě, plánování cest, vyzvedávání dětí sousedů  8-o

0/0
9.12.2008 18:50

tomas

Re: cena benzínu

kdyz nemas informace tak tak se jenom divej a nepis blaboly.Benzin je cca za 8Kc litr.(dneska)

0/0
9.12.2008 21:36

Mladý akcionář

Re: cena benzínu

OK, napsal jsem to špatně .Když stál 1,8USD za galon bylo hej. Jak stoupl na 4 USD bylo ouvej. Ale je to i o tom, že když stál u nás litr cca. 35Kč, tak v USA přišel asi na 22Kč.... my jsme tu normálně fungovali a oni z toho měli "národní pohromu".

Apropos, kde mají benzína za 8Kč? V Rusku nebo Saudské Arábii? Nebo je to cena na vstupu, před zdaněním....?

0/0
9.12.2008 22:44

__XXXX___

Mám dotaz

A jaká auta se tam v těch USA kupují?? To tam vozový park stárne a každej jezdí v 12 let starým? Nebo kupujou japonskou a evropskou konkurenci??:-P

0/0
9.12.2008 17:44

KArel

Re: Mám dotaz

Momentálně nekupují ani tu konkurenci, celý trh automobilů obrovsky poklesl, takže opravdu auta teď zrovna stárnou :)

0/0
9.12.2008 18:15

Karlik1263

Re: Mám dotaz

Bydlim v USA uz 30 let a kupuji jenom Japonce. Nejvic proto protoze jsou spolehlivy. Mam Toyotu Corrolu 1.8Litr motor samozrejme na banzinu usetrim.Skousel jsem Jeep Liberty v roce 2005 ale hned jsem tu sunku dal pryc,samy problemy a plno penez na opravy a navic 3.7Litru Motor. Detroit se musi holt naucit od Japoncu uspornost a kvalitu jestli chce prezit. Evropsky auta tu nejsou moc splolehlive Volkswagen,Volvo,Saab i ty Mercedsky clovek za tu udrzbu da daleko vic nez za Japonce.

0/0
9.12.2008 19:44

j.

Re: Mám dotaz

Volvo a Saab jsou GM, bohuzel... Mame ve firme dve 9-5, a tak mam predstavu o jejich spolehlivosti.

0/0
9.12.2008 20:49

hejcoze

Ekomentalismus + Amerika = Hybridní 6.0L V8. Prostě geniální

Víše zmíněný Chevvy Tahoe Hybrid, kterej má 6.0 V8 s elektrikou má spotřebu 21 mpg, zatímco normální má kolem 16 mpg. (MPG - miles per galon - imperální jednotka spotřeby).

Evropská představa nízké spotřeby je VW Blue-Motion s 75 mpg. To je asi 4l / 100km.

Jediný problém že fakt že že zmíněných 21 mpg, Tahoe skoro nikdy nedosáhne.

A prakticky neexistuje v současném autoprůmyslu jediné odvětví kde by byla Amerika lepší.

A jen tak, jak to dopadne když amerikán dostane auto co za něco stojí: http://www.wreckedexotics.com/.

0/0
9.12.2008 17:40

m4!

Re: Ekomentalismus + Amerika = Hybridní 6.0L V8. Prostě geniální

;-D

srovnavas nesrovnatelne...

podle tebe je tedy evropsky vrchol uspornosti audi q7 v12 tdi s realnou spotrebou cca 20 litru nafty na 100km... nehlede na sracky, co potom vsichni dychame z te nafty...

btw zkus najit lepsi auto ve stejne kategorii, za podobne penize a se srovnatelnymi parametry k corvette:-P

0/0
9.12.2008 20:14

loogieboy

hybridni pohon dle USA

To je 6 litrovy motor se spotrebou alespon 30l/100km a elekrickym pohonem na svetlo v kufru.... ;-D

0/0
9.12.2008 17:16

Frank Drebin

No já bych se zas tak nesmál,

modlitbou už stejně nic víc nepokazí, kolektiv se utuží, zazpívají si, zatančí, nějaký to kilo shodí a nakonec i ti kongresmani zvednou ruku už jen za tu show. Porád je to lepší, než kdyby ti lidi šli rozbíjet výlohy. R^

0/0
9.12.2008 17:07

M

Nevidim tam

zadneho bileho kazatele. To je diskriminace.

(Y)

0/0
9.12.2008 16:34

m4!

Re: Nevidim tam

to je tim, ze vetsinu aut v usa montuji v detroitu, kde zije spousta cernochu, kteri t auta montuji... logicky vyrobci zacnou propoustet jako prvni a tudiz o praci jako prvni prijdou prave cernosi... zadnej rasismus bych v tom nehledal (narozdil od jedne neprispusobive minority v cechach, tito cernosi pracuji...)

0/0
9.12.2008 20:17

Cicinka

...

8-o8-o8-o

(Y)(Y)(Y)

:-©:-©:-©

0/0
9.12.2008 16:31

marha

to si delaji prdel...

Tak oni se priznaji, ze vyrabeji smejdy, ze podvadi zakazniky, ale zadaji kongres at jim zaplati dluhy z dani tech zakazniku a manageri s jejich odmenami se smeji a dal zustavaji u koryt..  A jeste tahle saskarna..a schovavaji se za rukojmi (potencialne nezamestnane zamestnance ) k tomu se da rici je..:-©

0/0
9.12.2008 15:40

BrumlajiciCmelak

To už je jak

v blázinci či na planetě opic .... ti lidi asi žijou v jiném světě:-©

0/0
9.12.2008 15:37

AldaPalda

Re: To už je jak

bohuzel, jenom na jinem kontinentu, ale docela casto to vypada, ze jsou z uplne jinyho vesmiru

0/0
9.12.2008 15:40

AldaPalda

American BullCrap

typickej emerickej bullshit, to snad neni pravda, budou se modlit o spasu sveho automotive, co treba zmenit zpusob zivota, kralove konzumu ???

0/0
9.12.2008 15:36

Kosta262

Re: American BullCrap

No to právě udělali. Přestali si kupovat auta jen tak z dobrý nálady a výrobci z toho krachujou.

Takhle je to ale všude. Všichni výrobci zvyšujou a zvyšujou výrobu a stačí aby klesnul růst prodeje a jsou v p...  Proč taková Škodovka, přestože už teď má prodáno víc aut než loni, má problémy??? 8-o

0/0
9.12.2008 19:22

Rozmy

Fiat

tak to je dobrý.....seberte se a pojďte se pomodlit za moje Punto ;-D

0/0
9.12.2008 15:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.