Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Emirátech na silnice nesmějí auta starší dvaceti let

Čeští řidiči lamentují nad novými ekologickými poplatky, ve Spojených arabských emirátech (SAE) ale zvolili ještě radikálnější řešení. Od ledna musí kupující v Česku platit při převodu starého auta zvláštní ekologickou daň. Na Arabském poloostrově prodej aut starších deseti let raději zakázali úplně a víc než dvacetiletá auta nemohou na silnici vůbec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jirka

Uniklo mi něco?

"Policie odhaduje, že až 30 procent nehod je zapříčiněno starými auty, která se také často porouchají a zapříčiňují zácpy."

Takže až 70% nehod je zapříčiněno auty novými?!?! To je skandální, okamžitě vyhnat nová auta ze silnic!

0/0
5.2.2009 11:52

bmichal.cz

jj

Něco podobného by měli zavést i u nás. Po silnicích staré herky ... Pryč s vraky ...

0/0
15.12.2008 0:25

lenin

dovoz

můj kamoš pracuje v Saudské Arabii, už sme domluvili byznys. dovoz luxusních ojetin do evropy - pro sběratele [>-]R^

0/0
11.12.2008 16:14

sfetovanej_dement

Re: dovoz

Hmm to jsi hustej.

0/0
12.12.2008 23:43

Coraxus

Re: dovoz

To je náhodou výbornej nápad - sběratelé získají pěkný exempláře a pár zajímavých aut bude zachráněno... R^

0/0
15.12.2008 3:25

Volvo-pacient

škodovky vs. s-klády

zaímco u nás se likvidujou škodovky, v SAE s-klády, bentleye, atd...

0/0
10.12.2008 19:05

Kuchibiru

Heh..

Až někdo bude schopen vyrobit hezký auto, koupim si ho.

Ale na ty hnusný přeelektronizovaný obludy, co se vyráběj

posledních 20 let s.ru, do toho bych si nesed :-)

0/0
10.12.2008 16:20

icmek

Re: Heh..

souhlas !! ;-D

0/0
11.12.2008 10:07

falonso

Re: Heh..

Nejlepší je 15 let stará Honda;-D;-D;-D

0/0
11.12.2008 16:03

icmek

Re: Heh..

přesně:) R^

0/0
11.12.2008 17:11

Kuchibiru

Re: Heh..

Jo, ta je dobrá (Prelude)

0/0
12.12.2008 2:08

sfetovanej_dement

Re: Heh..

Souhlas soudruhu. Mela by se obnovit vyroba skoda120. A budou ji prodavat za 20k, jako za starych casu.

0/0
12.12.2008 23:45

Luk

Re: Heh..

jenže ona za starych času stala 40-60k

0/0
13.12.2008 18:01

sfetovanej_dement

Re: Heh..

soudruh ma bod[>-]

0/0
14.12.2008 18:43

A1

...

když má někdo plné korýtko tak se mu to chrochtá ..že

0/0
10.12.2008 16:02

qwerty

????

Jak může někdo srovnávat obyvatele Emirátů s českým důchodcem? :-))))))))

0/0
10.12.2008 14:46

Ebo

Re: ????

..jak vidíš, tak může ..  oni totiž v Novinkách berou 35 hrubého, tak jsou vysmátí ..

0/0
10.12.2008 15:51

Performer

Re: ????

35 hrubého je sakra málo (v Praze k nepřežití)

0/0
11.12.2008 12:51

sfetovanej_dement

Re: ????

tak by ten duchodce nemel bydlet v praze a jezdit autobusem

0/0
12.12.2008 23:45

bmichal.cz

Re: ????

35 hrubého je opravdu spodní hranice pohodového života...

0/0
15.12.2008 0:27

Anonymous

neporovnatelné

Rozdíl mezi emiráty a ČR tu přece jen je. Říká se tomu kupní síla. Díky téměř nulovým daním(pokud to není rovnou nula) a příjmům z ropy si to mohou dovolit. Kdyby u nás lidi neplatili daně(ti co pracují)  tak by peníze přehazovali vidlema !

0/0
10.12.2008 14:45

tomáš marný

Re: neporovnatelné

jo jo, mít tak příjem rovný tzv. superhrubé mzdě a nakupovat zboží bez daní, to by hned byla životní úroveň na trojnásobku. Ovšem ropu nemáme ale za to spoustu podbodníků zlodějů a tunelářů v politice, co si hrabou do svého koryta a prostý lid je pro ně až poslední v řadě..

0/0
10.12.2008 14:55

Zdenek

Re: neporovnatelné

Verte tomu, ze tri ctvrtiny populace Emiratu nedisponuji ani takovou kupni silou, jako vetsina populace ceske. Jde jen o to, ze nakup auta je skutecne tak jednoduchy, jako koupe televize v supermarketu.  Na dluh, samozrejme. Takze tohle opatreni donuti koupit si nove auto i toho, kdo by se spokojil s tim dvacetiletym. Bez ohledu na to, jak si s tim poradi jeho kapsa v budoucnu. Za vsim timhle bych spise hledal lobby prodejcu aut, nez nejake ekology (kteri tam fakticky vubec nexistuji). Koneckoncu, majitele firem obchodujicich s auty jsou v podstate bezvyhradne superbohati emiratane, kteri dokazi ovlivnit legislativu ve svuj prospech. Sekundarnim efektem je pak to, ze snizenim poctu aut na silnici se zlepsi katastrofalni situace v mistni doprave. Vlastni ekologie je az na poslednim miste. Nicmene, nekolik much jednou ranou....   ;-D.  A s danemi to nema nic spolecneho    

0/0
11.12.2008 9:04

tomáš marný

iVčera dnes chrlí perlu za perlou

Omg, co je tohle za článek, který má obhájit zavedení ekologického výpalného v ČR? Koho zajímají nějaké emiráty, které žijí z ropy, benzín je tam skoro zdarma a zcela odlišná životní úroveň?

Problém u tzv. ekologické daně ČR je v tom, je vlastně není ekologickou ani trochu. Každý majitel staršího auta teď to své auto odjede až do stavu, kdy neprojde další technickou, protože se stalo neprodejným. Hlavní problém vidím v tom, že je opět zatížena vrstva obyvatel s nejnižším příjmem. Tady přece vůbec nejde o to že by majitel starého auta nechtěl koupit novější, ekologičtější, ale o to, že na novější prostě nemá a teď už tuplem ne. Další zákon vymyšlený chorým ekologickým mozkem, který ničemu nepomůže, ale naopak vše zhorší. Kdyby raději stát dal nějakou daňovou úlevu pro sociálně slabší rodiny, pokud by si koupili nové auto, nebo ojetinu s alespoň euro 3, za prokazetlného zlikvidování současného vraku s euro 0, to by bylo přínosné, ale tohle je naprosto k ničemu!

0/0
10.12.2008 14:34

Re: iVčera dnes chrlí perlu za perlou

Jednak vůbec nejde o blokování prodeje ojetin, protože euro 3 plní i 9 let stará fábie má to jen zabránit, aby se sem tahali popelnice 20 let staré ze západu. A druhak, proč by sociálně slabší měli dostat příspěvek na nové auto? Buď je někdo sociálně slabej a na auto nemá vůbec. Nebo si tento luxus chce dopřát a obětuje tomu nějaké finance. Nevidim důvod, proč by se auta měli rozdávat lidem co na ně nemají. Bez auta hlady neumřou a k životu potřebné není.

0/0
10.12.2008 14:54

tomáš marný

Re: iVčera dnes chrlí perlu za perlou

aha, no tak to je taky názor. A co třeba lidi na venkově? Jak se mají dostat do 10km vzdáleného města za zaměstnáním? Autobusem? No to asi těžko, zvláště v třísměnném provozu. Pro ně není auto luxus ale naprostá nezbytnost. Nikomu by se nerozdávalo bezdůvodně, ale přispělo by se mu ve formě slevy z daně, pokud by nahradil své nevyhovující neekologické auto novějším. Vy ve městech asi nemáte ponětí jaké to je živit rodinu s měsíčním čistým příjmem obou rodičů 20000, že? No a na venkově dělá běžný dělňas za 10-15 čistého, musí dojíždět, děti na škole, provoz domu a co mu z té výplaty zůstane? Kolik asi tak může ušetřit? Tvůj příspěvej je typickým pravičácky nadřazeným blábolem, měl by ses nad sebou zamylset.. 8-o:-©

0/0
10.12.2008 15:04

Re: iVčera dnes chrlí perlu za perlou

No a tady zas potřebuješ cca 20 čistýho měsíčně na to aby sis koupil starej malej byt. Všude je něco. O týhle blbosti se diskutuje už 1/2 roku. Každej dělník měl čas teď omladit svůj vozový park. Já netvrdim, že by do práce měli chodit pěšky. Můžou jezdit na kole, na motorce. Můžou jezdit i autem typu š105/120, jen ho musí mít teď nebo ho koupit do konce roku. Nic víc. Začne to platit z důvodu, že u jiných článků na toto téma psali lidé, že se jim vyplatí koupit "luxusní P205" za 5tis v cizině (za tu cenu to bude supr stav) dát dalších 10 za přivezení a uvedení do provozu a pak tady tou pixlou jezdit. Tímto se zamezí tomu, že pokud chtějí jezdit pixlou tak alespoň zužitkují nějakou místní a ne že přivezou další z ciziny. Další je, že čim míň bude na vesnici aut tim víc tam bude autobusů, protože starosta i okolí zjistí, že je lepší přihodit 10 autobusů deně a mít lidi, kteří chodí do práce než autobus zrušit a mít lidi na podpoře.

0/0
11.12.2008 11:36

tomáš marný

Re: iVčera dnes chrlí perlu za perlou

s cenami bytů a domů je to rozhodně o něčem jiném, ale to je asi tak jediné co lze koupit na venkově levněji. Oblečení, jídlo v obchodech, doprava, to vše je na venkově o dost dražší, ale tenhle argument už příliš nezaznívá. Jezdit na kole nebo na motorce 10km do zaměstnání, no chtěl bych Tě vidět. Já vím že v praze znáte sníh jen z doslechu, ale tady na vysočině jsou tři, čtyři měsíce v roce se sněhem a to i tím ujetým na silnici. "Každej dělník měl čas teď omladit svůj vozový park" tak touhle větou jsi to rozsekl, no tak ještě přidej bombot ve stylu "každej dělňas na venkově si může dovolit koupit nebo postavit svůj dům" a je to kompletní.. Omg, asi žiješ na jinej planetě. S těmi autobusy jsi opět mimo. Jsou vesnice kam autobusy vůbec nejezdí a už vůbec ne, aby sváželi lidi na noční a z odpolední směny. Navíc ceny autobusů jsou na takové úrovni, že se vyplatí jezdit i sám autem, navíc autobus nic neřeší, protože nejede tam kam potřebuju kdy potřebuju nebo o víkendech.

0/0
11.12.2008 20:05

Re: iVčera dnes chrlí perlu za perlou

Ano s cenami bytů je to o něčem jiném. Tady platíš cca 12tis měsíčně jen hypotéku 30 let na cosi ukrutně mrňavýho a to ještě jen pokud ti na to půjčej. Ale dle tvého názoru je asi nutné jen dojíždět do práce a bydlet netřeba. No a neříkej mi, že není možnost se domluvit s kolegou z práce, který je ze stejné vesnice nebo jí projíždí. Nemusí mít každej svoje auto, stačí odvoz. Jinak na venkově je levněji např i v hospodách, pivo v praze tak levný není, večeře taky ne a alkohol obecně v hospodách taky ne, ono to není vždy jen to, že na venkově je dražší všechno. Kdyby to tak bylo tak by tam nikdo nezůstal.

0/0
11.12.2008 22:17

tomáš marný

Re: iVčera dnes chrlí perlu za perlou

PS: Euro 3 není pravda nic vyjímečného, můj 15 let starý VW Golf tuto normu splňuje, ale tady jde více o princip a o zvyšování zátěže nejchudších vrstev.

0/0
10.12.2008 15:06

kája

Re: iVčera dnes chrlí perlu za perlou

máš štěstí,moje sedmiletá škodovka tu normu nesplňuje,ale Boleslav na ni měla vyjímku

0/0
10.12.2008 19:53

tomáš marný

Re: iVčera dnes chrlí perlu za perlou

proboha, co tam je za motor? To nemá ještě ani katalizátor? A je to koncernový motor? Měl jsem za to, že VW od roku cca 1997 vyrobil už všechno co bylo v euro 3

0/0
11.12.2008 20:08

Luk

Re: iVčera dnes chrlí perlu za perlou

Takže pán má na mysli poslední Felicie vyrobené do poloviny roku 2001, které měly  vyjímku  a mohly plnit E2.

A katalyzátor to má, pouze auta s E0 sou bez katy, a E1 - občas ropy sou bez něj.

0/0
13.12.2008 18:09

Re: iVčera dnes chrlí perlu za perlou

Proč zvyšování zátěže a proč jen nechudších vrstev? Nikdo je nenutí kupovat si vrak za 2 tis a přidat 10 eko poplatek. Můžou koupit auto za cca 20 a doplatit 3 tis nebo koupit auto za 100 a nedoplácet nic. Jednak v tomhle chtějí v budoucnu pokračovat a dávat postupně poplatky i za euro3, atd a druhak tohle postihne i bohatý. Pokud si někdo bude chtít z nostalgie nebo z nudy koupit vrak a zrestaurovat ho bude to i bohatýho stát o 10tis víc. Když jsem dříve jezdil š105 tak jsem nalej méně km a provoz byl dražší než teď u feldy. Rozdíl byl jen v pořizovací ceně a v tom, že š105 měla furt nějakej problém. Pořád někde něco vrzalo, netěsnilo, utíkalo, prasklo, mizelo, upadlo, atd. Teď mi to jen rezne. Za nějaký čas to prodám (cena klesne o 3tis za tento poplatek) a bude něco novějšího, zatim mě nic nenadchlo natolik abych to koupil. 3 tis stojí dneska ručení, víc než to stojí poviné zimní gumy. Je to 1/3 ceny dálniční známky. O co teda jde? Tuším, že kolem 2 stojí blbá technická.

0/0
11.12.2008 11:47

tomáš marný

Re: iVčera dnes chrlí perlu za perlou

tak tomu říkám demagogie.. A dokážeš si vůbec představit že je spousta lidí, kteří si nemohou dovolit investovat 30k do auta ani kdyby se na hlavu postavili? A auto přesto potřebují pro dopravu do zaměstnání. Ale to asi nemá cenu, tohle je nekonečná debata s městským člověkem (počítám že z práglu, tam je podobný pravičácký názor běžný) který nikdy nepochopí jaké to je žít z ruky do huby a když se mu podaří ušetřit dvacet tisíc na auto, znamená to pro takového člověka rok škudlení. Poznámka o tom, že je stejně potrestán i bohatý, co by si rád koupil takové auto je k smíchu, za prvé, kolik lidí s nadprůměrnými příjmy půjde koupit třeba tu šáde a pokud jde o veterány, ty jsou dnes už někde jinde cenou. Třeba taková felicia ve slušném stavu je otázka tak 150tisíc, možná už víc. Co se týče nákladů na provoz š120, trochu si to pleteš. Za 100tkm, jsme u ní měnili spojku (doma v garáži) prasátka, čepy, tlumiče a podobné běžné opotřebení, opět doma v garáži.

0/0
11.12.2008 19:43

Re: iVčera dnes chrlí perlu za perlou

Ne já si nedokážu představit investici 30 tis do auta. Nejsem taxikář, to je asi jedinej případ, kdy slovo investice má svůj význam. Jinak za auto se peníze utrácejí, vyhazujou, cpou se do něj. Investice je něco co mi peníze zhodnotí a to auto rozhodně není.

No a na závěr - spojka musí vydržet o dost víc než 100 tis km. Buď je chyba mezi sedadlem a volantem nebo jste jí tam blbě narvali:-P

0/0
11.12.2008 22:32

tomáš marný

Re: iVčera dnes chrlí perlu za perlou

Na vesnici jsou totiž zruční lidé, kteří si dokáží poradit a v takovém případě jsou pro ně provozní náklady = benzín, olej, + podstatně levnější náhradní díly než na novější auto. Takže ve výsledku je takové auto vyjde opět nejlevněji i na provoz. Čím novější auta, bývá to pravidlem, tím více poruchová - především elektronika. šáde bylo velmi jednoduché auto, elektrika o pěti drátech a nemělo se tam co podělat, s vyjímkou koroze :-/ S cenami povinného ručení je to jistě pravda, ale to se těžko může nějak obejít. Na dojíždění do 10km vzdáleného města za zaměstnáním dálniční známku opravdu netřeba.

S tim dovozem z EU je to pravda, stavame se vrakovištěm pro evropu, ale tento způsob okrádání lidí to nespasí a akorát to zase způsobí že chudí budou chudší a bohatí bohatší. To je konec konců stručné vysvětlení politiky ods, modrého moru pod kterým se dusí nižší střední a chudší vrstva

0/0
11.12.2008 19:53

Re: iVčera dnes chrlí perlu za perlou

Nějak mi uniká jakou souvislost má třeba zručnost se spotřebou? š105 mi baštila 8 a něco a felda a obdobné novější mi baští při rychlejší jízdě 6. Pneu stojí stejně. Olej a filtr taky. Chladící kapaliny je do š105 třeba o dost víc než do ostatních a ta se má měnit co 3 roky. Baterka stojí stejně, žárovky taky. Když jsem si kdysi nechal na vesnici měnit práh tak mi bylo řečeno, že na š105 stojí stejně jako na favorita i feldu. Tak v čem je ona úspora? Jakákoliv popelnice stojí cca 6 tis ročně aniž by se hnula od chodníku (poviné ručení, 1/2 technický + minimální nutné opravy a dojezd na technickou).

Jinak když si zjistíš kdo pro tento zákon hlasoval tak to byl zelený mor a ČSSD - to jsou ti kdož to schválili. No a opravdu moc rád bych se dozvěděl jak konkrétně na tomto opatření bohatí zbohatnou.

0/0
11.12.2008 22:26

bmichal.cz

Re: iVčera dnes chrlí perlu za perlou

iVčera? To mělo být asi vtipné ...

0/0
15.12.2008 0:28

×_×

A co když je "chudák" šejk příznivcem veteránů? :))

0/0
10.12.2008 14:08

xf

Re: A co když je "chudák" šejk příznivcem veteránů? :))

Tak se přihlásí do místního veterán klubu. Dostane zvláštní SPZ.  A na svého Rollse slevu z povinného ručení.

0/0
10.12.2008 16:06

bluespirit

Maj jezdit

na mladých velbloudech. To je hyper ekologický.

0/0
10.12.2008 14:06

Jintaj

Skvělý!!!!

Zajedu si do SAE koupit nějakého RR za cenu šrotu :-)

Doufám, že se tam mají auta volant vlevo.....

0/0
10.12.2008 13:19

Andee

Re: Skvělý!!!!

Maj :-)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ec/Sens_de_circulation.png

0/0
10.12.2008 13:28

Topič

Re: Skvělý!!!! - a co vytápění?

Bude stačit topné těleso autě z Afriky na středoevropskou zimu?  Nebo by to u nás bylo jen vozidlo na letní vyjížďky do přírody? ;-)

0/0
10.12.2008 16:27

jahodove_ticho

to se mi nezdá

že by šejk svoje Ferrari Dino odvez na vrakáč a koupil si novou Fiestu :-))) Ale zase narozdíl od nás nemají v těhle končinách problémy s financováním novýho auta. Takže zatimco my odvezeme auto na vrakáč a našetříme na síťovou jízdenku, tam jen vymění starej luxus za moderní střední třídu.

0/0
10.12.2008 13:17

Ebo

hmm

"Policie odhaduje, že až 30 procent nehod je zapříčiněno starými auty" .. jestli to spíš není tím, že tam jezdí jako hovada  a kolem silnic je to pak poseté vraky rozmlácených aut.. ;-D

0/0
10.12.2008 12:40

tomáš marný

Re: hmm

za většinu nehod může chyba řidiče, jeho únava, nepozornost, riskantní bezohleduplná a rychlá jízda. Nové a silné auto v rukou nezkušeného řidiče je mnohem nebezpečnější k ostatním účastníkům silničního provozu, než kdyby ten řidič pilotoval stodvácu. To si alespoň uvědomuje, že je v nebezpečným autě a že musí jet opatrně aby to nikam neposlal.

Kdyby poslanci chtěli udělat opravdu něco pro zvýšení bezpečnosti na silnicích, vydali by zákon o vykácení všech stromů u silnic do vzdálenosto 20 metrů, zahrnutí nesmyslně metr hlubokých příkopů a zrušení betonových můstků a sjezdů ze silnice. Na tomhle se totiž ztratí nejvíce životů při dopravních nehodách.. Ale to by na ně bylo asi až moc inteligentní

0/0
10.12.2008 14:42

iuos

hmm

do toho je ještě chvíli vejdu ;-D;-D

0/0
10.12.2008 12:37

Leone

Až se toho někdo chytí

To je nápad, takhle to sem napsat, až si to přečte nějakej úředník z ministerstva, tak tu máme pěkně na stole příští rok novelu a potom papa. To bych blil.;-€

0/0
10.12.2008 12:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.