Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sloupky brání řidičům ve výhledu

Zatímco u některých aut si konstruktéři poradili s předními sloupky tak, aby řidiči nebránily ve výhledu, u jiných vozů až nebezpečně skrývají před očima kus vozovky. Při odbočování tak může úplně zmizet z řidičova dohledu důležitá překážka v podobě jiného auta nebo chodce, varuje autoklub ADAC.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin Adámek(adamek.blog.idnes)

Vizte můj blog:

O tom jsem psal v mém blogu před rokem a půl:

Je lepší bourat a možná přežít, než vůbec nebourat?

http://adamek.blog.idnes.cz/c/6530/Je-lepsi-bourat-a-mozna-prezit-nez-vubec-nebourat.html

červenec 2007

0/0
1.1.2009 14:22

Biggest Boy

...je to o lidech

Myslím, že víc než autem je to tím mezikusem mezi volantem a sedadlem.Pokud mám široký sloupky, tak holt musím pohnout hlavou a podívat se z jiného úhlu.Jinak používám Renault Magnum, který můžu všem doporučít.S A sloupky nemám problém.

0/0
26.12.2008 1:55

Jarda

Re: ...je to o lidech

Buď jsi d.e.b.i.l, nebo jsi hrozně dobrej

0/0
31.12.2008 21:28

LG

hmmm

Zrovna vcera se mi stalo kdyz jsem vyjizdel od benzinky ze se mi za pravy sloupek schovalo cely auto a to mam fabii. Mel jsem co delat, abych na posledni chvili to zabrzdil, takze to muzu jen potvrdit. Chce to vymyslet nak lepe. A to jeste asi pred rokem se mi stalo neco podobneho. Rozjizdim se a najednou slysim nakej rev a za chvili i babku o holy jak uskakuje pred autem tentokrat se mi schovala za levy sloupek. Pekne nadavala, ale muze byt rada, ze jsem ji nesundal :-)

0/0
24.12.2008 20:52

K23

Re: hmmm

Fabia by se určitě dostala do první desítky, kdyby se ještě vyráběla 1.generace, při pohledu doprava se tam schová klidně celý kamion.

0/0
25.12.2008 0:29

Pepa

Re: hmmm

Potvrzuji, po přidání kouřových ofuků už musím na každé křižovatce a v každé zatáčce kývat hlavou jak šílený kůň :-D

0/0
29.12.2008 7:09

rada

Re: hmmm

tak si je sundej, pitomce

0/0
29.12.2008 11:47

__XXXX___

Proto kašlu na ekologickou likvidaci

a dále jezdím ve staré Škodě Favorit. tam ten sloupek obtloustlej není :-P

0/0
24.12.2008 18:40

Jenda

Re: Proto kašlu na ekologickou likvidaci

No ale v případě nehody dopadneš nejhůř.. Tloušťka sloupku je závisla na kompromisu mezi bezpečností a výhledem. Mám radši auto se silnějším sloupkem než s nějakou slinou, jen s tim člověk musí počítat, že se může vyskytnout situace kdy se auto schová za sloupek.

0/0
25.12.2008 12:51

Bob

Ale prdlajs designéři

Je to bezpečnostní prvek.

Podle autora článku byl nejlepší výhled asi ze škody 120.

Mé první auto byla letitá Mazda 626 z roku 1986 - skvělý výhled doleva! Pak jsem mělSeat Toledo 1997 - a fuj - doleva přes ten sloupek vůbec není vidět! Byl jsem znechucen. Názor jsem ale změnil, když jsem na ten levý přední sloupek boural - s polovičním sloupkem ze staré Mazdy bych tu už nebyl

0/0
24.12.2008 14:50

bigbadaboom

Re: Ale prdlajs designéři

a neboural jsi kvuli tomu tlustemu sloupku?? a ses si jistej, ze bys to v te mazde neprezil?  mozna fakt ne, ale treba maji uplne jinak koncipovany deformacni zony, taky zalezi na tom, z jakyho materialu ten sloupek je, jestli je to ocel nebo jen nejakej plech obalenej spoustou plastu...

0/0
29.12.2008 13:00

Tomcit

Xsara Picasso

je teda take pekne naprd. Nekdy do leve ostrejsi zatacky (treba serpentiny) vubec nevidim a musim se naklanet doprava nad prostredek auta. Uz jsem taky malem prehlednul chodce, co se "najednou" objevil na prechodu.

0/0
23.12.2008 23:27

Pete

Re: Xsara Picasso

Souhlas. Je to jedno z mála slabých míst tohohle auta. Jinak C4 Picasso je na tom o dost líp, byl jsem se svést. Už to "doladili" ..

0/0
24.12.2008 12:45

icmek

ESP

není aktivní bezpečnostní prvek. aktivní bezpečnostní prvek je řidičův mozek, nikoliv ESP, které sepne v případě, že řidič selže. to jenom pro rozumbrady tady dole. z toho vznikaj mrtvoly v Audi A6, protože řidič je v bezpečí, má přece ESP... už se probuďte. tam, kde s ESP jezdíte 140, zkuste jet autem, který ho nemá. a uvidíte, že po fyzikální stránce jezdíte na hranici možností auta.

0/0
23.12.2008 18:13

M

Re: ESP

Na hranici fyzikálních možností auta se dá jet s ESP nebo bez ESP. Ovšem bez ESP to umí tak pár lidí na světě, pravděponobně v rallye.

0/0
24.12.2008 15:25

icmek

kriste ježíši

řešení celýho problému je naprosto jednoduchý - za bezproblémovou jízdu zodpovídá řidič, tudíž přejetej chodec nemůže bejt důsledek širokýho sloupku a výmluva "já jsem ho neviděl přes sloupek" je vyloženě na pěst. navíc - k čemu je informace o tom, který auto má jak blbej sloupek, když 90 procent řidičů neumí ani používat zpětný zrcátka a na 200 km trase do nich nekoukne ani jednou? a to nemluvim o téměř krizovym brždění, když si vzpomenou, že by mohli pustit auto zprava před sebe, a co je za nima je nezajímá? imho mimo mísu.

0/0
23.12.2008 18:05

Re: kriste ježíši

Je zajímavý, že tmavýho chdce schovávajícího za A sloupek se má každej všimnout, ale auta jedoucího proti němu nee (což byl důvod zavedení svícení ve dne).

0/0
23.12.2008 18:49

icmek

Re: kriste ježíši

jo, ale viz. včera.. ve slunci se mi ztratila světlá fábie, nesvítící. neviděl jsem ji. předpisově jsem zastavil na stopce, kouknu doleva, nic, jedu. tak tak jsem to stihnul a pak jsem se varblinkama omlouval jakou dobu, než konečně rozsvítil. auto bez světel prostě kolikrát nevidíš, a né kvůli sloupku, ale proto, že neni vidět. a to je rozdíl.

0/0
29.12.2008 16:07

L

Felicie

Pamatuju když jsem jezdil Felinou, tak ta měla tak tenký sloupek, že se za něj neschovala ani anorektička;-D

0/0
23.12.2008 13:18

icmek

Re: Felicie

;-DR^

0/0
23.12.2008 18:06

czechian

Re: Felicie

Zato když ji pošleš na budku, schová se v útrobách celá rodina a už ji nikdo nikdy nenajde. :-P

0/0
23.12.2008 18:18

Quido

a jejda ... to je naráz odborníků ;-)

.. a ADAC je jediná modla na světě - fyzika, lidi - nebo si snad jediný myslím, že je rozdíl, jestli v autě sedí 165cm "slečna", nebo 2m hromotluk? Pokaždé bude sedadlo posunuté jinde a tím pádem bude výhled z auta pokaždé jiný - proto je pro každého uživatele vhodnější, či méně vhodný jiný vůz ... a dělat "statistiky" a "žebříčky" je skutečně německá zhovadilost ....

0/0
23.12.2008 12:42

icmek

Re: a jejda ... to je naráz odborníků ;-)

R^ a testovací jezdec všech těch aut byl 165 cm vysokej inženýrek, sedačku na max nahoru a dopředu, volant vytaženej až nadoraz a aby udělal dojem zkušenýho řidiče a velkýho kliďase, jezdil v černejch brejlích.

0/0
23.12.2008 18:07

TakyŘidič

mám Espace a jiný auto bych nechtěl

Mám nalítáno 170 tkm a bez problémů, jen pravidelnej servis. Před Espacem sem mněl Octávii combi taky spokojenost, ale přišli tři děti a nemohli jsme se vejít. Espace doporučuju pro lidi který maj rádi pohodlí, prostor a bezpečnost.

0/0
23.12.2008 12:19

icmek

Re: mám Espace a jiný auto bych nechtěl

no.. jednak děti přišly, a jednak Espace neni nejlevnější záležitost.

0/0
23.12.2008 18:08

jb

Renault Grand Espace?

Renault Grand Espace? No nevím, mě se zdá, že abyste z tohohle auta viděli, musíte se vždycky dost vyhnout dopředu, a to právě kvůli sloupkům...

0/0
23.12.2008 12:15

P800

Re: Renault Grand Espace?

Také mám takový pocit..

0/0
23.12.2008 16:00

Pete

Re: Renault Grand Espace?

Ještě lepší je vystoupit a jít se podívat. Tohle je fakt blábol... Ke sklu se nahýbaj ženy, které nevědí o výškové sedačce a musí za jízdy pořád vidět čumák svého auta. Je to komický se na ně občas mrknout při předjíždění, jak jedou s bradou nad volantem. ;-D

0/0
23.12.2008 16:52

kluboš

Re: Renault Grand Espace?

on myslel takovéto vyhnutí aby si odkryl mrtvý úhel za sloupkem. neznáš?

0/0
23.12.2008 17:08

icmek

Re: Renault Grand Espace?

a proč se nahejbat? zaprvé - ty koukáš doleva skrz čelní sklo? zadruhé - když potřebuju kouknout doleva, udělám to včas skrz okýnko, né až na poslední chvíli s vylomenym krkem na čelnim skle.

0/0
23.12.2008 18:10

spartaman

Když to tedy shrneme

Podle dosud napsaných příspěvků: Čím lepší auto, tím hůř je z něj vidět.  ;-D;-D

0/0
23.12.2008 11:44

jahodove_ticho

Re: Když to tedy shrneme

spíše bych napsal "čím novější auto, tím horší výhled". Daň za bezpečnost. I když co je bezpečnější??? Předcházet nehodám dobrým výhledem nebo ve "slepých" autech být beze strachu ze zranění.... :-/

0/0
23.12.2008 12:47

OKO

TOYOTA-COROLLA r.v.2005

Také přispěji názorem-spolehlivý,výborný vůz,ale ty sloupky jsou také mizerně :-(posazené a brání výhledu.;-€

0/0
23.12.2008 11:31

kveten

Opel Zafira B

S novou Zafirou mám najeto 20 tis. km.  Levý přední sloupek je naprostá katastrofa. Každé odbočení na křižovatce kde je přechod pro chodce je adrenalinový zážitek jestli "to vyjde". Zvažuji jiné auto a ne jen z tohoto důvodu. Ale ono 7-místných aut s 5* bezpečnosti na trhu tolik není. A za tu cenu.

0/0
23.12.2008 10:53

honzyk

Re: Opel Zafira B

Nevím jestli má 5 *, ale Mazda 5 by stála za úvahu.

0/0
23.12.2008 10:57

kveten

Re: Opel Zafira B

Před koupí Zafiry jsem seděl i v Mazdě. Mazda chytne sice více za srdce, ale Zafira má pro mne lépe využitelný vnitřní prostor. Zaměřit se na přední slopek mne při výběru auta vůbec nenapadlo. Dosud jsem jezdil s 10 starými vozy a tam tento problém neexistoval. Dva roky to vydržím a pak se uvidí.

0/0
23.12.2008 11:08

L

Re: Opel Zafira B

To je právě ono, tech 5 hvězdiček mají auta i proto, že mají tlustý - pevný sloupek. Zkrátka hvězdičky řeší jen pasivní, nikoliv aktivní bezpečnost.Rv

0/0
23.12.2008 11:00

kveten

Re: Opel Zafira B

Na aktivní bezpečnost si neztěžiji. Moje auto má ESP, aktivní hlavové opěrky, boční Airbagy aj.

0/0
23.12.2008 11:15

pablo

Re: Opel Zafira B

No jenže to je právě  omyl, např. ty aktivní opěrky spadají do pasivní bezpečnosti. Abys tomu rozuměl, tak aktivní bezpečností se myslí vše, co pomůže zabránit vzniku nehody, tj. dobré brzdy, ABS, ESP, dobré gumy, dobrý výhled z vozidla, velká zpětná zrcátka. prostě vše co ti pomáhá, abys měl dobrou kontrolu nad vozidlem a nedošlo k nehodě. pasivní bezpečností se pak rozumí vše, co vstupuje do hry, když už dojde k nehodě, tedy, kdy už je řidič jen divák a čeká jak to skončí. Tzn. Airbagy, pevná a dobře dimenzované struktura vozu, která se deformuje tak aby zůstal zachován prostor pro osádku atd.

0/0
23.12.2008 12:10

Janina

Re: Opel Zafira B

Jezdím v Oplu Combo a zrovna včera jsem málem sejmula chodce , protože jsem ho neviděla přes sloupek.  Zážitků , že někam nedohlídnu z auta mám mnoho a dlouho jsme se s manželem dohadovali , proč dělám některé věci (vykláním se do předu , nebo  posouvání pásu , to mi tvrdil , že jsem v autě nervák a kompenzuju si strach, mě jen řeže do krku a víc už se zregulovat nedá) , až konečně pochopil , že jsem o 30 cm menší a to má vliv na spostu věcí.  ( jo a pro ty , co budou říkat , že si mám dát sedačku výš , tak pak nedosáhnu na pedály. ) Hezké svátky.

0/0
23.12.2008 12:45

Pete

Re: Opel Zafira B

Citroen C4 Picasso Grand 7 míst - doporučuju. A nebo P807 / C8.

0/0
23.12.2008 16:54

gazu

Oktavky jednickovy rady taky nicmoc vyhled

Dobre zvolene tema clanku. Nezbyva mi nez konstatovat, ze v jednickovy Oktavce jsem se s tim vyhledem pri zataceni doleva taky dost zlobil. Sedim za volantem ve spravne vzdalenosti (natazena ruka/zapesti se ohyba za volantem) a mam 190 cm. Pri odobocovani do zatacek s uhlem 50 - 70 stupnu se clovek musi predklanet aby videl kam jede. Je to hodne o zvyku, ale je to stejne neprijemny.

0/0
23.12.2008 10:39

Jops81

Wartburg

Zlatej Wartburg.... ten mel sloupek silnej jak paratko a jak bylo krasne videt.

V octavii to stoji za prd. V mem Cliu to jakztakz jde, ale porad rikam, zlatej wartburg, nebo skoda 120 :-)

0/0
23.12.2008 10:35

jiří

Opel Meriva

Z Merivy taky není úplně dobře vidět - člověk musí trochu pohnout tělem a hlavou.Jde si na to zvyknout...:-(

0/0
23.12.2008 10:15

luduf

Re: Opel Meriva

souhlas, jezdil jsem ve Feldě, Octávce, Merivě, Xsaře a ta Meriva je na to nejhorší.

0/0
26.12.2008 9:29

Zelinář

harry potter

Nejlepší sloupky jsou ty, za které se pod úhlem schová i menší auto, už se mi to stalo a když to auto vykouklo z poza sloupku před mojí haupnou, tak sem měl téměř infarkt. Ke spatření auta nepomohl v té chvíli ani pohyb ala Výr veliký, zřejmě nějaký Copperfield za volantem.  U přechodu mě sloupky nikdy nevadily, tam mě štvou akorát auta co stojí před a za přechodem, ideální jsou dodávky a avie 1m před a za.

0/0
23.12.2008 9:59

kluboš

nojo ...

..holt tenký sloupky jsou out už asi 10 let. člověk by s tím měl počítat a nesedět při odbočování přes přechod jako prkno...například.

0/0
23.12.2008 9:40

speedy_85

peugeot 306

Ja sice nemam 307 ale 306 peugeot a je to to samy.uz se mi stalo nekolikrat ze sem prehlidl auto.Jsou to na k*k*t auta.Uz bych si peugeota nikdy nekoupil.Neslysel sem o nich nikdy nic dobreho.Jedine co je u nich plus ze jsou pekne designove ale jinak to jsou sroty.Ted se asi ptate proc sem si ho tenkrat koupil?;-DProtoze sem mel svou hlavu a nedal sem na zkusenosti jinych,takze moje chyba.:-©Zlata felicie kterou jsem mel predtim.R^

0/0
23.12.2008 9:38

Slavek

Superb :-(

Tak ja ze Superbu vidim velky kulovy, treba kdyz se blizim k prechodu, tak mi spolehlive zmizi pulka prechodu za sloupkem.

0/0
23.12.2008 9:19

kluboš

Re: Superb :-(

trpajzlík?

0/0
23.12.2008 9:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.