Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Že je vaše ojetina ekologická, musíte dokázat

Od ledna dáte státu při registraci staršího vozu až deset tisíc. Ekologická daň má vyčistit české silnice. Když údaj o emisích v techničáku chybí, bude to chtít trochu vyřizování. Můžete ale ušetřit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hrosik

hehe

kdepak dekra si vydělá dycky ... hlavně pan říha ... pro něj jsou předpisy na prvním místě až pak zákazník .. a jak to probíhá ?? vezme se tabulka od kdy do kdy platil předpis, koukne se na první registraci a už se vesele potvrzuje a fakturuje

0/0
28.12.2008 17:20

?

Dotaz

Pokud jsou EURO stanovený podle hodnot emisí, tak pokud nemam v TP napsaný euro, ale konkrétní hodnoty emisí, neměl by být problém auto zařadit, ne ? Stačí zapátrat na netu a  najít převodní tabulku, kde každýmu EURU jsou vypsaný max. emise jednotlivých škodlivin

0/0
17.12.2008 7:13

Ludek_II

Re: Dotaz

a firma DEKRA si potom vydělá jak ? :-P;-D

0/0
18.12.2008 12:51

nespokojený řidič

Je to obrovský podvod!!!

Je to neskutečný podvod!!! Jen pro příklad:Passat 1.8T r.v 1997 Euro I,Octavia 1.8T r.v 2000 Euro II,Superb 1.8T r.v 2002 Euro III

Stejný motor,stejné emise,stejně škodlivé pro životní prostřed=rozdílná eko.daň.

Je sice logické že Pašík z roku 97 nemůže mít v TP Euro III(v té době neexistovalo),ale proč platit 5000 Kč,neměla by se daň vztahovat na emise a ne na rok výroby??? Nikde se nepíše co to vlastně to EuroEU je,jde o emisní normu,podle mě totiž to Euro III bude splňovat třeba i Favorit s katalyzátorem:-©

0/0
16.12.2008 15:14

nespokojený řidič

Re: Je to obrovský podvod!!!

Nevíte někdo jaké emise se musí plnit podle Euro III?

Stačilo by se pak kouknout do emisní knížky a poslat úředníčky do (Y)

0/0
16.12.2008 15:19

alex

Re: Je to obrovský podvod!!!

Emisní limity pevných částic a NOx u automobilů s dieselovým motorem

Norma Pevné částice (mg/km) NOx (mg/km)

Euro 3 (2000 - 31.12.2004) 50 500 Emise uhlovodíků a NOx u automobilů s benzínovým motorem Norma Uhlovodíky (mg/km) NOx (mg/km)Euro 3 (2000 - 2005) 200 150

0/0
16.12.2008 18:04

Podrazza

Podvod? Skvělé.. jdu do toho! :)

0/0
16.12.2008 15:19

tmf

Re: Je to obrovský podvod!!!

ale tady nejde o nějaké emise, jen poslanec z Bruselu vypustí při svých letech domů a zpět víc než tisíce aut. Tady jde o to, že je potřeba hnout s kšeftem jak ojetých zánovních tak zcela nových aut a také něco dostat do prázdné státní kasy. No a jak jinak to zaobalit.

0/0
16.12.2008 15:39

Snoopy

Re: Je to obrovský podvod!!!

klííd,

žádný podvod. Emise dělá to, jaký katalyzátor (a kolik) je použit, a spousta dalších okolností...

Hlavně těžko mohli v roce 1997 homologovat motor podle Euro III, když ještě neexistovala....

0/0
16.12.2008 15:51

chk

Re: Je to obrovský podvod!!!

Ono to tak úplně není, u těch motorů zpravidla nějaké parametry upravovali. Mnohdy to bylo poznat i na výrobcem udávaném maximálním výkonu apod. Většinou se prostě staré motory musely novým normám nějak přizpůsobit.

Jinak je to samozřejmě pakárna a další sqělý výmysl naší poslanecké sněmovny sídlící ve věži ze slonoviny, asi..... ;-€

0/0
16.12.2008 15:54

nespokojený řidič

Re: Je to obrovský podvod!!!

No to je geniální stím katalyzátorem,takže když ho vyhodim a dám místo něj trubku tak budu nadále plnit Euro III;-D a když bych ho dal do starého auta,tak Euro 0,mám

to totiž přeci zapsáno ve velkém TP:-),teď začneš tvrdit že rozhoduje měření při STK,a votom to je!!! Mělo by rozhodovat co vypouštím a to je při emisní kontrole jasně prokazatelnéR^

Koukněte se někdo jaké emisní limity musím splňovat pro Euro III,díky

0/0
16.12.2008 16:15

Spit_MkI

Re: Je to obrovský podvod!!!

Ale vzdyt o tom to cele je. STK jsou k nicemu, tak se zavedla tahle buzerace a schovala se za nebohou ekologii. Kdyby STK fungovalo, nebudou jezdit vraky a bylo by to. Kdyby vlada misto dane udelala pobidky, aby lidi stara auta neprodavali, ale davali do srotu, ze jim za to stat zaplati, tak by to v kombinaci s STK, ze ktere by lide meli respekt fungovalo. Ne tohle. Vsechna stara auta jsou srot, tecka.

0/0
16.12.2008 17:23

Kosta262

Re: Je to obrovský podvod!!!

Normy Euro najdeš snadno ve Wikipedii. Souhlasím že by bylo spravedlivější orientovat se podle výsledků měření emisí. Potom by se ale spousta benzínových aut vešla v klidu do Euro III (Favorit s katalyzátorem, když je v dobrém stavu, splňuje Euro IV.) a neplatilo by se za ně. Zákon však není namířen proti znečišťování, ale tak aby donutil lidi kupovat nová auta. Máme krízi a je třeba dělat obrat. Co na tom že výroba auta je pro životní prostředí několikanásobně větší zátěž než jeho provoz za celou jeho životnost?

0/0
16.12.2008 23:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.