Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak odhlásit auto, které nejde odhlásit

Nestíháte do konce roku odhlásit staré auto či motorku bez povinného ručení a nechcete platit pokutu? Ještě je tu šance, jak to zvládnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Problém,nebo ne?

20.1.2009 jsem prodal os. automobil,kterému skončila STK dne 12.1.2009.Následně jsem pak zrušil povinné poj.Ve smlouvě je uvedeno,že si nový majitel zařídí přepis sám do pěti dnů a auto pojistí.Obdržel ode mě plnou moc.Jestli to udělal netuším a od známého jsem se nedávno dozvěděl,že snad už to auto nemá.Nemohu se sním spojit a netuším,jestli přepis provedl a jestli je ještě napsané na mě a vůbec pojištěné.Mám jen kupní smlouvu.Co tedy mám podniknout,jestliže ještě bude napsáno na mě?A jak to zjistím?

0/0
21.6.2009 20:39

Host

Re: Problém,nebo ne?

Myslím, že jste udělal jednu dost nerozumnou věc - zrušil jste pojistku aniž byste si ověřil, zda byla provedena odhláška na nového majitele. Nyní máte v ruce sice kupní smlouvu, tedy právně už Vám vozidlo nepatří, ale úředně může být stále vedeno na Vás. Veškeré případné sankce, ať už od ČKP či státního orgánu, budou tedy směrovány na vaší osobu. Ovšem na druhou stranu jakýkoli krok, který na registru provedete, může být novým majitelem vykládán (a dokonce i žalován) jako neoprávněné nakládání s cizím majetkem. Avšak aby to nebylo tak jednoduché, pokud on vozidlo nepřevedl v termínu, v jakém se zavázal v kupní smlouvě, tuto smlouvu závažným způsobem porušil, což může být důvodem k jejímu vypovězení z Vaší strany. Ideální pole pro soudní spory a drahé právníky!

Doporučuji tedy v zájmu Vás obou se vzájemně co nejdříve kontaktovat a věc vyřešit. Pokud se nedohodnete, může to stát dost peněz, a to oba.

Milan

0/0
25.6.2009 6:25

Host

Re: Problém,nebo ne?

A jenom  malý dodatek - to, zda je vozidlo stále psané na Vás, zjistíte bez problémů na příslušném registru, stačí občanka. Pokud tomu tak skutečně je, sdělí Vám samozřejmě i další údaje, jako je platnost pojistky, TK apod.

0/0
25.6.2009 6:30

Host

potřebuji zneviditelnit auto

mám dvě občanství a taky i slovenské auto.na slovensku je nyní pardon,že do září můžete jen na čestné prohlášení odevidovat auto.Když napíšu že jsme ho v ČR zešrotoval, neptají se podrobnosti. ale chci si ho nechat na náhradní díly.Vím že jsou skryté značky identfikační v autách.Co kde odstranit, aby se nezjistilo za pár let, že bylo moje. Děkuji pěkně.

0/0
19.6.2009 0:16

Host

Re: potřebuji zneviditelnit auto

Identifikátory v některých nových autech, především po roce výroby 2000, skutečně leckdy jsou, ale je to individuální, u každého typu jinak. Chcete-li si auto ponechat na náhradní díly, neměl byste prohlašovat, že bylo sešrotované, ale vyřadit je na účelem ponechání si vozu pro další využití. V Čechách toto lze, jak je tomu na Slovensku, nevím.

Vlastníte-li vozidlo z osmdesátých či počátku devadesátých let nebo dokonce starší, nemusíte se skrytých identifikátorů prakticky obávat.

Milan

0/0
25.6.2009 6:35

Speedy

Tak co, už se ČKP někomu ozvala?

Mám 12 motorek z let 1936-1953, z toho sedm má papíry na mě, ale z těch sedmi jsou jenom čtyři po renovaci, se všema nejezdím, mám je vystavené, ručení neplatím, protože motorky neprovozuju na večejné komunikaci a zatím čekám, jestli si troufnout se ozvat.  Obratem bych jim poslal fotku šrotu s komentářem, že ten se skutečně provozovat nedá.

0/0
15.4.2009 13:37

Slavek

Re: Tak co, už se ČKP někomu ozvala?

Tak nejak ticho po pesine... Mozna podlehli sebereflexi, nekde jsem cetl, ze vymuzou tak 30% penez z naprosto jasnych pripadu (typicky tmavy neprizpusobivy naboura autem bez svych znacek, ridicaku a ruceni kdyz ujizdi od pumpy :-D ) Uz vidim, jak masivne dokazuji provozovani vozidla, den po dni...

0/0
15.4.2009 19:28

Filip

Poradte prosím.

Chtěl bych se zaptat,koupil jsem před rokem auto ford escort 89 rok,dostalk jsem od byvaleho majitele plnou moc na odhlaseni a prihlaseni,auto jsem jeste doted neprepsal takze je napsané stále na byvaleho majitele.Auto dnes už nejezdí a také nemá STK,Jak se ho zbavit?????Můžu auto nechat ekologicky zlikvidovat???když nejsem majitel ale jen vlastník???nebo pordte jak se ho zbavit,pojistka je napsaná na mě!děkuji

0/0
6.4.2009 20:21

Milan

Re: Poradte prosím.

Tohle bude problém. Vy sice na základě plné moci můžete udělat převod, auto nechat ekologicky zlikvidovat a pak odhlásit, nevyhnete se ale zaplacení 10000 Kč za převod (nový zákon od ledna 2009) plus ještě 800,- správní poplatek. To je šílenost, chce to na to jít jinak.

Kontaktujte původního majitele a dohodněte se spolu na tom, že vozidlo necháte zlikvidovat, ale odhlášení provede on, ne Vy. Převod vůbec nedělejte. Jedině tak se vyhnete nesmyslnému placení a vozidlo se hladce z registru odhlásí.

Na tom, na koho je napsaná pojistka, v této souvislosti vůbec nezáleží, podstatné je, aby byla platná. Čím dřív ale likvidaci a odhlášku uděláte, tím lépe, pojišťovna Vám poté zbytek peněz z pojistky vrátí.

0/0
7.4.2009 7:10

Bilek Roman

Taky problem s autem

Ja mam taky velkej problem. Jsem prodal auto (Favorit) pred 5lety.Ale prodal jsem ho na splatky, tak jsme hned neudelali prepis a auto zustalo do zaplaceni napsano na me. Ale klasicka situace. Pak jsem dodatocne chlapkovi dal i Velkej technicak, pry neco kuli pojistce. A od ty doby se to zacalo srat, ty splatky uz meskali, az nakonec ustali a ... Tak jsem mu aspon napsal nejake sms, ze jsem auto nahlasil jako kradene. (Doufal jsem, ze si aspon da dolu znacky :-) ). Pak uz i cislo vymenil a zustal jsem mimo kontakt. Nejak jsem to tenkrat nevedel, jak resit. (nahlasit kradez po 5 mesicich se mi nezdalo OK). Jsem doufal, ze do konce zivota zustane na me "mrtva autova duse", ale ouha, ted mam problem. Vubec nevim, co s tim. Byl jsem uz parkrat na evidenci, ale vzdy me informatorka vyfakov...a. Co mam udelat. Vim, ze jsem byl tenkrat blbej, ale bylo to moje prvni auto. a Byl jsem mladej blbej. Co delat? Ps. Koupni smlouvu jsem samozrejme stratil. Jsem bydlel tenkrat v K.Varech na ubytovni.

0/0
2.4.2009 18:37

Slavek

Re: Taky problem s autem

To je zajimavy problem. A kontaktni udaje mate? Kupni smlouva nemusi byt pisemna.

0/0
2.4.2009 21:43

Milan

Re: Taky problem s autem

Tohle půjde řešit dost těžko a legálně bez dohledání nového majitele už vůbec ne. Jde totiž o to, že Vy, coby "papírový" majitel, můžete sice auto vyřadit (dnes už i bez ekolikvidace tzv. za účelem jiného využití), nicméně se tím dopouštíte trestného činu neprávněného nakládání s cizím  majetkem. Jestliže si nový majitel nechal kupní smlouvu, případně nějak (třeba svědecky) prokáže její uzavření i ústně, pak je auto jeho bez ohledu na to,  zda je celé splatil či nikoliv. Takhle zbohatly stovky podvodníků v devadesátých letech, kteří zprivatizovali státní majetek, nikdy jej nazaplatili, naopak zadlužili a peníze použili na to, aby se z nich dnes stala "podnikatelská" elita. Takto to u nás prostě chodí.

Zkuste alespoň na evidenci zjistit, zda auto má platnou technickou prohlídku a zda je pojištěné (to Vám jako "papírovému" majiteli musejí říci). Podle toho by se dal vymyslet další postup.

0/0
3.4.2009 6:16

Roman Bilek

Re: Taky problem s autem

Jj,diky za rady.Kazda rada dobra. Mam jmeno, prijmeni, papirovou adresu. Tam bydli jeho mama, ktera o nem nic nevi. ...Aspon ta rika. Na Kooperative jsem se uz ptal, auto tam po koupi neplatil. Proto se pojistka zrusila, jeste mi rekli, ze tam dluzim 1400,-. (Za nej). nejradeji bych to odhlasil, ale nevim co rict. Jestli to, ze jsem ho zlikvidoval v 1994(prodej), nebo az ted. Hlavne se bojim, ze reknu, ze ho mam na dvorku a ono bude nekde figurovat... Co mam rict ohledne znacek a papiru? Sakra, takove problemy kuli staremu Favoritu... :-(.

0/0
5.4.2009 21:11

Milan

Re: Taky problem s autem

Zkuste ještě zjistit na registru, kdy byla provedena poslední technika. Jestliže v roce 2004 (předpokládám, že 1994 je překlep), pak záleží i na přesném datumu. Pokud pojistka zanikla před 1.5.2004 a technika byla vykonána také před tímto datem (její platnost mohla tohle datum přesáhnout), pak můžete auto vyřadit bez dalších papírů. Asi bych to na Vašem místě udělal, že by vůz pět let někde jezdil bez techniky a pojistky, je málo pravděpodobné (už by ho nejspíš dávno chytli) a pochybuji také, že by si ho někdo schovával coby veterána. Ne, to je téměř vyloučeno.

Zjistěte si přesná data zániku pojistky a poslední techniky, bylo-li to před 1.5.04, dá se to řešit. Pokud později, současná legislativa je natolik zmršená, že nemůžete dělat takřka nic, jen tvrdit, že auto neexistuje, nicméně jej nelze vyřadit. Za neexistující auto nemusíte platit pojistku ani žádný příspěvek ČKP.

Ještě je také možnost nahlásit ztrátu SPZ a TP, vyfasovat nové a dát to všechno do depozitu - a je pokoj navždy.

0/0
6.4.2009 12:23

Roman Bilek

Re: Taky problem s autem

Super, fakt diky za rady. Jo, mate pravdu, myslel jsem taky 2004, jen jsem nad tim asi tak moc nepremyslel. Takze zajdu se jeste jednou zeptat, ale myslim, ze pojistka skoncila az v listopadu. :-(. Zajedu tam, co nejdriv. (Na dopravny inspektorat a skusim zjistit tu stk a pak to nejak skusit odhlasit.)

Ps. co pak s tou CKP? Jak jim to nejak vyridit. At to po me nevymahaji..

0/0
6.4.2009 20:50

Milan

Re: Taky problem s autem

Pokud víte, že pojistka skončila v listopadu 2004, ani nemá cenu na inspektorát chodit - auto neodhlásíte. Jedinou šancí je depozit, tedy nahlásit ztrátu SPZ a TP, vyfasovat nové a pak to uložit. Vymyslete si nějakou věrohodnou verzi, jak se to stalo.

S ČKP budou ovšem tak jako tak možná problémy. Pokud se Vám ozvou, musíte prostě a jednoduše tvrdit, že auto již od listopadu 2004 NEPROVOZUJETE a značky do depozitu jste nedal prostě proto, že jste je ztratil, stejně jako velký TP. Je to sice dosti násilné, ale ať Vám prokáží opak. ČKP totiž může vymáhat peníze jen za PROVOZOVANÉ, nikoliv REGISTROVANÉ vozidlo, v tom je veliký rozdíl, ať si různí pisálkové v novinách píší co chtějí. Zákon to říká jednoznačně. A provozované vozidlo je takové, které se účastní silničního provozu, tedy jezdí či stojí na veřejné komunikaci. To by musela ČKP dokázat. Modlete se, aby tomu tak nebylo, jinak se placení nevyhnete.

Držím Vám palce.

0/0
7.4.2009 6:57

olda

ekopoplatky auta

VRvláda už neví jak prohloubit krizi a ožebračit ty nejchudší.

0/0
24.3.2009 19:57

Milan

Re: ekopoplatky auta

... a vláda už to má zapaťpánbůh za sebou. Jenže tahle mizérie se táhne už přes několik vlád, ať už pravicových či levicových, takže se naskýtá otázka, zda to není spíše nějaký "bacil blbosti", anebo spíše korupce se vším všudy (moderně zvaná lobbing), která nás do téhle legislativní situace postupně a plíživě dostala.

0/0
28.3.2009 6:13

Filip

Jak odhlásit vrak ?

Dobrý den prosím poradte mi jak mám odhlásit auto z registru když je na mě pouze odhlášené a přihlásit ho nemohu,protože nemá STK a už neexistuje(bylo rozebráno na nd )A doklad o eko likvidaci nemám.Děkuji :-(

0/0
24.3.2009 15:49

Slavek

Re: Jak odhlásit vrak ?

Dost tezko. Co zatim vim, tak je nutno doprihlasit, pokud se hned likviduje, tak neni potreba EK ale doklad o likvidaci. Pokud byla odhlaska letos, tak by se platila proti zdravemu rozumu dan, jinak jen 800.... Takze treba tak, sehnani dokladu nebyva neprekonatelny problem, ale neni to ani zakonne, ani levne...

Jeste mne napadla takovato konstrukce, mozna tady nekdo posoudi, jestli ma sanci... Protoze je mi celkem jedno, jestli je v nejakem registru bordel nebo ne, ohlasil bych registru doporucenym dopisem, ze vozidlo zaniklo,, prilozil pripadne nejaky dukaz, seznam svedku atp. a at s tim neco dela.... Celkem by me zajimalo, co s tim bude delat, ale je to jisty dokument napr. pri jednani s CKP. (vozidlo ktere zaniklo samozrejme nemusi byt pojisteno, at je stav registru jaky chce).

0/0
24.3.2009 20:12

Slavek

Re: Jak odhlásit vrak ?

A jeste mne napadlo - jak je vubec mozne registrovat majitele vozidla ktere neexistuje a jeste za to chtit prachy? Neni vozidlo, neni co vlastnit -> neni zapis vlastnika neceho neexistujiciho protizakonny???

0/0
24.3.2009 20:15

Milan

Re: Jak odhlásit vrak ?

V podstatě s Vámi souhlasím, zákon tady má díru jako hrom a auto, které zaniklo v průběhu převodu ještě předtím, než bylo dohlášeno na nového majitele, žádným způsobem z registru vyřadit nejde (pouze na základě falešného dokladu o ekolikvidaci). Je ale ještě jedna cestička - spojit se s původním majitelem, ten by vzal odhlášku zpět (cena 50,- Kč), dal značky (pokud ještě existují) do depozitu a poté znovu udělal odhlášku. ČKP již nebude otravovat a auto v odhlášce může být v depozitu libovolně dlouho, dokud se tyhle mizerné zákony nezmění a nezvítězí zdravý rozum.

Jinak rovněž souhlasím s tím, že podle zákona vozidlo, které neexistuje, nemusí být pojištěno bez ohledu na to, zda je registrováno či nikoliv. ČKP nemá nárok za takovéto vozidlo cokoli vybírat, svou sazbu může chtít pouze za PROVOZOVANÉ vozidlo. A co neexistuje, může být sice registrováno, ale nelze to provozovat.

Na základě (byť prokázané) neexistence vozidla však v současné době vyřazení (nepochopitelně) udělat nelze.

0/0
28.3.2009 6:09

Jarda2

Vedlejsi efekty

Co rikate na tohle: http://www.novinky.cz/clanek/161905-majitel-prihlasil-autovrak-na-ciziho-cloveka-ten-musi-platit-ruceni.html ... Jeste si nekdo mysli, ze mame u nas dobre zakony, ktere lidem pomahaji, nebo jen nastroje k buzeraci? Rv

0/0
20.2.2009 7:09

Milan

Re: Vedlejsi efekty

Bohužel si myslím, že na tom článku je velký kus pravdy. Kupní smlouva může být opravdu jen ústní a pokud je podpořená svědky (lhostejno, zda najatými), byl by výsledek soudního sporu skutečně nejistý, nehledě na náklady za právníky atd. Ideální cesta pro podvodníky. Ovšem, co by člověk chtěl v našem státě, kde legislativa je podvodníkům a zlodějům šitá na míru, kde se tvoří zákony pro to, aby ti, co už mají dávno dost, měli ještě víc?! Tohle už je věc politická, která vychází se samotných základů současného systému a záměrů lidí, co jej vytvářejí.

Pokud by se tyto podvody staly masovějšími (a ani bych se nedivil), snad by se začalo něco proti nim cosi dělat, ale jak znám naše zákonodárce, bylo by to nakonec stejně kontraproduktivní - odnesli by to zase především ti nevinní. Za všechno tohle může současný systém pojištění a registrace vozidel - před dvaceti lety by k podvodům tohoto druhu nebyl pražádný důvod. Zrušit a radikálně zjednodušit celý systém - to je jediné skutečné řešení.

0/0
20.2.2009 8:55

ad.23

žigul není II

Takže má situace se poněkud změnila. Doklady jsou, ale spz nejsou. A teď? Nahlásit ztrátu spz a dát do depozitu nové nebo je v této situaci lepší ta krádež? Abych to uveddla na pravou míru, auto bylo nepojízdné, pouze z důvodu vadného alternátoru, nedobíjel, s novým by jezdil, takže je klidně možné, že ještě jezdí. Darovala jsem auto kamarádovi, který ho na sebe nepřepsal a ten se telefonicky domluvil z odvozcem. Kamarádovi teď , o2 roky později nechci dělat problémy, když už jsem se do toho nepustila tenkrát, takže to řeším já. Děkuji moc za vaše názory, jste velmi vzdělaný člověk p. MilaneR^.

0/0
19.2.2009 11:00

Jarda2

Re: žigul není II

Taky by mne zajimalo, jak resit takove situace, kdy neni vubec znamo, co se s autem deje. Stale si myslim, ze organ pysnici se sloganem Pomahat a Chranit je presne ten subjekt, ktery by mel takoveto pripady resit, pokud by vse fungovalo jak ma... Nevim jestli kradez, kdyz to bylo domluvene, ale co proste na policii vysvetlit, jak to bylo a treba poradi jestli kradez, oznameni zlocinu neznameho pachatele nebo co ja vim...

Registr s tim IMHO vubec nic neni schopen udelat. Do depozitu to samozrejme asi dat pujde, ale obavam se, ze to nic neresi, jestli to auto nekde udela skodu, bude to stejny prusvih. Kdyby bylo jiste, ze neexistuje, tak samozrejme problem nehrozi a slo by asi i vyradit pro zmenu ucelu vyuziti.

0/0
19.2.2009 11:57

Milan

Re: žigul není II

0/0
19.2.2009 18:28

Milan

Re: žigul není II

Děkuji za uznání, ale na tohle nějaké zvláštní vzdělání není třeba, stačí jen logicky myslet. Víte, hodně pravdy má i Jarda 2, ale řekl bych, že policajti s tím také nic neudělají, nebudou mít prostě zájem si přidělávat práci. Krádež fakt nedoporučuji, oni jí musí vyšetřit, budou Vám klást všelijaké otázky, pravdu mluvit nemůžete a když si budete vymýšlet, je velké nebezpečí, že Vás na něco nachytají. Ne, to není dobrá cesta.

Důležité je, co se stalo s SPZ. Jestliže zůstaly na autě, je to zlé. Máte vůbec tušení kam se auto mohlo podít? Pokud se dostalo do komunity "nepřizpůsobivých" (víte jistě koho myslím), tak těm to bude úplně jedno s čím jezdí, zda to má pojistku či ne a dokone i zda je vozidlo vůbec jejich. Prostě jezdí, nikdo si na nich nic nevezme a odnese to nakonec "papírový" majitel.

Zkuste ještě jednou zapátrat, co se s autem stalo. Depozit je řešení jen tehdy, pokud vozidlo neexistuje, jezdí-li někde, je to průšvih stejný, jako když neuděláte nic.

0/0
19.2.2009 18:39

ad.23

žigul není

mám obdobný problém, jsem zapsaná v registru jako majitel, ale (nepojízdné) auto si někdo odtáhl koncem r.2007 po předchozí telefonické dohodě. Druhý den jsme se měli sejít sepsat smlouvu a odhlásit vozidlo,ale ouha, nikdo se neozval a číslo nedostupné. Pojistila jsem se tím, že jsem sundala SPZ. Takže mám velký tp, malý tp a spz bez vozidla. Vozidlo jsem neodhlásila,neznám jméno,adresu,nic, údajně na náhradní díly. Pojistku neplatím od té doby. Poraďte prosím co teď a co mne čeká za poplatky.Děkuji.

0/0
17.2.2009 17:18

Jarda2

Re: žigul není

No ja bych nahlasil kradez - co jineho to je? Stejne se nic jineho neda delat, nevite kde auto je a jestli nejezdi bez PR...

0/0
17.2.2009 18:24

Milan

Re: žigul není

Vaše situace je dost nepříjemná, ale nejlépe se z ní dostanete tím, že co nejdříve vezmete značky, malý a velký TP, zajdete na registr a uděláte tzv. dočasné vyřazení (depozit). Trvale vyřadit auto by bylo spojené s problémy, proto tenhle postup ve Vašem případě nyní nedoporučuji

V depozitu mohou být značky libovolně dlouho, stojí to 100,- Kč ročně. Získáte tímto čas, pojišťovna na Vás nemůže a až se zákony změní (předpokládám, že k tomu dojde), vozidlo definitivně vyřadíte.

Nyní by Vám mohly hrozit sankce v podstatě dvojí:

1) Od ČKP, a to denní sazba za nepojištěné vozidlo od 1.1.2009 (v žádném případě ne předtím)!!! Můžete se hájit tím, že vozidlo nebylo provozované, otázkou je, zda to stojí zato, protože hrozí další riziko:

2) Od správního orgánu za neodevzdání SPZ do depozitu po zániku pojistky, tedy již v roce 2007. Teoreticky by tento přestupek měl být již  "s chlupem" promlčen, ale nevrtal bych zbytečně v tom. Důležité je nyní si zařídit depozit co nejdříve.

0/0
17.2.2009 18:36

Jarda2

Re: žigul není

Taky reseni, ale neni jednodussi zajit na policii a nahlasit tu kradez - co je to prakticky jineho? S tim depozitem se to da pro sichr asi zkombinovat taky, ale bylo by to reseni definitivni...

0/0
17.2.2009 19:44

Milan

Re: žigul není

S tou krádeží bych byl opatrný. V jistém smyslu to snad určitá forma krádeže je, ale také není, protože k předání vozidla došlo dobrovolně a žádný nezaplacený dluh na něm nevisí. Policajti jsou na tohle dneska dost citliví, krádeží se řeší skoro každý problém. Také už od oné "krádeže" uplynulo hodně doby, to není dobré. Já sám bych to neriskoval, dal bych čísla do depozitu a vyčkal především definitivního promlčení přestupku neodevzdání SPZ po zániku pojistky (důležité je kdy pojistka skutečně zanikla, ne kdy se přestala platit. Nezaplacením pojistka automaticky nezaniká).

Tohle dá dostatek času vše si důkladně promyslet a případně vyčkat na změnu legislativy, aby vozidlo bylo možné definitivně vyřadit.

0/0
18.2.2009 6:07

Jarda2

Re: žigul není

No ale co kdyz to auto nekde jezdi - i kdyz to z popisu situace vypada nepravdepodobne... To by pak mohl byt docela velky problem, kdyby bylo v depozitu a nekde ho odchytili (treba na cizich znackach). Presne tohle je IMHO pripad, ktery by mela rezit policie v ramci "pomahat a chranit", protoze jine jiste reseni neni. At uz jako kradez, nebo podvod nebo co... Mam podobny pripad, i kdyz ten uz zrejme policie sama od sebe resi, protoze to uto co jsem nekomu dal a uz ho nevidel asi rozebrali sberaci kovu. Ale nejak nevim, kam se obratit.

0/0
18.2.2009 6:34

Milan

Re: žigul není

Samozřejmě, že jisté riziko, že auto někde jezdí na cizích RZ tady je, ale řekl bych jen velmi malé. Úplně bez rizika se však situace řešit nedá (to by se auto muselo buď dohledat, anebo se stoprocentně ujistit, že není) a myslím si, že tohle nebezpečí je nejmenší ze všech, které hrozí. Depozit vidím jako asi nejhladší a nejméně špatné řešení (dobré asi v této situaci žádné není).

Co se týče Vás, Jardo, to asi bude zase trošku jiný případ. Jestli se v tom už motají policajti, tak je nechte, co vymyslí. Ono v těchto záležitostech lze dost dobře aplikovat heslo: "Kdo si počká, ten se dočká..."

0/0
19.2.2009 6:19

ad.23

Re: žigul není

Děkuji mockrát, právě proto,že jsem slyšela o těch sankcích od pojištovny mám velký strach a stou krádeží, na tu už je opravdu pozdě, to by se muselo nahlásit tenkrát. O depozitu jsem vědela, ale mysela jsem že je to omezené na půl roku, po prodloužení na rok a co pak, jsem si říkala. Netušila jsem, že se tam auto nechá "vyhnít", ale když to jde za 100,- tak to je ta nejlepší možnost. Teď ještě najít ty značky a je to. Děkuji moc

0/0
18.2.2009 9:41

Michal

Úhrada Pojistky

Asi pred 3 lety jsem koupil auto na nahradni dily a bez dokladu auta ale zapomel jsem doma doklady tak kamarad ktery me pro auto vezl, vzal kup na sebe. Byla sepsana smlouva o kupu auta bez veskerych dokladu co k autu byli. Den pote jsme s kamaradem na ktereho byla napsana smlouva, sepsali mezi sebou papir, ze vlastnikem auta jsem ja a ze kamarad stim nema nic spolecneho! Ted asi po trech letech kamaradovi prisel papir, ze ma jit ke komisi. Tam mu rekly ze ma zaplatit pojistku spetne za ty tri roky! Kamarad rekl jak to bylo a na policii podal trestne oznameni. Co mame delat a jak postupovat?

0/0
16.2.2009 21:55

Milan

Re: Úhrada Pojistky

V prvé řadě, projděte si tuto diskusi zpětně, hodně Vám to vysvětlí. Jinak, pokud míníte výraz "před komisi" dopis od ČKP, je naprostý nesmysl, aby chtěli pojistku zpětně za tři roky. V žádném případě to neplaťte! Pokud vozidlo nebylo provozováno, nevznikla vůbec povinnost je pojistit! Existuje sice povinnost odevzdat SPZ do tzv. depozitu, ale tuto povinnost máte až v momentě, když vozidlo na sebe tzv. dohlásíte, tedy až dokončíte převod. Pokud auto zůstalo jen v odhlášce, do depozitu čísla podle současné legislativy ani dát nemůžete, i kdybyste stokrát chtěl.

Nyní, pokud vozidlo, jak předpokládám, již vůbec neexistuje, převod stejně nejde legálně dokončit. Při jednání s ČKP trvejte na tom, že auto nebylo v posledních třech letech provozováno, protože prostě neexistovalo, z tohoto důvodu nešel ani dokončit převod a tudíž nebylo možné vozidlo dočasně vyřadit (depozit). Hlavně se nebojte, i kdyby Vás dali k soudu, nemůžou to vyhrát, pokud neuděláte nějakou fatální chybu.

0/0
17.2.2009 6:56

Mart29

Rover SD1

Chci prodat starý Rover s RZ bez TK na slovensko známému tak, aby to tam přihlásil. To co mi nabídli /STK´, evidenční k., export, smlovu, přítomnost kupce, .../ je tak neskutečné že náklady převyšuje dohodnutou sumu. Jak to udělat aby on měl TP velký na sebe s kupní smlouvou a já odevzdal RZ a nedelal STK na auto které pozítří navždy opustí ČR?

Máte někdo smysluplný návrh? Děkuji  EU

0/0
10.2.2009 0:46

Milan

Re: Rover SD1

Myslím, že to úřad zbytečně komplikuje. Export na Slovensko jako do členské země EU je daleko jednodušší, obzvláště, pokud auto nejede po ose, ale na přepravníku. Pak určitě TK mít nemusí, snad jedině evidenčku. Přesnou odpověď dal v dávné historii této diskuse kolega "nespokojený úředník", budete-li mít chuť jí mezi více jak 700 příspěvky najít, zkuste to. Když ne, určite jí zopakuje, pokud nás ještě navštíví (věřím, že ano). On je na tohle rozhodně největší specialista z nás všech.

0/0
10.2.2009 7:03

nespokojený úředník

Re: Rover SD1

Nejschůdnejěí a nejefektivnější řešení je poslat Rover na Slovensko i s doklady, optimální by bylo kdyby jste následne úřadu vrátil značky a oznámil export na Slovensko, tey do země EU.Úřad Vaší žádost přijme, tím bylo zahájeno správní řízení ve věci přeregistrace vozidla na jiného vlastníka...úřad písemným Rozhodnutím správní řízení přeruší na dobu 3 měsíců, za účelem prověření registrace auta na SLovensku.Toto Rozhodnutí Vám vydá , v jednom výtisku, může po Vás chtít aby jste se také podílel na doložení registrace auta na slovensku, například tak, že Vám nový SK - vlastník pošle kopi slovneského TP k uvedenmu autu, který předáte úřadu.Upozorňuji Vás také na to, že Rozhodnutí  o přerušení správního řízení, která Vám CZ registr vozidel vydá, bude s největší pravděpodobnsotí chtí vidět slovenský úředník, který bude auto na SK regiostrovat. Takže doporučuji tento doklad předat novému SK vlastníkovi.Pokud se auto zaregistruje na Slovensku, opustí registr ČR. 

0/0
10.2.2009 8:56

Mart29

Re: Rover SD1

Děkuji za odpověď. Špatně informovaný zaměstnanec magistrátu mi sdělil jen mnou zmíněnou možnost. Mám tedy auto poslat na Slovensko bez ZR a velkého TP, a jít oznámit export , odevzdat OTP a TP a RZ. Asi mi doporučíte kupní smlouvu na konkrétního vlastníka. Myslíte, že pak dostanu vyrozumění o výmazu z registru ? Abych si jako zrušil pojistku a nehonila mne pak ČKP.....

Myslíte, že běžný zaměstnanec Magist. MB bude znát pojem žádost o zahájení správního řízení oznámení o exportu ? jak se bránit, když mi zase začnou říkat pane, stk, evidenčka, kupce sem, ......všechny ty blbiny - jak se bránit - je to napsáno někde nebo jde jen o formu výkladu vyhlášky či snad zákona ? Děkuji předem  za objasnění. V naší komunitě nejsem sám, kolega chce přeprodat Marcos což je taky GB exot taky na slovensko, takže Vaše rady použijeme vícekrát.

0/0
10.2.2009 23:53

nespokojený úředník

Re: Rover SD1

Nejsem kompetentní hodnotit postoje, argumenty a činnost úředníků magistrátu, město je samosprávní celek, na který stát delegoval část svých pravomocí...argumentovat můžete tím, že v Evropské Unii je volný pohyb zboží, služeb, kapitálu, také se můžete odvolat na Směrnice Rady 199/37/ES ve znění směrnice Komise 2003/127/ES, umožňující provést registarci vozidla v jiném členském státě evropského společenství bez předchozího odhlášení vozidla v zemi původu, nebo bez přihlášení vozidla na osobu cizince v registru ČR.Právní normy EU jsou nadřazeny našim národním normám, pokud je schválil parlament. Řeší to i metodický pokyn Ministerstvy dopravy ČR č.9/20007, na ten se můžete odvolat.

Vy jste povinen  hlásit registru změny, proto tuto změnu ohlašte na předepsaném tiskopise, měl by jste obdržet příslušné písemné rozhodnutí. Na tom trvejte, NEDEJTE SE ODBÝT. Úřadu vraťte jen značky, malý ani velký TP nevracejte, ten předejte novému slovenskému vlastníkovi . Písemnou kupní smlouvu doporučuji.

0/0
11.2.2009 9:59

pingu

Re: Rover SD1

R^  respekt a klobouk dolu...R^

0/0
3.4.2009 8:14

Marťan

kultura národa

Když ty příspěvky čtu opravdu žasnu co jsme to my Češi za národ,když vyjde zákon nejdříve přemýšlíme jak ho obejít,pak si zanadáváme pak jej zešvějkujeme.Zkuste přemýšlet naopak,třeba půjdete do lesa na houby a říznete se o rezavý plech nějakého vraku,který tam někdo pohodil a dostanete otravu krve a domů nedojdete.Mužete v tom lese (při umírání)přemýšlet,proč někdo neudělal zákon ...? 

0/0
6.2.2009 7:37

Jarda2

Re: kultura národa

To je myslim zcela nesmyslna uvaha, na co zakon - ze se nema bordel pohazovat v lese? Takovy snad mame odjakziva. Ze je stat neschopnej nekoho pri tom chytit, pripadne to nekomu prokazat, tak to odnesou vsichni extremni buzeraci?

A u obchazeni zakonu je IMHO take otazkou, co je pricina a co nasledek. Pokud je zakon nesmyslny, neodpovidajici skutecnym potrebam, nebo dokonce jej neni mozno dodrzet, co se pak da delat?

0/0
6.2.2009 11:43

Milan

Re: kultura národa

Když bude chtít někdo pohodit vrak v lese, udělá to stejně. Problém celého současného nesmyslného systému je v tom, že jediné, co se mu skutečně podařilo, je otrávit život statisícům poctivých lidí, kteří nechtějí nic jiného než trochu svobody v rozhodování bez neustálého úředního dozoru nad sebou. Zloději aut, podivné existence, které se po našich silnicích prohánějí bez pojištění, čuňata, co pohodí cokoliv kde se jim zachce, protože to zrovna tady přestali potřebovat, se jenom smějí, protože zákon je na ně samozřejmě krátký.

Čili - podle mne je naprosto bezúčelné snažit se takovýmito hloupými legislativními výplody předcházet nepravostem, protože to takhle prostě nejde. Daleko efektivnější by byla přísnější kontrola a hlavně vyšší tresty například za pohozený vrak. Jeho majitel se dá v 90% případů vypátrat třeba jen pode VINu (málokdo ho na vraku odstraní), ale to by musel někdo chtít a ne krčit rameny, že to nejde. Tady by byla skutečná pomoc dobré věci a ne hloupé zákony k ničemu.

0/0
6.2.2009 18:32

Milan

Re: kultura národa

Jen malá ukázka nefunkčnosti a pokryteckosti systému na příkladu onoho slavného "příspěvku" ČKP. Představme si, že po našich silnicích kdosi jezdí s nepojištěným autem a způsobí nehodu. Pak to může být:

A) Běžný občan, který má i běžný majetek, auto, byt, možná rodinný domek, určitě také nějaké úspory. Tvrzení ČKP, že náhradu škody nelze vymoci, je v tomto případě nesmyslné. Anebo:

B) Člen komunity "nepřizpůsobivých", na nichž nelze získat vůbec nic, naopak stát do nich dává jen další a další prostředky s nulovým výsledkem. Ano, z těchto lidí škodu nikdo nedostane, ale kdo vymůže onen slavný příspěvek? Také samozřejmě nikdo.

Pominu-li fakt, že ze skupiny A) pochází jen velmi nepatrné procento nepojištěných a provozovaných aut, je jasné, že celý "příspěvek" opět situaci nijak neřeší, neboť naši "nedobytní" občané si z něj stejně nic dělat nebudou a budou jezdit dál. Akce otravuje v drtivé většině pouze ty, kteří by nikdy s nepojištěným vozem nevyjeli.

A tak bych mohl pokračovat dál.

0/0
7.2.2009 6:19

Pavel

co teď

Kdy si kolem roku 1976 jsem měl tatraplán a ten jsem v hospodě prodal za pár panáků , převod jsem vyřešíl tak že jsem druhý den s novym majitelem zajel do sousední vesnice za policaitem , v kapse jsem měl kolky za 600,- , k brance vylez strejda v pantoflích a v trenýrkách , tomu jsem to vysvětlil , tak si vzal vaký TP i malý Tp zašel domů , asi za tři minuty vylez podal novýmu novej nalej a přepsanej velkej a prohlásil v sobotu mám po službě tak to zapijem, žádná kupní smlouva , nic . A tohle auto mám teď ještě na sebe napsaný v registru. Co mám teď dělat když už jsem na světě jenom já a ten vergl dávno prošel poldovkou ? 

0/0
4.2.2009 13:31

Jarda2

Re: co teď

No to je hezky pripad, asi to jde bez problemu vyradit na to cestne prohlaseni, ale co kdyz to nekde jezdi..... Ten clovek ktery to koupil se neda dohledat?

0/0
4.2.2009 20:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.