Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Německá STK seřadila auta podle závad. Nejlepší je Audi A6, octavia čtvrtá

Společnost DEKRA, která provozuje síť stanic technické kontroly, prověřila letos v Německu přes 15 milionů aut a seřadila je podle závad. Za celkového vítěze neboli "mistra všech tříd" vybrala Audi A6. Nejlepší mezi škodovkami je octavia, která skončila jen kousek pod vrcholem, špatně si nevede ani fabie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zdegenerovaný gen

Jsem spokojený se spolehlivostí hadroletu

:-)

0/0
2.2.2009 15:45

tomas

octavia

Vžycky jsem chtěl mít a6, teď mám octavii od www.autocechak.cz a určitě bych už neměnil.:-)

0/0
2.2.2009 10:52

Medák E270CDI

Statistika spíše péče o vozy

Mercedesy a BMW nikdo nenechává bez servisu. Chudáci Fiati a Renaulti musí nejdřív zůstat stát, pak se uvažuje o případném servisu.

0/0
29.12.2008 16:54

aaida

.

tak ja neviem na auto.cz su uplne ine vysledky

0/0
22.12.2008 22:53

charlie.sk

nesmyslný údaje

Tyhle pseudotesty jsou naprosto k ničemu a vypovídají jen o tom,jak kdo jezdí připravený k stk a je spíše opakem pravdy.Většina německých aut včetně škodovek vykazující poměrně velkou poruchovost se musí častěji obracet na servisní střediska,kde se odstraní i další opotřebované díly a na stk pak vykazují míň závad.Naopak auta japonská korerjská ,francie a italové jezdí do servisů o poznání méňě a proto se na stk najde relativně víc závad.Jediné objektivní testy spolehlivosti najdete na stránkách anglické pojištovny direct pojišťujíci starší auta na závady.Tam je to o skutečné spolehlivosti a němci i škodovky jsou v průměru,nebo hluboce pod průměrem .Německé pseudotesnty jsou  jen marketingový prostředek,pomáhající schátralému německému autoprůmyslu.

0/0
22.12.2008 15:23

srbská provincie Kosovo

Re: nesmyslný údaje

a co na to tvuj psychiatr, Renaulte ?;-D;-D;-D

0/0
29.12.2008 1:07

Jan Gutbayer

kravina

O čem tato statistika vypovídá? O tom, s jakými závadami auta přijedou k STK. Čili považovat to za statistiku spolehlivosti aut je absolutní kravina a demagogie. Je to statistika výhradně o tom, jak se o auta starají jejich majitelé.

.

A že je A6 nejlepší? No s ohledem na to, jaké procento jich jezdí jako fleetová auta, tj. auta s nejvyšší možnou péčí, nota bene před STK...

.

Nemaťte prosím čtenáře! Ale to by asi chtělo o věcech přemýšlet a dívat se na informace kriticky, což je zjevně pro některé novináře tohoto listu nepřekonatelná obtíž... :-©

0/0
19.12.2008 14:11

František Pinl

Pokaždé jinak

;-€Ve statistice německé TÜV , která právě vyšla je Škoda Octavia na

62 místě co se týče zjištěných závad u vozů do stáří 3 let. U vozů stáří do 5 let

je Škoda Octavia na místě 63.

Tak nevím jak na to Dekra přišla a nebo máte zcela mylné informace.

0/0
19.12.2008 9:53

ANgul

No zamysletese

No je divny jak muzou auto do 50tis jezdit na nemecke STK kdyz STK je na dobu 4roky.takze to cele je asi lez.Ja mam uz druhe auto a prvnich asi 100tis to STK nevidelo ani zrychliku.TAkze pravda

0/0
18.12.2008 9:49

bluespirit

No já nevím

není to také o tom jak si lidi ty auta servisují?

Každopádně jsem rád, že Octavia je v kategorii Kompaktní auta - snad dojde i zavilým škodovákům že oktávka NENÍ střední třída ;-D

0/0
18.12.2008 8:13

honzyk

VW

VW Touran, v testu Autobildu na 100 000 km vyhodnocen jako absolutně nejporuchovější auto, u Passatu měli titulek věčný pacient a o multivanu prohlásili, že by byl skvělý, kdyby fungoval.V této statistice  jsou VW nějak vpředu.

0/0
17.12.2008 23:02

Mira

zajimave statistiky

no ze by se takovy lendcrujsr nedostal to tohodle zebricku a predcila ho i X5 ? Vzhledem k tomu, jake je v tech statistikach zastoupeni nemeckych automobilek vuci ostatnim mam nutkani rici, ze je cosi prohnileho v statistice Dekry

0/0
17.12.2008 21:47

xf

Kolínská trojčata

Všiměte si, že do 50 000 je Toyota Aygo druhá. A kde jsou úplně stejně kvalitní Citroen C1 a Pažout? Někde v poli, mimo tabulku. Tolik k vypovídací hodnotě těchto testů.

0/0
17.12.2008 20:48

Petris_

Re: Kolínská trojčata

R^ Zrovna jsem chtěl napsat stejný příspěvek..Stejná auta, stejné materiály..Problém asi bude v procentu prodaných aut v D.

0/0
17.12.2008 22:13

X

Renault Clio III zasloužené 1. místo

Kam se na něj hrabou Škůdky, nebo japonciR^

0/0
17.12.2008 18:37

Collin7

Re: Renault Clio III zasloužené 1. místo

Renault? Král statistik PORUCHOVOSTI? 8-o V celkovým hodnocení je beztak v BEZporuchovosti na předposledním místě hned za FIATem, což je jezdící chyba. A jestli není Renault předposlední, tak se od konce moc neodlepil. Ale i podle těchto statistik "vede" chvost nejedné kategorie :-)

0/0
17.12.2008 18:54

IK78

Re: Renault Clio III zasloužené 1. místo

Ale pouze do 50 tkm :-P. Naopak jako víno zrají Fiesta a Fusion - každých 50 tkm navíc jsou o příčku výše!

0/0
17.12.2008 19:46

srbská provincie Kosovo

Re: Renault Clio III zasloužené 1. místo

A co na to tvuj psychiatr ?;-D;-D;-D

0/0
29.12.2008 1:08

pete

Stats

Mnoo tahle statistika je dost zavadejici... nejen, ze jde o zjistene zavady na STK, ale navic nereflektuje stari aut a jejich historii. 100 000 km najeto muze mit Oktavia uz za rok a pul a bude v lepsim stavu nez 10 lety Passat se stejnou kilometrazi... Takze v teto statistice jsou znatelne zvyhodnena firemni auta (vzhledem k zamereni jen na kilometry) coz se vztahuje citelne na nizsi stredni tridu a mala auta. Naopak u aut s prodeji v radech stovek az tisicu ks tato statistika ma obrovskou chybovost, jelikoz u techto aut bude hrat roli i duvod zavad a jestli to nahodou neni duplicitni udalost...

0/0
17.12.2008 17:00

venomacek

Re: Stats

chci vidět passata s nájezdem 10 000 km ročně... Jediné, co je zvýhodněné, jsou dražší auta, kde majitel nezanedbá servis a mění kdeco, na rozdíl od študáka, co do twinga leje jenom benzin a před stk vzývá temné síly, aby prošel :-P

0/0
17.12.2008 17:04

Collin7

Re: Stats

No má pravdu, stáří určitý vliv má. Např. v Irsku jsou Oktávky jedním z nejpopulárnějších taxíků, pravděpodobně hned za Avensisem, zatímco Passaty nejsou v taxislužbě prakticky vůbec. A taxíky jsou po celé zemi na každým kroku, jsou jich tisíce. To hodně ovlivní statistiku. Ale pak je otázka JAK by se to mělo hodnotit, protože stáří samo o sobě je ještě horší ukazatel.

A 10tis. za 10 let?? No problem. Hlavně na západě je řada důchodců, co mají auta roky a jedou s nima jen třeba jen v neděli do kostela...

0/0
17.12.2008 18:51

Keni

Mala auta, vetsi poruchovost

Videl bych v to asi v techto aspektech:

1.) Mala auta bejvavaji hlavne nejlevnejsi, a kde se da usetrit? Na kvalite.

2.)Mala auta vetsinou maji slabsi motory, vice se toci a horsi emise nez tabulky a mensi zivotnost.

3.)Mala auta maji vetsinou i zajimave vyrobce. Mezi nejoblibenejsi patri zabozrout ia o jejich praci mam vlastni velice negativni zkusenosti.

Jinak pro ekoteroristy otazka: Pro jsem na SkodaSuperb priblizne ve trech osobach mel spotrebu na dieslu 1,9 pravidelnej prumer 6,2l a na ekologicke Fabii 1.2 trivalec jako jedinej ridic neco malo pres 11 litru? Jezdil jsem priblizne stejne. Jenom ta Fabie rvala a ten Superb si chrochtal jeste v optimalnich otackach.

0/0
17.12.2008 16:26

Collin7

Re: Mala auta, vetsi poruchovost

Pozor na to auta od makarónů jsou ještě horší než ty od žabožroutů ;-D

0/0
17.12.2008 18:56

mgs

Re: Mala auta, vetsi poruchovost

Co se tyce Fabie 1.2 tak jsem s ni jezdil dva roky a spotrebu 11l jsem snad nikdy nemel. Moje spotreba se pohybovala 5.5l (delsi trasy, po dalnici, tempomat na 110km/h) po 8l (mesto, studeny motor). Pokud ti to zralo 11l tak jsi s tim musel jezdit jako prase a pochybuji ze jsi tech 11l mel po ujetych 50km (nebyla to spotreba po 2km do kopce?).

0/0
17.12.2008 19:23

Vilém Hynek Jarmila

Re: Mala auta, vetsi poruchovost

Mám podobnou zkušenost - na služební Fabii 1,2 HTP byla průměrka 8,5l/100km, na 1,4 MPi pak asi 7,2. Kdo chce jezdit delší trasy a dálnici, ať se 1,2HTP vyhne obloukem, je to motor do města a pro důchodce. Nad 90kmh to žere jako Hummer.

0/0
18.12.2008 2:47

ego

Re: Mala auta, vetsi poruchovost

Hm, kecy v kleci. Fabia 1.2 HTP jezdí 130 km/h se spotřebou kolem 7. Stačí to mít jenom trochu rozum a neskákat po plynu jak po PET flašce před kontejnerem :-/

0/0
19.12.2008 3:36

tomash01

Re: Mala auta, vetsi poruchovost

no pri tech 130 to bude zrat k 9, a dalsi vec je, ze 130 na tachometru je pod 120 v realu.

0/0
28.12.2008 4:16

xf

Re: Mala auta, vetsi poruchovost

Jenže co se týče zdravotní škodlivosti výfukových plynů, tak je méně škodlivý Favorit bez katalizátoru, nežli dnešní naftový, třeba Superb. Natož benzínová Fabia s katalyzátorem.

A co se týče spotřeby, tak to považuji za zbytečnou provokaci. Zjevně si vymýšlíš, nebo nejezdíš s auty stejným stylem, nebo má ta Fabia nějakou závadu. Před lety se mi povedlo, s ještě žravější Felicíí 1,3 udělat spotřebu 12,5 l na nádrži. Ale moc dobře vím, jak jsem to auto toho dne musel honit. O mnoho by ta spotřeba již nešla zvýšit.

0/0
17.12.2008 20:41

pepca

Kluci japonsti

Koukam moc dobre nedopadli, ale davat A4 do stredni tridy je trochu zcestne, pak tam muze patrit i octavia nebo focus

0/0
17.12.2008 15:30

zihac

Re: Kluci japonsti

no to tedy nemůže, protože octavia a focus jsou nižší střední třída, stejně jako A3...

0/0
17.12.2008 15:45

pepca

Re: Kluci japonsti

Ok, pokud vedle sebe postavis A4,A3 a octavku, tak ta znich bude budit dojem nejvetsiho auta, ale neni. Jen mi prijde usmevne davat prcka A3 do stejne tridy jako octavia.

0/0
17.12.2008 15:51

Elsin

Re: Kluci japonsti

Délka nehraje v tomto určení roli. Jde především o rozvor, použitou techniku, motory, podvozek, cenu.

BTW A4 má na délku cca 473cm, Octavia asi 460...a A3 není nijak malá, ale jak jsem říkal, na délce opravdu nesejde

0/0
17.12.2008 16:06

xf

Re: Kluci japonsti

V tom případě když vedle sebe postavím Š120 s vozíkem, tak je to MPV?

0/0
17.12.2008 20:42

pepca

Re: Kluci japonsti

Ok, pokud vedle sebe postavis A4,A3 a octavku, tak ta znich bude budit dojem nejvetsiho auta, ale neni. Jen mi prijde usmevne davat prcka A3 do stejne tridy jako octavia.

0/0
17.12.2008 16:05

Michal

Re: Kluci japonsti

Tak cenove urcite :-):-)

0/0
17.12.2008 20:29

Sliz

Re: Kluci japonsti

No v každém případě se takovým blbcům,jako ty, majitelé japonců jen můžou zasmát ,protože věřit tomu,co tu někdo píše za hovna,může jen primitiv,jako jsi ty!Hlupáci jako ty by tomu rádi věřili,jenže realita je bohužel trochu jiná.Jsem majitelem 5 německého auta,a jen co trochu došetřím,nechci o těhto sračkách asi slyšet a po zkušenostech(nejen mých) už jen Japonce.Ted,když japonci mají pěknej design,není co řešit.

0/0
17.12.2008 18:30

M

5 místo

je to kus od kusu, ja měl Focuse a sralo se na něm vše a tady čtu 5 místo:-©

0/0
17.12.2008 15:15

ja314

Re: 5 místo

To je proste tim, ze dnes uz rozdily mezi lepsimi znackami nejsou tak velke a mnohem vetsi roli hraje, zda clovek nahodou dostane problematicky kus (patecni / zarijove/ atp. auto).

0/0
17.12.2008 15:29

pepca

Re: 5 místo

Nahodou, myslim ze ford udelal hodne velky pokrok posledni dva az tri roky co se kvality tyce.

0/0
17.12.2008 15:33

dilina

Re: 5 místo

Skoda ze budou Ford amici za chvili zavirat :-)

0/0
17.12.2008 15:55

pepca

Re: 5 místo

Ford by to mel asi jako jediny tak nejak prezit:]

0/0
17.12.2008 16:06

redpower

zajimave

Videl sem jine testy a tam byli zas prvni japonci a nemci nekde vzadu.

0/0
17.12.2008 15:04

kejklir

Re: zajimave

Dovolim si citovat z testu zdejsich  {americkych] TUV. Mazda, Toyota, KIA, Hundai - minimalni poruchovost, dlouhodobe kvalitni bezporuchova auta, nizka prodejnost. Mercedes, MBW, VW, po 2 letech vyrazne vyssi poruchovost, dlouhode spatne uzivatelne vozy, prodejnost vysoka. {ta prodejnost je udaj prodejcu jako zajem o vozy]

0/0
17.12.2008 15:11

berka

SKODA je Nemecke AUTO

ano, vsechno jsou to nemecke auta vcetne SKODY AUTO ;-D;-D;-D

0/0
17.12.2008 15:00

kejklir

Nemci???

Neznam nemecky test kvality cehokoliv,aby nebyly na prvnim iste nemecke vyrobky. Nemecky auta musi byt prvni i kdyby se rozpadla po vyjezdu z brany zavodu ;-€;-€;-€

0/0
17.12.2008 14:55

zihac

Re: Nemci???

není pravda, před cca. 3 měsíci vydal podobné tabulky TÜV a všechno vyhráli japonci.

0/0
17.12.2008 15:47

pepca

Re: Nemci???

Jestli to nebude tim, ze TUV a STK pouzivaji trochu jine metody....Japoncum bych veril ale korejskym skoroautum rozhodne ne

0/0
17.12.2008 16:09

tyr

Re: Nemci???

Qualitats report ( Auto Bild ) každoročně hodnotí auta podle sedmi kriterií ( dotazník,svolávací akce,TUV-report,dlouhodobé testy ,stížnosti majitelů,testy servisů,zárujy ).celkové výsledky za 2008: Toyoty,Honda,Mazda,Opel,Hyundai,Mitsubishi,Audi,MB,Nisan,BMW,Volvo,Suzuki,Škoda,Smart,Kia,VW,Seat,Ford,Fiat,Citroen,Renault,Peugeot

Takže německá auta nic moc. 

0/0
17.12.2008 18:50

Collin7

Re: Nemci???

Koukám že eMBéčko se pořád drží na solidním 8. místě ;-D

Jinak tyto uvedený statistiky odpovídají dlouhodobýmu trendu, kdy se většinou všechny japosnký automobilky vtěsnají do první desítky (většinou na špici) a francouzi jsou ke konci a suveréní italové statistiky uzavírají. Němci jsou většinou taky v první desítce, kdy se snaží vytěsnit japonce, ale většinou jim patří zhruba prostředek (1. desítky).

Oktávka si vede skvěle ve statistikách spokojenosti uživatelů, v nejprestižnějším britským žebříčku měla několikrát za sebou 1. místo, získala i titul Rodinné auto roku.

0/0
17.12.2008 19:06

zelena veverka

Re: Nemci???

Mam itala kupu let a pri bezne udrzbe zadny problem. Mozna je to nadavani na Italy takova ta "myslivecka latina".

0/0
17.12.2008 23:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.