Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Veteráni se ekodaně bát nemusí

Budoucí vlastníci historických vozidel mohou klidně spát. Ministerstvo životního prostředí nebude na nových majitelích veteránů chtít desetitisícovou ekologickou daň, která vejde v platnost s příchodem nového roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

josef

ekodaň neplaťte, proč taky?

Celý článek říká mnohé, ale nikoli vše.

Tedy k pojištění - mám-li auo, které splní požadavky na histrické vozidlo (stáří, původnost, stav) a projde t.zv. testací v některém veteran klubu, pak mohu na základě této testace a vystaveného průkazu uzavřít pojištění  historického vozidla (1/12 běžné roční sazby) bez ohledu na to, zda vozidlo má bílá nebo zelená čísla.

U bílých čísel je podmínka, aby vozidlo procházelo normální STK, u zelených tomu dosud tak není.

Spor o to, zda se ekologická daň u bílých čísel na historických vozidlech má či nemá platit, je zatím v jednání - min. dopravy logicky říká, že veterán je veterán i kdyby měl čísla fialová a že číslo v mnoha případech je historickou součástí vozidla. Min. ž. prostředí zase oponuje, že ne, samozřejmě, neboť zelení jsou zde pro to, aby se věci co nejíce komplikovaly. Tak vyčkejme, jak se tito dva mamuti domluví. Do té doby holt nebudeme veterány prodávat, ale budeme si je jen půčovat. A placení "poplatku" ? Viz dále:

0/0
1.1.2009 9:27

josef

Re: ekodaň neplaťte, proč taky? A "Poplatek" taky ne!

Zákon 137/2008 říká, že poplatek je povinen platit každý, kdo provozuje vozidlo v rozporu s tímto zákonem. Pozor na to kouzelné slovíčko   p r o v o z u j e.

Co je provozování vozidla a kdy nesmí být vozidlo provozováno, řeší zákon 56/2001 v § 38. Jestliže tedy např. auto nemá platnou STK, pak nesmí být provozováno, jinak je to správní přestupek, Ovšem k tomu, aby bylo možno tvrdit, že auto bylo provozováno, přestože být nesmělo, je třeba důkazu. A důkaz porovnáním registrů není důkazem, neboť registr je pouhou evidencí majitelů vozide a vozidel samých.

Tedy logicky - pokud Kancelář pojistitelů (ČKP) vás vyzve k zaplacení poplatku, je taková výzva jen doměnkou ČKP a když nezaplatíte, nezbyde, než aby vás žalovalala.

Ovšem důkazní tíha je vždy na staně žalobce, tedy ČKP musí u soudu hodnověrně dokázat, že Vaše vozidlo se ve dni nebo dnech od - do  nacházelo na veřejné komunikaci.

Pozor, kdyby vám auto vyfotili třeba na parkovišti. Tím by mohli dokázat, že  tam bylo. Ale ne jak dlouho!

0/0
1.1.2009 9:45

Josef

Re: ekodaň neplaťte, proč taky? A "Poplatek" taky ne!

Podívejte se na vyjádření Kanceláře pojistitelů z prosince t.r. na

www. fkhv.cz 

neplatí to pouze pro veterány, platí to obecně a potvrzuje to vesměs názory, že media vytvořila kampaň plnou nepravd a poplašných zpráv. Proč, lze si jen domýšlet.

0/0
1.1.2009 11:33

Anonymous

je to nesprávné, další vyjímka

Pan Kalousek tvrdí, že nikde nesmí být žádné vyjímky. Proto navrhl, aby se zrušili stravenky a zavedla daň z nemovitostí, aby všichni platili stejně a nebyly žádné vyjímky. Tohle sem nějak nezapadá !

0/0
31.12.2008 10:34

Anonymous

autobusy MHD

Tak to asi padne MHD. Skoro veterány autobusy MHD s emisemi Euro 0 nemohou projít ani STK a při zbavování se jich (prodeji), budou platit jako mourovatí.

0/0
22.12.2008 11:24

Kangaroo

no, nevím

Mám felinku z roku 61 a mám normální čísla a normálně chodím na technickou. Zároveň k tomu mám kartu historického vozidla a platím 1/12 daně. Takže ten článek je nepřesný.

0/0
20.12.2008 21:07

kiv

celý je to nesmysl

Celé je to nesmysl. Tohle další státní výpalné je jednak stejně mime účinkem - pouze zmizí z Registru pár stovek tisíc již stejně  "mrtvývc" RZ, ale provozní plečky budou dál jezdit  a to až do úplného oježdění, bo se stanou neprodejnými ....

"Veteráni" na bílých RZ holt poskočí ve své průměrné prodejní ceně o 10K a pár dalších tisíc lidí bude zase o něco nas...nějších na stranu a vládu ...

Nechápu jen postoj s. Národy z FKHV či čeho je vlastně hlavounem - jaký je rpzdíl mezi veteránem na normálních RZ a va "véčkách" ??? Asi jen ten, že za ty "véčka" s. Národa  a jeho zbojníci  vyinkasovali nějaký peníz a  dobře se jim z totho žije, že??? :-):-) 

0/0
20.12.2008 16:21

Akrij

Re: celý je to nesmysl

Vazeny p. KIVe, pisete: "Nechápu postoj s. Národy z FKHV - jaký je rozdíl mezi veteránem na normálních RZ a va "véčkách" ???  Vec je jednoducha:

1. na Veckach je levnejsi pojisteni (navzdor vetsimu riziku nehody)

2.STK odpada a je nahrazena "kolaudaci mezi kamarady" u veteranskeho klubu, kteri radi privrou to jedno nebo obe oci, jestli za vsimne nebo z lasky je jen nuace.

3.je tak mozne pouzivat v dennim provoze i auta, ktera by jinak neprosla STK

4. nebo jen co do stari maji s veteranem cosi spolecneho...Jak vidite, je to prevzaty a domysleny protekcionizmus z dob "davno" minulych par excellence!

0/0
20.12.2008 18:49

kiv

Re: celý je to nesmysl

Jen  upřesnění:

- pojištění, přesněji povinné ručení,  na "V" a u"veteránů"  s bílými RZ je dnes už stejné. Většina pojišťoven  dnes už to za tu 1/12 + bonusy. zvládá.

Nevím, o jakou statistiku se opírate, ale tvrdit, že  riziko nehody s opěčovávaným veteránem s nájezdem 0 - 1000 km pouze za slunečného počasí je  vyšší oproti  běžnému vozu s nájezdem 30 -60 K/rok  je  velmi, velmi odvážné :-):-):-) 

- STK sice odpadá, ale TK je každý rok a u autorizované dílny + obnova testace je   v podstatě dražší, než zajít jednou za 2 roky na normální STK.

0/0
20.12.2008 20:12

kiv

Re: celý je to nesmysl

pokr.:

- 99%  opravdových veteránů STK bez problémů projde.

Naopak "V" jsou mnohdy krycím manevrem pro různě vytuněné vitary, kabrio brouky a jiný bastly , kterým zdejší autorita, tedy FKHV (dopouštím se vědomé zkratky, ale principem zůstává, že za ně zde i na na mezinárodním  poli ručí)  zhusta .testace schválila  a umožnila provoz .. Zadarmo to jistě nebylo......  

Ale  asi se shodnem, že činovníci jakéhokoli spolku  a politici jedno jsou a že rybky smrdí od hlav ... A proto není bohužel není jediný  důvod aby tomu echt u veterámistů bylo nějak dramaticky jinak ... :-/

0/0
20.12.2008 20:12

honza

Re: celý je to nesmysl

"kabrio brouky a jiný bastly..." R^R^R^ - to sedí, sám mám veterána a občas se nestačím divit, kdo všechno to Véčko má...

0/0
21.12.2008 23:16

akrij

Kocourkovstina uz po kolikate?

70 let stara aerovka nemuze byt veteranem? Staci ji pro forma vyvezt a zase privezt a je to. Asi tento zpusob si predstavuji cinitele, kteri zas vymysleji davno vymyslene: ve vyspelych statech jsou kritera pro veterana jasne definovana primarne starim, pak kvalitou a ev. ucelem pouzivani. Zvyhodneni veteranu je stejny nesmysl, jako je planovane "trestani" jejich majitelu...Na zaklade jakeho rozhodnuti by nemohla byt 40 let stara skoda po STK, ve orig. stavu veteranem?, pokud by veteranske cislo nebylo danove zvyhodneno!?  A prave tady je ten zakopany pes: zvyhodneni je naprosty nesmysl, je to protekcionizmus, nedemokraticky, navic technicky neopodstatnitelny vymysl. Veterani sice najezdeji mene kilometru, ale muzou zpusobit stejnou nehodu jako ostatni ucastnici, maji urcite daleko horsi brzdy, daleko zavadnejsi emise jak plynu tak hluku atd. Veterani by meli byt osetreny zakonem stejne jako ostatni auta. Coz se radci zamyslet nad vymennym cislem jako je tomu u nedalekych sousedu...? 

0/0
20.12.2008 13:40

josef

Re: Kocourkovstina uz po kolikate?

Přestože vám někdo ukradl čárky a háčky (nebo nevíte, co to je), se mi povedlo rozluštit smysl Vašeho příspěvku. Na jednu stranu máte pravdu, ovšem historické hodnoty je třeba zachovávat pro budoucí generace, ať již je Váš názor jaýkoli a toto uchovávání, které není jednoduché, je nutno také podporovat a zvýhodňovat.

Zneužít lze každé, i dobře míněné nařízení či zákon a upadat do extrémů třeba proto, že někdo ukradl housky a proto usekneme  ruku všem, je evidentní nesmysl.

Myšlenka jednoho čísla pro více aut i jednoho pojištění více aut je praktikována v Rakousku a v celku vyhovuje - její filozofií je to, že na silnici může být v jedné chvíli jen jedno z pojištěných aut.  Další myšlenka, také jinde praktikovaná, je pojištění řidiče, neboť vozidlo ze své vůle, kterou nemá, nemůže způsobit škodu - tu způsobí je ten, kdo vozidlo ovládal nebo s ním jel.

Ovšem pohnout s úředním šimlem je podstatně těžší, než pohnout stádem oslů.

Tak příště s čárkami, příteli, ať nevypadáte jak ten osel!

0/0
1.1.2009 10:04

Jan.Emil

Dotaz

Jaká auta vlastně mohou být veterány? Jak stará a jaké podmínky musí splňovat? Taky mne napadlo dovézt z ciziny staré auto a jezdit na veteránských značkách ale nechci kupovat auto zbytečně moc staré. Takové nějaké co bybylo ještě dobré do běžného provozu, platit nízkou pojistku. Ekodaň mne tak nezajímá, dá se obejít půjčováním auta..

0/0
19.12.2008 22:18

nespokojený úředník

Re: Dotaz

Dovézt z ciziny staré auto které budete provozovat v běžném provozu lze jen pokud má na typovém-výrobím štítku vyznačenou globální evropskou homologaci, nebo v dokladech vyznačeno schválení echnické způsobilosti v daném státě EU.Mimo EU jen auta ne starší 8 let splňující normu Euro 2.

0/0
20.12.2008 9:07

Jan.Emil

Re: Dotaz

Já jsem se ptal na dovoz veterána a nikoli na dovoz auta do běžného provozu. Veterána lze totiž až na nepodstatná omezení v běžném provozu používat taky tak proč si komplikovat život nějakými typovými štítky a platit pak vysoké pojistky když stačí platit 1/12?

0/0
23.12.2008 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.