Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

„Řádí nám tu vrakožrouti,“ stěžují si policisté v Brně

Co se starými nebo nepojízdnými auty, které teď řada vrakovišť a většina bazarů odmítá přijímat? Na Brněnsku už někteří majitelé starosti s nákladným odpisem mít nemusejí....

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Míra

Nic se neztrácí

Je to jediná možná situace jak vyřešit, když máte staré auto a třeba na sebe jen odhlášené. Je to levné řešení, ovšem zaměstnává policii - sama policie i zdvořilí úředník "navede" na tuto cestu.

Toto je také řešení pokud máte doklady od vozu, který je psán na vás, ale vůz už ne. Legislativa toto neřeší !!! (pouze pokud jste vúz provozovali do 5/04 - ovšem po této době již nesměl být pojištěn, nebo provedena STK - pouze v tomto případě jde zlikvidovat prohlášením )

V tomto státě legislativa neřeší, pokud máte doma dvě auta na zahradě jako zdroj náhradních dílů - doklady do depozitu dát vlastně nesmíte,jelikož víte, že již vozidlo provozovat nebudete - takže pokud nechcete platit pokuty za nepojištěný vúz, musíte se dopustit podvodu a dát značky do depozitu i když předem víte, že je v životě nevytáhnete z depozitu zpět.

0/0
20.12.2008 21:53

VLDX

V líšni na parkovišti u..

... Billy stálo už asi 1,5 roku nepojízdná Alfa Romeo a minulý týden konečně zmizela, že by taky vrakožrout? ;-DR^

0/0
18.12.2008 22:24

ZS

idnes a policie se vyznamenavaji

Za likvidaci vraku se PLATI >1500.- Ve sberne za nej cca 1000,- DAJI. Preberte si to sami.

0/0
18.12.2008 18:50

tomáš jedno

já vím kam mizí..

..mizí do výkupu železa a dalších kovů. Za litinový blok staré škdovky jsou tak dva litry. A víte kdo je krade rozebírá a prodává? Hnědočeši, neboli cigáni. Pracovat nebudou, ale pokud jde o odstrojení auta, jsou rychlejší než profík ze servisu..

0/0
18.12.2008 0:18

darklord

Re: já vím kam mizí..

litinovy blok? myslite blok motoru? tak ten je u skodovek hlinikovy, uz aji stara 1000MB ma hlinikovy blok, mozna myslite hlavu bloku ktera je litinova az po favorit kdy uz hlava byla z hliniku jako a blok

0/0
7.1.2009 23:34

nespokojený úředník

kecy

Odcizené auto je v registru vozidel trvale vedeno jako odcizené...a bude tam vedeno tak dlouho, dokud nebude nějakým novým zákonem stanoveno jinak...

Na základě čeho chcete odhlašovat odcizené auto? Jen proto, že bylo odcizeno vám? Na základěš čeho by měla pojišťovna chtít, aby jste platil pojistku za auto, které vám bylo odcizeno a které neprovozujete, protože ho fyzicky nemáte? 

Právě skutečností, že je vozidlo vedeno v registru jako vozidel jako odcizené, se nejlépe zprostíte povinnosti pojistit ho...

Když se odcizené auto z registru definitivně vymaže, a po letech se někde objeví, na základě čeho a kde chcete zjišťovat, zda nebylo náhodou odcizené, když už v registru, který je v podstatě elektronickým a písemným seznamem aut nic o uvedním autě nebude?

Jste normální? Pak budete psát kecy o úředních šimlech...odcizená auta musí být někde evidována...Kdo si myslí že ne, je idiot nebo zloděj aut...

0/0
17.12.2008 20:44

icmek

to krade AAA Auto

ať se majitelé za měsíc podivaj do některého z autobazaru AAA Auto.. jejich vraky tam budou stát s nápisem: "po důchodci." ...

btw autore, příště vyfoť nějakej vágen šrotovitej hnusotnej z němčourizma, ančto Hondu v takovymhle stavu máš na dvoře fakt asi jenom ty :) :-P

0/0
17.12.2008 17:18

jgeo

diskuze jeste neni zrusena?

0/0
17.12.2008 16:10

Mareeq

A nekradou si to náhodou sami?

To je ale opravdu náhoda že ty auta mizí pár dní před velkými kontrolmami ČKP :-)

Myslím že by strážníkům v Brně mohlo dojít, že si majitelé auta v klidu rozeberou nebo rovnou odvezou do šrotu, utrží již zmíněné 4 stovky a auto pak nahlásí jako ukradené. Není to lepší cesta, než objíždět vrakoviště a doprošovat se o vykoupení, nebo ještě lépe platit 5000kč za "ekologickou" likvidaci vraku? R^

Prostě a jednodušše si malý český človíček našel další cestu, jak obejít nesmyslné vyhlášky a nařízení našich velkých a moudrých zákonodárců. A já s tím plně souhlasím.

Marek [>-]

0/0
17.12.2008 15:21

krakra

Re: A nekradou si to náhodou sami?

Tak přesně todle mě také napadlo. A eště byl dodal že by bylo dobré odstranit všechny identifikační znaky, SPZ, štítek s VIN atd. - tím pádem by se auto dalo postavit někam do lesa, nahlásit jeho krádež, kdo mi potom dokáže že to je moje ztracené auto ?

0/0
17.12.2008 23:48

Anonymous

logický důsledek dalšího nesmyslného zákona

Cílem bylo zvýšit podíl nových vozidel zavedením ekologické daně. Bohužel nebyly vytvořeny podmínky, aby lidé kupovali nová auta. Příliš vysoká celková míra  zdanění, nízké mzdy, vysoké ceny,inflace. Je to stejné jako s vytápěním,na jednu stranu chtějí, aby lidé topili plynem, ale cena plynu roste rekordním tempem 10%/ročně, přechod na plyn, budování plynových přípojek, investice do kotlů je jen pár ukázek komplikací. Aby to fungovalo, vždy musí být pozitivní motivace. Jinými slovy v tomto případě se jedná o represivní motivaci vedoucí logicky k této situaci.Na otázku, kudy teče elektrický proud ? Teče cestou nejmenšího odporu. U lidí je to stejné, také jdou cestou nejmenšího odporu. Stači však poměrně málo, např. snížit daně, snížit ceny, starý vůz vzít protiúčtem apod, fungující zpracování odpadního materiálu, recyklace ...

0/0
17.12.2008 14:35

libienski

Re: logický důsledek dalšího nesmyslného zákona

Recyklace, zpracování opadního materiálu, vždyť to je to, čeho se dosáhne. Od ledna 2009 bude první převod vozu zdaněn částkou až 10 tis. Kč. Osobně si myslím, že staré stodvacítky, zrezlá fáva 88-91 a podobné relikty především ze zemí RVHP na cesty nepatří. Jsou neekologické a hlavně nebezpečné. Toto opatření způsobí, že tato auta budou z českých cest velice rychle mizet a je to dobře.

0/0
17.12.2008 14:40

laco molnár

Re: logický důsledek dalšího nesmyslného zákona

celé je to nesmysl,chudí lidé  budo vždycky jezdit starými auty.akorát že teď si místo vynucovaného koupení nového dovezou bouračku z  německa,nějakej kutil jim to z replik poflastruje a budem ve stejnejch nebezpečné a neekoligické. hlavně že bude v tp euro 3katalizátor bude doma v garáži a nasadí se vždy jen na stk a emise zbytek se dojezdí s trubkou.naplní se  zákon a efekt bude téměř nulovej.

0/0
17.12.2008 15:37

tmf

Re: logický důsledek dalšího nesmyslného zákona

nerozumím tomu, že když mi stát sebere 10 tisíc korun z ceny mé stařešinky a místo za 20 ji musím případně prodat jen za 10 jak mi to pomůže k novému autu. Naopak, pokud na lepší nemám jen mě to přinutí koupí lepšího odložit a ještě šetřit. Kdo měl 70 našetřeno, počítal s tím, že za 20 střelí staré a za 90 koupí "nové" tak po novém roce bude jezdit dál ve starém, maximálně vytáhne 2000 za zaflikování aby ještě rok, dva vydrželo. Pro takové lidi jsou to velké peníze a málo jich není. Často jsou to druhá auta v rodinách aby bylo čím dojet do vedlejší vsi na poštu a do konzumu.

Je to jen loupež a ne ekologie.

0/0
17.12.2008 18:28

xml

Re: logický důsledek dalšího nesmyslného zákona

pravda pravda..

0/0
18.12.2008 8:47

Míra

Re: logický důsledek dalšího nesmyslného zákona

Jenže lidé. Ty staré a nebezpečné vozy pořád fungují, netvoří více emisí než nová čtyřlitrová auta.

Všechna nová auta která se nyní a pár let již prodávají, nepřežijí to co ty staré Favority a pod., jelikož Favority lze opravit - nemám na mysli sežrané kusy. Bude více a více přibývat moderních vraků s najetými 100.000km na tachometru, které již nikdo nebude chtít. Proč? Nevyplatí se je opravit, doma ani v obyč. servisu to prostě nejde a v budoucnu bude hůř, (výměna různé a velmi drahé elektroniky a jednotek... a co vstřiky common rail se životností 50-100.000km? To je realita)

Myslím, že si lidi ještě rádi koupí vůz typu Felicia, Toledo, Octavia... jelikož koupě tohoto vozu vč. poplatku EURO bude levnější než oprava kde jakého moderního vozu který má hodnotu cca 100.000 a oprava bude za 50.000 i více - toto bude realita v servisech a problém kde jaké rodiny - ne každý je ve vatě a má každé tři roky na jiné auto (starší)  Problém bude servis moderních NESPOLEHLIVÝCH AUT

0/0
20.12.2008 22:08

libienski

Tak jestli tohle zaměstnává

jihomoravské benga, tak bych je fšechny propustil a majitelům, co nahlásili "krádež" autovraku pokutu za znečišťování veřejného prostranství.:-)

0/0
17.12.2008 14:13

iuos

hmm

takže ty vraky mají majitele, když přišli nahlásit jejich krádež ;-D;-D

0/0
17.12.2008 13:27

muf

Re: hmm

trefa do cerneho... :-)

0/0
17.12.2008 22:37

capas

ironie?

Bud je autor fakt humorista nebo blazen..... je snad nad slunce jasne, ze lidi tyto "vraky" davno nevlastni, ale potrebuji potvrzeni pro pojistovnu a dopravni inspektorat aby je po Novem roce nikdo neuhanel o placeni pojistneho R^(Y)

0/0
17.12.2008 12:59

nespokojený řidič

Kecy

Žádný starosti jim neubudou,nemají doklad o eko.likvidaci,na úřadě jim řeknou že si to vymysleli kvůli novému zákonu a napaří 15-ti tisícovou pokutu majiteliR^

0/0
17.12.2008 12:56

capas

Re: Kecy

pletete se, staci potvrzeni od policie, ze pripad odlozili a auto nenasli.... tim zanika narok pojistovny na vymahani povinneho ruceni... auto je stale psane na majitele, to je jasny

0/0
17.12.2008 13:01

nespokojený řidič

Re: Kecy

Ale auto je stále v registru!!! Uběhne pár let,přijde nový zákon a tito lidé budou mít velký problém:-/

0/0
17.12.2008 13:44

Xladi

Re: Kecy

A jakej problém, ukradený auto který nemám a neexistuje, tak nemůžou požadovat prachy za něco co neexistuje.

0/0
17.12.2008 17:47

nespokojený řidič

Re: Kecy

Ale můžou holánku:-) viz http://zpravy.idnes.cz/ucet-za-odtazeni-skody-120-v-brne-cini-200-tisic-korun-fvq-/brno.asp?c=A081217_181140_brno_dmkR^

0/0
18.12.2008 14:38

Omyl

Re: Kecy

Ten vůz určitě ještě existuje, jinak by nevymáhali to "parkovné".

0/0
18.12.2008 17:28

tmf

Re: Kecy

prostě s protokolem, tedy vyjádřením ko tom že nikoho nenašli (tak končí většina případů) dojdou auto odhlásit

0/0
17.12.2008 18:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.