Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stará auta bazary nechtějí, s novou daní je neprodají

"Stará auta nevykupujeme. Nebudeme brát něco, co pak sami neprodáme. Na tom bychom jen prodělali," říká Petra Nováková z Autobazaru Bílina. Stejný postup volí i další bazary, takže prodat staré auto i za pár korun je nyní téměř utopie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Janina7

Daleko výhodnější by byla ekoligická daň na nové auta.

Třeba za každé auto s vyšší konstrukční rychlostí než u nás povolených 130, by mohlo platit 1000 kč za každých 10 km na víc. Každý rok. A za každé kilo nad tunu třeba stovku, taky každý rok. Tohle by ekologii zlepšílo.

0/0
19.12.2008 12:11

furgon

Re: Daleko výhodnější by byla ekoligická daň na nové auta.

Příště radši zůstaň u plotny a nerozumuj o věcech, o kterých nic nevíš.

0/0
19.12.2008 14:30

pavlikrumbur

Re: Daleko výhodnější by byla ekoligická daň na nové auta.

Zdravím, to že potřebujete argumentovat nadávkou je Vaše věc, hulváti prostě jsou a nic se s tím nenadělá, to že ale nedokážete připsat nic jiného znamená, že nemáte žádný argument. A mimochodem, velké a těžké osobní automobily jsou ze společenského hlediska velmi problematické (více poškozují silnice, více -oproti stejně vyspělým menším autům - zamořují středy měst, mají vyšší statistiku úmrtí účastníků nehody než auta menší a střední velikosti) , takže já bych pro jejich vyšší zdanění byl. Jinak má dosavadní auta - nejprve Passat Kombi pak Fabia Kombi a nakonec Almera hatchback.

0/0
19.12.2008 15:29

__XXXX___

Re: Daleko výhodnější by byla ekoligická daň na nové auta.

Jde o to, prč něco "ekologicky" danit. Ono to auto je taky při koupi v 19% dani, a ten kdo si koupí SUV, tak tu daň zaplatí větší, než ten, kdo si koupí auto z Kolína. Navíc to SUV víc žere a majitel tak státu zaplatí více na spotřební dani z benzínu/nafty. Ale tato ekologická daň je zavedena kvůli tomu, že jsme automobilová velmoc, a vláda se nám za každou cenu snaží vnutit auto nové. Pro tuto zemi je ostuda, že tu je 14 let starej vozovej park. Jenže platy jsou v (Y)

0/0
21.12.2008 10:01

Becher

Re: Daleko výhodnější by byla ekoligická daň na nové auta.

Výkon ničim nenahradíš. Přesně 10 let jezdím s Fordem Explorer 4.0 šestiválec v benzínu a automatem. Kupoval jsem ho mezi prvním v době, kdy ho Ford oficiálně asi 5 let dovážel do ČR. Pravda, jezdím za 15 litrů, ale vždy jsem měl paralelně další menší auto, které jsem vždy po čase prodal (starý Focus, Mondeo ST, nový Focus, Maverick 2.3). Prostě siná Amerika s automatem je Amerika. To mi nikdo nevyvrátí. Nejvíce tato auta haní ti, co jí nikdy neměli a nemají možnost srovnávat.R^

0/0
21.12.2008 21:41

furgon

Re: Daleko výhodnější by byla ekoligická daň na nové auta.

Asi nevíš co znamená slovo nadávka, inteligente. Ta evidentně oranžovo-zelená hospodyně před tebou si nezaslouží jiný komentář. Ty motáš pátý přes devátý se svojí zcestnou statistikou poškozování silnic a úmrtí u velkých osobnéch automobilů, co jsi zaslechl někde ve zprávách na nově.

0/0
22.12.2008 12:35

gargamel

..

Prostě bych stanovil, že starší auto 15 let nesmí na silnici a je po remcání. Já se některým lidem divím, že vůbec do těch křápů vlezou. Pojízdná rekev.

Příklad- známej trefil lehce auto na prdel. z roku 1992. on na autě skoro nic neměl, lehce promáčklej nárazník a kapotu a ten starej křáp byl nepojízdnej a musel na odtahovku a šel rovnou do šrotu.

0/0
19.12.2008 11:09

?

Re: ..

nemůžeš zákonem zakázat něco, co bylo jednou již k provozu schváleno

0/0
20.12.2008 18:47

jantar

Re: ..

koukám že si inteligent až na půdu,většiho blba jsem neviděl,mám fáčko z roku 89,má najeto 53tis,je garážovaný a vlez bych do něj kdykoliv

0/0
25.2.2009 21:42

y-ray

Bazary to vykupují, přehlásit to jde v klidu i po Novém roce

Klasika - nafouknutej problém, aby to v novinách (na webu) vypadalo dramaticky:

a) Daň je sice opruz, ale po Novém roce ji bude platit jen ten, kdo si nechá zaregistrovat prislusne auto. Kdyz budete dal jezdit se svoji starou slupkou, nic platit nemusite.

b) Ta castka 10 tisic je maximum, mnohem spis to bude pet nebo "jenom" dva litry.

c) I stara auta ted vykupujou (minimalne na protiucet) - dela to Fiat (desitky tisic) i AAAcka (tam to jde zapocitat i jako akontace leasingu, takze si muzete rovnou odvezt za stary novy auto).

d) kdyz auto po Novym roce v klidu nechate ekologicky zlikvidovat (ze zakona je to zdarma), taky nic patit nemusite. 8-o8-o8-o

0/0
18.12.2008 18:11

iuos

hmm

souhlasím - naprostá většina poplatků bude za dva tři tisíce... za auta kolem desti let...

0/0
19.12.2008 8:44

?

Re: Bazary to vykupují, přehlásit to jde v klidu i po Novém roce

ad b) nejsou to 2000, ale 3000 Kč. Jinak souhlas

0/0
20.12.2008 18:48

__XXXX___

Tato nová antiekologická daň

mi prakticky znemožní staré auto prodat, a zbavit se ho za nějakou částku. O tuto částku, pak bude mé nové auto levnější. Na autorádiu šetřit nebudu, na bezpečnostních prvcích také ne. První co půjde, bude filtr pevných částic DFP. Sbohem ekologie :-P

0/0
18.12.2008 17:05

pavelcz1

je to ekologicka daň? To těžko

Ekologická daň by podle mě byla logicky taková, kde ten kdo znečištuje tak platí, nebo ještě lépe, kdo neznečišťuje, něco dostane. Ale tohle? Tohle mohli vymyslet jenom politici u nás! Ty lidi kteří jezdí starýma autama těžko najezdí desítky tisíc km za rok, takže i když auto "smrdí" ve výsledku znečistí míň než nový auta který jezdí pořád, denně, a má euro IV. Je to prostě zase takovej spornej zákon, kterej spíš naštve lidi než aby něčemu pomohl. Když už obnovovat vozovej park, tak dáva příspěvek na nový auto, jako to je v ostatních zemích. Achjo.

0/0
18.12.2008 13:32

tmf

Re: je to ekologicka daň? To těžko

taky si myslím, že tahle záplata rozpočtu spíš provoz stařešin prodlouží

0/0
19.12.2008 0:10

flower

sešrotování

Potřebovali jsme ekologicky zlikvidovat auta a na mnoha místech, kde se to provádí si nechávají zaplatit tzv. manipulační poplatek - tedy za to, ze to auto tam musi přepravit z jednoho kouta do druhého a za to razitko. Takže za kompletní auto 500 a za nekompletní 1000

0/0
18.12.2008 12:02

flower

sešrotování

0/0
18.12.2008 12:00

Opravdu objevny clanek

Kdo by to byl řek, že bazaristi maj rozum a dopady blbosti se snaží vyhnout a proto berou auta do komise a ne na sebe.

0/0
18.12.2008 10:45

tmf

Proto jsme prodali všechna auta do 30 tisíc

no a je to, prostě lidi potřebují auto nebo druhé auto a staré na to stačí. Ta ekologická daň je jen daň. A tahle auta budou jezdit hodně dlouho, ne že se nějakým novým desátkem každý vadá k vrakovišti a poté k autosalonu pro nové. Ne bude držet to staré dokud to půjde.

0/0
18.12.2008 8:55

qualcom

rotlo%

přesně, když má auto motor a převodovku tak je eko. likvidace grátis.Novináři ze serveru jsou pa%a, kteří si neumí  ověřit fakta ve vlastních novinách.Článek na úrovni 9. třídy ZŠ.

0/0
18.12.2008 8:35

?

Blbost

Za sešrotování se neplatí, pokud se odevzdá komplet celý auto. Natudujte si předpisy.

0/0
18.12.2008 8:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.