Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

TÜV: Nejspolehlivější je toyota, už i Němci šetří na opravách

V úterý společnost DEKRA vyhlásila nejspolehlivějším autem Audi A6, ve čtvrtek označil konkurenční TÜV za krále kvality Toyotu Corollu Verso. Obě firmy provádějí v Německu technické prohlídky a ze shromážděných údajů o kondici aut sestavují statistiky spolehlivosti. TÜV zároveň upozorňuje, že se technický stav aut zhoršuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pít

spolehlivost alias technika

Toyota = spolehlivost a kvalita. Moderní motory, ale primitivní zadní nápravy - torzní tyče z 80. let. Víceprvková zadní náprava je pro dodnes věc neznámá navzdory předraženosti hlavně Corolly Verza!!!

0/0
23.12.2008 9:15

ppav

Už i němci šetří na opravách?

Ten nadpis se mi zdá jako nehorázná spekulace a opět - strašení jaká hrozná krize nás čeká. Ale už to tak prostě je, v dnešních médiích je poměr faktů ku spekulacím snad 50:50. Tohle je ještě ten "lepší" případ.

0/0
22.12.2008 18:29

panasonic

srovnání škoda versus toyota

uz mi to prijde trapne obhajovat porad Skodu..,nekdo chce proste domaci auto a jakekoli jine je spatne, neberu...ale jak sem tak vypozoroval,tak je velmi zajimave,ze na kvalitu sezeni jsou vsichni spokojenejsi v Aygu i Yarisu a ne v Octavce...docela paradox-velke auto i kufr ale uvnitr jak pro liliputany...kdyz to Škoda neumí tak at si vezme dozivotní odstavku svych tovaren a udela radost nasim zadum,taktakEU

0/0
22.12.2008 16:42

divák

nová MAZDA po 9 tkm odešli kotouče, brzdiče, destičky

:-©:-©:-© V reportáži na TV Nova ukazovali borce kterýmu na funglnový japonský Mazdě odešli kotouče. A MAZDA mu neuznala reklamaci. Borec musel zaplatil 60000,- KČ předem, jinak by mu auto v autorizovaným servisu Mazda nevydali. Jo JAPONCI sou kvalitní se ví :-©:-©:-©

0/0
21.12.2008 20:09

michal

Re: nová MAZDA po 9 tkm odešli kotouče, brzdiče, destičky

ja psal toyota ne mazda to je rozdil ti tupce podivej se kdo ma podil v mazde

0/0
21.12.2008 22:54

procházející

Re: nová MAZDA po 9 tkm odešli kotouče, brzdiče, destičky

Taky sem to viděl. Auto za milion a Mazda CZ si s ním vytřela řitní otvor. Do Japonce bych nešel . Navrch huj a uvnitř hnůj. (Y)(Y)

0/0
21.12.2008 23:47

noční dříč

Re: nová MAZDA po 9 tkm odešli kotouče, brzdiče, destičky

Mazda je stejnej japonskej šunt jako Honda.

0/0
22.12.2008 0:42

Baryk

Re: nová MAZDA po 9 tkm odešli kotouče, brzdiče, destičky

No, ty jsi pako, mas doma FAbii HTP a slintas, co? Boze, ze takovym blbum je vubec umozneno mit internet !

0/0
12.1.2009 15:35

turbo

Re: nová MAZDA po 9 tkm odešli kotouče, brzdiče, destičky

a nebyla to nahodou spojka?

0/0
24.12.2008 13:26

Standa z Tasnovic u Horšov.Týna

Mám Oktávku

Mám Oktávku kombi z listopadu 1999 1,9 tdi 4x4 teď točím 136 tis. km a vozí nás po cestách necestách bez závad. Dostává jen roční prohlídku a má původní brzdy, tlumiče, druhé zimní Matadorky třetí letní Matadorky a nikdy nás nenechala ve štichu.  

0/0
21.12.2008 17:24

procházející

Re: Mám Oktávku

136 tisíc km u devět let starýho auta ???????????? to mám nalítaný za dva roky. Tak ať ti slouží ještě dalších devět let bez závad a nezapomeň navlíknout ty Matadorky .................. 8-o8-o8-o8-o8-o

0/0
21.12.2008 23:50

Michal

Re: Mám Oktávku

:-D Tak to koukám jako blázen že ještě nenabourala kvůli svlíknutý matadorce ... nic proti slovákům nemám .. ale gumy jim fakt těžce nejdou :-D

0/0
22.12.2008 5:40

fks

Re: Mám Oktávku

... a máš jí f stříbrný metle a na hlínách???

:-P

0/0
22.12.2008 9:04

michal

toyota

jednoznacne toyota mam avensis2005 spokojenost  vsem doporucuji japonec  a nemec nej....R^ skodovku RvRv

0/0
21.12.2008 10:37

Ford-MAN

blbosti

Já mám druhýho Forda Focuse TDCI a jiný auto bych nechtěl. Až na turbo který odchází po 100 tisících km je to držák.  R^R^

0/0
20.12.2008 22:23

procházející

Re: blbosti

po 100 tisících mrtvý turbo to je držák ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
21.12.2008 23:52

jjxing

Porsche

Takže pro změnu propagace znyčky Porsche. No to se tedy divím u německé společnosti TUV.  :-)

0/0
20.12.2008 20:49

mlokie

Re: Porsche

Porsche na rozdíl od jiných propagaci svých kvalit nepotřebuje. Zkus si nějaké koupit a poznáš to sám!

0/0
20.12.2008 21:07

Ford-MAN

Re: Porsche

Porsche bych bral ale nemám na něj slušnej příjem. R^R^

0/0
20.12.2008 22:28

Zemca

je to o majiteli vozu

Tato statistika skutečně více vypovídá o tom, jak se o auto jeho majitel stará. Je to znát i podle toho, která vozidla jsou na posledních místech. Jedná se většinou o "nákupní tašky", jezdí po městě a na údržbu se kašle. Navíc jsou to povětšinou auta se kterými jezdí ženy. Já mám 15 let starýho Fiata a ač na ně každej nadává, nebyla vážnější závada, jen pár prkotin (najeto 170000km) a máme v příbuzenstvu ještě jednoho najeto 350000 bez vážnější závady. Když vidím, jak se sypou novější, hůře udržuvaná auta, je mi z toho do breku.....;-(

0/0
20.12.2008 15:52

uživatel

Re: je to o majiteli vozu

Já se musel zbavit FIATA Punto po pěti letech. Elektronika a motor zlobili hodně moc. Fiata bych si už v životě nekoupil. EU[>-]EU[>-]EU

0/0
20.12.2008 17:15

?

?

"TÜV spočítal, že téměř každé třetí auto ve stáří 10 až 11 let má potíže s osvětlením."

To jako ze praskla zarovka?

0/0
20.12.2008 15:23

libienski

Re: ?

špinavá světla?

0/0
20.12.2008 15:37

libienski

Konečně dekonspirace těchto statistik!

Zatím se u nás testy TUV téměř výhradně interpretovaly jako statistiky "spolehlivosti" značek a modelů. Ve skutečnosti jde jen o statistiku "udržovanosti" jednotlivých značek a modelů osobních aut  a  zvláště to platí v kategorii 4 a více let. Statistiky a vážné závady navíc nemají nic společného s poruchovostí, která motoristy  asi nejvíc zajímá a sice počtu závad, které vozidlo znepojizdní a vyžadují tak většinou neplánovaný drahý logisticko-servisní zásah, typicky odtah na dovolené, spojený se změnou plánů a nákladnou opravou. Statistika TUV tedy hovoří spíš o tom, jak majitelé těch či oněch značek přistupují k údržbě svých aut. TUV nesleduje, jestli tam s vůlí na nápravě přijede 5letý fiat s nájezdem 350 tis. km a třeba už čtvrtými rameny a jsou bez vůle nebo 5 letá Oktávka se 100 tisíci a prvními rameny, které už mají vůli. Do statistiky jde Fiat bez závad Škodovka v tomto případě vážná závada. TUV o skutečné spolehlivosti značek a modelů nevypovídá skoro nic.

0/0
20.12.2008 15:03

Vlado Z

Re: Konečně dekonspirace těchto statistik!

Máte pravdu, ale řešení je lehké, svoji statistiku zveřejňuje pravidelně i německý autoklub ADAC a ta je založená právě na na výjezdech k nepojízdným vozidlům.

0/0
20.12.2008 16:31

libienski

Re: Konečně dekonspirace těchto statistik!

Tahle statistika už je mnohem víc vypovídající, ale vliv majitele a jeho ochoty investovat do údržby je také významná. Zajímavé třeba je, že Fabia, stejně jako 206ka začínala na velmi nízkých hodnotách, které se významně v průběhu let zlepšují. Díky přístupu frantíků a jejich slavným zapalovacím rampám Sagem pro všechny 8ventilové motory, pravděpodobně jednou zastavila každá, po najetí 60 - 100 tis. kilometrů. Lidí ochotných za občasné "probliknutí" kontrolky diagnostiky motoru zaplatit 5000,- asi nebylo mnoho ani v Německu. Co ale takhle v Německu "zastavovalo" Fabie, to netuším.

0/0
20.12.2008 18:55

Pavli1

názor

Pro info: Přivezl jsem z Německa Fiata, ročník 93, který byl čerstvě po TÜV, protokol mám u sebe. V protokolu je pouze jedna závada - koroze pravého zadního nosníku, hodnoceno jako lehká závada. V ČR jsem jel s autem v rámci přihlašovacího procesu automaticky na STK, odkud jsem byl vypoklonkován. Zjištěné závady - netěsnost agregátu, koroze, brzdy, uložení přední nápravy. Přestal jsem si proto dělat iluze o Německé STK, ačkoli mě to stálo hodně dalších prostředků, myslím si není vhodné Českou STK jen tak podceňovat ... [>-] R^

0/0
20.12.2008 13:39

MrakyMrak

Re: názor

Tak to já jsem si přivezl z Německa funglovku a protože jsem přijel po ose, tedy s německým TP, musel jsem na technickou. Auto mělo najeto 300 km a ten mechanik mechroval, že teda ty brzdy a ta ručka a že mně to teda milostivě napíše...Možná kdybych něco vrazil, byl jsem v klidu.

0/0
20.12.2008 14:43

uživatel

Re: názor

Já se zbavil FIATU Punto po pěti letech kupoval jsem ho v Plzni nový. Rezly jen podběhy a dveře ale problémy s elektronikou a motorem mě přinutili auta se zbavit. Teď mám DACIA Logan třetí rok a bez závad mám najeto 70 tkm. EU[>-]EU[>-]EU

0/0
20.12.2008 17:12

brouk

Re: názor

podle toho jak pises o korozi u fiatu PUNTO tak ty jsi tohle auto v zivote nemel;-O a nebo bylo po bouracce skladane z levnych dilu . Punto je v pozinku se zarukou 10 lety na proreziveni a uprime jeste jsem zadne rezave punto nevidel.:-)

0/0
20.12.2008 17:30

nezničitelný Kei je tu stále!

Re: názor

Zato vohnilou Dáčii vidíme na silnicích denně ;-D:-©

0/0
20.12.2008 20:40

Ford-MAN

Re: názor

Fiata nebo Dačii si koupí jen naprostý hovado bez mozku. Zkuste Forda a poznáte kvalitu ! R^R^

0/0
20.12.2008 22:26

Krak

Re: názor

Evidentně si některá hovada koupí i Focuse...

0/0
21.12.2008 2:23

superkutil

Výsledky jsou zkreslené!

Statistika vychází z aut, která neprošla technickou. Jsou tam tedy zaznamenány jen velké závady, ale ne ty menší a ty co otravují život. Věrohodná statistika by musela vycházet ze všech závad nebo oprav prováděných na autech. Měl jsem Mondeo a závad na něm bylo hodně, ale ty se ve statistice neobjeví, protože před STK si auto většinou nechají všichni opravit. To že na STK najdou na autě závadu znamená, že majitel s autem nejezdí na pravidelné prohlídky a ne že auto je poruchovější.

0/0
20.12.2008 12:39

michael

rozdil

hoši,už jste nekdy porovnaly auto ktere ma najeto 100tis.v čechach a 100tis v nemecku?:-P

0/0
20.12.2008 11:27

majitel

mám mégana a spokojenost

mám ho čtyři roky - najto 120 tkm - 1.9 dci - žádný závady jen pravidelnej servis po 30 tkm. a renaulta si koupim zas.

0/0
20.12.2008 0:45

noa ?

Re: mám mégana a spokojenost

A cos nam jako timhle chtel rict? Koukni na tabulku, kdybys MEL nejakou zavadu, tak jsi VYJIMECNY - ale takhle je tvoje auto JEN jedno ze zhruba 90% aut kterym se nic nestalo...A to ze jsi majitelem znacky, u ktery je to procento trosku mensi na tom temer nic nemeni...

0/0
20.12.2008 3:53

superkutil

Re: mám mégana a spokojenost

Mám kamaráda co jezdí jen s Renaulty (Megane, Laguna, Scenic, Clio) a za 15let měl jen 3 závady. Soused má služebního Megana kombi 1.5dCi a má najeto 150tis.km bez závad se spotřebou 5,5litru. Z pohledu užitečnosti je třeba v ČR nejlepší Dacia Logan. Poruchovost rozumná a cena lidová.

0/0
20.12.2008 12:43

michal

Re: mám mégana a spokojenost

renaut nebratRvRvRvRvRvmoc elektroniky

vse slozite

0/0
21.12.2008 10:43

zorro

Re: mám mégana a spokojenost

jo jo, ted jsem privezl Audi A6 2005 - 150tis. km a byly na ní původní pneu s 50% vzorkem.... auto jako nové, vůbec jsem nečekal, že by mohlo vypadat to auto takhle po 150tis.km. U nás a našich silnicích je 150 tis. polovina životnosti auta.

0/0
20.12.2008 16:12

Homer1

Re: mám mégana a spokojenost

Jasně brouku, teď tu o perníkové chaloupce...

Nebo jsi tu A6 kupoval s loukoťovými koly? Pak bych 50% vzorku po 150t km i věřil...

0/0
20.12.2008 21:33

icmek

co to zas je za nesmysl?

dát do jedný tabulky porsche 911 a hondu Jazz? 911 vytáhne majitel jenom v létě a to jednou do tejdne, zatimco honda jezdí každej den po městě zima nezima... to je zase statistika:(((

0/0
19.12.2008 19:21

Tonz

Re: co to zas je za nesmysl?

byl jsi někdy v Německu nebo jiné zemi se silnější ekonomikou??? Tam majitelé Porsche jezdí svými vozy každý den do práce. Viděl jsem tam i matku s malým miminem co měla dětskou sedačku v 911. Prostě normální auto. A TÜV vychází z německých statistik.

0/0
19.12.2008 20:52

Kosta262

Re: co to zas je za nesmysl?

Snad ani není nutný kvůli tomu jezdit do Německa, ne? Když si někdo koupí Porsche, nekupuje si ho proto, aby stálo v garáži. Je to auto, tak má jezdit dokud se nerozpadne.

Jenže celá ta statistika zas moc silnou vypovídací hodnotu mít nebude. Na stavu auta se totiž často promítne více to jak se k němu chová jeho majitel, než kvalita z výroby.

0/0
19.12.2008 21:32

sun.alex

Re: co to zas je za nesmysl?

Hele...To teda lituju mamku i s miminem...Dovedeš si představit,jak to musí býti pohodlné ve sportovním autě-ten sound,to asi bude balsám na nervy obou...Ačkoliv-matka to asi nebude slyšet,když to dítě probrečí...;-(

0/0
25.12.2008 10:24

__XXXX___

Škodofky

nepřekvapí R^

0/0
19.12.2008 18:57

michal

Re: Škodofky

nebrat velmi kazove mam kamarada ma skoda oktavia2005 asi 120.oookm jeste sem nevidel vistrelilo mu pero s predniho tlumice;-(;-(pak odesla spojka pak prevodovka nejede klima dale starter no hnus humus a to neni jeden kolega co si stezuje na oktavii za ty penize neco jinehoRv

0/0
21.12.2008 11:01

chilis

Re: Škodofky

tak tady se musím zastat...oktávka, tři roky 90 tkm bez závady! naprostá spokojenostR^

0/0
22.12.2008 13:08

nmKei

Corolla Verso

Zkoušel jsem jí, ale od té doby, co to vyrábějí v Turecku, to smrdí levným plastem a celé je to poměrně vzhledem k historii a kvalitě Toyot aušusové :-/

0/0
19.12.2008 17:51

hmmm

Re: Corolla Verso

vážený pane, chcete být za světáka, ale bohužel jste za hlupáka. Turecká Toyota je špička v automobilovém průmyslu a to od dob, kdy se vyráběl známý nezhledný model Corolly v polovině devadesátých let. Tento designově naprosto odpudivý (i když zcela spolelhivý) vůz nešel vůbec na odbyt. Přesto mateřská Toyota nabrala do tohoto závodu ještě více zaměstnanců, přidala jim každé čtvrtletí 4.plat a udělala z této pobočky v podstatě školící centrum s ohledem na dokonalost výrobních procesů a ještě dokonalejší kvalitu. Vaše slabomyslné koketování s historií Toyoty je tudíž falešné a směšné. Levným plastem smrdíte vy.:-©(Y)

0/0
19.12.2008 18:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.