Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

MUSIC: stará dobrá předkomůrka se vrací, tentokrát do benzinového motoru

Mnozí si jistě pamatují na dnes již hodně zastaralé vznětové motory se spalováním s předkomůrkou. Tuto ideu před více než dvěma lety vzkřísil tým vývojářů z Coventry University ve Velké Británii. Tentokrát se ji však rozhodli aplikovat na zážehový motor. A dosahují velmi pozoruhodných výsledků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ferda

???

Me tady trosku zarazi ta velka redukce emisi NOx. Motor bezi s velkym prebytkem vzduchu a jeste ma malo NOx?

0/0
23.2.2009 9:04

MaKI

Konec Dieslu :-)

Konec chrochtáků ve světě. Benzínový šestiválec 3.0l s předkomůrkou, spotřeba 5l/100km :) - konečně ... Jenom jsem se zasnil :-) ... každopádně by to bylo fajn. Btw, to poslední na co se těším ve stáří budou šaliny jezdící po dálnici. :-( FUUUJ odpornej zvuk elektromotoru. S účiností to může klidně líp, ale dožít se toho nechci.

0/0
19.2.2009 20:26

Pavel

Re: Konec Dieslu :-)

3L a pojistka 10-15tis ;-D

0/0
22.2.2009 22:07

krakra

Účinnost

Nevíte jaká je účinnost běžného benzínového a naftového motoru ?

0/0
19.2.2009 13:42

regazzi

Re: Účinnost

Benzín 25-35%, nafta 40-50%

0/0
19.2.2009 13:51

Funtomas

Účinnost, aneb s křížkem po funuse

Klobouk dolů, nárůst účinnosti je dobrá věc. Z obchodního hlediska to ale asi moc úspěch mít nebude, neb celková 40% účinnost je dnes opravdu málo. Nástup elektromotorů tím rozhodně nezastaví. A to nemluvíme o schopnosti rekuperovat kinetickou energii. OK, elektromotory tady ještě nějakou dobu budou - coby záložáky těm elektrickým, viz např. Chevy Volt. Jenže tam se používají právě maloobjemové motory, které navíc běží ve stejných podmínkách (pohání jen alternátor), takže nepotřebují ani variabilní časování ventilů, ani kompresi, ani škrcení, zkrátka běží pevně na optimálních otáčkách a jsou tak konstrukčně jednoduché, účinnost maximální.

0/0
19.2.2009 13:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.