Diskuze

MUSIC: stará dobrá předkomůrka se vrací, tentokrát do benzinového motoru

Mnozí si jistě pamatují na dnes již hodně zastaralé vznětové motory se spalováním s předkomůrkou. Tuto ideu před více než dvěma lety vzkřísil tým vývojářů z Coventry University ve Velké Británii. Tentokrát se ji však rozhodli aplikovat na zážehový motor. A dosahují velmi pozoruhodných výsledků.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ferda

23. 2. 2009 9:04
???

Me tady trosku zarazi ta velka redukce emisi NOx. Motor bezi s velkym prebytkem vzduchu a jeste ma malo NOx?

0 0
možnosti

MaKI

19. 2. 2009 20:26
Konec Dieslu :-)

Konec chrochtáků ve světě. Benzínový šestiválec 3.0l s předkomůrkou, spotřeba 5l/100km :) - konečně ... Jenom jsem se zasnil :-) ... každopádně by to bylo fajn. Btw, to poslední na co se těším ve stáří budou šaliny jezdící po dálnici. :-( FUUUJ odpornej zvuk elektromotoru. S účiností to může klidně líp, ale dožít se toho nechci.

0 0
možnosti

Pavel

22. 2. 2009 22:07
Re: Konec Dieslu :-)

3L a pojistka 10-15tis ;-D

0 0
možnosti
RK

krakra

19. 2. 2009 13:42
Účinnost

Nevíte jaká je účinnost běžného benzínového a naftového motoru ?

0 0
možnosti

regazzi

19. 2. 2009 13:51
Re: Účinnost

Benzín 25-35%, nafta 40-50%

0 0
možnosti

Funtomas

19. 2. 2009 13:11
Účinnost, aneb s křížkem po funuse

Klobouk dolů, nárůst účinnosti je dobrá věc. Z obchodního hlediska to ale asi moc úspěch mít nebude, neb celková 40% účinnost je dnes opravdu málo. Nástup elektromotorů tím rozhodně nezastaví. A to nemluvíme o schopnosti rekuperovat kinetickou energii. OK, elektromotory tady ještě nějakou dobu budou - coby záložáky těm elektrickým, viz např. Chevy Volt. Jenže tam se používají právě maloobjemové motory, které navíc běží ve stejných podmínkách (pohání jen alternátor), takže nepotřebují ani variabilní časování ventilů, ani kompresi, ani škrcení, zkrátka běží pevně na optimálních otáčkách a jsou tak konstrukčně jednoduché, účinnost maximální.

0 0
možnosti