Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Číňané předběhli celý svět, začali prodávat první dobíjecí hybrid

Hybridní auta se již nějakou dobu prodávají a klasické elektromobily také na trhu najdeme. Ale plug-in hybrid, tedy vůz, který lze dobíjet ze zásuvky a motor na jeho palubě slouží především pro dobíjení baterií, dosud v prodeji nebyl. Celosvětový primát však získala čínská automobilka BYD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petr

recenze lacetti

Když čtu ty chvalné příspěvky k vozu Lacetti, zbývá mi jen tiše závidět. Koupil jsem vůz nový. Od té doby mě čeká 4- tá oprava. Poprvé výměna těsnění hlavy a všech ventilů, pak vážka vzduchu, následovala výměna celého panelu s tlačítky klimatizace, vyhřívaní zrcátek a vnitřní cirkulace a opět mě čeká oprava vážky vzduchu. V servisu Chevrolet mi řekli, že je to asi páteční kus. A během těch oprav jsem si mohl povšimnout, že nejsem sám, kdo má problémy s tímto vozem. Brzy se ho zbavím, nemíním zbytek života neustále navštěvovat servis. To, že jsem si sám měnil již 3x žárovku ani nepočítám. Předtím jsem měl Felicii a lil jsem do ní jen benzín.Rv

0/0
16.3.2009 19:55

racer

Good car

Tak tohle auto je fakt cool, uz se těším až budu moct pod plným plynem jen ťuknout do brzdy a zatáčky projíždět slidem. ;-D

P.S. Nezáleží ani na značce ani na výrobci, záleží jen na výrobku samotném. I Čína umí kvalitní výrobky.

0/0
14.2.2009 19:23

pepek

asie nás zahubí

Celý svět by si měl uvědomit že nás čína ekonomicky zrujnuje. Tím že dají do číny výrobu a vydělá se na ni, tak následně se všem vrátí s pořádným úrokem. Mimochodem. První kdo vydal DVD přehrávače s odemčeným regionem byla čína, DIVx začal v číně. Dvousimkové mobily jdou z číny a ted jde první do výroby plug in opět z číny. Čína se neptá jestli to funguje, čína vyábí a dodává to co trh chce. Chete auto plug in, tady ho máte. chcete dvousimkový mobil tady ho máte. A svět kupuje finance se hrnou do číny. Zkuste se kouknout kolem sebe kolik obchodů, nemovitostí a jaké činosti u nás přebrali větnamci( asiaté). ti co mrzli u stolečku s teplákama adidas, dnes mají svá ghéta, vlastní lukrativní nemovitosti, prodávají co se jim zamane, začalo to padělaným textilem a botama, před Kazety po CD , DVD, nedávno se vrhli na fastfood, vyrábí si sami padělané cigarety, drogy. atd.

0/0
14.1.2009 15:36

Pavel

Re: asie nás zahubí

a to co dřív prodávali za pár šušňů dnes už pomalu začínají prodávat za stejné ceny jako to stálo v "českých" obchodech, mají holt dobrou obchodní strategii - zlikvidovat konkurenci a pak nasadit vyšší ceny, stejně to dělají i obchodní řetězce, kolik malých obchůdků a samoobsluh ve vašem městě ještě funguje?

0/0
15.1.2009 12:24

TT

Čína a kvalita?

Tak to ani náhodou.Jedinou kvalitní věc,kterou jsem kdy vlastnil s logem"Made in China",bylo čínské pero.V roce 1984,po každodením používaní vydrželo 5 měsíců.

0/0
13.1.2009 21:19

Pavel

Re: Čína a kvalita?

zkus si rozebrat nějakou elektroniku a podívat se na štítek ;), 100% najdeš nějaký výrobek doma s "Made in China"

0/0
15.1.2009 12:25

Pavel

Čína vs USA

a hned další článek na iDnes "

Zelená revoluce bude cestou z krize, věří americké automobilky", tak se zdá, že Číňané jsou trošku napřed

0/0
13.1.2009 19:00

MH

nepodceňujte Čínu...

Číňané se velice rychle tlačí nahoru. Kdysi byli stejně jako dnes čínské, opovrhované japonské výrobky a kde jsou dnes? Prakticky ve všech oborech patří mezi elitu. Korejské automobilky byly také cílem posměchu a jak se po letech vyšvihli. A co Taiwan - kdysi zesměšňované cyklokomponenty dnes patří mezi světovou špičku...a tak bych mohl pokračovat. Tak jak dnes lidi slintají po japonských autech pro jejich vyspělost a spolehlivost, jednou budou slintat po čínských.

0/0
13.1.2009 15:55

bluespirit

Re: nepodceňujte Čínu...

Sám jsem zvědav, za jak dlouho to bude. Zatím je kvalita čínských aut opravdu tragická. Osobně mám auto korejské výroby a jsem spokojen. Ale je také pravda, že tzv. korejská auta toho už v sobě moc korejského nemají. Jako můj Lacetti -motor  Holden Austrálie, elektronika ABS bosch, airbagy  siemens, design itálie, převodovka Aisin Warner.

0/0
14.1.2009 10:35

pepek

Re: nepodceňujte Čínu...

a všechny jmenované značky vyrábí v číně

0/0
14.1.2009 15:29

Ja

wow

to chci!!! a je mi fuk ze to je cinske... uz aby to v evrope bylo.... puvodne jsem planoval chevvy volt, ale ten bude az buhvi kdy a kdovi jestli driv gm nezkrachuje...

0/0
13.1.2009 15:38

Funtomas

40Ah

V autě mám 45Ah aku, takže můžu jezdit na startér?

Jo aha, číňani do toho BYDetu strkaj lionky na tisíc voltů. Tak to jo;-D

0/0
13.1.2009 12:36

valissen

Re: 40Ah

Já mám 70Ah - můžu závodit.;-D

Doufám, že je to pouze překlep

0/0
13.1.2009 12:55

performer

Re: 40Ah

proč překlep? - napětí je 330V

0/0
13.1.2009 13:20

Ebo

Re: 40Ah

..a jak je známo P=U*I  :-)

0/0
13.1.2009 13:40

ruda straka

Re: 40Ah

40Ah * 330V = 13.2kWh

to by melo dat na vic nez na 100 km

0/0
13.1.2009 17:45

r42

Re: 40Ah

je to Lion, takze neni dobre jej vybijet az do mrte !

0/0
14.1.2009 10:20

icmek

tohle bude

zase auto na baterky :-/

0/0
13.1.2009 12:32

nobody

China no.1

Vazeni diskuteri, pokud si dovozce-zadavatel  da pozadavek na co nejlevnejsi provedeni vyrobku, tak mu to china vyrobce udela. Pokud si takovy vyrobek koupite, protoze chcete co nejvice usetrit, tak samo ziskate presvedceni, ze china = sunt. To ale neni vubec pravda. V mnoha Vam neznamych oblastech je china no.1. Viz napriklad toto auto. Zkuste si otevrit obal nejake "znacky" (pokud to zvladnete a nevladnete jen datlovanim do diskuzi). Co tam asi najdete? Made in China.

0/0
13.1.2009 11:57

TT

Re: China no.1

To ano.Ale pod kontrolou mateřských firem z venku.Díky Číně jde hodnota práce a hodnota výrobku do pekel.Evropa a USA bude bez práce,tudíž bez peněz.

0/0
13.1.2009 21:30

Tomáš Marný

má te tam chyby

nevím jestli při "celkové kapacitě 40 Ah" se mi zrovna nezdá. Těch 40 Ah je určitě špatně, ačkoliv, záleží na napětí. Proto je lepší psát údaj o akumulátoru v jejich uchované energii tj. Wh (kWh). Dále je chybou nazývat akumulátor baterií. Je to hluboce zakořeněný nesmysl který se už hodně zažil, ale i tak stále zůstává nesmyslem. Akumulátor = článek, umožňující dobíjení. Pokud je jich více, pak se jedná o akumulátorovou baterii. Baterie = označení pro více zapojených akumulátorů, nebo primárních článků. Proto by se v této souvislosti měl používat výraz akumulátor, nebo akumulátorová baterie.

0/0
13.1.2009 11:56

Performer

on papír snese všechno

na papíře jsou všechny čínské výrobky skvělé, parametry toho auta jsou výborné a vzhledem k ceně pak přímo úžasné....

..... obávám se ale, že realita bude trpkým zklamáním.....

0/0
13.1.2009 10:48

adolfek hitleroic

socky, kupujte, aspon budou pradne silnice

az se pozabijite v tech levnych cinskych a rumunskych krapech

0/0
13.1.2009 10:45

Horways

.

Číňané hlavně předběhli svět v poruchovosti, nekvalitě a nespolehlivosti. To se jim upřít nedá. :-P Rv

0/0
13.1.2009 10:41

Hermez

Pěkný Subaru zepředu..

..a Hyundai zezadu, no ne? :-) Zní to hezky, ale kdo si zatím troufne koupit "čínské auto na baterky", ten má teda odvahu..

0/0
13.1.2009 10:35

drs

Re: Pěkný Subaru zepředu..

Toyota Camry + predni svetla z noveho Passatu.

0/0
13.1.2009 12:38

Rosomak

Kapacita baterie 4 Ah?

Ten redaktor vážně nepřemýšlí.

Výkon motoru 75 kW, 4Ah, dojezd 100 km, tj. baterie by musela mít napětí v kV.

Správě patří 40 Ah, 330 V, na dobití potřebuje 8 až 9 hodin.

A těch 100 km uvádí na Top Speed, tj. 160 km. Na nižší rychlost je dojezd logicky větší.

0/0
13.1.2009 10:35

Performer

Re: Kapacita baterie 4 Ah?

100 km na topspeed? Prober se ze sna ......

0/0
13.1.2009 10:45

Performer

Re: Kapacita baterie 4 Ah?

Dojezd 100 km, bude při bezvětrném počasí, teplotě 25°C, rychlostí max 50 km/h. Na takovou jízdu stačí výkon cca 5kW - to máme celkem 10000 Wh, což při daném napětí 330V je 30Ah. (počítáno odhadem a velmi zhruba - tj. asi máš pravdu a má tam být 40Ah). 

0/0
13.1.2009 11:00

PES na cesneku

Podřadná čínská plečka

Bez šance na úspěch, stejný podřadný krám jako jsou Korejské plečky. Huyandaji fabriku v Nošovicích ještě ani pořádně neotevřel a už omezuje výrobu, tak to je ta expanze do EU. Čínské plečky na tom nebudou jinak.

0/0
13.1.2009 10:33

:D

Re: Podřadná čínská plečka

vítáme zde dealery Škoda Auto a přejeme jim pevné nervy v již nyní prohraném souboji s výrobky KIA a Hyundai :)))

0/0
13.1.2009 11:23

bluespirit

Re: Podřadná čínská plečka

je vskutku podivné, že tak super značka jako Škoda už od září 2008 omezovala nepravidelně výrobu a nyní od ledna pravidelně bude výroba jeden den v týdnu stát...

0/0
13.1.2009 14:02

bluespirit

Re: Podřadná čínská plečka

No, ehm, potřeboval bych vysvětlit jak souvisí údajná podřadnost korejských aut s omezením výroby v Nošovicích, tedy s krizí která zasáhla výrobce aut po celém světě.

Jinak k té podřadnosti - měli jsme korejský Daewoo Matiz 5 let, najezdil 150 tisíc km a v podstatě bez poruchy - jen se jednou ucpala tryska vstřikování, což není chyba auta.  V současnosti mám jeden a půl roku Chevrolet Lacetti, dříve Daewoo Nubira a za tu dobu mi ani nepraskla jediná žárovka, žádné problémy. A na to podřadné auto mi dali 5 let záruku...

Prostě ta PODŘADNÁ auta jezdí a nestarám se o ně, krom každoroční prohlídky v servisu - což snad dělá každý normální vlastník auta :-P

0/0
13.1.2009 11:25

Petr

Baterie o celkove kapacite 4 Ah ????

tak jestli fakt na baterie o celkove kapacite 4 Ah ujede 100km , tak mi jich privezte deset  - pro kazdyho v rodine alespon dva. :D

0/0
13.1.2009 10:28

Performer

Re: Baterie o celkove kapacite 4 Ah ????

při napětí pár kilovoltů proč ne.... :-)

0/0
13.1.2009 11:23

x

co to řeší

Ok všechno je to hig-tech ale vzhledem ke spalůovacímu moto-generátoru mi nějqak uniká smysl celého systému. stejně to tak jak tak fouká spálený benál...... tak nevím. PŘIPADÁ MI TO JAK ŽE TVRDÍM ŽE JSEM VEGETARIÁN, ŽERU MASO A PŘI TOM TVRDÍM ŽE JE TO ZELENINA PŘEFILTROVANÁ PŘES KRÁVU...........R^R^R^

0/0
13.1.2009 10:26

x

Re: co to řeší

TAKŽE KDYŽ ELEKTRO TAK JE ELEKTRO A BEZ BENÁLU(Y)

0/0
13.1.2009 10:30

Martin

Hybrid

No tak ale vzhledem k tomu, že nabíjení trvá dlouho a zásuvky nejsou všude, je hybrid v současné době jediným optimálním řešením. Pokud se to auto používá pouze na dojíždění třeba do práce, na nákupy, apod., tak si vystačí s elektrickým pohonem. Pokud se jede někam dál do neznáma, je nutné to někde nabít. Integrovaný elektrický generátor je elegantní řešení, protože spalovací motor pracuje efektivně pouze v určitém spektru otáček a moc mu nesvědčí to neustálé zrychlování, zpomalování, apod. Elektromotoru je to jedno. Vždyť stejného principu využívají i diesel elektrické lokomotivy. Takže tím, že je spalovací motor použit pouze jako generátor, jede auto v podstatě stále s nejnižší možnou spotřebou v optimálním režimu spalovacího motoru.

0/0
13.1.2009 12:03

Martin

Rozvodná síť

Navíc velký problém, o kterém se asi mnoho nepíše je ten, že současné elektrické rozvodné sítě nemají dostatečnou kapacitu, aby mohly pokrýt dobíjení elektromobilů, kdyby se začaly používat v nějakém větším měřítku. Auto potřebuje ohromné množství energie a současné běžné městské rozvodné sítě stačí tak na pokrytí spotřeby běžné domácnosti typu lednička, občas pračka, mikrovlnka, apod., ale ne aby na to měli všichni dlouhodobě připojeni nabíječku vysokokapacitního akumulátoru. Auto zkrátka potřebuje vlastní generátor energie, teď to využívá snadno dostupnou ropu, v budoucnu třeba nějaké palivové články schopné spalovat něco jiného. Ale větší nasazení čistých elektromobilů prostě nelze se současnou rozvodnou sítí zvládnout, to by musela být vybudována speciální síť nějakých nabíjecích stanic s přímým vlastním přívodem k elektrárně.

0/0
13.1.2009 12:17

První z posledních

Noční proud

tak zase navozte zeminu na vršek Dlouhých strání už nebudou třeba, v noci budeme dobíjet auta. Jsem zvědavej , za jak dlouho přijde s takovoujme motorama Škodofka ;-D

0/0
13.1.2009 10:07

sirc

Noční proud

Až to bude ekonomicky přínosné. Koncern určitě pracuje na hybridních/alternativních  konceptech, ale WV nikdy nebyl žádný technický průkopník a tak si pěkně počkají na vhodnou situaci na trhu.

0/0
13.1.2009 10:17

RoninW

Re: Noční proud

v americe už uvažují jak to danit. Vymysleli že se bbude danit ne z benzínu ale pomocí GPS podle ujetých kilometrů. Prasáci. Sice to bude trvat, ale bojím se že to tak dopadne i tady.

0/0
13.1.2009 10:28

Performer

Re: Noční proud

to by bylo dobře, alespoň by ubylo smradlavých dieselů, kteří teď parazitují na málo zdaněné naftě.

0/0
13.1.2009 11:25

hnhnh

Re: Noční proud

nafta je hlavne vyrobne levnejsi ty smradlavej benzine a kdyby nemela nizsi spotrebku mas bus za 50kc/km

0/0
13.1.2009 13:54

Performer

Re: Noční proud

komiku  ;-D;-D;-DR^

0/0
13.1.2009 15:24

Luke

Re: Noční proud

Na tom není nic špatného. Zatím elektromobily parazitují na ostatních autech protože jich je málo. Spotřební daň z benzínu ja kolem 12 Kč/litr to je zhruba 0,7Kč/km v osobáku, kterou platíme a stát na tom vybere kolem 100mld Kč ročně. Za to by se měla udržovat a budovat dopravní struktura. To že se ty prachy utrácejí i jinde je druhá věc. Ale v principu je správné danit toho kdo jezdí. U elektromobilů není lepší způsob než podle ujetých km.

0/0
13.1.2009 13:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.