Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co vás v autoškole nenaučí: na zimu karton a opatrnost

Karton, silikonový olej, deka - i takové netradiční "nářadí" patří do zimní výbavy řidiče. Zkušení radí také nezatahovat při parkování ruční brzdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jirka79

Stěrače v zimě

Osvědčily se mi korkové špunty od vína "na stojáka" podložené pod ramena štěračů (na sídlišti to není vidět a nesvádí to k ohnutí jako odklopený stěrač).

0/0
30.1.2009 15:15

Jaroslav Sláma

Zimní výbava

Osvědčil se mí pytlík s pískem. Např. z parkoviště na Hl. nádraží v Praze při náhlém přituhnutí, navíc v noci nevyjedete. V okruhu 5km není žádný posyp.

0/0
12.1.2009 11:11

TomasFuk

Okurkyyyy

OKURKOVA SEZONA zacala... Clanky typu... Pozor v zime je zima je led a pada snih... ci v aute sundejte bundu pro lepsi pohyb... redaktor je d e b i l!!!(Y)(Y)(Y)

0/0
12.1.2009 10:05

a

Dekuji za rady

Dekuji za vase cenne a prinosne rady.

Dnes jsem si pred nasednutim sundal bundu, aby me neomezovala v pohybu a primrznul jsem k sedacce. Ale vase rada, abych oskrabal sklo, abych videl ven, to by me fakt nenapadlo. Zkusil jsem dat na predni sklo karton a primrznul, pri sundavani na skle zustaly primrznute kousky papiru, je to tak spravne? ;-D;-D;-D

0/0
12.1.2009 8:21

moopy2

Re: Dekuji za rady

ja si ještě včera předcestou z lyží sunda i lyžáky aby mi nezavazely při jí jízdě v zamrzlém autě. Být to auto rozmrzlé, nechal bych si je

0/0
12.1.2009 8:36

:)

lol

clanek skutecne uzitecny - o houne :-))

0/0
11.1.2009 7:52

Alena0077

Mimo deky vozí ještě kámoška:

termosku s horkým kafem, svačinu a tatranky a 3 knížky. Zní to možná jako blbost, ale jak se jí to loni vyplatilo když stála 14,5 hod na D1!

0/0
9.1.2009 11:37

Hekynen

Re: Mimo deky vozí ještě kámoška:

Já bych si do toho auto pro případné dlouhé chvíle přibalil i tu kámošku:-P

0/0
11.1.2009 19:35

ja

JESTE

Jeste by to chtelo upozorneni, ze  vydlabat ve snehu a ledu male okenko jako v tanku opravdu na rizeni nestaci.

0/0
9.1.2009 9:49

Hufo

Re: JESTE

omyl, jak jsem byl svědkem tento týden vícekrát, pro řízení to stačí. že to nestačí pro sledování provozu kolem, to majitele většinou netankuje, páč chceš-li dojet živý, tak se starej a odhaduj co provedou, máš prý přece předvídat. oni spěchají a nemají čas se zdržovat nějakým škrábáním

0/0
11.1.2009 14:48

Pan Navratil

Nevím, co mám

za těsnění, ale nijak ho neošetřuju a nikdy nepřimrzlo víc, než jenom zlehka. Asi v Saabu věděli, co dělají, než to koupil GM.

0/0
9.1.2009 8:45

amper77

Re: Nevím, co mám

Prdlačky. Více záleží na způsobu používání, zda dovnitř donesete hodně vody nebo zda jej necháte aspoň občas vyvětrat v garáži.

Pokud nastoupíte 2 x za den tak tam máte furt sucho. když třeba 20x tak si tam spíš zanesete vodu (ve formě sněhu), která vám zamrzne v zámku nebo na těsnění.

0/0
9.1.2009 22:32

skodovka

zatracene retezy

Ano jezdím ve škodovce po horách a v životě jsem nepotřeboval řetěz. Nikdy jsem nezapadl a obvykle ještě pomáhám tahat ty nový auta s náhonem vpředu nebo bavoráky s motorem v předu a náhonem vzadu. Zase různá paušální rozhodnutí už mě to vážně štve. Já chápu že většina si může dělat co chce ale zapomíná na práva menšin. Doufám že to u nás taky nezavedou. Tak a teď se do mě můžete pustit.

0/0
9.1.2009 7:36

amper77

Re: zatracene retezy

Škoda 120? Jo, ta je do hor fakt nejlepší.

0/0
9.1.2009 22:34

chat-mat

Fiat - zabouchnutí dveří

Taky vám majitelé Fiatu nejdou zabouchnout po otevření dveře, když je venku mráz? Už si začínám zvykat a na jaře ten žďorb prodám....

0/0
8.1.2009 21:47

lovercats47

Re: Fiat - zabouchnutí dveří

No mě jdou-Fiat Bravo

0/0
8.1.2009 23:52

Jirka

Re: Fiat - zabouchnutí dveří

Jo Bravíčko R^

Sice mám v zimě (pod -10°C) slabší starty, jinak mu zima vůbec nevadí. Asi má nějaký staší Uno. To byly fakt plechovky.

0/0
9.1.2009 10:28

chat-mat

Re: Fiat - zabouchnutí dveří

mám plechovku Stilo 3d:-)

0/0
9.1.2009 12:01

keni

Re: Fiat - zabouchnutí dveří

Koupit WDcko, zajet do garaze a poradne prostrikat zamky (ne ty na klice, ale ty co se zamykaji). Ma se to pred zimou v teple nechat koupat v petroleji, ale ja ma mna svem plechu do prace uz 21let ty same a staci opravu jen toto. Pak to obcas jeste prostrikat.

0/0
9.1.2009 16:19

velbloud

silikon na těsnění funguje perfektně

dveře nepřimrznou a když už přimrznou osvědčilo se mi použít jednoduše vroucí vodu z varný koncice - funguje to okamžitě a člověk nemusí ztrácet čas.

0/0
8.1.2009 17:56

Amper

Re: silikon na těsnění funguje perfektně

A pak, když tam naleješ konvici vody, ti už přimrznou pokaždé.

Lepší je správně umístěný kop na okraj dveří ala "drsný polda".

0/0
8.1.2009 19:31

a

Re: silikon na těsnění funguje perfektně

ano, funguje to okamzite - sklo i lak maji velkou radost z prudkych zmen teplot a davaji to na vedomi radostnym praskanim ;-D

0/0
12.1.2009 8:26

Slaine55

tak já se zeptám jinak:

S tím zahřejváním motoru jsou to jen ekologické tlachy, nebo pravda. OK, spotřeba je drasticky vyšší, ale motor nic nemusí dělat a tím pádem dochází k nižšímu opotřebení než při okamžitém rozběho. Podle mne docela logické. Ale asi "rozcvičování" už není potřeba a rovnou si půjdem natrhnout sval. Nicméně pomalu. Možná si ho jen natáhnem.

0/0
8.1.2009 12:00

petacx

Re: Jak jezdit s TDI motorem?

Jak jezdit s TDI motorem?

www.vw-passat.blogspot.com/2007/06/jak-jezdit-s-tdi-motorem.html R^

0/0
8.1.2009 17:32

John Coffey

Re: Jak jezdit s TDI motorem?

Skvely clanek...

Specialne pasaz o chybe 404 mne zaujala...

0/0
11.1.2009 16:16

keni

Re: tak já se zeptám jinak:

ja bych to spise videl na ekologii. Asi pred 8lety byla v navodu u Toyoty jedna stranka dvakrat. Jednou pro Evropu bez Nemecka :

Nastartujeme, nechame chvilku bezet a pak opatrne vyjizdime.

Pro Nemecko: Nastartujeme a okamzite vyjizdime .

Zkusil bych se podivat nekde na stranky neEU,USA,Australie,Canada na manual. Ale je pravda,ze dneska jsou uz jine oleje apod. U starych dieslu se nedoporucovalo vyjizdet pred nutim rucicuky teplomeru. A u Turba hlavne po zastaveni hned nevypibat !!! To ne nejvetsi zlo. Bud to nechat chvilku na volnobeh, nebo jeste lepe s tim pocitat a dojizdte na min otacky.

0/0
9.1.2009 16:24

BrumlajiciCmelak

V seznamu vám cbybí

do města garáž (a škrabání ...;-D a přimrzlý dveře .... ;-D;-D;-D )

a do hor to chce sněhový řetězy který UMÍTE NASADIT a lopatu, protože když vám to ujede do závěje, tak kopat rukama je fakt luxusR^ a občas se hodí krabička na buchty se štěrkem (to když zastavíte v kopci za nějakým vemenem a nechce se vám nasazovat řetězy.

Nejlepší sou frajeři, který člověk potká zapadlý na horách se 4 kolkou a na otázku zda má lopatu, řetězy, uzávěrku diferenciálu: nemá, nemá, nemá, ale má 4 kolku :D

0/0
7.1.2009 22:11

Homer1

Re: V seznamu vám cbybí

Tak takové 4kolky s takydiferenciálem jsou nejlepší...

0/0
8.1.2009 0:47

Amper

Re: V seznamu vám cbybí

"krabička na buchty"? Co to je?

Nejlepší je PET láhev,. A štěrk musí být dobře vysušený aby v zimě nezmrzl. Ale každopádně (s lopatou) nejpoužívanější "zimní výbava " mojeha auta (Beskydy).

Nic také nepíší o tom nejhorším - zamrzlém zámku. Na to byla kdysi nejlepsí S120 - prostě jsem nezamykal dveře u spolujezdce. Člověk se pak do auta dostal vždy.

Ale jak jsem dopad - když mi ho chtěli vykrást tak debil ani nevzal za kliku a rozbil mi okénko (naštěstí malé) na těch nezamčených dveřích!! Život tropí hlouposti.

0/0
8.1.2009 19:28

Pan Navratil

Re: V seznamu vám cbybí

Zamrzlý zámek, co to je?:-)

0/0
9.1.2009 8:47

amper77

Re: V seznamu vám cbybí

Na Š 120 jaxi nebylo dálkové.

0/0
9.1.2009 22:35

rebbe

Gumové těsnění natírám glycerinem

dostane se v každé lékárně, je to součást mazání na revma. Udržuje gumu pružnou i po letech a zamezí přimrzání.

Jinak dvacet minut před jízdou zapnu stacionární vytápění na naftu, motor má pak i za mrazu už kolem 60 stupňů a v autě je příjemně teplo. Těch 20 minut stojí asi 1/4 litru nafty, ale teplý motor má odpočátku menší spotřebu, po 30-40 km se to vyrovná. Samozřejmě mi za těch 20 minut také roztaje led na předním okně, takže toho škrabání nebývá moc.

Mám Mercedesa E-270CDI, ten začne bez předehřívání topit až po těch 40 km, má vysokou účinnost. Aby se v zimě zahřál, zakrývám mu spodní polovičku chladiče papndeklem, jenom tak se dostane za normální jízdy v zimě na těch 80 stupňů.

0/0
7.1.2009 21:50

Mak1

Re: Gumové těsnění natírám glycerinem

zkuste místo glycerínu nitroglycerín;-D

0/0
8.1.2009 12:11

jaryn

Re: Gumové těsnění natírám glycerinem

A pak zavřít s patřičnou razancí.

0/0
8.1.2009 20:48

wolf

Re: Gumové těsnění natírám glycerinem

Víte co je to termostat? To je zařízení co reguluje teplotu motoru, díky němu auto topí po cca 5 kilometrech a ne po 40 i bez papundeklu na chladiči.

0/0
9.1.2009 19:55

bejby

nejúčinnější proti klendře v autě

je plný kufr balené vody :-)

0/0
7.1.2009 20:25

GAZelj

Ta technika je neúprosná a žádá si své

Ráno vstanu, jdu do stáje, vyvedu koně, hodím přes ně sovětskou vlajku, zapřahnu do bryčky a jedu...

0/0
7.1.2009 14:28

cliff

startovani

co je to zase za novoty, startovat tesne pred vyjetim? uz leta nejdrive vlezu do auta (pokud se tam dostanu, kdyz ne, zajdu pro kybl horke vody a chrstnu to na dvere :) , nastartuju, zapnu vyhrivani zadniho okna a topeni, ocistim auto od snehu a potom vyrazim a neriskuju, ze se olej jeste nedostal vsude kam ma.

0/0
7.1.2009 14:21

Homer1

Re: startovani

jenže to právě není až tak na 100% pravda, s tím olejem. Jedoucí auto opravdu mnohem lépe rozstříkává/čerpá olej na ta nejdůležitější místa než stojící a brumlající na místě. Říká se, že studený motor má minimálně 8x vyšší opotřebení než zahřátý a řádně mazaný. Proto se má vyjet cca 15-30 sec po nahození motoru a první 2-3 minuty ho pokud možno nad 2000-2500 nevytáčet. Na zmrzlých válcích se olejový film nevytvoří a převodovka aby dobře mazala, musí mít zařazenou rychlost (aby se hřídel ponořená v oleji otáčela a cákala olej všude tam, kam se má dostat).

Některé mercedesy (van) mají dokonce výkon řízený teplotou motoru a se zmrzlým autem víc jak asi 60 nepojedeš i kdyby ses na hlavu stavěl...

Ale já to taky někdy nedělám... teplo je teplo.

0/0
8.1.2009 0:58

icmek

Re: startovani

na zmrzlých válcích? to snad ne. kromě toho - já zastávám logičtější postup - nechat volnoběžku cca minutu dvě. na minimální otáčky se sice motor tak rychle nezahřeje, ale zase šlape pomalejc a když je olej ve skupentví vazelíny, pomalu se zahřeje (líp). zatimco když se po deseti sekundách rozjedu na 2500 otáček (s benzínem), tak mám 2500 rpm mazanejch vazelínou. a to asi taky neni uplně dobrý.

0/0
8.1.2009 10:55

Pan Navratil

Re: startovani

Jenomže ty neuvažuješ ekologicky a multikulturně, fuj!

Normálně napřed startuju, abych věděl, jestli vůbec má cenu něco odmetat ;-D

Na druhou stranu - kiliáni od nás, kteří svůj kchár s vytuněným (rozuměj děravým) vejfuckem hřejou půl hodiny od 5.30 ráno by si zasloužili oheň pekelný.:-)

0/0
8.1.2009 11:43

Pan Navratil

Re: startovani

To je totální blbost, co píšete. Motor maže stejně, ať auto stojí, nebo jede, a v převodovce se jedna hřídel točí vždy při zapnuté spojce ;-D

-

Protože se zmrzlým autem nepojedeš, tak je lepší to nechat zahřát na místě.

-

A stejně, i když hned vyjedu, tak pak mám projíždět červenou? ;-D

0/0
8.1.2009 11:34

Anonym

Re: startovani

Ne, doporučuji se přestěhovat od semaforu

0/0
8.1.2009 12:11

Jack

Re: startovani

Ptal jsem se známého, který dělá ve Škodovce, proč píší v manuálu, že po nastartování se má hned vyjet. Je to tam jen kvůli ekologii. Nic víc. Nechápu věty: "Jedoucí  auto opravdu mnohem lépe rozstříkává/čerpá olej na ta nejdůležitější místa než stojící a brumlající na místě. Říká se, že studený motor má minimálně 8x vyšší opotřebení než zahřátý a řádně mazaný." Kde jsi na to přišel? Jasně že jednoucí auto "líp" maže. Ale je to jen tehdy, když je olej již zahřátý na provozní teplotu. Když je ale motor studený, tak se nemá co rozstříkávat. Olej je ztuhlý až rosolovitý. Při záběru se stane hned několik věcí: 1. Olej ještě není "rozstříknutý po celém motoru", takže se mechanické součásti třou o sebe- opotřebvávají se daleko více, než když je motor v klidu při volnoběhu. 2. v motoru jsou až 2x vyšší tlaky. 3. Převodovka má vlastní olej a zahřívá se až po delší době. Zahřeje se až teplého motoru.Když s autem nejedeš, netočí se,takže se nemusí mazat....

0/0
9.1.2009 22:48

a

Re: startovani

cituji "Některé mercedesy (van) mají dokonce výkon řízený teplotou motoru a se

zmrzlým autem víc jak asi 60 nepojedeš i kdyby ses na hlavu stavěl..." konec citace

Uz vidim, jak je tam omezovac vykonu kvuli teplote motoru ;-D A omezovac vykonu o vikendu, dale take omezovac vykonu o uplnku, omezovac vykonu pri menstruaci Jiriny Svorcove, omezovac vykonu, kdyz v TV bezi Ordinace v ruzove zahrade, omezovac pri jizde s omezenym ridicem...

Mily pane, to ze vy mate totalni vrak, ktery ma problemy se rozjet, neznamena, ze je to z tovarny tak udelane. NIKDO by si netroufnul takove omezeni do auta dat, protoze kdyby ridic v krizove situaci potreboval pridat a auto by nereagovalo, tak si takove  nikdo nekoupi, nehlede na mnozstvi soudnich sporu. Venujte svemu autu trochu pece a uvidite, ze bude jezdit lepe.

0/0
12.1.2009 8:44

Radek1979

když sme u toho

co na to říká těsnění kolem dveří když se do dveří přibouchne třeba jen vlhká deka nebo igelit a veku je dost pod nulou?

0/0
7.1.2009 12:40

Flynn

Re: když sme u toho

Tak to je asi v pohode. deka i igelit se pri otevirani sice zdeformuji, ale vetsinou jim to neni na skodu. a tim strihem/smykem pri otevirabi se i uvolni.

0/0
7.1.2009 12:44

GAZelj

Re: když sme u toho

Pravda je, že ta deka nebývá zas tak vlhká, když jí tam dávám. A dělám to léta letoucí a kromě utrženého těsnění žádné vážnější problémy nebyly :o)

0/0
7.1.2009 12:47

Flynn

Re: když sme u toho

No ja to radeji potiram silikonovym olejem... :o)

0/0
7.1.2009 12:48

GAZelj

Re: když sme u toho

Olejíček, olejíček... Taky potírám....

0/0
7.1.2009 12:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.