Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nafta pod -20 ºC tuhne. Natankujte na horách a zkuste aditiva

Až minus 36 stupňů Celsia naměřily teploměry minulou noc, řidiči naftových aut by tedy měli zpozornět. Pokud už vám nafta v autě ztuhla, jediné řešení je najít pro něj teplou garáž, kde "povolí". Při cestě na hory natankujte "místní" naftu. Zkusit můžete i speciální aditiva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dedko

Nezodpovědnost pumpařů.

Pumpaři by měli na zimní období nakupovat a prodávat zimní naftu, která netuhne ani pod  minus 20 stupňů. To se jim ale nechce a tak stále nakupují a prodávají naftu, tzv. mírné klima, která samozřejmě pod minus  20 stupňu již tuhne.

Někdy dokonce při minus 15.

0/0
17.1.2009 9:21

Radovan

Nafta v zime nebo v lete v pohode

:-):-):-)  leta pouzivam profi produkty TEC2000 z Anglie a jenom si spokojene jezdim a jezdim a pouze sjizdim gumyR^R^R^

0/0
14.1.2009 17:35

Kaja

Re: Nafta v zime nebo v lete v pohode

ty ses taky profiprodukt... ja pouzivam VIF a sem taky v pohode, akorat na rozdil od tebe musim i tankovat ;-D;-D;-D

0/0
15.1.2009 10:32

TEC2000

Re: Nafta v zime nebo v lete v pohode

většina problemů vyřešena do 15ti minut

0/0
18.2.2009 23:44

Ivan

parafin v naftě

Přidávat benzin do motoru je opravdu sebevražda. Zkuste vážení petrlej. Vypadá to hloupě ale funguje, tak 10 %. Něco jiného je ztuhnutí nafty,něco vylučování parafinu, ten ucpe filtr. NM 25 není do - 25 ale parafin se začíná vylučovat cca -18.Jakmile se nafta i slabe mléčně zakalí je zle. Doporučuji pt.redaktorům katalog Benziny. Článek  je trochu zavádějící. Držím palce :-)

0/0
13.1.2009 15:02

NeDehet

Re: parafin v naftě

Proboha proc neco nekam pridavat. Proste prijdu rano k auto, na prvni tuknuti nastartuju at je +40°C nebo -30°C a jedu...

0/0
13.1.2009 23:28

iv

Re: parafin v naftě

I při - 25, na Kubově Huti, nebo v Jeseníkách, všude to je z kopce.:-)

0/0
14.1.2009 17:25

Cvok

Sypače

sazí  :-©:-©

0/0
13.1.2009 6:41

Xladi

Naftu ne

Než jsem si koupiul auto tak jsem dlouho přemýšlel jestli se vyplatí benzín nebo nafta a došel jsem k závěru, že je lepší benzínové auto. Nižší cena benzínu o cca 70000,-, při rozdílu spotřeby do 2 litrů bych musel ujet 140tkm abych se dostal na stejno úrověeň. Diesly mají dražší měření emisí a dražší servis, navíc jsou nové motory hodně citlivé na kvalitu nafty. Naftové motory mají blbé obsahy 1,9 je už vyšší pojistka 1,6 v benzinu v pohodě stačí. Navíc přemýšlím že si po skončení leasingu předělám auto na LPG pohon, který je levnější než provoz dieslu. Navíc by se měla schválit vyhláška že už nebude třeba rezerva, na její místo by přišla nádrž, takže kufr by zůstal tak jak je.:-). Měl jsem naftové auto bez problémů jezdilo dlouho ale při koupi nového jsem se rozhodl pro benzínové.

0/0
11.1.2009 14:08

Andee

Re: Naftu ne

Pokud je rozdíl v PC 70.000,- Kč, pak asi opravdu není co řešit. To už vyžaduje velkej roční nájezd, aby se diesel vyplatil.

0/0
11.1.2009 21:49

Cvok

Re: Naftu ne

No ty jsi teda asi hodně vzdělanej.To si objevil Ameriku.R^R^

0/0
13.1.2009 6:43

Xladi

Re: Naftu ne

Neoběvil jsem sem se rozhodl lépe a věřte že znám spoustu lidí, který by si koupili jedině diesel a nenechají si namluvit, že se jim to nevyplatí. Protože vidí jen tu nižší spotřebu a u ojetin se ceny sbližují, ale zas je tu riziko poruchy a s ním spojené drahé opravy a všichni víme jak těžko se ojetiny reklamují.

0/0
13.1.2009 15:43

Kaja

Re: Naftu ne

hmm, tak neni uz davno pravda ze by byl tak velky rozdil v cene, samozrejme kdyz porovnavas slabej benzin se silnejsim naftakem... ja mam 1.8 turbo, takze povinne ruceni je uplne v pohode, cena auta je nastejno s benzinovou verzi, co se tyce drazsiho servisu mas pravdu, kdyz uz se neco podela stoji to vic, ale to se stava u starsich aut,m kdyz se o to auto staras tak ses v pohode... Jinak me prijde hodne vtipny, kdyz nekdo argumentuje ze si nekoupi diesel protoze nenajezdi tolik km aby se mu vyplatil a k tomu doda ze si udela prestavbu na LPG, ktera se mu v tech malo km taky nevyplati ;-D;-D;-D

0/0
15.1.2009 10:37

Koumes

Re: Naftu ne

Na to tvoji 1,8 mi staci dneska daleko mensi obsah v benzinu...ano, auto v benalu je opravdu levnejsi.

0/0
19.1.2009 14:06

stejda

kvizova otazka o kroutaku

Malý test pro ty, co maji diesel s tím velkým "krouťákem".... Kdo bude rychlejší - benzín 100kW / 250 Nm nebo diesel 100kW / 350 Nm, oba se zcela lineárním průběhem? Odpovědi podložit výsledným krotícím momentem na kole. Tak se TDIčkáři ukažte:-)

0/0
10.1.2009 8:51

individual

Re: kvizova otazka o kroutaku

Zalezi na tom, co myslis tim 'rychlejsi' a na ostatnich podminakch testu. A co m a byt ten 'linearni prubeh' - ceho?

Nicmene pri zanedbani odlisnosti typu hmotnost apod. budou obe auta ve sprintu stejne rychla - sprint je o vykonu, ne o kroutaku. Pokud by slo o zrychleni na dany rychlostni stupen, pak by nafta vedla, protoze to je o kroutaku.

Doporucuji precist toto:

http://www.honda-club.cz/view.php?id=292

0/0
10.1.2009 9:50

strejda

Re: kvizova otazka o kroutaku

Stejna hmotnost, linearni prubeh vykonu i krouticiho momentu - to co umeji nove benziny i starsi diesly.

Clanek je perfektni, doporucu ostavec  "na rovince"...

0/0
10.1.2009 10:03

individual

Re: kvizova otazka o kroutaku

Linearni prubeh vykonu a krouticiho momentu nema zadny dnesni spalovaci motor - a z podstaty sve funkce ani mit nemuze. Linearni kroutici moment maji elektromotory, ne spalovaci motory.

Starsi diesely jsou naopak proslule 'kopanci', kdy je napr. max. kroutaku k dispozici ve velmi omezenych otackach. Navic si podle mne pletes prubeh vykonu a kr. momentu se subjektivnim vnimanim zatahu motoru, ktery je u nekterych motoru (napr. 1.8 TSI od Audi) zpusoben vhodnym naladenim turba a plynulym a pozvolnym prechodem maxima kroutaku do maxima vykonu.

0/0
11.1.2009 14:13

individual

Re: kvizova otazka o kroutaku

Jetse douska: onen odstavec "Na rovince" je ve svem zaveru postavenna nerovnem souboji atmosfericky benzin vs preplnovany diesel. Obecne je charakteristika preplnovaneho a atmosferickeho motoru (jedno jestli nafta nebo beznin) jina a proto je zaver, ke kteremu odstavec dosel, zcela logicky.

Pokud by se ale srovnavaly preplnovane verze obou motoru, tvrzeni o ctvrtinovem rozsahu otacek maximalniho vykonu u benzinove verze by rychle pozbylo platnosti. Napr. mnou vyse zmineny motor 1.8 TSI ma (zmereny) vrchol vykonu, tedy 95-100% vykonu, k dispozici mezi 4500 - 6700 otackami, tedy celych 2200 otacek...

0/0
11.1.2009 14:27

TDI_miki

Re: kvizova otazka o kroutaku

Pokud bude poměr zpřevodování baj voko 3:2, tak bude benzín o chlup lepší. Ale jen když bude křivka plochá, což v reálu není nikdy. možná u nových turbo benzínů.

0/0
10.1.2009 10:14

Andee

Re: kvizova otazka o kroutaku

Výbornej článek. Je v něm mnoho poučného pro členy obou táborů "zaslepených" :-)R^

0/0
10.1.2009 21:55

Milos

Re: kvizova otazka o kroutaku

No to je teda opravdu "přesné" zadání. Jinak, podle zákonů fyziky, pokud oba motory budou podávat stejný výkon, zde tedy 100kW ve stejném čase a vše ostatní bude stejné, tak za schodnou dobu odvedou stejnou práci. Tedy pojedou stejně. Takhle to výjde v rovnici. Ale samozřejmě, že v reálu ti do toho vstupuje spousta další okolností, třecí síly a další různý ztráty. A to asi myslíš. Ale jako tím tvým zadáním prostě opravdu nic dokázat/rozporovat nemůžeš.

0/0
14.1.2009 13:00

cbx

Octavia I?

Octavia I se v 1.9 TDI nedělala... Značka Škoda má trochu delší automobilovou historii než kdejaký pisálek.

0/0
9.1.2009 14:18

fire

Re: Octavia I?

a můžeš mě napsat s čím tedy jezdím ?

0/0
9.1.2009 14:22

Andee

Re: Octavia I?

Nech ho, on reje v tom, že kdysi Škodovka vyráběla Octavii v polovině minulého století. Na takovýhle chytrolíny snad ani nemá smysl reagovat :-P

0/0
9.1.2009 14:42

icmek

Re: Octavia I?

R^R^

0/0
9.1.2009 14:51

krakra

SUV

Do vozidel SUV a podobných je nafta správné řešení, ono když to váží 2 tuny tak benzín bude mít opravdu velkou spotřebu.

0/0
9.1.2009 10:39

JTR1

Re: SUV

no on takovej rodinnej kombík v naftě. Prostě něco za něco. Ať si každý vybere co uzná za vhodné :-)

0/0
9.1.2009 10:46

kutil

Re: SUV

Kamarád má Renault Grand Scenic 2.0 benzín 102kW protože diesel byl o moc dražší. Když se rozjede, tak jede, ale pro rozjezd nebo předjíždění je potřeba motor točit přes 6000ot. Moje Mondeo 2.2TDCI stačí točit do 2500ot a stačím mu.

0/0
9.1.2009 13:41

Pitrs

Re: SUV

Hloupy pokus o flame. Zaprve srovnavas nesrovnatelne (bezninovou atmosferu 2.0 s preplnovanou naftou 2.2, tedy benzin je znevyhodnen absenci turba a mensim objemem) a zadruhe se moc neorientujes v tom, jaky vliv na jizdu a zrychleni ma kroutici moment a potazmo vykon.

Pro maximalni zrychleni bez ohledu na zarazenou rychlost je treba benzinovy i dieselovy motor drzet v oblasti max. vykonu, ktery je u obou ve vyssich otackach. Pro maximalni zrychleni na dany prevodovy stupen bez jeho zmeny, je treba motor drzet v oblasti max. krouticiho momentu, ktery je polozen v nizsich az strednich otackach.

0/0
9.1.2009 15:33

JTR

Božínku božínku

to je tady zase odborníků!! ;-D;-D Chce to svolat ústřední výbor a nařídit jakej druh motorů používat a uživatele ostatních min. zavřít!! Já osobně jsem měl hodně aut (služební vlastní) jak benzín (dokonce 6 válec BMW 325) tak nafta. Musím říct, že to u mojí osoby nafta vyhrála, možná tím že jsem již starší a nemusím si dokazovat, kdo má většího piňdoura!! Moderní diesel je kvalitní motor srovnatelný s benzínem, ale také již nevydrží co starž klasický diesel!!

0/0
9.1.2009 9:14

Coraxus

Re: Božínku božínku

To bylo laciný, strejdo. Přiznej si, že jsi prostě zestárnul ;-D

0/0
9.1.2009 9:26

JTR1

Re: Božínku božínku

klučíku máš pravdu, skoro každého to čeká :-):-). Ale můžu tě ubezpečit, že neřídím v klobouku a ani nejsem brzda provozu!! ;-D

0/0
9.1.2009 9:46

krakra

Re: Božínku božínku

OK

Musím říct že ač zastánce benzínů, tak nafta nejede špatně, jede náhodou moc dobře, ale mám radší benzín.

0/0
9.1.2009 9:41

JTR1

Re: Božínku božínku

to je v pořádku, každý ať má to co mu vyhovuje a né poslouchat rady "odborníků", co má mít!! Vzhledem k tomu v jakém "prdelákově" bydlím mám SUV v naftě a plná spokojenost :-):-)

0/0
9.1.2009 9:49

icmek

Re: Božínku božínku

klasika. a vyzvedáváš taky klučíka ze školky? jako ostatní půl hodiny prdící hnědouhelný saze před bránou do mateřinky ze svýho 5.0 TDi se čtyrma koncovkama? :DDD ;-D

0/0
9.1.2009 9:57

JTR1

Re: Božínku božínku

klučíka do školky nevozím :-) je podstatně starší a bydlí již jinde!! 5.0TDI nemám ani 4 koncovky :-)

0/0
9.1.2009 10:06

icmek

Re: Božínku božínku

to je jedno, měj třeba 8.0 TDi V12, je to tvoje volba. akorát to vypadá dost vtipně, dyš je to vlastně uplně k ničemu ;-D ja jsem na základě ekologickonesmyslné daně přemejšlel, že si pořídim fajnovýho veterána, na kterýho se ta daň vztahopvat nebude. byl by to starej Continental 8.2 ... a každý ráno v těhle mrazech bych to škrábal nejlíp někde před úřadem... ;-D

0/0
9.1.2009 10:10

JTR1

Re: Božínku božínku

trošku nerozumím co tím autor chtěl říct 8-o8-o Proč si myslíž že volba SUV vypadá dost vtipně?? Pravou 4x4 bych opravdu nevyužil.

0/0
9.1.2009 10:15

icmek

Re: Božínku božínku

vtipně vypadá 5.0 TDi... teď jsem samozřejmě nemířil na tebe;)

0/0
9.1.2009 10:18

mikes

Re: Božínku božínku

5.0 TDi ti pripada vtipny proc? Nemas na nej nebo v cem je problem?

0/0
10.1.2009 16:44

regazzi

Re: Božínku božínku

Dobrej postřeh :-)R^

0/0
9.1.2009 10:09

JTR1

Re: Božínku božínku

v mém případě chybnej ;-D

0/0
9.1.2009 10:17

regazzi

Re: Božínku božínku

To si neumis vymyslet svuj nick, blbče ??? Uz jsem te tu na to

upozornoval nekolikrat, mel jsi od adminu i omezeny pristup, chces to

zaridit znovu ????;-O

0/0
11.1.2009 8:01

Cvok

Re: Božínku božínku

Hele voé,vodjedˇ tááámdle do  Praýý,do hlavního města světa,hele voé. :-©:-©:-©:-©

0/0
13.1.2009 6:49

icmek

Re: Božínku božínku

nezapomeň ty voborníku zmínit, žes do toho báva házel jak jinak - uhlí, hnědý a neodsířený ;-DR^ 

0/0
9.1.2009 9:55

JTR1

Re: Božínku božínku

nevím co do 6 válce benzín házíš voborníku ty, ale já tam dával super 98 a to celkem dost :-)

0/0
9.1.2009 10:08

icmek

Re: Božínku božínku

no to asi dost no.. :-) bávo bych nechtěl kvůli zimám.. asi bych s tim neuměl jezdit.. potřebuju vytahovací čumák:)

0/0
9.1.2009 10:12

JTR1

Re: Božínku božínku

za to my odkojení Š 110 R coupé nedáme na zadní náhon dopustit :-):-);-D

0/0
9.1.2009 10:17

icmek

Re: Božínku božínku

;-D;-D;-DR^

0/0
9.1.2009 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.