Diskuze

Nafta pod -20 ºC tuhne. Natankujte na horách a zkuste aditiva

Až minus 36 stupňů Celsia naměřily teploměry minulou noc, řidiči naftových aut by tedy měli zpozornět. Pokud už vám nafta v autě ztuhla, jediné řešení je najít pro něj teplou garáž, kde "povolí". Při cestě na hory natankujte "místní" naftu. Zkusit můžete i speciální aditiva.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

dedko

17. 1. 2009 9:21
Nezodpovědnost pumpařů.

Pumpaři by měli na zimní období nakupovat a prodávat zimní naftu, která netuhne ani pod  minus 20 stupňů. To se jim ale nechce a tak stále nakupují a prodávají naftu, tzv. mírné klima, která samozřejmě pod minus  20 stupňu již tuhne.

Někdy dokonce při minus 15.

0 0
možnosti

Radovan

14. 1. 2009 17:35
Nafta v zime nebo v lete v pohode

:-):-):-)  leta pouzivam profi produkty TEC2000 z Anglie a jenom si spokojene jezdim a jezdim a pouze sjizdim gumyR^R^R^

0 0
možnosti

Kaja

15. 1. 2009 10:32
Re: Nafta v zime nebo v lete v pohode

ty ses taky profiprodukt... ja pouzivam VIF a sem taky v pohode, akorat na rozdil od tebe musim i tankovat ;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Ivan

13. 1. 2009 15:02
parafin v naftě

Přidávat benzin do motoru je opravdu sebevražda. Zkuste vážení petrlej. Vypadá to hloupě ale funguje, tak 10 %. Něco jiného je ztuhnutí nafty,něco vylučování parafinu, ten ucpe filtr. NM 25 není do - 25 ale parafin se začíná vylučovat cca -18.Jakmile se nafta i slabe mléčně zakalí je zle. Doporučuji pt.redaktorům katalog Benziny. Článek  je trochu zavádějící. Držím palce :-)

0 0
možnosti

NeDehet

13. 1. 2009 23:28
Re: parafin v naftě

Proboha proc neco nekam pridavat. Proste prijdu rano k auto, na prvni tuknuti nastartuju at je +40°C nebo -30°C a jedu...

0 0
možnosti

Cvok

13. 1. 2009 6:41
Sypače

sazí  :-©:-©

0 0
možnosti

Xladi

11. 1. 2009 14:08
Naftu ne

Než jsem si koupiul auto tak jsem dlouho přemýšlel jestli se vyplatí benzín nebo nafta a došel jsem k závěru, že je lepší benzínové auto. Nižší cena benzínu o cca 70000,-, při rozdílu spotřeby do 2 litrů bych musel ujet 140tkm abych se dostal na stejno úrověeň. Diesly mají dražší měření emisí a dražší servis, navíc jsou nové motory hodně citlivé na kvalitu nafty. Naftové motory mají blbé obsahy 1,9 je už vyšší pojistka 1,6 v benzinu v pohodě stačí. Navíc přemýšlím že si po skončení leasingu předělám auto na LPG pohon, který je levnější než provoz dieslu. Navíc by se měla schválit vyhláška že už nebude třeba rezerva, na její místo by přišla nádrž, takže kufr by zůstal tak jak je.:-). Měl jsem naftové auto bez problémů jezdilo dlouho ale při koupi nového jsem se rozhodl pro benzínové.

0 0
možnosti

Andee

11. 1. 2009 21:49
Re: Naftu ne

Pokud je rozdíl v PC 70.000,- Kč, pak asi opravdu není co řešit. To už vyžaduje velkej roční nájezd, aby se diesel vyplatil.

0 0
možnosti

stejda

10. 1. 2009 8:51
kvizova otazka o kroutaku

Malý test pro ty, co maji diesel s tím velkým "krouťákem".... Kdo bude rychlejší - benzín 100kW / 250 Nm nebo diesel 100kW / 350 Nm, oba se zcela lineárním průběhem? Odpovědi podložit výsledným krotícím momentem na kole. Tak se TDIčkáři ukažte:-)

0 0
možnosti

individual

10. 1. 2009 9:50
Re: kvizova otazka o kroutaku

Zalezi na tom, co myslis tim 'rychlejsi' a na ostatnich podminakch testu. A co m a byt ten 'linearni prubeh' - ceho?

Nicmene pri zanedbani odlisnosti typu hmotnost apod. budou obe auta ve sprintu stejne rychla - sprint je o vykonu, ne o kroutaku. Pokud by slo o zrychleni na dany rychlostni stupen, pak by nafta vedla, protoze to je o kroutaku.

Doporucuji precist toto:

http://www.honda-club.cz/view.php?id=292

0 0
možnosti

cbx

9. 1. 2009 14:18
Octavia I?

Octavia I se v 1.9 TDI nedělala... Značka Škoda má trochu delší automobilovou historii než kdejaký pisálek.

0 0
možnosti

fire

9. 1. 2009 14:22
Re: Octavia I?

a můžeš mě napsat s čím tedy jezdím ?

0 0
možnosti

krakra

9. 1. 2009 10:39
SUV

Do vozidel SUV a podobných je nafta správné řešení, ono když to váží 2 tuny tak benzín bude mít opravdu velkou spotřebu.

0 0
možnosti

JTR1

9. 1. 2009 10:46
Re: SUV

no on takovej rodinnej kombík v naftě. Prostě něco za něco. Ať si každý vybere co uzná za vhodné :-)

0 0
možnosti

JTR

9. 1. 2009 9:14
Božínku božínku

to je tady zase odborníků!! ;-D;-D Chce to svolat ústřední výbor a nařídit jakej druh motorů používat a uživatele ostatních min. zavřít!! Já osobně jsem měl hodně aut (služební vlastní) jak benzín (dokonce 6 válec BMW 325) tak nafta. Musím říct, že to u mojí osoby nafta vyhrála, možná tím že jsem již starší a nemusím si dokazovat, kdo má většího piňdoura!! Moderní diesel je kvalitní motor srovnatelný s benzínem, ale také již nevydrží co starž klasický diesel!!

0 0
možnosti

Coraxus

9. 1. 2009 9:26
Re: Božínku božínku

To bylo laciný, strejdo. Přiznej si, že jsi prostě zestárnul ;-D

0 0
možnosti

icmek

9. 1. 2009 8:11
k tý diskusi tady dole, traktor versus auto...

do kopce jsem předjel Octavii I 1.9 TDi. připouštím, že to trvalo trochu dýl, než by měl trvat ukázkovej předjížděcí manévr, nicméně tupoň z 80km/h zadup brzdu, aby pustil zprava dodávku přes hlavní... rozjeli jsme se současně z nuly, když jsem byl vedle něho, strejda začal závodit. má přece TURBO ;-D... 66kw tuším... 1.9 a ještě s větrákem, aby to vubec jelo. se svojí 1.3 16V jsem ho předjel a strejda mi obdivně pokynul od svýho umaštěnýho volantu... srovnání - 1.3 16V 61kw vs. 1.9 TDi 66kw...samozřejmě musíme brát v potaz váhovej rozdíl aut. co mně ale bavilo bylo sledovat, jak tam hází jeden kvalt za druhym... já hodil akorát ze dvojky trojku, a tu jsem tam do nějakejch 140km/h  tenkrát nechal... ;-D

0 0
možnosti

krakra

9. 1. 2009 9:43
Re: k tý diskusi tady dole, traktor versus auto...

;-DR^

Jenom dotaz jakou 1,3 16V máš ?

0 0
možnosti