Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Detroitský autosalon krizi navzdory

První automobilový svátek se už tradičně koná v Detroitu. Letos ale bude v Cobo Centru asi trochu smutno. Světová krize zasáhla s největší razancí právě automobilky. Američtí giganti to mají nahnuté a některé značky se rozhodly dokonce severoamerický autosalon vynechat úplně. Novinek ale čeká na premiéru i tentokrát víc než dost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

RS

V clanku uplne chyby novinky Fordu

2010 Ford Taurus, 2010 Ford Fusion, 2010 Ford Fusion Hybrid, a 3 nove elektro vozy.

Ford Planning New Electric, Hybrid and Plug-in Vehicles.!

0/0
11.1.2009 19:41

Pavel Heichler

Dávám automobilové Americe rok, maximálně dva

...vzhledem k jejich oblibě nepochopitelných automobilů typu Dodge RAM apod, které využívají z pojíždění po městě, aniž by jim nějak vadilo, že mají spotřebu kolem těch 20-25l/100km. Co je ale naprostý hřebíček do rakve amerického automobilového průmyslu je politika odborů, které v první fázi odmítly finanční dotaci US vlády, která ji podmiňovala snížením platů zaměstnanců na úroveň platů amerických zaměstnanců japonských automobilek. Tomu se říká opravdový bolševismus v praxi. Se součanými technologiemi a schopností přizpůsobit se vzniklé situaci se klaním spíše k tomu roku...

0/0
11.1.2009 15:19

tmf

Re: Dávám automobilové Americe rok, maximálně dva

jsi mimo, podle příspěvku Andeeho trochu níže je o ta auta velký zájem

0/0
11.1.2009 19:29

Andee

Re: Dávám automobilové Americe rok, maximálně dva

Hele nerej, poptávka po autech se v Americe v posledních letech příliš nezměnila. Nepřesedlali na maloobjemová menší auta. Auta jsou jedna z mála posledních věcí, jejichž výrobu nepřenesli Američani do Asie a za problémy, které mají, stojí drahá a nekvalitní pracovní síla...

0/0
11.1.2009 21:30

pepa

dotaz

Múže my prosím někdo vysvětlit co je eokologického na tzv. hybridních vozech? Vozí zbytečně několikset kilo jedovatých akumulátorů (které se musí vyrobit a po skončení životnosti zlikvidovat), ůspora paliva je diskutabilní - snad může fungovatve městě při častém rozjíždění, ale to by snad ten kdo propaguje šetrne chování k přírodš (např. politický turista bursík) mohl použít menší auto s menšími nároky na výrobu, spotřebu i recyklaci. Nebo jsem něco nepochopil?

0/0
11.1.2009 12:37

Xladi

Re: dotaz

Hybridný vozy jsou k ničemu, to vědí všichni ale je to dobrý byznys. Mají v sobě 2 motory, to znamená 2x tolik práce na výrobu, auto je těžší s větším rizikem poruchy a úspora je mizivá, to samé s vodíkovými vozy. Obecně se ví že výroba vodíku je hidně drahá, nemluvě o pro¨blému s jeho uchováním. Podle mě je správný směr elektromobil. Kdyby se prachy co US utratí byť za jeden rok v Iráku vrazili do vývoje akumulátorů a solárních článků s vysokou účinností, jistě by se výsledky dostavily. V USA měli elektromobil, který se dokázal rychle nabít a na nabití ujel 250km. Bohužel je všechny z neznámé příčiny stáhli od majitelů a i přes protesty je sešrotovali. Kdyby se to neudlo věřím že by dnes byly elektromobily které by vklidu ujeli 500km a za normální cenu nového auta. Účinnější pohon než elektromotor nemáme

0/0
11.1.2009 15:03

Andee

Re: dotaz

Hybridní vozy jsou ekologické v městském provozu, kde elektromobily ulehčují ovzduší. Navíc výroba elektřiny byť třeba z uhlí je díky kvalitním filtrům na elektrárenských komínech podstatně čistší, než spalování v autech jednotlivě. Nakolik to "vyrovná" výroba neekologických akumulátorů apod., to fakt nemám představu... ale pointa je v tom, že se emise neprodukují v nejvíce zatížených lokalitách.

0/0
11.1.2009 15:58

tmf

Re: dotaz

myslím si, že ta auta jsou tak výhodná jako větrné elektrárny které na výrobu, provoz a likvidaci spotřebují víc energie než za svou životnost vyrobí, tedy jsou výhodná pro výrobce a firmy zabývající se likvidací.

0/0
11.1.2009 19:33

tmf

Re: dotaz

zde jeden článek o eko autech

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009011101

0/0
11.1.2009 19:46

Andee

Re: dotaz

Nikde jsem neviděl průkazný výpočet, který by dával za pravdu jedné či druhé straně a hodně tendenční články na d-fens rozhodně nepovažuju za věrohodný zdroj informací, byť si je občas rád přečtu.

0/0
11.1.2009 21:18

tmf

Re: dotaz

ani já ne a možná ani žádný neexistuje. Pravda je, že rachotiny z drátů a jednoho lehkého řidiče ty auta jsou. Pravda je, že před pár lety byl člověk rád, že se odpíchnul od země v rachotině ze dřeva a hadru a koho by tenkrát napadlo, že ta věc vynese do vzduchu i třeba 100 lidí a snese je o tisíce km dále.

0/0
12.1.2009 0:11

omg

neni mozne

vy tu krizi proste musite nacpat vsude...:-©

0/0
11.1.2009 12:18

tmf

Re: neni mozne

musí, to je IN a kdyby o ní nepsali byla by poloviční a neměli by o čem psát.

0/0
12.1.2009 0:13

Xladi

Monstra

US azta jsou děsný monstra, neříkám že nemaj i pěkná auta, ale to jak byli v 70. letech pokrokový(el. výbava, klimatizace) tak dnes používají celkem zastaralou techniku vzhledem k vybavení evropských aut. Měli skvělé auto EV-1 ale bylo asi příliš dobré že projekt zastavili a všechna auta sešrotovali;-(

0/0
11.1.2009 10:03

Andee

Re: Monstra

Tak v tom s tebou absolutně nesouhlasím. Platí to o části americké nabídky, ale taky se podívej na ceny těch aut, jsou výrazně nižší, než v Evropě. A takový Pontiac G8 je auto technicky na úrovni špičkových evropských vozů. Počínaje motorem, který při malém zatížení odpojuje válce a konče maximální bezpečnostní výbavou od osmi airbagů po ABS/ASR/ESP atd... Auto velikosti pětkové řady BMW, se stejnou úrovní výbavy a kvalitou motoru, v atraktivním designu (subjektivně, chápu, že ne každýmu se pojetí cabforward musí líbit) a za cenu podstatně zajímavější.

0/0
11.1.2009 11:06

detour

Re: Monstra

Ta výbava kterou popisujete, to jsou 60. léta (a např. i tempomat). Víte, jako pro uživatele, je pro mne důležitý poměr ceny a řekněme asi užitkové hodnoty (to co od auta chci). A to US auta vedou (pro mne) na plné čáře! Nebo Vám připadájí Škodovky a vůbec evropská auta, v základní nabídce, za tu cenu, jako vrchol techniky? Jezdívám v Mustangu GT, najděte mi za stejný peníz (30000 USD) obdobné evropské auto. Řídil jste nebo jel jste vůbec někdy v nějakém americkém vysoceobjemovém, pro Vás, "šrotu"?

0/0
11.1.2009 11:30

RS

Re: Monstra

Presne tak R^

0/0
11.1.2009 19:28

Lu

A co Fisker

osobně mě zajímá, jak Fisker, protože i když využili motor od GM, majitel firmy, bývalý designer Austin Martin, BMW ... se na "svém" opravdu ukázal.  Podle mých informací už mají objednávky na hodně dlouho dopředu ... 

0/0
11.1.2009 3:04

tmf

nic jiného než krach nezaslouží

za to, že vyrábí tolik let 5litrová auta sloužící k dopravě od mekáče do fitka a domů.

0/0
11.1.2009 0:38

xx

Re: nic jiného než krach nezaslouží

jo a taky tady ty auta za 2-3 miliony ktere se chlubi malou spotrebou a vozi ty debilky

stejne tam aspon ty auta stoji malo

0/0
11.1.2009 9:08

Andee

Re: nic jiného než krach nezaslouží

Fakt jo? A já si bláhově vždycky myslel, že krach zaslouží ti, kdo vyrábí věci, po kterých není poptávka... no, ještěže tě mám, vylepšil jsi mé ekonomické povědomí ;-DRv

0/0
11.1.2009 11:08

tmf

Re: nic jiného než krach nezaslouží

hmm, takže vlatně nekrachují, když je o ty jejich auta taková rvačka, proč chtějí nějaké podpory a proč je tedy zachraňují.

0/0
11.1.2009 19:27

Andee

Re: nic jiného než krach nezaslouží

Psal jsi, že krachují proto, jaká vyrabí auta. A to je podle mě blbost. Protože americkým výrobcům na US trhu nekonkurují Fabie, Punta, Corsy apod., doknce ani nižší střední třída tam není příliš prodávaný segment. Pokud jim chtějí evropské a japonské automobilky konkurovat musí jít na trh s podobnými auty, jaká prodávají GM, Ford, Cadillac a Chrysler (přímo nebo pod těmi svými nejrůznějšími značkami Mercury, Dodge atd.) Problém je, že se snaží vyrábět v USA a to je kámen úrazu. Pracovní síla je tam drahá a kvalita odváděné práce většinou afroameričany a hispánci je dost špatná. Chyba není v tom, co vyrábí, ale jak a kde to vyrábí.

0/0
11.1.2009 21:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.