Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prius pro bohaté: Lexus představil nový exkluzivní sci-fi hybrid

Automobilky Toyota a Lexus patří mezi průkopníky v oblasti hybridních pohonných ústrojí. A tak není divu, že Lexus přichází se svým vlastním luxusním hybridem. Ten je určen těm zákazníkům, kterým je Toyota Prius málo exkluzivní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zdeněk

náskok

Tyhle auta mají skutečný náskok díky technice a ne nějaký zastaralý hnusný Audi..Audi je jen předražený folcvágen a skutečný luxus nahrazuje jen luxusní cenou .

0/0
25.1.2009 22:10

tripik

Re: náskok

jednoduse hloupost co rikas.....

0/0
26.1.2009 9:09

zdeněk

Re: náskok

je to jen plná pravda ,nic víc

0/0
26.1.2009 10:17

uživatel

hnusný, drahý s velkou spotřebou

to je Lexus hybrid :-©:-©:-©:-©:-©:-©

0/0
25.1.2009 21:52

__XXXX___

Podle mě

jsou hybridní automobily podvod na ekologii.:-/

0/0
25.1.2009 20:04

Andee

Re: Podle mě

1. nevypouští špatně čištěné splodiny v centrech měst. 2. Elektrárny mají podstatně nižší emise. To jsou dva základní ekologické aspekty hybridů. To si dost kritiků neuvědomuje.

0/0
25.1.2009 20:37

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

to je jasný, ale co samotná výroba "eko" aut? A elektráren by muselo sakra přibýt, aby se mohly zahodit spalovací motory...

0/0
25.1.2009 20:53

Andee

Re: hmm

Samozřejmě, do těhle výpočtů se ani snad nemá smysl pouštět. Jen jsem zmínil hlavní dvě věci, proč jsou ta auta nazývána ekologickými. Jestli to je nebo není výhodné vzhledem k celé řadě dalších faktorů, to je otázka...

0/0
26.1.2009 14:44

Performer

Re: Podle mě

jaký elektrárny zase? Lexusy nejsou dobíjecí hybridy.....

0/0
25.1.2009 22:34

Andee

Re: Podle mě

Bylo to myšlený obecně...

0/0
26.1.2009 14:44

Jirik

Lexus vs Toyota

Proc vsichni resi, ze Lexus je vlastnen Toyotou? Ekonomickyzi je jako zcela samostatna automobilka.  Me to prijde tak jedno... Audi je tez VW, to same Skodovka a nikdo to nijak neresi. To, ze to historicky vzniklo jinak je uplne jedno. V dnesni dobe jsou prste jen velke koncerny a naklady se sdili.

Hybridy svuj smysl maji. Jsou mezistupne, ziskavaji se diky nim zkusenosti s kombinaci pohonu. 30% uspora mozna pro nekoho malo... srovnani se spotrebou dieselu je myslim dost mimo. Od kdy je dieselovy agrega ekologictejsi nez benzin?

0/0
25.1.2009 18:59

jjoe

Re: Lexus vs Toyota

Stejne se resi VW a Skoda (Octavia  vs. Passat, a pod...).

0/0
25.1.2009 19:29

tripik

Re: Lexus vs Toyota

spise passat vs superb a golf vs octavia ne?

0/0
26.1.2009 9:10

RmN321

Re: Lexus vs Toyota

Spíš by bylo přesnější napsat, že Lexus=Toyota. Lexus byl Toyotou založen jako její luxusní divize.

0/0
25.1.2009 19:54

Andee

Re: Lexus vs Toyota

Tvůj příklad je trochu zkreslený. Audi, VW, Seat a Škoda jsou automobilky, které v průběhu historie získal jediný vlastník. Lexus je obchodní značka Toyoty, taková automobilka nikdy samostatně neexistovala.

0/0
25.1.2009 20:40

smycka

Je krize

V době krize by se měli kupovat jen naše výrobky,jinak bude hůře

0/0
25.1.2009 16:01

kamal

Re: Je krize

Rozhoduje cena v pripade kryze na to se..  skodovka je velmi draha fabie by mela stat od 130000t. .

0/0
14.2.2009 0:14

peet

nic moc

Myslim, ze hybrid v lexusu LS je skvely, cely jeho system je prvotridne funkcni a v dane tride uz je snizeni spotreby o 5 litru docela znatelne. Samozrejme kdyz si kupujete auto za 3 mega, tak spotreba nehraje takovou roli, ale duvody ke koupi LSh jsou pak jeste lepsi.

Kazdopadne u HS, IS a mensich aut mi prijde hybrid docela k nicemu... to co si mohou dovolit u LS600h - tj. mensi benzinovy motor (sestivalec) plus elektromobil daji vykon jako ve tride standardni 8 valec, ale u maleho auta neni mozne vrazit tam 1.2l ctyrvalec, pac jeho vlastnosti jsou spatne, atmosfericky 2.4 je sice OK, ale snizeni spotreby bude mnohem mensi...

0/0
25.1.2009 12:08

pavelthelong

Re: nic moc

jenom ze lexus v primem srovnani v testu s auty stejne tridy a vykonu ma vyhodnejsi spotrebu pouze a jenom ve meste, na dalnici uz vubec ekonomickej neni. Cili pokud si nekdou koupi ekologickou kraksnu za 3M do mesta, tak by lepe udelal, kdyz bude jezdit metrem.

0/0
25.1.2009 12:53

keyz

Re: nic moc

koupit si hnus, který vypadá úplně stejně blbě jako tvarově nepovedený Prius za 3M??Abych ušetřil něco ve městě? To si raději za ty prachy koupím dvě auta, nebo jeden diesel8-o

0/0
25.1.2009 14:06

Performer

Re: nic moc

diesel si koupí leda prase

0/0
25.1.2009 22:36

blackpetr

Lexus Toyota

První věta z článku = Automobilky Toyota a Lexus patří mezi průkopníky v oblasti hybridních pohonných ústrojí...je to samozřejmě jen jedna automobilka, Lexus je divize Toyoty.:-/

0/0
25.1.2009 10:47

Andee

Re: Lexus Toyota

Přesně mě tohle napadlo po přečtení první věty... ;-D

0/0
25.1.2009 12:35

Hansus

Nová Oktávie public.

Mám takový návrh: nový vůz Octavia Public, který by byl elektromobilem s akumulátory pro dojezd cca 100 km, výkon elektromotoru max 60 HP, max.rychlost 100 km/h a s malým benzinovým zdrojem elektrické energie pro automatickou nabíječku akumulátorů....

0/0
25.1.2009 8:20

pepa

tak zase nic...

Co takhle postavit normální auto "na baterky" pro normální lidi? Tj. za rozumnou cenou, rozumným dojezdem (+/-100km) a ten benzín tam nacpat už jen jako malou dobíjecí centrálu? To musíme čekat na číňany, až to začnou vyrábět dřív?:-©

0/0
25.1.2009 0:48

mno

a

já jsem se zase pobavil,..  ekologické plasty,...   hmm,  a hybrid,..  to je jako když vyrobíte v pístovém motoru energii s malou účiností a pak ještě tu účinost degradujete pohonem kol pomocí elektromotoru. Hybrid je jen způsob jak vytahat z lidí peníze,.. Ano je to auto pro bohaté.

0/0
24.1.2009 22:01

Hansus

Re: a

Ten zdroj elektrické energie, který by byl pro zdroj energie pro akumulátory, by mohl být poháněn plynovým motorkem, přímá přeměna vodíku a kyslíku ze vzduchu v elektrickou energii ještě není plně vyřešena, stále se musí jít přes pístové stroje, anebo je cesta taková: vynálézt nový typ akumulátorů, které mají velkou kapacitu, malou hmotnost a dají se rychle nabít rychlonabíječem (cca 10 min) na plnou kapacitu. To je náplň pro naše vědce...

0/0
25.1.2009 8:27

Dan

Re: a

Patříš mezi dalších 10 milionů blbečků. Vodíková energie, co to tu melete? Jak ten vodík vyrobíš? Chápeš, že není přirozenou surovinou? Takže pane chytrej, budeš na jeho výrobu potřebovat třeba atomovou nebo uhelnou elektrárnu a jsme u jádra problému že? Tak teď doufám chápete, že "zelená" nebo "vodíková" energie neexistuje! Ani solární zdroj nám nedá tolik to elektrárna. A pak ten tvůj novej "typ akumulátorů"! Uvědom si, že to je jen chemická konzervace energie a tudíž na to budeš potřebovat určitý množství látek, tudíž akumulátory v dnešní podobě budou vždycky těžký. A pokud myslíš, že to tam narveš za 10 minut, tak přírodním zákonům nerozumíš vůbec a proto nemáš sebemenší právo se odvolávat na vědce...si myslíte, že vám věda vždycky zachrání zadek a pak když někde unikne radioaktivita nebo mlíko není bio, tak byste ty vědce dali do basy....zasloužíte si jeskyně a kožešinu kolem pasu:-)

0/0
25.1.2009 12:17

pepa

Re: a

Byl by to pravdivý a věcný příspěvek,pokud bys v něm neměl tak nablito.Není takovej problém odpovídat lidem,aniž by jsi z nich dělal blbce.To už nepiš radeji nic.Rv

0/0
25.1.2009 15:10

Hansus

Re: a

Pak by bylo ještě jedno řešení, ale to je hudba budoucnosti. Malé automobily, nebo max. velikosti Oktávie combi s motorem na benzin, který by měl max. výkon 60 HP a minimální spotřebu, protože ropa bude v celosvětovém měřítku ubývat, rodí se velký problém pro desetiletí, čím pohánět motory letadel.....Dopravní velké lodě by mohly mít jaderný pohon, mohly by být používány pro dopravu průmyslových výrobků po světových mořích a nikoli pomocí letadel, ušetřené palivo použít pro civilní leteckou dopravu.

0/0
26.1.2009 9:33

.

.

Prd, tohle není pro bohatý, je to nejmenší Lexus, ještě menší než IS a to stojí 699 900 Kč. Znovu chyba iVčera. Některejma chybama jste mě znechutili tak, že si měním vychozí stránku. :-P

0/0
24.1.2009 21:14

Zirkon

považte: možná se vyrovná i turbodieslu !

"Budeme-li optimisté, můžeme očekávat, že se HS svou spotřebou vyrovná vozům s moderními vznětovými motory."

Tomu tedy říkám  úspěch !. Obzvlášť, když bude  o polovonu  dražší.

0/0
24.1.2009 20:41

Krabatt

Re: považte: možná se vyrovná i turbodieslu !

Přesně tak. Musel jsem se zasmát této větě. :-) Ale v Americe by to mohlo uspět, protože tam je diesel velmi vzácný.

0/0
25.1.2009 10:06

Performer

Re: považte: možná se vyrovná i turbodieslu !

spotřeba zajímá hlavně sociálně slabé majitele sazometů a na tuto cílovou skupinu zákazníku tento Lexus nemíří......

0/0
25.1.2009 22:38

funthomas

TAMAGOCCHI

ŠÍLENÝ TAMGOCCHI  (Y) NĚCO TAK VODPORNÝHO JSEM UŽ DÁVNO NEVIDĚL,ASI BY MĚLI PŘESTAT CHLASTAT TO SAKÉ.....;-D

0/0
24.1.2009 11:41

Vit I.

slepá větev

Hybridy jsou slepá větev. Spojují nevýhody benzínu a elektřiny do jednoho těžkého a drahého celku. Dlouhodobě se prosadí čistá elektřina, jen se teprve ukáže, zda z baterií, palivových článků anebo vodíku.

0/0
24.1.2009 11:37

milan

Re: slepá větev

nejsou slepa vetev, ale prechodove stadium. benzinovy motor je tam proto, protoze je lehci, kultivovanejsi a ma vyssi vykon, pri nizsim zatizeni prirody, nez diesel (tady se nebere spotreba, ale emise a narocnost vyroby, provozu a likvidace). bez nej by se auto muselo dobijet ze zasuvky, nemelo by pozadovany dojezd ani vykon (btw - jeste chvili potrva nez si budeme moct dobijet auta nekde na ulici...)

0/0
24.1.2009 13:03

kutil

Re: slepá větev

Vyřešily by to nabíjecí stanice a výměnné bateriové bloky v autě. Jen by se dojelo ke stanici a vyměnit vybitý blok za nabitý. Bloky by se pronajímaly.

0/0
24.1.2009 16:32

M

Re: slepá větev

Také jsem názoru, že blízkou budoucností není dobíjení někde u zásuvky, ale výměny celých bloků (co bude jejich náplní, je další otázka a vývoj). V každém případě bude nutno vyřešit:

- životnost bloku (nízká by zvýšila cenu pronájmu nebo jak to pojmenujeme)

- diagnostiku nabití (zbytku energie v bloku) a celkového stavu. Pokud se bude měnit zpola vybitý, dnes to zjistíte s přesností "tak asi", ale jak to převedete na (svoje) peníze, bude to chtít přesněji. Rovněž blok na konci životnosti či s vnitřní chybou musí být snadno odhalitelný, to by ale měl zajistit "nabíjitel"

- 100% kompatibilitu mezi výrobci

- snadnost výměny -kde blok umístit, aby byl snadno dostupný a současně se nezmenšila bezpečnost vozu

0/0
24.1.2009 20:19

keyz

Re: slepá větev

ještě bych ty bloky umístil čip, aby ti finanční úřad mohl vybírat ekologickou daň;-O

0/0
25.1.2009 14:13

Performer

Re: slepá větev

no a kdo zaplatí poruchy půjčeného "bloku" v ceně mnoha set tisíc? Pronajímatel bude tvrdit, že byl "blok" zcela v pořádku a zničil ho nájemcův vadný elektromobil čínské výroby, případně sám ničemný nájemce nesprávným užíváním. No a nájemce bude tvrdit pravý opak. To bude potřeba soudů a soudních znalců  :-)

0/0
25.1.2009 22:48

keyz

Re: slepá větev

s naším ČEZem na ulici určitě ne:-)

0/0
25.1.2009 14:08

Vit I.

yHojte v akci

Kde že je to SCI-FI? Ví vůbec autor "článku", čeho je to zkratka a co to znamená? (Y)

0/0
24.1.2009 11:35

kutil

Smysl hybridu

Hezké, ale proč je u hybridu spotřeba tak vysoká. Zajímavé bude, až přijdou se spotřebou 3litry a s pořádnou rekuperací energie. Kombinace malého pomocného motoru, pořádných bateríí, elektromotorů v kolech a solárního panelu na střeše.

0/0
24.1.2009 10:42

kutil

Re: Smysl hybridu

Kdy už konečně pochopí, že je nutné snížit hmotnost a cx aut a udělat krátkodobou akumulaci energie pro pokrytí výkonových špiček. elektrické baterie nejsou řešením.

0/0
24.1.2009 10:48

Performer

Re: Smysl hybridu

panel na střeše utáhne tak větrák od klimatizace (neplést s kompresorem)

0/0
25.1.2009 22:41

Nerf

Prius

Nevim jestli si se spotrebou Priuse delaji srandu. Mam 9let stare auto s obsahem 1,9 a jezdim max. za 6litru (voctafka to neni) a novy Prius jezdi za 4,7l s obsahem 1,8. Mne auto stalo cca 90kkc. Neudelali nekde soudruzi z japonska chybu? Jeste jsem zvedav JAK nas osoli stat, az budem jezdit na elektriku. Budem mit specialni zastrcku do auta s elektromerem a budem platit spotrebni dan? Komu? Statu, CEZu?? Stat prijde o spousty penez, i kdyz ne hned postupne urcite. Nakladni doprava asi dlouho jina nebude, ale ta to asi nezachrani.

0/0
24.1.2009 10:29

sirc

Re: Prius

Tyhle hybridy jsou hlavně pro USA, kde průměrná spotřeba V8 (nejrozšířenější motor) je kolem 16 litrů a při deseti korunách za litr už to amíci nemůžou utáhnout :-)

0/0
24.1.2009 10:34

milan

Re: Prius

Neudelali. Vyhoda toho hybridu je ekologicnost provozu - coz nezahrnuje jen spotrebu. Takovy hybrid jezdi pri nizkych rychlostech na baterie s vyplym motorem. Motor se startuje jen pri pozadavku na vykon nebo prekroceni rekneme 60km hranice. Vtip je v tom, ze pri jizde po meste je to auto tichy, spotrebu ma 0 a hlavne 0 emise (zatimco z tvyho 1,9 chro chro, padaj brikety na silnic a lidi na chodniku se dusi...

0/0
24.1.2009 13:07

keyz

Re: Prius

a s elektrickým autem budou lidi na chodníku radostně dýchat, než je svým tichým autem srazíš, protože ho nebudou slyšet

0/0
25.1.2009 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.