Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zelená revoluce bude cestou z krize, věří americké automobilky

V Detroitu je smutno. Začal zde velký automobilový svátek, autosalon NAIAS, ale do smíchu tu nikomu moc není. Americké automobilky to mají nahnuté. Místa uvolněná značkami, které nedorazily, obsadili Číňané a před vchodem demonstrují odboráři bojící se o práci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MH

Pět minut po dvanácté

Nejdřív GM ze záhadných důvodů zatrhl výrobu elektromobilů a ty které už byly pronajaté mezi lidmi, tak jim zabavil a sešrotoval. A teď chtějí jít do elektromobilů znovu? Je to neuvěřitelný kocourkov, že za blbost pár managerů musí pykat lidi po celém světě.

Podrobnosti se dovíte ve filmu WHO KILLED THE ELECTRIC CARS

0/0
13.1.2009 15:31

WegaCZ

Konec Škody Ml.Boleslav

Tak dlouho odboráři v USA otravovali, až zaměstnancům vybojovali různé nesmyslné sociální výhody - teď se jim to spočítalo - automobilový průmysl v USA jde do kopru.

Co se stane za pár let v Mladé Boleslavi, když se tam pořád stávkuje a zaměstnancům nestačí to, že mají větší platy než zbytek republiky? Zaslouženě to Škodovka zabalí a půjde o dům (stát) dál. Ale dobře jim tak - už několik let si tam řežou větev pod sebou - to pak bude nářku!

0/0
13.1.2009 11:59

Karel

baterie

u elektropohonu vidim problem v nedostatecne kapacite baterii a otazkou je i jejich zivotnost. Normalni olovena baterie v aute vydrzi cca 4 roky, pak uz je s ni v zime problem nastarovat. Navic mi neni jasne, jak by si zeleni panacci predstavovali dobijeni elektro automobilu. Je pravda, ze cesta do prace a z prace je nekolik desitek km, tak ze dojezd elektroauta by stacil, ale jak budu na sidlisti, kde je vubec problem zaparkovat auto dobijet, to mi neni vubec jasne. A to je problem i u hybrida. Pokud ho ma nekdo u domu ci v garazi a muze ho prez noc nabit, muze to mit smysl. Jinak to stejne pojede hlavne na benzin a je otazkou, zda to bude uspornejsi, protoze je nutno navic vozit baterku + elektromotor, coz znamena spotrebu navic. A pak je tu ta zivotnost te baterie. Pokud bude cca 5 let, pak je takoveto ojete auto temer neprodejne, protoze nova baterie bude dost draha. Tudiz se cely provoz elektro/hybridniho auta pekne prodrazi.

0/0
13.1.2009 11:04

Performer

Re: baterie

Amíci nebydlí na socialistických sídlištích bez garáží a evropanům musí stačit smradlavý diesel na levnou naftu.....

0/0
13.1.2009 11:16

General Custer v.2

Re: baterie

U elektropohonu vidim problem v nedostatku el. energie.

0/0
13.1.2009 11:17

pepe z depa

Re: baterie

jaký problém. Zelení přece ví že stačí zásuvka ve zdi.

0/0
13.1.2009 11:56

Jouda

Re: baterie

tam nežijou v králikárnách obklopených tisícovkou autáků ;-D

0/0
13.1.2009 11:31

anawarr

Re: baterie

to jsi nepochopil. nevé generace elektromobilů jezdí na palivové články

0/0
13.1.2009 11:43

ja

Re: baterie

Hybridni auta jezdi na benzin (prius). Ale hlavne se nikde nenabijeji z 220 - baterie se dobijeji jen za jizdy.

0/0
13.1.2009 11:44

tom

Re: baterie

I kdybyste měl kde dobít, to není hlavní problém. Hlavní problém je, kde eletřinu pro elektromobily vyrobit, ona se totiž nebere jen tak ze zásuvky. Dokud jezdí elektromobilů pár, není to problém, pokud by ale měly nahradit běžná auta.. dost pochybuju, že si jen pro Čr postavíme tak 5-6 dalších temelínů.

0/0
13.1.2009 11:57

bambam

Re: baterie

no o nedostatek energie nemůže být řeč.Kdyby 350 km2 bylo poseto solárními panely, nemusela by naše republika mít žádný jiný zdroj energie. Také v zemském jádru je teplo a my tu primitivně spalujeme nějaké uhlí. Také za několik desítek let tu budeme mít termonukleární fúzi.

Některé koncepty mají na střeše solární panely, což je taky krůček k šetření energie. Nemluvě o tom, jaká je paráda, když kolem vás projede auto a vy se žádným smradem nedusíte...

0/0
13.1.2009 13:14

General Custer v.2

Re: baterie

Solarni panel neni energeticky zdroj, ale energeticky spotrebic.

0/0
13.1.2009 13:56

bambam

Re: baterie

Už docházejí logické argumenty pro naftu? To snad né ;-D

0/0
13.1.2009 14:02

bambam

Re: baterie

Přesně takové odmítavé postoje byly i k tomu, že by mohla někdy auta jezdit na benzín. Já věřím, že si páni inženýři z automobilek s elektropohonem určitě poradí.

0/0
13.1.2009 13:25

laik

nenažranost firem

nechápu jaký maj tyhle auta výhodu?jen než se všechny komponenty poskládají a dovezou dá to dohromady tolik Co2 jako by 30 aut jezdilo 10 let to nepočítám Co2 když se budou rozvážet po celým světe na lodích tak co je na tom ekologickýho?a co se týče ropy jsme denně svedky jak jen spekulanti zvyšujou cenu něčeho co můžou kontrolovat jen oni jen pro zmínku v egyptě stojí litr benzinu 2,5kč a vědely ste že ještě nějaký dva roky spět stál v USA litr necelých 5 kč,kolik stál u nás?už mě to pěkne se*e jak si někdo kdo jen sedí v křesle udává tempo celýmu světu...a ekologii at' si někam strčí dokud bude poptávka nezmění se nic...

0/0
13.1.2009 10:54

bambam

Re: nenažranost firem

jedna výhoda mě napadá. Z toho auta neunikají jedovaté látky... jako např. NOx. A ty auta se pak nedají použít k sebevraždě lídí, co jim je zle z lidí, kteří ničí přírodu!

0/0
13.1.2009 13:34

laik

Re: nenažranost firem

tak se dost pleteš víš co všechno obsahuje tá baterie?ještě ani není způsob jak je likvidovat ale auta už jezdí...rozumíš tomu jako koza petrželi nech toho...

0/0
13.1.2009 13:41

bambam

Re: nenažranost firem

Tak mi to pověz, chytráku.... Ty zase máš pouze omezené vnímání souvislostí. Podle tebe je lepší, když se do vzduchu vypustí tuny jedů, protože pak nemusíš ani hledat způsob, jak je likvidovat, viď? To, že baterie nejdou likvidovat je stejná pohádka, jako se říkala před lety ta o tom, že elektroauta jezdí max 30 Km/h.

Když ti tak vadí baterie, proč si nepořídíš mobil, kde místo lithium iontových baterií budeš mít voňavou naftu :D (to ti ani nebudu říkat, kolik elektroniky obsahuje radioaktivní prvky)

0/0
13.1.2009 14:00

laik

Re: nenažranost firem

proč ty pleteš auta a mobily dohromady,ty máš snad v autě baterku z mobilu?jen tvrdím že po čase se to dostane na stejnou neřešitelnou úroven jako dnes problém z Co2 tak jaká pak ekologie?řešení bych hledal jinde a né plátat jeden problém druhým,no kdyby to řešení mám nevypisoval bych do diskusí...

0/0
14.1.2009 11:45

bambam

Re: nenažranost firem

Protože baterie v mobilu i ty v autě se dají dnes recyklovat. To, že je problém s CO2 i s recyklací baterií neřešitelný je nesmysl. Vygoogloval jsem, že "Kdysi nekteri "vedci" tvrdili, ze clovek nemuze prezit rychlost nad 30 km za hodinu." Tvůj výrok, že baterie se nedají recyklovat je podobně nesmyslný. Naštěstí nejsou lidi, kteří jen kritizují, ale jsou i ti, co ta řešení hledají a najdou je...

Řešení bys hledal jinde? No to ti schvaluju, je zde možnost i ekologičtější - se na auta vykašlat a jezdit na kole, že? :))

0/0
14.1.2009 15:10

praguemonk

a proc na to soudruzi z automobilek neprisli driv?

mozna by se te "krizi" vyhnuli...

ja chapu, ze 80 procent populace nepouziva vlastni mozky a vlastne neumi ani pocitat, a proto se jim da nakecat cokoliv, ale tenhle titulek spis ukazuje naproste zoufalstvi automobiloveho prumyslu... Potvrzuje to jen me presvedceni, ze tyto molochy musi padnout a vsechny dnes navazane kapitalove zdroje se musi uvolnit a presunout i do jinych odvetvi prumyslu... Ale hlavne at o tom kam maji jit nerozhoduje Obama nebo nejaky jiny kravatak z Washingtonu nebo Bruselu...

0/0
13.1.2009 10:48

General Custer v.2

Re: a proc na to soudruzi z automobilek neprisli driv?

Musi se uvolnit nesmyslne regulace, aby mohly vzniknout nove firmy. I automobilove.

0/0
13.1.2009 10:51

bambam

Re: a proc na to soudruzi z automobilek neprisli driv?

Otázka zní, co je nesmyslná a smyslná regulace

0/0
13.1.2009 13:44

Bob-an

Re: a proc na to soudruzi z automobilek neprisli driv?

regulace je obecne skodliva..... az nektere vyjimky(přirozený monopol atd), nekerym lidem(hlavne politikum) by neuskodilo si precist aspon nekou zakladni ucenici ekonomie..... druha vec pak ale je to nejak smysluplne vysvetlit lidem(volicum) ,, tezko je muze nekdo nutit chapat ekonomii....:-©

0/0
13.1.2009 15:36

Zla Lopata

Hybridy?

Hybridy nejsou cestou z krize, ale do krize. Kdo si koupi auto s obrovskou baterkou, pokud ujede na elektriku ani ne 100km a jeho provoz ne nekolikanasobne drazsi nez provoz na benzin? To jedine pokud je k tomu nekdo donuti a nebo nekdo silne pokrivi trh ruznejma dotacema.

Tak ci tak to ve finale zaplatime my vsichni, takze hybridy nebrat  

0/0
13.1.2009 10:13

performer

Re: Hybridy?

nakonec stejně skončíme všichni v elekromobilech, takže hybridy je potřeba brát jako určitou technologickou perličku - prostě jako vývojový článek kupředu.

(s daňovým zvýhodňováním hybridů ale nesouhlasím)

0/0
13.1.2009 10:15

bambam

Re: Hybridy?

No já myslím, že když si lidi kupujou krásný Hummříky, s kterýma si za benzín neušetřej, proč by si neměli kupovat třeba hybrid? Peníze nejsou všechno... ;)

0/0
13.1.2009 14:32

iuos

hmm

budoucnost je v přibližovadlech, malejch a přitom vevnitř dostatečnejch pro 4 cestující a kufr - takže hatchbacky.... o něco větší než zmiňovanej spark...    echt káry budou jen pro radost na pár desítek, stovek km ročně za hezkýho počasí... na dlouhý trasy pak vlak nebo bus... ale to bude použitelný až za x desítek let... teda než bude teleportace... btw jakou bude mít teleport asi spotřebu energie ? ;-D;-D

0/0
13.1.2009 9:29

regazzi

Re: hmm

4,9 l nafty na sto kilometrů ;-D;-D;-D

0/0
13.1.2009 9:37

performer

Re: hmm

no rozhodně to nebude pro socky - ty budou v té době naloženy ve virtuální realitě a sociálka jim bude chodit ve formě živného roztoku potrubní poštou..... (náklady na jednu socku dramaticky poklesnou, což ekonomiku nakopne dopředu R^)

0/0
13.1.2009 10:13

bambam

Re: hmm

Jenže nesocky budou makat na socky, co budou vysedávat ve virtuální realitě, to je teda dilema, co si vybrat:-)

0/0
13.1.2009 14:53

cb

4% hybridnich aut

pristi rok mozna 6%. Takze nehybridnich se proda 96%. To maji byt hybridy cestou z krize? ;-D;-D;-D

0/0
13.1.2009 9:09

krok_original

Zelená revoluce

Ukázalo se, že Zelená revoluce byla (a je) cestou DO krize. Nemůže být tedy cestou z krize.

0/0
13.1.2009 8:26

cb

Re: Zelená revoluce

R^

0/0
13.1.2009 9:08

bambam

Re: Zelená revoluce

My se tu ale nebavíme o krizi ropných společností Rv

0/0
13.1.2009 14:03

Ebo

njn..

..když zlevní, tak si ty krámy, které jsou navrhnuté na životnost 5 - 10 let možná i někdo koupí..  Dneska už se nevyrábí kvalitní auta co něco vydrží.. a nikdo do takových krámů investovat nebude.. 

0/0
13.1.2009 7:20

rudastraka

Re: njn..

investice do auta??

nepletes si tak trochu pojmy??

0/0
13.1.2009 9:29

performer

Re: njn..

tak já třeba dneska ráno investoval do dobré snídaně a teď dopoledne tu investici zhodnocuju. :-)

0/0
13.1.2009 10:17

flames828

Re: njn..

Kdyby se vyráběla auta, která vydrží 20 let bez opravy, tak polovina těch pracovníků to může zabalit rovnou.

0/0
13.1.2009 9:55

performer

Re: njn..

proč by mělo auto vydržet víc než deset let? Auto je spotřební zboží jako každé jiné. Tak jako se po pěti až deseti letech mění televize, pračka nebo vysavač, mění se i auta. To je podstata ekonomiky - proto je taky všechno tak levné. Kdyby se vyráběly věci s dvacetiletou životností, bylo by jich potřeba třetina a museli by se prodávat třikrát dráž... a stejně by byly po pěti letech morálně zastaralé.....

0/0
13.1.2009 10:10

Odborari

Kde je problem

Problem je prave v tech odborech. Kde normalni delnik detroitske trojky ma 80 dolaru na hodinu kde treba lidi o Hondy jen 40 . Jediny auto ktere bylo v prosinci v plusu byl Subaru forester 2009 Je to smutny ale ty americky auta vypadaji jak pojizdne mikrovlnky a lednicky

0/0
13.1.2009 3:42

vg

Re: Kde je problem

A také ve vedení, kde pár lidí svou chamtivostí je schopno zničit firmu. Stále se pouze papouškují zažitá klišé, ale dělníci v automobilkách si zrovna nevidělávají majlant.:-(

0/0
13.1.2009 9:46

performer

Re: Kde je problem

to jako, že dělník v us automobilce vydělává 160000 usd ročně? Někde bude chyba..... ;-D

0/0
13.1.2009 10:19

ja

cozeto

"nevěří Frank. Celkové náklady na jednoho zaměstnance se započtením důchodů a benefitů jsou však 72 dolary, a to automobilky pohřbívá." -- to jako ze americky automobilky platej dozivotni rentu svejm zamestancum ??

0/0
13.1.2009 0:59

2

Re: cozeto

Hochu, odkuď seš? V západní části světa je to u velkých firem docela bežné. Zaměstnaci dostanou za určitých okolností ke své státní rentě ještě rentu od zaměsnavatele. V česku samozřejmě ne. Proto se tu máme tak dobře, my podnikatelé..

0/0
13.1.2009 6:48

ja

Re: cozeto

z petrin, to je zajimave toto, dik

0/0
13.1.2009 7:47

Mablung

Re: cozeto

Štěstí že k nám tyto socialistické praktiky nepronikly. Ono se o tom mluví už minimálně deset let že tento systém rent poškozuje jejich konkurenceschopnost, ale bohužel management je placen od od současných výsledků, ne od výsledků které bude mít firma za deset, dvacet let, takže se na to vybodli.

0/0
13.1.2009 8:48

vg

Re: cozeto

Trochu se mýlíte. Toto nejsou socialistické praktiky, ale kapitalistické! Jelikož stát v USA nechce platit důchody a přehazuje tuto starost na firmy. Jó, nízké daně je potřeba zase vykoupit jinou cestou, protože systém tyto finance potřebuje. Když se nestará stát (systém slabého státu), musí se starat firmy. Je to tedy systémová chyba a řešením není o tuto podporu zaměstnace připravit, jelikož tato akce by musela vyvolat reakci ze strany státu, což v by v důsledku znamenalo zvýšení daní.

0/0
13.1.2009 12:20

Bob-an

Re: cozeto

O renty se samozrejme nema starat stat... a podle me ale ani zamestnaval nybrz kazdy sam (nejspis pomoci nakych duchodovych sporeni)...

0/0
13.1.2009 15:42

ggg

Re: cozeto

To víš, tak se za komoušů kapitalismus v ČR neprezentoval, jak by jsi to mohl vědět. Nakonec je ČR nejkapitalističtější stát na světě.

0/0
13.1.2009 7:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.