Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obyčejné chryslery, které tankují u zásuvky

Na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu představil Chrysler jako jeden z mnoha výrobců svou podobu takzvaného plug-in hybridu, tedy elektromobilu, který se dobíjí buď ze zásuvky, nebo pomocí malého spalovacího motoru na palubě. Na rozdíl od mnoha konkurentů nemá koncept 200c EV futuristický vzhled.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jgeo

Dotykove displeje v aute?!? Hnus

Pokud slouzi k ovladani cehokoliv z pozice ridice, tak tomu snad ani nemuzu uverit - nemoznost prepnout neco bez vizualni kontroly = nevenovani se rizeni, dale nejistota bez vizualni kontroly, zda se funkce opravdu zapnula. Dotykove ovladani je proste nespolehlive, vetsina reaguje ne teplo nebo na min. el. vodivost. Velmi mala cast dotykovych displeju se da ovladat i jinak nez prstem. Pokud takovy displej neni pouzit, pak se zmrzlymi prsty po nasednuti do auta v zime nic nezapne...

0/0
20.1.2009 11:53

wildge

Re: Dotykove displeje v aute?!? Hnus

Taky jsem packovej...

0/0
20.1.2009 13:17

Me2d

Re: Dotykove displeje v aute?!? Hnus

dotykove displeje reaguji i na tlak

0/0
21.1.2009 9:05

Michal

Proč?

Proč to má pohon zadních kol? Klidně to může mít elektromotory v každém kole a tím pohon všech kol. Dokonce při sériové výrobě to může mít elektromotor vestavěný přímo do kola. Rekuperace při brzdění je snad samozřejmostí. To mají i tramvaje a trolejbusy.

0/0
20.1.2009 11:01

wildge

Dobiti za 4 hodiny?

A z ceho tam maji rozvody?

Jestli kapacita tech baterii je nejakych 200 MJ, coz staci na to, aby to auto jelo na plny vykon (200 kW) 16 min a 40 s, tak se pri ctyrhodinovem nabijeni, stoprocentni ucinnosti a 220 V napeti bude muset nabijet proudem 63 A. Na to uz potrebujete poradne kabely.

0/0
20.1.2009 9:56

Nedobrota

Re: Dobiti za 4 hodiny?

A sviňskej domocní jistič ! Na baráku mám 3*25 A jistič, to by asi neutáhl !;-D

0/0
20.1.2009 10:33

Breathlless

Re: Dobiti za 4 hodiny?

Až na to že v USA maj 110V  , by pak ten prud byl 126 A ! ;-D , jedině žebychom ty ata dobíjeli 1 kV , pak už by to šlo. Ale bacha na déšť ;-D

0/0
21.1.2009 9:12

krok

Až...

Až, za pár let, všichni v noci připojí svá auta do zásuvek a přestane foukat, to bude blackoutů ;-D

0/0
20.1.2009 9:44

GoogleBomber

Re: Až...

Kdepak, ideální symbióza s jaderkama. Stačí rozšířit JETE a nebude se muset vůbec šahat na Dlouhé Stráně. I iBursík je pro.

Se těším jak malej kluk...vždycky slintám u znělky Krausovy talkshow.;-D

0/0
20.1.2009 13:36

Pavel

rekuperace

Využívají tyto auta i zbytkovou energii při brždění nebo jízdě z kopce? Pokud už vydám nějakou energii na jízdu do kopce, tak nějakou menší část můžu získat i jízdou z kopce ne? Něco podobného se začíná používat i v F1 (při brždění).

0/0
20.1.2009 9:36

jmen0.prijmeni

nevim nevim

Doteď americké automobilky kašlaly na vývoj ekologických vozidel a teď když jsou ve srabu, uvědomili si, že by se něco mělo změnit, tak narychlo nacpali nějaký elektromotor a baterky do auta a snaží se ukázat, jak jsou moderní? Nezlobte se na mě, ale působí to jako by všechno dělali horkou jehlou. Sice nám budou tvrdit, že na tom pracují už léta, ale nějak se mi tomu nechce věřit. Podobně kvalitní pohon si do svého vozu může doma namontovat kdejaký šikovný kutil. Dřív bylo synonymem ameriky obrovské, výkonné auto. Toto všechno teď hodí za hlavu a budou dělat bzučící vozítka?

0/0
20.1.2009 9:33

Pavel

Re: nevim nevim

jj, taky mi to tak trošku připadá, asi taky oprášili koncepty motorů, které měli někdy od 80-90let v archívu a představují je jako revoluční novinku

0/0
20.1.2009 9:38

GoogleBomber

Re: nevim nevim

Trochu mimo. Ten vývoj tam opravdu běží již nějakou dobu. Že jste to nezaznamenal je vina jen iBulváru, pro které je to zajímavé téma až v době recese/krize.

Zajímavé bude ovšem sledovat další vývoj. Obama nacpe do Detroitu dolary s podínkou eko-produkce a EU si zase bude psát do úkolů pětiletky "dohnat a předehnat". Jinými slovy, pokud někde probíhá vývoj, neřkuli revoluce, tak je to právě za velkou louží.

0/0
20.1.2009 13:42

iuos

hmm

a pořád nevím, jakou mají spotřebu, příkon nebo jak se to jmenuje...

krom toho nechápu smysl elektromobilu v teréňáku, když se s ním - tedy u většiny čistě teoreticky - mají majitelé prohánět mimo civilizaci a tudíž mimo zásuvky

0/0
20.1.2009 8:52

Phoenix

Re: hmm

Právě proto tam bude ten malý spalovací motor, který jako generátor bude ty akumulátory nabíjet - teda pokud to nebude jen u toho sedanu. Myslím, že tohle je o něco lepší cesta než pohon á la Toyota/Lexus (nic proti nim, jejich hybridy jsou mi sympatické). Ale když je to dobré pro lokomotivy, proč by to nemohlo fungovat v autech

0/0
20.1.2009 9:08

agu

tak po 12ti letech

amici opet oprasuji EV? zrejme aby jim neujel vlak, kdyz uz ho cinani na podzim zacali prodavat...

0/0
20.1.2009 0:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.