Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vozit v autě rezervu už možná nebude povinné

Ušetřit místo pro náklad tím, že z kufru vyndáte rezervní kolo? Dnes za to hrozí pokuta až do 2 000 korun. V létě už to zřejmě bude jinak. Ministerstvo dopravy totiž připravuje změnu povinné výbavy, v níž se už s náhradním kolem nepočítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ze3gg

A co kardan

A co kardan u Oktavek? Ten je tam taky na nic ;-D

0/0
23.1.2009 6:59

míša

Re: A co kardan

Jestli myslíš kardanovou hřídel u oktávek do r. v. 1971, tak nevím, jak bys bez ní jel. ;-D A u nové jsem si jí ještě nevšil...:-P

0/0
23.1.2009 10:20

Dan

Negativum

Jedine negativum cele te akce je ze automobilky samozrejme nebudou chtit davat rezervu do novych aut, v lepsim pripade bude rezerva za priplatek, v horsim na to v kufru nebude misto. Tak ci onak ja si kvalitni rezervu budu vzdycky vozit, na rozdil od kazdy rok nove lekarnicky, tohle k necemu opravdu je (zkuste si pichnout v Rakousku v nedeli vecer a zadat o odtazeni asistecni sluzbou z nejakeho prdelakova do otevreneho pneuservisu:-)

0/0
21.1.2009 18:08

Alg

Re: Negativum

Myslím, že spíše půjde o poptávku zákazníků. Zákazníci, kteří si kupují auta, která již dnes nemají rezervu preferují spíše volání asistence.  Je jim jedno, kolik to stojí. Ten zbytek bude rezervu tolik chtít, že si automobilky nedovolí na ní minimálně neudělat místo.

0/0
22.1.2009 12:03

dochud

Už vidím, jak na ty lepící sady

zavedou dobu upotřebitelnosti,  podobně jako lékárničky Rv

0/0
21.1.2009 16:55

WIFI

o co

O co, že vypadne povinnost vozit rezervu, ale mít v autě hever a klíč na kola zůstane ?;-D

0/0
21.1.2009 12:55

icmek

Re: o co

hever bude povinnou součástí lékárničky.

0/0
21.1.2009 14:27

snowhill

!!!!!

Do díry pod kufrem místo rezervy tak lze nyní konečně umístit malý pytel s pískem na posyp v zimě - konečně něco rozumného R^

0/0
21.1.2009 11:40

icmek

píchnout

není nic pravidelnýho. je to čirá náhoda. moje auto mínus rezerva dokonce snad i líp pojede, o spotřebě nemluvě. třeba velký SUV už rezervy ani nemaj (nevim jak to řešej s plněnim platného zákona), maj dojezdový kola, protože takový kolo by blondýna na fleku asi nevyměnila, nějakej 21" třeba. tohle pocejtí hlavně malý auta. třeba moje - pohotovostní hmotnost 1030 kg. rezerva, malá dunlopka, váží odhadem těch 15 kilo. kdybych teď vyndal rezervu, veškerej bordel z kufru, všecky stromečky ze zrcátka, cédéčka z přihrádky a kdybych ještě vyluxoval.. auto pojede jako drak :D

0/0
21.1.2009 11:19

chekov

Re: píchnout

a co teprve, když nenastoupíš, to bude o pěkných pár kilo lehčí....

0/0
21.1.2009 11:34

Lukke-Luk

Re: píchnout

;-D;-D;-D

0/0
21.1.2009 11:47

icmek

Re: píchnout

;-DR^

0/0
21.1.2009 12:06

packa1

?

"I tak se dá jet třeba 200 kilometrů k nejbližšímu dealerovi nebo do jakéhokoliv pneuservisu"

Nedele vecer, vsechny servisy zavreny. Co pak,

Rezerva je rezerva. Nahodim ji a jedu jako by se nic nestalo.

0/0
21.1.2009 11:16

WIFI

Re: ?

nj, ale to není "IN". Správnej řidič po píchnutí kola buď dojede k dealerovi nebo rovnou zavolá odahovku. Normální řidič, si kolo vymění, nechá v místním pneuservisu zalepit a za ušetřený prachy (oproti In řidiči) bude chlastat celej měsíc:-)

0/0
21.1.2009 12:51

dochud

Re: ?

Stalo se mi, že jsem do bočnice gumy udělal 5 cm díru o kámen.  Kdybych neměl rezervu, byl bych v (Y). Pro klídek tu hubenou nouzovku budu vozit dál...

0/0
21.1.2009 16:51

Eso Rimmer

Lobby asistenčních firem a výrobců gum si prosadila své

Pokud dostanete defekt a nemáte rezervu tak

a) Při malém defektu použijete tu "lepící sadu", čímž pneumatiku znehodnotíte a můžete ji vyhodit a koupit novou, přičemž špatný byl třeba jenom ventilek

b) Při větším defektu vám "lepící sada" nepomůže a budete volat asistenční službbu (pokud jste blízko domova, tak kamaráda)

c) Koupíte si "supr" nepoškoditelné pneumatiky, které stojí 3krát víc

Tak jako tak lobby vydělá a my proděláme.:-©

0/0
21.1.2009 10:54

cassul

Re: Lobby asistenčních firem a výrobců gum si prosadila své

... nepoškoditelné pneumatiky, které stojí 3krát víc ... Tak to by bylo hodně levné. :-)

0/0
21.1.2009 11:03

Eso Rimmer

Re: Lobby asistenčních firem a výrobců gum si prosadila své

Já jsem myslel ty "nepoškoditeln" pneumatiky, co jsou třeba na těch BMW. Skutečně nepoškoditelné by stály asi více, něco jako páš tanku ;-D

0/0
21.1.2009 11:13

Homer1

Re: Lobby asistenčních firem a výrobců gum si prosadila své

Nejlepší je ta "kalulace" , kde zmiňují úsporu 15kg (bez rezervního kola ale s opravným kitem). Sice ušetřím pár deci na 1000km a po třech letech utratím skoro tisíc korun za náhradní náplň... A to se vyplatí! 3 roky šetřím na palivu díky hmotnosti 15kg, ušetřím 2 stovky za benzín a s pocitem vítězství navštívím kšeft, kde nechám 600+ Kč. A k tomu všemu na to musím myslet a nezapomenout ten kit koupit.

Vidím v jasných barvách, jak švestky buzerují nejen kvůli expiraci na lékarničkách ale i na opravných kitech. To, že v životě nekontrolovali tlak vzduchu v normální rezervě netřeba zmiňovat...

0/0
21.1.2009 11:04

Eso Rimmer

Re: Lobby asistenčních firem a výrobců gum si prosadila své

To je tím, že za vzduch se nikomu neplatí, zatímco za lékárničku a "lepící sadu" ano. Až se bude platit i za vzduch, tak se nebojte, to se bude kontrolovat i ten vzduch v pneumatice ;-D

0/0
21.1.2009 11:16

TomTo

Re: Lobby asistenčních firem a výrobců gum si prosadila své

To je celkem scestný co píšete, přece Vás nikdo do toho setu nenutí, u spousty nových aut neni rezerva (příklad Audi Q7, nebo Mercedes SLK) je tam jenom ten set a číslo na asistenční službu... Jak se to řeší teďkon? Kamarád má Q7 a rezervu tam nemá... Já to vidim jako pozitivum a každýho věc jak k tomu přistoupí [>-]EU[>-]R^R^R^

0/0
21.1.2009 12:47

Venca

Pan Hanzelka

ještě asi nikdy neviděl ulomený ventilek v místě zeslabeni v disku (důsledek častých návštěv v myčce). Potom uteče vzduch tak rychle, že než to zjistíte a zastavíte, tak máte z pneumatiky trhanec. A teď něco dělejte s opravářskou sadou... Rezerva v kufru je jistota, ať si ekoteroristi říkají co chtějí!

0/0
21.1.2009 10:36

M

Re: Pan Hanzelka

Mate pravdu. Ovsem jde o to, ze na ten zakon se nedivam negativne. On totiz vozit rezervu nezakazuje. Pouze nabizi dalsi moznosti. Coz v dnesni tendenci neustaleho zakazovani a omezovani kvituji.

0/0
21.1.2009 11:12

tmf

Re: Pan Hanzelka

jo, ta volba se týká starších aut. Jak to bude v zákoně, rezervu v novém autě nenajdeš a ani místo pro ni nebude.

0/0
21.1.2009 12:56

Z-S

Pokud ma pan Hanzelka takovou starost

o emise CO2, mel by se podivat do Rakouska proc tam zrusili povinne denni sviceni!

0/0
21.1.2009 10:14

Alek

Re: Pokud ma pan Hanzelka takovou starost

narust emisi kvuli sviceni je tam nimimalni ze ho zjistis tak maximalne v laboratori, protoze nikdy se ti nepovede jet uplne stejnym stylem, takze v provozu to vubec nezjistis. Navic mnohem vetsi skody delaji stare plechovky co se tu prohani, auta jako Fabie kombík osazené 1.2 HTP, které v kopci musíš dřít abys vůbec vyjel a u kterých jsou emise rázem na dvojnásobku atd....

0/0
21.1.2009 10:21

Z-S

Re: Pokud ma pan Hanzelka takovou starost

Jiste, mnohokrat minimalni da nakonec celkem hodne. Asi maj Rakusaci dobry laboratore...

0/0
21.1.2009 10:23

cassul

Re: Pokud ma pan Hanzelka takovou starost

Měřili spotřebu auta se světly a bez světel a nepodařilo se to změřit - prý by se energie, potřebná ke svícení, jinak stejně změnila na odpadní teplo. Bylo to fyzikálně odůvodněné...

0/0
21.1.2009 10:27

Fox

Re: Pokud ma pan Hanzelka takovou starost

Naprostý omyl, spotřeba při svícení je vyšší minimálně o 5 procent. Z těchto důvodů Německo nesvítí, bezpečnost nebezpečnost!

0/0
21.1.2009 10:33

Michail

Re: Pokud ma pan Hanzelka takovou starost

Ano u dnešních motorek se přebytečný výkon alternátoru přemění v teplo ve svodovém regulátoru, protože je pro jednoduchost použit rotor s permanentními magnety. V autech se ale stále používá alternátor s buzením cívkou v rotoru. Regulátor reguluje proud do této cívky, když je energie dost, omezí budící proud, tím poklesne intenzita magnetického pole rotoru a díky tomu klesne i síla brzdící rotor. Poklesne tím mechanická energie odebíraná z motoru auta. Všimněte si jak vám v autě stoupnou volnoběžné otáčky, když vypnete světla, ještě výrazněji je to vidět když vypne elektrická pumpa brzdového systému u aut s ABS.

0/0
21.1.2009 10:47

Homer1

Re: Pokud ma pan Hanzelka takovou starost

Přesně tak... Motorkové alternátory jsou pokud možno nejjednodušší (to ty v autech taky) ale hlavně nejlehčí... Účinnost a regulovatelnost jsou až na druhém místě.

0/0
21.1.2009 10:51

WIFI

Re: Pokud ma pan Hanzelka takovou starost

to bych chtěl vidět, že když se energie nespotřebuje na svícení, změní se na teplo. Asi tam zapomněli nainstalovat alternátor, případně zapomněli vypnout nějaký vyhřívání při nesvícení :-)

0/0
21.1.2009 12:54

Homer1

Re: Pokud ma pan Hanzelka takovou starost

Světla = 100 až 200W doběr.

Při souvislé jízdě např. po dálnici 130km/h spotřebuješ desítky kW výkonu... Stylem jízdy, předvídáním dopravní situace, vyklizením zbytečného bordelu z kufru, atd... lze zcela jednoduše ušetřit mnohem více paliva/CO2 vypuštěného do ovzduší...

Podle mě to nevyváží přínos bezpečnosti provozu o který díky zhasnutým světlům přijdeme. Za těch pár deci to prostě nestojí.

0/0
21.1.2009 10:44

Z-S

Re: Pokud ma pan Hanzelka takovou starost

Jo? No muzes ti vykladat treba Holandanum, az jim more stoupne o par centimetru...

0/0
21.1.2009 11:02

Homer1

Re: Pokud ma pan Hanzelka takovou starost

A co jim mám jít vykládat?

Že svítím a mám o půl deci na 100km vyšší spotřebu?

Ale že zato jsem si správně dofoukl gumy, netahám s s sebou v kufru 20kg zbytečností, odmontovávám zahrádku hned jak ji nepotřebuji, že dojíždím na křižovatkách červenou díky setrvačnosti auta, atd, atd, atd... takže ve finále mnohonásobně víc ušetřím na správném místě?

Pokud pojedu po D1 PHA-BRNO předpisových 130místo běžných 160, tak ušetřím tolik paliva, že za něj mohu svítit několik let...

0/0
21.1.2009 11:08

Z-S

Re: Pokud ma pan Hanzelka takovou starost

Ano a mnozi jini nespravne nahustili gumy, tahaji v kufru 20 kg zbytecnosti, neodmontuji zahradku ... a k tomu jeste zbytecne sviti!

0/0
21.1.2009 13:00

cassul

Re: Pokud ma pan Hanzelka takovou starost

Moře bylo celkem nedávno na jižní Moravě - stejně jako byl velmi nedávno u nás i pevninský ledovec. Těch pár tisíc let, kdy se dá mluvit o jakési civilizaci, je z geologického hlediska naprosto zanedbatelný úsek - klima kolísá odjakživa - fakt, že se to z hlediska naší civilizace zrovna nehodí, to nijak nezmění. Mimochodem, známý ledový muž Otzi zmrzl před slabými pár tisíci lety - a v jeho době Alpy zrovna zamrzaly, čehož je on sám skvělý důkaz.

0/0
21.1.2009 11:27

Z-S

Re: Pokud ma pan Hanzelka takovou starost

Nejsem oteplovaci alarmista, nicmene kdyz uz se kolem kol argumentuje oxidem uhlicitym, je vhodne pripomenout ze jina narizeni se spornym efektem (tj. denni sviceni) tu produkci zase zbytecne zvysuji.

0/0
21.1.2009 13:02

chekov

Re: Pokud ma pan Hanzelka takovou starost

světla 200W? čím to svítíte?

0/0
21.1.2009 11:38

Lukke-Luk

Re: Pokud ma pan Hanzelka takovou starost

Spotřeba xenonových výbojek je 35W, halogenových 50W... Já nevím jak ty, ale na autě mám 2 xenony, 2 halogeny na dálkový, plus plno menších 10W žárovek... Myslím, že na těch 200W se dostaneme. I tak je to naprosto zanedbatelné.

0/0
21.1.2009 11:43

ppc1500

Re: Pokud ma pan Hanzelka takovou starost

Já bych nerušil denní svícení, spíše bych zaváděl způsob jako audi, bmw a nově i opel: LED diody. Mají spotřebu 1W a jsou vidět i přes den. Ono svícení není vůbec špatná věc: jsi viděn a tě může zachránit před nepříjemností.

0/0
22.1.2009 17:55

Dalibor

rezerva,

v clanku chybi mala zminka o tom, ze auta ktera se prodavaji bez rezervy sice maji na ni misto, ale "normalni" pnaumatika se tam stejne nevejde. Takze stejne nic jineho nez sada, nebo specialni nahradni kolo nezbude.

0/0
21.1.2009 10:01

Andee

Re: rezerva,

To není pravda, třeba MB třídy A nemá rezervu povinnou a pod kufrem je místo jak na plnohodnotné kolo, tak i na kompresor a opravnou sadu.

0/0
21.1.2009 14:44

myslící řidič

nenechte se zblbnout

Pokud za rychlejší jízdy prorazíte pneumatiku, nezbude Vám z ní nic opravitelného. Sady na opravy jsou pouze na menší defekty. Defekty  jsem měl za posledních cca 15 let min. 4 a rezerva se vždy hodila, je ovšem nutné sebou vozit ještě něco na nahuštění rezervy, neboť každá rezerva časem ujde a málokdo si alespoň jedenkrát ročně vzpomene na její dohuštění. Pneumatika má defekt obvykle  v málo ideálních podmínkách. Rezervu budu vozit dál a auto bez rezervy i prostě nekoupím. Ale jinak nechť si každý dělá co uzná za vhodné, a ať si to pak řeší jak umí (a za více peněz) např. přivoláním a zaplacením asistenčních služeb. Za snahou ministerstva dopravy cítím dnes již obvyklou lobystickou snahu přihrát další kšefty asistenčním službám, které pak budou  řidičům (a zejm. řidičkám) za příslušný peníz jezdit měnit pneumatiku. A nejlépe všem (i těm co vozí rezervu) se pak o náklady asistenčních služeb zvedně povinné pojištění. Jak krásný kšeft, zejména pro asistenční služby a pojišťovny.

0/0
21.1.2009 9:50

cassul

Re: nenechte se zblbnout

Ano, to zní rozumně - jde o prachy.

0/0
21.1.2009 9:52

Normální člověk

Zrušte je!

(Y)Proboha už je zastavte !

0/0
21.1.2009 9:44

Star

tak to jsou zase srandy

Je to totální blbost. Náhrady za rezervu jsou dražší než je samotná rezerva. V kufru je místo pro tuto rezervu, co bude tam místo ní, když na nic jinýho se to nedá použít. Že auto bude lehčí a míň bude žrát, to je jen na zasmání, protože nikdo nemá stejnou váhu a auta nejezdí samy bez řidičů, takže se nic opravdu neušetří. Fakt totální blbost. Místo abych si kolo vyměnil sám, tak si budu muset přivolat asistenční služba nebo kamaráda a to stejně stojí peníze. Chtěl bych se zeptat, co se děje pak s tím tmelem, co je nastříkaný v té pneu?

0/0
21.1.2009 9:35

cassul

Re: tak to jsou zase srandy

Coby - vyhodí se i s pneu - údajně to nejde vyčistit a pneumatika je odepsaná.

0/0
21.1.2009 9:38

Lukke-Luk

Re: tak to jsou zase srandy

Pneu se pak samozřejmě vyhodí.

0/0
21.1.2009 11:47

HH

Re: tak to jsou zase srandy

Velice hodnotný příspěvek. Nikdo Tě nenutí nevozit rezervu a to, že mnohá nová auta rezervu ani nemají se nějakým zákonem v malé bezvýznamné zemičce uprostřed Evropy nezmění.

A uvolněné místo pro rezervu můžeš použít například na monáž LPG, aniž by Tě někdo potom nutil vozit rezervu v kufru. Vnímám to jednoznačně pozitivně.

0/0
21.1.2009 14:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.