Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fisker Karma Sunset: elektrizující elektřina

Blízká automobilová budoucnost je skoro jistě elektrická, aspoň to tak vypadá po letošním autosalonu v Detroitu. U mladé automobilky Fisker si tím jsou jistí. Kromě sériové podoby velkého sedanu Karma ještě připravují otevřený sunset.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Josef

Kde se stala chyba

Zdravim,

Kdyz mi dojdou baterie tak potom mohu vyuzit 260koni s benzinoveho motoru, ale jelikoz se tento vykon musi prevest na elektrickou energii rekneme s ucinnosti 95procent a dale pak prevest pres elektromotory na rotacni energii s ucinnosti 95procent potom nam zustane cca 235koni a ne 300kW.

Dale pak spotreba dle vyrobce, ktery spotrebu pocita podle toho, ze prumerny american ujede dene do prace 80km a vecer nabije baterie. Ta spotreba tedy je pouze teorie.Rv

0/0
28.1.2009 10:02

jmen0.prijmeni

Re: Kde se stala chyba

Teoreticky na to jdete správně, ale ve skutečnosti je to trochu jinak. Díky tomu, že benzínový motor funguje pouze jako zdroj pohybu pro alternátor, tak nemusí pracovat jako ostatní motory v rozsahu otáček dejme tomu od 1500-5000 ot/min., ale pojede pouze v předem nastavených otáčkách, kdy má buď nejvyšší výkon, nebo nejnižší spotřebu, nebo nejvyšší účinnost. Optimalizovat motor, aby správně pracoval v celém rozsahu otáček je složité, ale nastavit motor tak, aby při určitýc otáčkách žral málo a podával dostatečný výkon je velice jednoduché. Nevýhoda je, že auto bude znít divně. Mám rád, když motor jde do otáček a mění se jeho zvuk. V tomto případě o tento zvukový projev přijdeme. Nehledě k tomu, že pro tento způsob provozu je vhodnější naftový motor.

0/0
28.1.2009 10:11

Josef

Re: Kde se stala chyba

Myslim ze bychom mohli do tohot prispevku vlozit trochu teorie. 2L preplnovany motor bude nastaven na nejmensi spotrebu potom nemame vykon, nastavime na vykon bude vetsi spotreba ale rekneme ze motor bude nastaven s co nejlepsi ucinnosti. Budu hodne optimista kdyz budu uvazovat spotrebu 270gkW*h benzinu. Potom s vykonem 260koni (190kW) je hodinova spotreba motoru 51.3kg benzinu. S prumernou rychlosti 100km/h spotrebuji 51.3kg paliva (70.75Litru) a z toho plyne spotreba 7Litru/100km a navic nemam potrfebny vykon pro vyuziti potencialu automobilu tedy 300kW a to neuvazuji ztraty prevodu energii atd.

0/0
28.1.2009 10:37

jmen0.prijmeni

Re: Kde se stala chyba

Ta čísla jste vzal kde? Ztráty z převodu energií tu jsou, ale ty jsou malé a dají se zanedbat. Auto, které by při ustálené jízdě potřebovalo stálý výkon 260 koní si dost dobře nedokážu představit. To je maximální výkon, který auto odebírá při prudké akceleraci. Při brždění se zase brzdná energie mění na el. energii a ta se ukládá pro pozdější využití.

Tento příspěvek neberte tak, že se chci hádat. Máte totiž pravdu a výrobcem udávané hodnoty jsou spíše z říše snů. Jenom chci poukázat na to, že každé tvrzení se dá napadnout. Ale to autíčko vypadá hezky, ne?:-)

0/0
28.1.2009 13:14

stoupa

Re: Kde se stala chyba

Baterie se stale dobiji a skladuji prebytecnou energii z dobijeciho motoru pro pozdejsi vyuziti. A protoze v praxi se vyuzije cely vykon auta jen pri zrychleni nebo maximalni rychlosti v ostatnich pripadech je elektrina vyrobena spalovacim motorem v prebytku a uklada se do baterii. Nemluve o tom ze se jeste extra dobiji rekuperaci pri brzdeni. Cili auto nedokaze podavat max vykon po celou dobu nez dojde benzin jako u normalniho motoru. Ale dokaze ho dodavat ve spickach protoze ma usporeno v bateriich. 

0/0
29.1.2009 16:32

Gandalf007

Baterie!!!

Ale málokterý článek zmíní, že sada těchto baterií, která má relativně dosti omezenou životnost, má hodnotu sto a více tisíc Kč a je nutná jejich pravidelná výměna, event. výměna celého vozu... V této souvislosti se uvažuje i o pronájmu nebo leasingu samotných baterií, protože jejich hodnota tvoří podstatnou část vozu.

0/0
27.1.2009 16:42

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

dvě tuny??? :-©:-©:-©

0/0
27.1.2009 12:40

pepa

Re: hmm

Buď rád, že tam nejsou olověný baterie, to už by ti řidičák na 3,5tuny nestačil! Buď rád, že jde aspoň trochu vývoj kupředu.R^

0/0
27.1.2009 13:41

icmek

konečně

auto, co vypadá jako auto. nízký a široký. bravo R^

0/0
27.1.2009 11:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.