- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zdravim,
Kdyz mi dojdou baterie tak potom mohu vyuzit 260koni s benzinoveho motoru, ale jelikoz se tento vykon musi prevest na elektrickou energii rekneme s ucinnosti 95procent a dale pak prevest pres elektromotory na rotacni energii s ucinnosti 95procent potom nam zustane cca 235koni a ne 300kW.
Dale pak spotreba dle vyrobce, ktery spotrebu pocita podle toho, ze prumerny american ujede dene do prace 80km a vecer nabije baterie. Ta spotreba tedy je pouze teorie.
Teoreticky na to jdete správně, ale ve skutečnosti je to trochu jinak. Díky tomu, že benzínový motor funguje pouze jako zdroj pohybu pro alternátor, tak nemusí pracovat jako ostatní motory v rozsahu otáček dejme tomu od 1500-5000 ot/min., ale pojede pouze v předem nastavených otáčkách, kdy má buď nejvyšší výkon, nebo nejnižší spotřebu, nebo nejvyšší účinnost. Optimalizovat motor, aby správně pracoval v celém rozsahu otáček je složité, ale nastavit motor tak, aby při určitýc otáčkách žral málo a podával dostatečný výkon je velice jednoduché. Nevýhoda je, že auto bude znít divně. Mám rád, když motor jde do otáček a mění se jeho zvuk. V tomto případě o tento zvukový projev přijdeme. Nehledě k tomu, že pro tento způsob provozu je vhodnější naftový motor.
Ale málokterý článek zmíní, že sada těchto baterií, která má relativně dosti omezenou životnost, má hodnotu sto a více tisíc Kč a je nutná jejich pravidelná výměna, event. výměna celého vozu... V této souvislosti se uvažuje i o pronájmu nebo leasingu samotných baterií, protože jejich hodnota tvoří podstatnou část vozu.
Buď rád, že tam nejsou olověný baterie, to už by ti řidičák na 3,5tuny nestačil! Buď rád, že jde aspoň trochu vývoj kupředu.