Diskuze

Fisker Karma Sunset: elektrizující elektřina

Blízká automobilová budoucnost je skoro jistě elektrická, aspoň to tak vypadá po letošním autosalonu v Detroitu. U mladé automobilky Fisker si tím jsou jistí. Kromě sériové podoby velkého sedanu Karma ještě připravují otevřený sunset.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Josef

28. 1. 2009 10:02
Kde se stala chyba

Zdravim,

Kdyz mi dojdou baterie tak potom mohu vyuzit 260koni s benzinoveho motoru, ale jelikoz se tento vykon musi prevest na elektrickou energii rekneme s ucinnosti 95procent a dale pak prevest pres elektromotory na rotacni energii s ucinnosti 95procent potom nam zustane cca 235koni a ne 300kW.

Dale pak spotreba dle vyrobce, ktery spotrebu pocita podle toho, ze prumerny american ujede dene do prace 80km a vecer nabije baterie. Ta spotreba tedy je pouze teorie.Rv

0 0
možnosti
PH

jmen0.prijmeni

28. 1. 2009 10:11
Re: Kde se stala chyba

Teoreticky na to jdete správně, ale ve skutečnosti je to trochu jinak. Díky tomu, že benzínový motor funguje pouze jako zdroj pohybu pro alternátor, tak nemusí pracovat jako ostatní motory v rozsahu otáček dejme tomu od 1500-5000 ot/min., ale pojede pouze v předem nastavených otáčkách, kdy má buď nejvyšší výkon, nebo nejnižší spotřebu, nebo nejvyšší účinnost. Optimalizovat motor, aby správně pracoval v celém rozsahu otáček je složité, ale nastavit motor tak, aby při určitýc otáčkách žral málo a podával dostatečný výkon je velice jednoduché. Nevýhoda je, že auto bude znít divně. Mám rád, když motor jde do otáček a mění se jeho zvuk. V tomto případě o tento zvukový projev přijdeme. Nehledě k tomu, že pro tento způsob provozu je vhodnější naftový motor.

0 0
možnosti
MP

Gandalf007

27. 1. 2009 16:42
Baterie!!!

Ale málokterý článek zmíní, že sada těchto baterií, která má relativně dosti omezenou životnost, má hodnotu sto a více tisíc Kč a je nutná jejich pravidelná výměna, event. výměna celého vozu... V této souvislosti se uvažuje i o pronájmu nebo leasingu samotných baterií, protože jejich hodnota tvoří podstatnou část vozu.

0 0
možnosti
INDJ

iuosovo nevlastní druhé já

27. 1. 2009 12:40
hmm

dvě tuny??? :-©:-©:-©

0 0
možnosti

pepa

27. 1. 2009 13:41
Re: hmm

Buď rád, že tam nejsou olověný baterie, to už by ti řidičák na 3,5tuny nestačil! Buď rád, že jde aspoň trochu vývoj kupředu.R^

0 0
možnosti

icmek

27. 1. 2009 11:40
konečně

auto, co vypadá jako auto. nízký a široký. bravo R^

0 0
možnosti