Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak zapojit startovací kabely, když zima ublíží autobaterii

Nízké teploty jsou prověrkou pro autobaterii. Pokud je v pořádku, ani minus dvacet stupňů by jí nemělo dělat problémy. Když ale auto špatně startuje nebo ani neškytne, musíte sehnat servis, nebo alespoň startovací kabely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jakadlec

nevím

zajímalo by mě, kolik řidičů opravdu poškodilo motor při roztahování pokud auto nerve půl hodiny . Při normálním roztažení , kdy dnes každé auto chytne na jedno otočení motoru, by se nemělo nic stát tak choulostivý ten motor zase nemůže být. když by se vám porouchalo abs, tak na sněhu vám taky chcípne motor a když přestanu brzdit, tak auto taky naskočí moc tomu nevěřím

0/0
26.1.2009 16:31

wildge

Re: nevím

Znicis rozvodak, pootoci se vacka a muzes dat ventilum sbohem.

Neroztahovat. Nebrzdit smykem bez spojky. Taky nemas rad, kdyz Ti nekdo da pesti.

0/0
27.1.2009 12:21

barbudo

Re: nevím

... starter roztáčí motor jinak, než otáčením kliky?

0/0
28.1.2009 22:15

ChulliGun

Re: nevím

 Jo jo autor článku ale nepíše o zníčení motoru, ale o shoření katalizátoru což je mnohem větší pravděpodobnost než aby se ti potkal motor .

0/0
28.1.2009 8:17

pavel

není třeba se plašit

Přečetl jsem si zajímavé rady. Odpojit akumulátor a potom ho za běhu připojit- to je zralé na odpaléní diod v alternátoru. Roztahovat když má auto rozvodový řemen čas od času u staršího motoru se to nemusí povést - přeskočí řemen, ale zpravidla se to povede. Je jen otázka jak se povede "utrhnout" zatulhý motor. A taky někdy se nepovede ani roztočit hnací kola na autě - kloužou po sněhu, ledě. Ale roztahování není to co bývalo - dneska je to často drahá sranda za opravy.

Ale zkuste maličkost: Připojit druhé auto k vybitému podle toho jak je napsáno - minus na kostru auta a ne na pól akumulátoru. Nechte chvíli akumulátor dobíjet na nižší otáčky prvního auty a až potom startujte (první auto musí taky běžet.).  Po chvilce kdy se vybité auto oživí obě auta vypnot a odpojit kabely. A když nemáte silné kabely, tak je využijte alespoň k oživení akumulátoru.  

0/0
23.1.2009 20:56

cibusp

kabely..

 Teda to je úžasný, 3/4 aut jsou s rozvodovým řemenem, u kterých roztahování či roztlačování není doporučeno...A to pomíjím auta s automatem u kterých je to stejně k ničemu.....a kabely za 100 Kč, to je tak na rozsvícení žárovky, a bál bych se , že mi ty kabely shoří... neříkám že podle ceny se pozná kvalita, ale  kabely za stovku musej bejt úžasný...RvRv leda by byly někde likvidační ceny...

0/0
20.1.2009 15:52

romikcz

Re: kabely..

Co je na tom divneho, ze stoji stovku, vzdyt na nich nic neni...Jen by me zajimalo, proc nepripojovat to minus na vybitou baterku...

0/0
22.1.2009 15:10

moopy

Re: kabely..

když už se rozhodli napsat článek o něčem, co zná každý trochu lepší motorista..tak tam musela být nějaká záplatka ne? jinak připojuju kabel běžně na minus.

0/0
24.1.2009 8:42

Fw

Re: kabely..

Abys zbytečně necpal energii při startu do špatné baterky.

0/0
24.1.2009 19:57

Tomcaj

Re: kabely..

Proc nepripojovat na minus? Protoze pri velkych rozdilech v napetich baterii by mezi nimi mohly teci velke vyrovnavaci proudy. Muze byt (a nebo ne, ale kdo to predem pozna), ze se prilis velkym vyrovnavacim proudem poskodi darcovska baterie nebo dobijena (prudke ohrati, vývim plynů vodík+kyslík, jeden lépe hořlavý než druhý, roztržení...únik plynů ven, požár.... Pripojeni na kostru motoru do okruhu zaradi sice maly, ale prece jen omezujici odpor, startovani to neovlivni, ale riziko vyse uvedeného je temer eliminovano.

0/0
25.1.2009 20:57

barbudo

Re: kabely..

... i kabely za stovku úplně stačí ...

... někdy ovšem potřebují propájet zamáčknuté koncovky ...

0/0
24.1.2009 19:28

Kubas86

Kabely

Ty kabely za tech 100 kč bych chtěl fakt vidět ;-D.a hlavně to jak tim nastartujou auto.Jako šňůra na prádlo budou asi lepší

0/0
20.1.2009 9:03

mikes

Re: Kabely

Tak to jsi to videl jeste dost malo :-). Ja uz nastartoval par aut s kabely za 70Kc. Zatim jsem nenarazil na auto ktere by to nezvladlo nastartovat.

0/0
20.1.2009 12:10

Kubas86

Re: Kabely

Tak a už dlouho sem neslyšel tu o karkulce .....

0/0
20.1.2009 15:29

mikes

Re: Kabely

Ty jsi toho evidentne malo videl i slysel ;-D;-D;-D

0/0
20.1.2009 20:55

Kubas86

Re: Kabely

z vasich pohadek sem toho slyšel ještě málo....co máte dál na skladě ?

0/0
22.1.2009 10:17

icmek

no...

tak já mám Hondu, a takový kraviny jako startování fakt řešit nemusim, a to ani v -15 co bylo letos poránu. a to mám 15 let starou Hondu.. prostě votočim klíčkem a dotknu se plynu..vrummmm... R^

0/0
20.1.2009 7:55

Atomas

Re: no...

Tak to jseš machr, že máš Hondu, ale tady jde spíše o stav baterie, než o to v jaké káře jezdíš...

0/0
20.1.2009 8:54

regazzi

Re: no...

Ze všeho nejdůležitější je ale lakovanej motorovej prostor ;-D;-D;-D

0/0
20.1.2009 9:01

icmek

Re: no...

;-D

0/0
20.1.2009 9:49

Zeppelin

Re: no...

Si dobrej, ale já lepší. Mam Opela a při startování ani ten plyn sešlapávat nemusim :-P

0/0
22.1.2009 15:50

ja

?

stalo se uz nekdy nekomu ze mu pri roztlacovani preskocil rozvodovej remen a potkaly pisty /ne u kolina/, prijde mi to jak ta vo zralocich a ceskejch ucitelkach...

0/0
19.1.2009 23:40

Cyril

Re: ?

Tato situace může nastat,ale v drtivé většině případů za jiných okolností než při roztlačování.Samo přeskočení nebo přetržení rozvodového řemenu ještě nemusí zákonitě znamenat poškození motoru,záleží na jeho konstrukci.

0/0
20.1.2009 0:14

luko5

Re: ?

Myslím že při přetržení rozvoďáku se nepotkají u škodováckejch motoru.

0/0
20.1.2009 0:44

icmek

Re: ?

ale... potkanejch kokt bzlo a bude... ale treba V-Tec se yapustenejma ventilama se ti vlivem royvodaku potka teyko.

0/0
20.1.2009 7:50

regazzi

Re: ?

V-Tec není chrochta, tam je menší kompresní poměr a tím pádem místa habakuk :-P

0/0
20.1.2009 9:04

doctorf

totální blbost

To snad není pravda, kdo mohl napsat takový článek. A ještě na idnes. Předpokládám, že za něj dostal i zaplaceno. To je opravdu tragédie.RvRvRv;-€

0/0
19.1.2009 23:36

VPC

2 otázky

1) Když si mám za 2 stovky nechat před zimou a po zimě zkontrolovat baterii, není lepší se na to vykašlat a za 3 roky si za ušetřených 1200 koupit novou?

2) Může mi někdo technicky zdatný vysvětlit, proč se při roztlačení auta dostane benzán ke katalyzátoru a při normálním startování nikoli? Myslela jsem, že když se směs nezapálí ve válci, při dalším taktu jde do potrubí ať už s motorem točím přes startér nebo to táhnu na laně.

0/0
19.1.2009 22:45

Cyril

Re: 2 otázky

1) V první řadě je třeba mít kvalitní akumulátor a dále správně fungující dobíjení.Potom stačí jednou za 3 roky nahlédnout do baterie,případně dolít trochu dest. vody asi za 10,-Kč. Pokud auto špatně dobíjí můžete měnit baterku třeba každého půl roku.

2) V tomto bodě myslíte zcela správně! Navíc startování motoru rozjetím vozidla šetří nejen baterii,ale i starter.

0/0
19.1.2009 22:57

jenik

Re: 2 otázky

..a ničí poloosy, spojku a převodovku... doufám že to byl vtip... ;-D

0/0
19.1.2009 23:02

Filas

Re: 2 otázky

A ještě je nebezpečí, že ti proskočí rozvoďák a pak se můžeš taky třeba s motorem rozloučit.....:-/

0/0
19.1.2009 23:23

Cyril

Re: 2 otázky

Asi 1000x reálnější je nebezpečí,že ti to auto ukradnou a budeš mít po problémech s motorem!

0/0
20.1.2009 0:00

wildge

Re: 2 otázky

Na rozlucku to neni, da se to resit, ale i pri svepomoci to i u normalnich aut neni levna zalezitost. Musis sejmout hlavu, vymenit ventily a zas to slozit. Rozvodak je vetsinou v haji a je treba ho vymenit - musi se koupit i s kladkou. Nastavit rozvodak na vacku se musi poradne, aby se nove ventily hned zase nepotkaly. A je treba vymenit tesneni pod hlavou, protoze pouzite se nedoporucuje vracet. Prace na nekolik hodin, i kdyz presne vis, co a jak delat.

0/0
27.1.2009 12:29

Cyril

Re: 2 otázky

To doufáš velice špatně.Někdy stačí použít běžný logický úsudek než papouškovat rádoby znalecké úvahy kamarádů z putyky.

0/0
19.1.2009 23:57

def...

Re: 2 otázky

poloosy? ;-D;-D;-D

0/0
20.1.2009 9:44

dropa

Re: 2 otázky

no na poloosách jsou tzv. kameny a ty se mi podařilo rozdrtit...:-)

0/0
21.1.2009 16:26

Jenda Benda

Re: 2 otázky

ad 2) pokud něčemu nerozumíš bylo by lepší mlčet. Při použití startéru motor dosáhne cca 300 ot/min. Doporučuje se držet sepnutý startér max. 30 s. To je celkem 150 otáček motoru. V takovém případě so toho benzínu do motoru a do katalyzátoru moc nenasaje. V případě roztahování či roztláčení se auto táhne déle jak 30 s a s většíma otáčkama. Jak vysokýma a jak dlouho se nedá přesně určit ale tak nízkých hodnot jako při normálním startu se určitě nedosáhne. Tudíž se do válců a do katalyzátoru natáhne daleko víc nespáleného benzínu. Ten pak po rozběhnutí motoru v katalyzátoru vybuchne. V lepším případě "jen" spálí lambda sondu, v horším roztrhne katalyzátor včetně celého výfuku.

0/0
20.1.2009 7:38

dropa

Re: 2 otázky

Tak nevím, kdo tady má mlčet? Od kdy se auto roztahuje déle než 30s, přeci se nepočítá otevření gatáže, vytlačení z řady apod. , ale vlastní otáčení motoru po puštění spojky a pokud motor nenaskočí cca do 1 až 2s je závada jinde (nezapnuté zapalování! (ženy), baterka 0V, mokré svíčky kabely, palec atd.)

A teď něco z praxe: Vybitá starší bat. po 2h zapomenutých světel - po zhasnutí a chvilce beznaděje se pomalu začal roztáčet větrák a za 10min roztlačeno na rovině s pomocí 10ti leté dcery. (favorit)

Start sjetím z obrubníku (120LS)

Nastartování, zcela mrtvá bat. na prudkém sjezdu do zavřeného pneuservisu na jedničku (vyšší ot. alternátoru) na posledních 3m

Nyní, 8let stará Varta (s okem) -11st točila, ale za neustálého cvakání zámků, vynulování paměti tacho, ani ťuk. Na nepatrném klesání starter + za dvě - pohoda. Druhý den -9st -  normálka.(TDI):-)

0/0
20.1.2009 9:48

Volf

Re: 2 otázky

V případě, že jste měl alternátor, tak vám vyšší otáčky nepomohou, protože alternátor potřebuje nabudit, aby vůbec mohl začít dávat proud. To znamená, že po otočení klíčku vám musí svítit alespoň kontrolky - minimálně žhnout. Roztlačení auta s alternátorem, kde je mrtvá baterka je irelevantní - prostě auto nenaskočí ze sebedelšího a prudšího kopce.

0/0
20.1.2009 10:34

dropa

Re: 2 otázky

Byl to třetí pokus na 40m. 2x na dvojku asi nabudilo ten alternátor ale jinak mrtvo. Aku na otočení klíčku ani ťuk a žárovky nesvítily, což neznamená, že tam nebylo absolutně nic. Po 20ti min jízdě do práce to startovalo normálně a odpoledne do Akumy též, ale přes noc kaput.

Jinak všechny mé bat. odešly stylem náhlá smrt. Žádné dlouhé převalování motoru se šťastným koncem jako u jiných na sídlišti. Nabíjení pomohlo max. na týten a pak ani přes noc.:-)

0/0
20.1.2009 12:35

Volf

Re: 2 otázky

Není možno nabudit jízdou alternátor, když je mrtvá baterka. Jízdou se elektrika nevyrábí, vytváří ho právě ten alternátor. Když je auto s alternátorem bez proudu, nenabudí se alternátor, nemůže vyrábět elektriku. Jediné dvě možnosti, jsou: buď je alespoň trochu šťávy v baterce, která dokáže vytvořit budicí proud pro alternátor, nebo máte dynamo, který budící proud nevyžaduje, a při roztočení začne vyrábět proud. U alternátoru se to řešilo v případě nouze, a dostupnosti elektro obchodu tak, že se koupila 9V baterka a připojila se nejlépe rovnou na alternátor.

0/0
20.1.2009 18:48

jakadlec

Re: 2 otázky

při mrtvej baterce může auto tahat třeba 10 km a nenastartuje. máte plnou pravdu.

0/0
26.1.2009 16:21

Cyril

Re: 2 otázky

Tvá první věta - zlatá slova.Je jen velká škoda,že se jimi neřídíš!

0/0
21.1.2009 0:49

jenik

Re: 2 otázky

super příspěvek... R^R^ stejná blbina je startovat auto kabelama z BauBau kde je v centimetrové plastové trubce schovaných maximálně 6 "chlupů" mědi který by stačil tak na rozsvícení žárovky a ne aby s tím proteklo 200Ampér do startéru... ;-O ..ten článek je celej hrozná konina... chybí snad jen fotka toho Lojzy co to vyplodil...

0/0
19.1.2009 23:01

mikes

Re: 2 otázky

Kdyz o tom nic nevis nepindej aspon blbosti.

0/0
20.1.2009 12:15

JAR

tak ja byl akorat u toho, kdyz shorely kabely

chlapikovi, kteryho jsem "startoval" a on mezi dvy diesly s baterkama cca 75 Ah dal ty nejlevnejsi kabely z Hypernovy...napred trosku litaly jiskry a bylo po kabelech...pak jsem s obavama zkusil svoje (nejaky noname ale 300amp - jiskrilo se taky, ale vydrzely)

0/0
19.1.2009 22:27

LOL

Re: tak ja byl akorat u toho, kdyz shorely kabely

a nepropojovali ste z + jedne baterky na - druhe? ;-D

0/0
19.1.2009 22:31

JAR

Re: tak ja byl akorat u toho, kdyz shorely kabely

ne :-)

0/0
19.1.2009 22:32

JAR

Re: tak ja byl akorat u toho, kdyz shorely kabely

je pravda, ze jsme to nedavali "na kostru", ale  z baterky na baterku.

0/0
19.1.2009 22:33

mikes

Re: tak ja byl akorat u toho, kdyz shorely kabely

No, tak to celkem leccos vysvetluje. Hlavne ze jsou spatne kabely za  X Kc protoze jiskri, ze? ;-D

0/0
20.1.2009 12:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.