Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová česká motorka Blata míří do prodeje, vývoj stál 100 milionů Kč

Tisíce motocyklů jezdících po světě by měly mít v budoucnu na nádrži značku blanenského výrobce. Firma Pavla Blaty právě představila nový stroj o objemu 125 kubických centimetrů, který vyvinula přímo jeho továrna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Luboš

A co motor II

Tak motor byl vyjasněn v posledních ČMN - jedná se o licenci Morini vyráběnou většinou v Česku. Takže by to mohla být dobrá motorka, i když dost drahá. Blata přiznal obavy z vlastního vývoje motoru.

0/0
27.2.2009 8:10

legi

Veľmi drahá

podobné okopírované Yamahy predávajú Číňania za polovicu.

0/0
24.2.2009 8:07

Luboš

A co motor

O motoru se taktně mlčí i ve speciálních periodicích jako jsou České motocyklové noviny. Původně Blata sliboval vlastní agregát, pak jsem zahlédl článek o nákupu něčeho z Itálie nebo Španělska, snad Malaguti, a teď je tajuplné ticho. Kdo nevyrábí vlastní motor není výrobce motorek, ale jen montážník  z nakoupených dílů. Brzdy, tlumiče, kola, řidící jednotky - to vše se běžně nakupuje od specialistů, ale motor musí být vlastní. Pokud není, nedávám tomu projektu moc šancí. Stane se jenom jedním z mnoha takových slepenců.

0/0
24.2.2009 7:38

Ducatiphil

Dlouhý vývoj ...

Ten rám jsem viděl u Blaty někdy v roce 2006 na stolici, když ho oměřovali do CAD.

Část haly měl tým WCM a v malé místosti mezi šatnama byl ten šestiválec pro MotoGP... V tu dobu to ještě nevypadalo na tu blamáž.

Nejsem si tak jistý, že to bude velký úspěch a těch 100 mega je fakt dost.

Dělají si v podstatě jen ty rámy, zbytek nakupují...

0/0
9.2.2009 10:21

Daniell

Re: Dlouhý vývoj ...

Rekl bych,ze blamaz to byla hodne dlouho pred tim,ne-li od zacatku(moto GP).Vis toho,ale dost na to,ze do te haly nikdo nesmel!!!Jinak mas ,myslim docela pravdu.Vybudovat takovou firmu,klobouk dolu,ale......!Cena motorky by mela byt urcite o dost nizsi aspon nez se prosadi na trhu tato znacka a bude trochu servisni sit.Firmo drz se!!!

0/0
13.2.2009 17:28

moje

moje

moje motorka !!!!! :-0

0/0
5.2.2009 12:19

wickymouse

jen houšť...

jen houšť a větší kapky!

0/0
28.1.2009 11:19

Jirka

držim palce

kdysi jsme byli motorkářská velmoc, že i ti "slavní" japonci od nás kopírovali, tak snad pan Blata naváže na tradici a bude se mu dařit, držim palce[>-]

0/0
18.1.2009 23:47

savers

Re: držim palce

podle mě jediné, v čem jsme kdysi byli velmoc a to nám zůstalo i do dneška, je kecání přechytralých nesmyslů..

0/0
19.1.2009 11:09

tomasd

Re: držim palce

ze ty toho o nasi motohistorii asi vis opravdu hodne, co ? Jirka ma pravdu. Take drzim firme Blata palce a jen tak dal. I kdyz prosadit se v tomto segmentu nebude rozhodne jednoduche.

0/0
19.1.2009 13:33

roxxor

Re: držim palce

No my ostatni narozdil od Tebe neco

a) pamatujem

b) dohledáme

Takze místo malocesskeho mindraku mame informace. A drzime palce tem, kteri se ,na rozdil treba od Tebe, snazi misto kecu na neco navazat a vratit tomu alespon cast puvodniho lesku. Treba proto, ze si na to sami netroufneme. Takze at se panu Blatovi dari co nejlepe.

0/0
19.1.2009 20:18

jakub

Re: držim palce

má pravdu předsedo. do čz strakonice se japonci jezdili učit navrhovat motorky. fotili si prakticky všechno. bohužel se rozhodlo, že do socialismu se na motorkách nepojede tak se konkurenceschopnost brzo vytratila.

0/0
20.1.2009 13:10

Dýzl

Re: držim palce

Pane kolego i kdyby se tehdy rozhodlo, že do socializmu pojedeme na motorkách, Japoncům by jsme stejně nemohli konkurovat a dnes dokonce ani Číńanům. Čezetu znám zvnitřku a mohu vás ujistit, že se asi dlouho po Japonsku povídalo, jaká je tam špína. Ostatně stačí se poohlédnout na jakých autech se jelo do socialismu. Byly to plečky které vařily v každé zácpě a padaly tomu kola. Kdyby to nevzali do ruk Němci, tak Škodovky jezdí dodnes s původním motorem s MBčka.

0/0
20.1.2009 18:48

Dýzl

Re: držim palce

Chtěl jsem napsat, že kdyby se rozhodlo že pojedeme do socialismu v autech

0/0
20.1.2009 18:49

volkswagen

Re: držim palce

Tak ony se ty motory z MBčka montovaly ještě do fabie, takže jste lehce mimo :-)

0/0
3.3.2009 12:06

rrr

Test Blata 125

http://www.automotorevue.cz/moto/clanek/22719/blata-125-motard-enduro-dobrouseno/

0/0
17.1.2009 14:54

M

Prosím vysvětlete mi to

Já fandím každýmu co něco dělá, obzvláště když to vyrobí. Ale jednomu nerozumím. Proč se Blata ohání číňanama, že mu kopírují motorky. On vymyslel že bude mát motorka motor, dvě kola. že bude spalovat benzín? Prostě to taky "okopíroval". Pokud číňan udělá šunt, tak jejich zákazník  by si stejně Blatu nekoupil. Pokud udělá dobrou motorku je to stejně jak Blata jejich vývoj, protože bez znalostí fungování nic nejde zkopírovat. Nebo oni kopírovali motorky i se značkou? Já mám pocit že je to tradiční česká výmluva. Když došlo na lámání chleba s GP tak ji nezvládli.

0/0
16.1.2009 12:51

mariano

Re: Prosím vysvětlete mi to

zkopírovali i s polepy, barevnými kombinacemi a dokonce ojetými pneu (cestou z čr do číny se s tím asi někdo projel)

tedy vizuelně a částečně motoricky. trochu tomu chyběla ložiska podvozku a pár dalších věcí

faktem je, že by si 90% lidí, co kupili čínu, nekoupili blatu

0/0
16.1.2009 13:22

M

Re: Prosím vysvětlete mi to

No ono dneska je těžký vymyslet třeba v designu něco novýho, co by bylo zároveň pěkný a dobrý. Pro mně jako laika jsou vpodstatě všechny motorky stejný, někdo nevidí rozdíl mezi zrcadlovkou a kompaktem. Každý zboží má svýho kupce.

0/0
16.1.2009 14:21

tttt

Re: Prosím vysvětlete mi to

Jo, jenže čínani v tomto případě skutečně okopírovali kdeco a dokonce i velmi mírně pozměněnou značku (prostě metoda Puna, Adidos a Mike).

0/0
17.1.2009 13:30

Blue

Re: Prosím vysvětlete mi to

To jakože teda Ford kopíruje od Mercedesu a ten zas od BMW? Jejich auta taky maj 4 kola a sapujou benzín. Máte vskutku logiku houpacího koně.

0/0
16.1.2009 13:23

M

Re: Prosím vysvětlete mi to

Dík za urážku. Omlouvám se za příliš jemný a sofistikovaný argument, ten pán nahoře jej pochopil. Chtěl jsem říct, že nemůžete zakázat kopírovat motorky, protože ani Blata by pak nic nevyráběla. Prostě někdo jednou vymyslel horské kolo. Teď to děá každý, je to kopírování? Někdo dobře a někdo hůř. Každej si vybere co chce. Ale neslyšel jsem Scotta, že by říkal kolik mu Autor nebo Merida snižuje zisk. Kde je tedy podle vás hranice toho, co se může, teda pokud není já můžu a ostatní ne?

0/0
16.1.2009 14:17

Kerry

Re: Prosím vysvětlete mi to

Jde o to že ti číňani provedli kompletní kopii motorky(ale horsi materialy a kvalita provedení) a prodavali to jako motorky Blata. Není to o tom, že by si Blata nárokoval právo na výrobu miniků.

0/0
16.1.2009 16:44

M

Re: Prosím vysvětlete mi to

Tak to je něco jineho, ja mel pocit ze je jen zkopirovali a prodavali jako Blatasaki nebo něco takoveho. Opravdu to prodavali jako Blatu? A kdo to kupoval? Není zodpovědný i prodejce u nás? Taky nekoupíš zlato na ulici...

Kdo chce kvalitu, ten ji koupí a zaplatí. Na to jak je Blata nadějná a dokonalá firma mně přijde že moc brečí v každém článku jak ji ničí číňani. Nakonec ale se ta rejže prodává ostošest....

0/0
16.1.2009 21:24

vita

Re: Prosím vysvětlete mi to

člověče vy se snad ani nemůžete divit že vám tady někdo nadává, oplýváte totiž neobyčejnou tupostí

0/0
18.1.2009 9:23

M

Re: Prosím vysvětlete mi to

Je mi to líto že jsem urazil vaši genialitu. Bohužel jsem se nedozvěděl, v čem jsem tak blbej.

0/0
18.1.2009 12:25

GYON

Re: Prosím vysvětlete mi to

Kup si minbaik od číňanů,a pochopíš to velmi rychle,po 20ti hodinách jízdy ho můžeš vyhodit,a jít uplatňovat k Blatovi reklamaci ;-D;-D

0/0
18.1.2009 15:32

M

Re: Prosím vysvětlete mi to

Ach jo, já se bavím o tom, čím ničí číňani Blatu, když to jsou takový šmejdy který si nikdo nekoupí. A vy mně říkáte, ať si to jdu koupit. Co k tomu dodat. O tom se nebavím a čínskou motorku nemám. Tak jak ničí ten šmejd tu Blatu? Nikdy jsem neřekl že čína je lepší. Řekl jsem jen, že ti, co jim záleží na ceně si stejně Blatu nekoupí. A pak jsem tvrdil, že nevím co přesně okopírovali a ptal jsem se, jestli to prodávali se stejnou značkou nebo nebo jinou. A pak jsem se ptal, jestli náhodou nejakej čech nekoupil Blatu za třetinu ceny do suprošů a nebylo mu nápadné že pan Blata má čínskej pas a šikmý voči. Nicméně géniové na této diskuzi nepochopí text a myslí že říkám vše čínské je dokonalé...

0/0
18.1.2009 22:45

M

Re: Prosím vysvětlete mi to

Mimochodem nechápu vaši geniální logiku o uplatňování reklamace u Blaty. To opravdu tak děláte, že nakoupíte na tržnici a pak jdete k Adidasu reklamovat? Vidíte, to mně nikdy nenapadlo.

0/0
18.1.2009 22:46

Daniell

Re: Prosím vysvětlete mi to

Pravda je,ze to cinani s tim kopirovanim vzali dost od podlahy a nicim se nesnazili (puvodne)odlisit.prodavalo se to opravdu i s polepy Blata.Ale ted uz jsou mozna i napred,nehlede na to,ze i kvalitou se v necem priblizili a pomer cena kvalita rozhodne vedou.Jinak si myslim taky,ze kopiruje kde kdo a konkurence je potreba,zalezi jak na ni firma umi reagovat.;-(

0/0
13.2.2009 17:45

tom

Re: Prosím vysvětlete mi to

Když si na to číňan napíše  nejaký čínský  "rozsypaný čaj" tak je to OK ale když to při prodeji udává jako výrobek Blata - to už problém trochu je. Alespoň v Evropě :-)

0/0
19.1.2009 17:18

M

Re: Prosím vysvětlete mi to

Souhlasím. Ale taky říkám, že spousta evropanů ráda spolupracuje tím, že tyto věci prodává. Motorku asi na tržnici nekoupíte (já bych ji tam asi necekal).

0/0
19.1.2009 17:54

velkotovarnik

cinani uz maj neco "podobnyho"

za min nez polovic:   http://www.dirt-bikes.cz/stranka/2009

0/0
16.1.2009 10:41

Štvavá vysílačka

Re: cinani uz maj neco "podobnyho"

Pane velkotovárníku, to jsou ale pitbike. Zadní kolo to má jen 14 palců. Prostě jiná kategorie.

0/0
16.1.2009 14:02

pppqqq

Nadpis příspěvku

Jedinou otázkou je, zda čínský plagiát za třetinovou cenu se zde objeví za dva nebo za tři měsíce.

0/0
16.1.2009 9:07

l

Re: Nadpis příspěvku

Blata neni plagiat?

0/0
16.1.2009 14:30

roxxor

Re: Nadpis příspěvku

Neni.

Prodava to pod svym nazvem atd. Az na to bude psat treba Honda, pak to bude plagiat.

Odkaz na zakladni vzdelani.

0/0
19.1.2009 20:54

mariano

přispěvatel fredie_b

by mě zajímalo, jestli fredie_b jezdil i s něčím jiným než s kurzorem po displayi...

blatovi držím palce, ale velkosériový úspěch by mě překvapil

0/0
16.1.2009 9:07

Petr 11

Češi?

Diskuse pod tímto článkem mi připomíná jedne smutný vtip s novoročním přáním...

Tak sousede,v tom Novém roce se mějte dobře...ale ne zas moc,to by jste mne nas...!

Blatovi držím moc a moc palceR^R^R^

Těm,co řeší motorku... v tomto provedení a objemu toho moc není ani od japonců a s takovými komponenty,jako má Blata už vůbec...je to dobrá motorka,kolik z Vás o ní něco ví?

0/0
16.1.2009 6:51

George

Re: Češi?

Též držím palec aby po silnicích lítalo vedle rejží a špaget co nejvíc knedlíků R^R^R^

0/0
16.1.2009 8:21

loogie

Re: Češi?

R^

0/0
16.1.2009 9:51

Luboš

Re: Češi?

R^R^[>-]

0/0
17.1.2009 0:31

Daniell

Re: Češi?

Ja myslim,ze neco o ni vim!!!Firme i motorce drzim palce,ale s pristupem firmy  poslednich let to nebude dobry.Chtelo by to budicek a prestat snit,vnest sem zpet trochu reality.

0/0
13.2.2009 17:53

fífa

hm

...Panasonic měl kdysi reklamu na autorádia něco jako " Znáš nějakou holku, kterou  by na tvým autě zajímal motor..?" ....a já bych řekl..znáte nějakýho puberťáka, kterej nedá přednost něčemu co má "jméno" ? ....s Yamahou bude mít určitě lepší pocit...... Ale good luck Blata !

0/0
15.1.2009 23:40

Bubrak

Re: hm

To by nemoh zacit nikdo nikdy. Japonci taky kdysi zacinali. Blata ma dobry jmeno diky spickovy kvalite minibiku, od teto 125 se da ocekavat stejne.

0/0
15.1.2009 23:48

Jarek

Re: hm

ale platit to bude jeho otec  ......   a myslim, zě český výrobce bude mít rozumnější ceny náhradních dílů

0/0
16.1.2009 12:32

wrah

Re: hm

Osobně se mi endura nelíbí, ale toto vypadá docela k světu. Výrobci bych popřál štěstí, aby jich opravdu vyráběl ty 3000 ročně a pěkně prosperoval. Ostatně, ano. Náhradní díly. To je problém mnoha strojů, že původně ani nestojí tak moc, ale za pár let se na nich začne vše sypat a majitel aby jen sypal do údržby. Což by snad nemusel být případ právě tohoto stroje. Inu uvidí se za pár let provozu, jaké budou zkušenosti se spolehlivostí stroje. Cena mi přijde vcelku přiměřená, buď ať zaplatí bohatý otěcko, nebo holt ať si mladý vydělává a veme půjčku, když chce jezdit.

0/0
17.1.2009 19:24

Daniell

Re: hm

To si,ale jenom myslis,ze?A pak je dulezity jestli,kdy a kde ty dily dostanes,hmmmm!

0/0
13.2.2009 17:58

regulator

tak maximalne za 60 tisic.........

   vic ne.

0/0
15.1.2009 23:32

Dýzl

No nevim?

Trochu mi to přijde mimo realitu, stejně jako Blatuv projekt v MotoGP. Možná že do těch 100 milionu se počítají i peníze které byly v účasti v motoGP utraceny. Pochybuji, že by závodní stáj která měla dostat motory na sezónu a nakonec pod jménem Blata jezdila celý rok v nejprestižnějším seriálu na svých loňských motorkách to dělala zdarma a bez penále za nesplněné smlouvy. Pochybuji také, že by pan Blata projekty realizoval z vlastních finančních zdrojů a jak se říká, tak na dluhy neprší. Do motorek dělám celý život, také jsem je stavěl a nyní i prodávám, tak každému českému projektu fandim. Můj skromný názor ale je, že skončí jako několik jiných projektů které zde po plyšáku již byly a potichu zkrachovaly, stejně jako motocyklová výroba v ČZ a Jawě. i když tedy Jawa ještě sice živoří, dělá ale předražené plečky a určitě je v hlubokém mínusu.

0/0
15.1.2009 23:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.