Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mezi pětiletými ojetinami jsou škodovky pod průměrem

Statistiky německých stanic technické kontroly TÜV sledují auta podle stáří a hodnotí jejich poruchovost. Mezi vozy, od jejichž výroby uplynulo čtyři až pět let, ukazují na prohlídkách nejlepší kondici modely od Porsche (Boxster a 911) před Subaru Foresterem. Poukázkou do servisu jsou Renault Laguna a Kia Carnival.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

legi

Nie je nič horšie

ako statistiky. Vždy sú robené na objednávku, aby niekomu urobili dobrú reklamu a konkurenciu potopili.

0/0
24.2.2009 8:00

jirka

Je hodnoceni TÜV objektivní?

zarazi mne ze s prumernym poctem zavad neni uvaden prumerny pocet ujetych km

Je hodnoceni TÜV objektivní?

JSOU STATISTIKY TÜV REPORTU OBJEKTIVNÍ?

www.vw-passat.blogspot.com/2008/01/je-hodnoceni-tuv-objektivni.html

8-o ;-€ 8-o

0/0
21.2.2009 20:00

Ivan

vážené závady

taky musíme brát ze TUV je něco jako STK. A vážnou závadou je třeba prasklá žárovka, neseřízené světlomety a pod. Protoze nemci zarovicky nevozí, neodstraní tedy na místě a tzn. ze neprojdou. Kdyz to vezmu do důsledku.

0/0
12.2.2009 9:20

s

no jasně

já to říkám furt, škodovka je pro trubky

0/0
11.2.2009 22:41

Jelas

dekra

No a podle dekry je Octávka na 100 a 150tis. km první ve svý třídě, statistika od statistiky... stejně bych to nechtěl, zhoršení Toyoty jde na vrub většímu množství elektroniky...

0/0
11.2.2009 10:59

Vilém Hynek Jarmila

podivná statistika

1) není řečeno, co je to "vážná závada"

2) co 70.pozice je rozdíl mezi značkami velmi malý - celkové rozpětí je tu 3-10%, což by se dalo říct, že je celkem srovnatelný výsledek

3) na technický stav vozidla na technický má podstatnou měrou vllv jeho majitel a to, jak s autem zachází a jak s ním chodí do servisu. Pokud si nějakou značku oblíbí socky a lajdáci (třeba Fabia), pak propadne v žebříčku - a to prostě jen proto, že lidi přijedou na technickou s "vrakem".

Suma sumárum, statistika k ničemu.

0/0
11.2.2009 0:46

zgzfouib

géágágé

hledám tam toyotu

0/0
10.2.2009 19:39

M.

divné srovnání

fajn srovnání....  uto který má najeto v průměru 54 tisíc a je první srovnávat s autem co má najeto 94 tisíc... no asi to nechápu... ale jaksi mi tam chybí nějaká úměra

0/0
10.2.2009 17:28

Andee

Re: divné srovnání

Když půjdu kupovat ojetinu v Německu, tak má asi smysl se tím trochu řídit, ale mezi auty třeba na 20. a 40. místě velký rozdíl není. Jinak je ta statistika naprosto k ničemu a v žádném případě by neměla být vodítkem při výběru NOVÉHO auta.

0/0
10.2.2009 17:34

a-c

Re: divné srovnání

takze vazna zavada po 4-5 letech s pravdepodobnosti 4 nebo 20 % je nepodstatny fakt??? pro me ne.

0/0
10.2.2009 17:50

Andee

Re: divné srovnání

20. Fiesta 6,3% a 40. Space Wagon 7,9% - to se ne mě nezlob, ale to je pro mě opravdu zanedbatelný rozdíl, jestli bude závažná závada na šesti až sedmi nebo osmi autech ze sta... :-P

0/0
10.2.2009 17:58

a-c

Re: divné srovnání

vsak jsem taky nemel namysli rozdil mezi 20. a 40. mistem... v tom zebricku jsou NOVA auta srovnatelne tridy pricemz jedna znacka ma napr. 3x vice vaznych zavad. a krom toho je mozne, ze procento mene vaznych zavad s tim bude souviset a bude nasobne vyssi.

0/0
10.2.2009 18:07

a-c

Re: divné srovnání

sorry, mel jsem namysli, ktera lze zakoupit jako nova... a tudiz tento zebricek lze brat jako voditko. ale to je jedno. to zalezi na kazdem. pro me to vypovidaci hodnotu ma.

0/0
10.2.2009 18:09

Andee

Re: divné srovnání

Řeknu to jinak - mám celkem slušný zkušenosti se třemi značkami: Škoda (Fabia 2x), Fiat (Punto 3x, Stilo 2x), Ford (Ka) a Honda (Civic 3x, Accord). Jejich kvalitu hodnotím podobně, jako je to na tom odkazu na DIRECT WARRANTY níže. S výsledky TÜV se moje osobní zkušenosti absolutně neshodují. A když jsem se zamyslel nad tím, co vlastně ta statistika říká, tak se na ní rád podívám, ale odmítám ji brát jako žebříček kvality aut.

0/0
10.2.2009 18:14

Andee

Re: divné srovnání

čtyřmi značkami, samozřejmě ;-D

0/0
10.2.2009 18:15

Andee

Ach jo...

To je pořád dokola... pane autore, TÜV Repot nehodnotí poruchovost auta, ale stav, ve kterém to auto přijelo na STK... :-/Rv

0/0
10.2.2009 13:20

a-c

Re: Ach jo...

coz spolu nijak nesouvisi?

0/0
10.2.2009 16:14

Andee

Re: Ach jo...

Ano, souvisí, ale je to ovlivněno takovou řadou nezanedbatelných faktorů, že mezi to nejde položit rovnítko ani omylem. Každý prodejce má jinou strategii výměn nejrůznějších opotřebených dílů při záručních servisních prohlídkách, od čehož se samozřejmě odvíjí cena těchto prohlídek, ale potom také stav určitých částí auta při STK. Pak je tu odlišná demografická skladba majitelů každého modelu. Vozy s konzervativnějším designem budou častěji v rukách starších a opatrnějších majitelů, jejichž styl jízdy se na stavu vozidla ve většině takových případů rozhodně projeví pozitivně a také budou věnovat servisu vozu větší péči než dvacetiletý poděs s čerstvými papíry atd. Roli bude v tomto ohledu hrát i značka auta, resp. jeho pořizovací hodnota. Jiný vztah má majitel ke své 911, než ke služební Octávce aj. Další věcí jsou najeté kilometry atd... těch věcí, které výsledek TÜV statistiky ovlivňují je opravdu hodně, samotná kvalita auta je pouze jednou z nich a její váha je dost diskutabilní.

0/0
10.2.2009 17:18

Andee

Re: Ach jo...

Osobně považuji za lepší statistiku tohle:

http://paultan.org/archives/2007/01/31/warranty-direct-reliability-league-table-2007/

nebo

http://www.reliabilityindex.co.uk/tophundred.html?apc=3128339010848601

To jsou statistiky, ze kterých vychází pojišťovna při pojištění ojetiny na závady. Tj. dle mého názoru nejlépe vystihují, za které značky/modely nejpravděpodobněji zaplatíš dost za opravy. Je zajímavý, že od TÜV chválené Porsche Boxster je podle pojišťovny až na 100. místě a jiné modely naopak :-)

0/0
10.2.2009 17:31

a-c

Re: Ach jo...

pojisteni na "riziko zavady"? to u nas na trhu snad neni... krom toho pokud bude mit Octavia a Audi stejne riziko, tak bude stejne pojistka na Audi nejmin 2x drazsi.

0/0
10.2.2009 18:01

Andee

Re: Ach jo...

Jo, samozřejmě to musíš brát v kontextu toho, jaká je cenová hladina auta, potažmo náhradních dílů.

0/0
10.2.2009 18:17

Andee

Re: Ach jo...

U nás tyhle pojistky asi nejsou, v Evropě jo, tenhle žebříček je, tuším, z Anglie...

0/0
10.2.2009 18:18

mirek

Re: Ach jo...

0/0
10.2.2009 20:14

mirek

Re: Ach jo...

O několik řádků jsem měl link na stejnou statistiku i s popisem a je to tohle :http://www.autoweb.cz/ze-zakulisi/pruzkum-spolehlivosti-v-cele-mazda-na-chvostu-jeep/9522

0/0
10.2.2009 20:15

Andee

Re: Ach jo...

Jj, to jsem měl na mysli. Ono u TÜV hovoří za vše i to, že mezi auty, která sjíždějí ze stejné linky a liší se pouze vzhledem (například Sharan, Galaxy a Alhambra) jsou 3% rozdíl, tzn. že jeden z modelů (Seat s 15,9%) má o 20% vyšší poruchovost, než Ford (13%). Což je vzhledem k naprosté shodě mechanických dílů celkem blbost. Jsem zvědavej, jaký rozdíly budou mezi C1, Aygem a 107.

0/0
10.2.2009 20:22

Ivan

Re: Ach jo...

jj ,pocítá se do závad i prasklá žárovka. To je závada jako "prase", ale result jednoduchý neprosel bez závad.

0/0
12.2.2009 9:22

Miro

Re: Ach jo...

Jsou to jen žvásty a jediné co snad může posloužit jsou poslední příčky, ale do těchto aut bych stejně nešel. Jinak je to pro mě nezajímavé a nepodstatné.

0/0
11.2.2009 17:17

rudastraka

zebricek

na prvnich mistech sportovni auta a miniauta, ktera toho moc nenajezdi.

prvni normalni auto pro obycejnyho cloveka, ktery jezdi aspon 30-50tis rocne je na 45. miste A6. podle toho 63 octavia na tom neni zas tak zle

koukam vyjimkou mezi sportovnimi, pidiauty a nelidovymi auty je A4 na 10 miste

0/0
10.2.2009 12:29

Pablo

Re: zebricek

Mam Fusiona a rozhodne bych ho neoznacil za mini auto. Jezdim s nim do prace (sam) a na dovolenou nebo na vikendy do prirody (vetsinou ve dvou),  vetsi auto ani nepotrebuji, jelikoz kufr je pro dva dostacujici a kdyz potrebuji nekoho svezt na zadnich sedadlech, tak se divi,kolik je tam mista, ze v oktavce ho ma min, tak nevim s tim mini autem. Rocne najezdim cca 30 tisic km, takze to tVase zobecnovani nejak nesedi a myslim, ze v tom pes zakopany nebude. Uznavam, ze treba Porsche je lestenka, kteru kazdy garazuje, a vytahne to jen za pekneho pocasi, ale Auta Jako je Fusion nebo Meriva lidi pouzvaji zcela standardne a najezdi s nimi klidne i 50 tisic rocne, takze jste mimo pane.Rv Navic mohupotvrdit, ze servis vidim akorat jednou rocne pri garancce.

0/0
10.2.2009 15:02

zyx

Re: zebricek

Že by bylo v Oktávce míň místa než ve Fusionu se mi nějak nezdá ;)

0/0
10.2.2009 16:52

Andee

Re: zebricek

Tak tomu věř, na zadních sedadlech (o kterých byla řeč) rozhodně R^

0/0
10.2.2009 17:36

Vilém Hynek Jarmila

Re: zebricek

Mohu potvrdit. Stejně tak v Meganu i Focusu. Oktávka je jen pro dva lidi vepředu, dozadu jen jezevčíka naležato nebo děti.

0/0
11.2.2009 0:51

.

Re: zebricek

Mozna ve starsich Octaviich. V Octavii II uz je mista vic.

0/0
11.2.2009 13:21

jarek

mám lagunu 1.9 dci 2/2004

mám najeto 186 tkm a bez problémů. akorát mi odešla ve 160 tkm váha vzduchu a preventivně mi při tom vyměnili nějakej egrt ventil kterej byl načatej. jinak jen jezdim, jezdi, jezdim. 

0/0
10.2.2009 11:51

Homer _ 1

Re: mám lagunu 1.9 dci 2/2004

EGR ventil. Pouští spaliny zpět do sání a upravuje tím teplotu hoření atd... čili emise. Je tam kvůli Bursíkovcům, jinak je nahouno. Byl určitě zasviněný karbonem. Kdyby si dali práci, mohli ho vyndat (pokud při páčení ven nerupne) a vyčistit.

Většina Lagun jezdí bez něj, kolem 100-150t km se zalepí karbonem a to je okamžik, kdy ho všichni zaslepí. Je to zbytečný krám, který generuje jen problémy.

0/0
10.2.2009 11:58

icmek

Re: mám lagunu 1.9 dci 2/2004

jojo, a co takovej filtr pevnejch částic, kterej se musí jezdit regenerovat :D

0/0
10.2.2009 12:15

Homer _ 1

Re: mám lagunu 1.9 dci 2/2004

Ten se mi vypaluje automaticky, brouku... :-P

0/0
11.2.2009 21:45

Majkl

Skoda ma jeste co zlepsovat

Z vlastni zkusenosti a i z toho co kolem sebe slysim mi prijdou podobne zebricky jako docela odpovidajici. V nasi firme mame kolem 80 aut, vse znacky Toyota, z toho vice nez 10 z nich ma dnes najeto jiz pres 400 000 km, ty nejpouzivanejsi jdou i pres 550 000, nejstarsi z nich bude mit letos 16 let. Nebudu tady tvrdit ze jsou zcela bez poruch, ale pri dodrzovani pravidelnych prohlidek (kazdych 15 000km) jsou s nimi problemy opravdu minimalni. Kusy do 100 000km prakticky bez zavad. Na firme jsme meli i Skodu Pickup, po 250000 jsme se ji museli zbavit. Loni jsem mesic pouzival Skodu Fabia, 1,2 Htp, r.v. 2003, najeto 80 000, behem teto doby jsem 3x neodjel, pokazde jina zavada, rada veci nefungovala jak ma...a prave na Skodu nadava spousta mych znamych(samozrejme je to i tim, ze ji vlastni nejvice z nich). Proti znacce Skoda opravdu nic nemam, naopak ji fandim, porad je to "ceska" znacka, ale jeste ma co dohanet, nove modely vypadaji o neco lepe, tak snad to bude jen lepsi a lepsi...

0/0
10.2.2009 11:42

icmek

Re: Skoda ma jeste co zlepsovat

16 let stará toyota?  njn, jenže to bylo auto, který dělali s tim, že si to někdo koupí a bude s tim jezdit do konce života. dnešní auta už takový nejsou, viz slavné 1.9 TDi s konstrukční životností 500 000 km.

0/0
10.2.2009 11:46

Andee

Re: Skoda ma jeste co zlepsovat

A to ten půlmilión platí jen pro slabé verze, u silnějších je to ještě míň... ale na druhou stranu, kdo by tohle dneska řešil, když koupíš hodně slušnou 3-4 roky starou ojetinu pod 100tkm za 150 tisíc (nižší střední)...

0/0
10.2.2009 17:43

Petr

Saxo

Nevím, se saxem jsem měl dobré zkušenosti. Teď mám Stilo a to je pořád něco a ještě opravy dražší kvůli elektrice

0/0
10.2.2009 11:38

XXX

podprůměrné auto za průměrnou cenu

Nic nového. Nejen v TUV, ale i v jízdních vlastnostech. Alespoň co se první generace týče.

0/0
10.2.2009 11:15

L

To je dobrý :-)

Hned zítra prodám na černém trhu ledvinu, plíci a srdce a koupím si toho pořšáka ;-DRv

0/0
10.2.2009 11:12

chekov

výsledky tastu vypovídají o ...

... o tom, jak se jejich majitelé o svá auta starají a připravují je na stk...

0/0
10.2.2009 11:05

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

stačí si projít internetový diskuze k různým značkám aut (nemyslím tlachání pod články, ale diskuzní fóra různých "klubů", aby bylo jasný, že se se.ou všechna auto bez rozdílu ;-D;-D

0/0
10.2.2009 10:29

mirek

testy spolehlivosti???

Tyhle statistiky nemají se spolehlivostí absolutně nic společného a jde jen o to ,jak přijedou vozidla připravená na stk.Napsal bych že je to spíš naopak,protože např německá auta ,která musejí častěji jezdit do servisu jsou také častěji kontrolována a opotřebované díly se prostě vymění.U jiných výrobců se servis tolik nepřehání a na  případné opotřebování se přijsde na technické kontrole.Jako skutečné testy spolehlivosti lze považovat např toto : http://www.autoweb.cz/ze-zakulisi/pruzkum-spolehlivosti-v-cele-mazda-na-chvostu-jeep/9522. Tohle jsou testy o skutečných závadách a nákladech na opravy jednotlivých výrobců a odpovídá to daleko víc skutečnosti ,jak pseudotesty postavené jen na podporu německých výroců.

0/0
10.2.2009 10:22

zapetr

Před dvěma měsíci

vyšlo něco podobného a ty Octavie byly mezi prvními 5. Fakt nevím k čemu tyhle články jsou.

0/0
10.2.2009 9:27

Hanyz01

Re: Před dvěma měsíci

To ale byla tuším statistika nových vozů  do dvou let, ne?

0/0
10.2.2009 9:30

Jejda

ale ale

umístění 78. jakýsi Peugeot (206). To by měl 206 tisíc km v průměru. To jistě nemá;-D

Octavia patří do aut s velkým nájezdem kilometrů. Není to špatné.

0/0
10.2.2009 9:19

Štěpán

Re: ale ale

To bude spíš tím, že jde o model 206 a km tam nejsou.... Si myslím...

0/0
10.2.2009 9:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.