Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo nejezdí na elektřinu, nemá v Detroitu co pohledávat

Zelené závody začínají. Japonci, Američané i Číňané soutěží, kdo dřív přiveze na trh vůz, který bude umět jezdit částečně nebo úplně na elektřinu, a hlavně kdo jej dřív začne ve velkém prodávat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hansus

Nové zdroje elektrické energie.

Věřím, že hlavní zdroj výroby elektrické energie bude spočívat v jaderných blocích s moderními reaktory, které nám dodají daleko větší množství této energie, která bude potřebná pro elektrifikaci většiny železničních tratí (postupně), větší elektrifikaci pekáren, vývařoven a domácností, kde se zemní plyn nahradí elektřinou (postupně), vyšší podíl elektřiny v meziměstské dopravě, kde se postupně nahradí autobusová doprava za trolejbusovou, nebo tramvajovou. Pak budeme muset počítat s množstvím této čisté energie pro pohon automobilů. Věřím, že se urychlí výstavba dvou bloků JE, které byly mylným rozhodnutím jednoho politického subjektu společnosti zrušené......

0/0
26.1.2009 9:21

BR75

...

Proč hybridy? Stačí vyrábět auta pouze s omezovačem rychlosti(max 90)a omezením hmotnosti a hned se sníží spotřeba...navíc ubyde smrtelných havárií.A ještě ubyde hromada ob.zástupcůg.idnes.cz" alt=":-P">

0/0
23.1.2009 21:14

u.boat

Mimo...

Omezení hmotnosti - to je prima, už se o to leckde snaží (např. mazda2) ale radikální omezení hmotnosti které by řešilo situaci (a ne na úkor bezpečnosti) by znamenalo masivní použití např.  karbonu - a kdo by takové auto zaplatil? A rychlost - víš přeci že tohle hybrid neřeší - po dlouké jízdě vysokou rychlostí se v něm vybijí baterie a máš jen pomalou šunku s poddimenzovaným spal. motorem a mrtvou vahou baterií navíc. Hybrid je na jízdu v městských kolonách brzda - plyn, kdy se jeho baterie dobíjí a neplýtvá energií při brždění.

0/0
23.1.2009 22:09

panasonic

kde je ten slavný VW

kdepak mame ty slavne VW s passaty....i po dalsim autosalonu je jasne ,ze Toyota bude vyhravat celkove prodeje vozu vubec...g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
23.1.2009 15:10

Pet

Snad se dočkám

Rád by se dočkal nakonec nějakých výsledků. Ideálně by mi stačilo jako druhý auto 2místný přibližovadlo, stačí plug-in, dojezd 100 km, cena tak do 250 tisíc, nižší provozní náklady než benzín. Tím bych pokryl 90 % svých potřeb, na ten zbytek by bylo to 1. auto zatím s normální technologií, výhledově hybrid.

Bydlím totiž mimo město, do jednoho většího to mám cca 20 km, do druhýho 12, občas k nějakým zákazníkům nebo na nákupy - všechno do 40 km. Párkrát do roka nějaká cesta 150-800 km po ČR nebo do blízkýho zahraničí, dál lítám. 

0/0
23.1.2009 10:51

Little Boy

Re: Snad se dočkám

Si upad na hlavu, za 250k do toho auta neporidis ani baterie, natoz cely auto.... vitej v realnym svete.

0/0
23.1.2009 13:37

Pet

Re: Snad se dočkám

Za vyšší cenu to nemůže zase bejt masový výroba, tj. cena ještě vyšší. Pak to nemá cenu. Číňani přece jen teď začnou prodávat auto s lepšíma parametrama za docela rozumnou cenu (a to budou první).

0/0
23.1.2009 14:21

Little Boy

Re: Snad se dočkám

No litium je vzacny kov a vyssi poptavka (masova vyroba) cenu naopak pouze vyzene nahoru... tudy cesta proste nevede.

0/0
23.1.2009 15:43

dave

Re: Snad se dočkám

Jasne, az budes potrebovat jet za zenou, kterou nahle odvezli do okresni nemocnice a tvoje priblizovadlo kterym jsi jel do prace tam proste nedojede, povime si co komu staci a v cem je vyznam individualni dopravy.

0/0
25.1.2009 18:26

Dalibor

Elektroauto,

vypada to jako dobry napad, jen se problem "prehodi" na nekoho jineho.

Kdyz budu auto dobijet ze zasuvky, tak bude vetsi spotreba el. energie. Takze bude treba postavit "par" novych elektraren. V celosvetovem meritku jich budou stovky. Ale cim pohanet genratory v elektrarnach? Uhlim, plynem, atomem?

0/0
23.1.2009 9:45

Coraxus

Re: Elektroauto

Ano, to je pravda. Zajímalo by mě, jestli už někoho napadlo vzít kalkulačku a spočítat spotřebu elektřiny, kdyby se všecna současná auta změnila na plug-in hybridy...

Na druhou stranu - dobíjení aut by nejspíš probíhalo v noci, kdy je elektřiny třeba i nadbytek...

0/0
23.1.2009 9:53

rudastraka

Re: Elektroauto

veskerou dopravu v CR by utah dostavenej temelin a jeste by neco zbylo

to by snad stalo za to

0/0
23.1.2009 9:56

Coraxus

Re: Elektroauto

Ještě jedna výhoda elektřiny - vyrábí se (z většiny) v tom státě, který ji spotřebovává, a ne že teče ze země někde v poušti a musíte za ni platit nějakým feudálním ručníkářům... g.idnes.cz" alt=":-)">g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
23.1.2009 9:59

pavelthelong

Re: Elektroauto

jenom "drobna" nevyhoda - neda se stacet do lahvi

0/0
23.1.2009 10:15

rudastraka

eestor

nikde ani zminka o eestor

bud jde o utajovany projekt pro vojenske pouziti, nebo nafouknutou bublinu

tahle technologie by toho hodne vyresila a nejen v autech

0/0
23.1.2009 9:32

Kocek

auta na elektriku nechci

Já budu věrnej mé  Š. Felicia. g.idnes.cz" alt="R^">g.idnes.cz" alt="[>-]">

0/0
23.1.2009 9:26

jns

Elektromobily?

Abych citoval Kenta Brockmana: "Já nevím jak vy, ale já si svůj Pontiac nechám"... a já si svůj čtyřapůllitrový osmiválec taky nechám :)))

0/0
23.1.2009 9:25

Tesla

Budoucnost

Vidím že je tu samý odborník v oblasti elektro. Podle vás je 100 let stará technologie spalování fosílií v neúčiných motorech ta správná cesta? Navrhněte tedy něco jiného, lepšího a účinějšího než je elektromotor. Vodík je velice prchavý, a nedá se skladovat na delší dobu. Elektromotor je jediná správná cetsta do budoucna, jde jen o vývoj baterií, superkondenzátorů či vodíkových článků.

Detonace v předpotopních motorech, co nám tu otravují vzduch si nechte jako památku pro vnoučata, myslím že se budou dobře bavit

g.idnes.cz" alt=":-)">

0/0
23.1.2009 8:49

Alg

Re: Budoucnost

A jakým způsobem umíme tu elektrickou energii získávat, přemisťovat, uchovávat?

V jednu chvíli jsem dost přemýšlel o Toyotě Prius. Pak jsem se ale podíval na svůj telefon, jehož výdrž je přímo žalostná, když jsem si k tomu navíc uvědomil, že jeho baterie odejde do věčných lovišť dřív, než si na ten telefon zvyknu, tak jsem to okamžitě zavrhnul.

0/0
23.1.2009 8:58

_

Re: Budoucnost

to se asi k aku v mobilu nechováš moc pěkně. Používám telefon denně, nabíjím ho až když je zcela vybitý a nemám problém s výdrží baterie rok, rok a půl. Nebo že by jsi si zvykal na mobil tak dlouho ?

0/0
23.1.2009 9:28

regazzi

Re: Budoucnost

Tak jo, kup si Priuse, a za rok, rok a půl si do něj zase kup nový akumulátory g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
23.1.2009 9:33

Alg

Re: Budoucnost

Přesně tak. A raději si ani netroufám odhadnout, kolik by to stálo.

0/0
23.1.2009 10:39

Ruik1

Re: Budoucnost

U Priuse baterie obvykle vydrží nějakých 300 tis. km. Záruka od Toyoty je 8 let a 100 tis. mil, v Kalifornii a některých dalších státech dokonce 10 let a 150 tis. mil. Prostě to není jako s bateriemi v laptopech. Cena baterií do Priusu je kolem 2500 dolarů. 

0/0
25.1.2009 18:17

Alg

eko

Kdysy dávno bylo auto na elektrický pohon z pohledu tehdejších vědců skvělé východisko. A tak se investovalo a investovalo do výzkumu a vývoje. Nyní se dostali na do fáze, kdy zjistili, že do praxe je to nepoužitelné. Pár kousků ano, ale nahradit tím kompletně spalovací motory nelze. Marketing automobilek využil současného eko-lobingu a začali vyrábět eko-auta. Možná se jim tak vrátí alespoň část proinvestovaných peněz.

0/0
23.1.2009 8:32

Svoboda

Pohon na elektřinu

podle mě není špatný, ale naprosto nedostačující je podle mého skladování energie. Baterie se špatně vyrábějí a jejich možnosti recyklace jsou velmi omezené. V tomto směru bych doufal spíše v jejich nahrazení superkondenzátorem. Z tohoto důvodu bych mnohem perspektivnější viděl v tuto chvíli pohon Vodíkový.

0/0
23.1.2009 7:48

milan

Re: Pohon na elektřinu

elektrina ma tu vyhodu, ze ji dokazeme snadno vyrobit a predevsim je vsude. budovat vodikove pumpy po celem svete to by bylo neco. a skladovani energie se diky tomu jiste pohne vpred. vedci ted budou mit motivaci to radne zdokonalit, ci prijit na jiny system.

0/0
23.1.2009 8:18

geroc

Re: Pohon na elektřinu

No koukám že ty víš o elektřině tolik že je v zásuvce a když cvakneš vypínačem rozsvítí se žárovka.

0/0
23.1.2009 9:09

u.boat

Re: Pohon na elektřinu

jak chceš vyrobit vodík - z fosilních paliv? To bysme si moc nepomohli. Elektrolýzou vody? a už jsme zas u elektriky...

0/0
23.1.2009 22:14

eonwe_

Re: Pohon na elektřinu

Vodík má tu nevýhodu, že jeho výroba je energeticky náročnější a více neekologická než provoz na fosilní paliva g.idnes.cz" alt=":-(">

0/0
23.1.2009 10:14

Ebo

nechápu..

..proč se patlají s hybridama, když BMW mělo klasický motor překopanej na spalování vodíku..  ..stačilo pak jen využít nevyužité pouště na výrobu vodíku..

0/0
23.1.2009 7:46

pavelthelong

Re: nechápu..

pokud vim, tak nejjednodussi zpusob vyroby vodiku je elektrolyza ceho ? vody......nejak jsem do dneska zil v domneni, ze vody je na pousti nedostatek.......

0/0
23.1.2009 7:53

vodic

Re: nechápu..

Oni se z te pouste daji natahnout kabely, kapisto ?

0/0
23.1.2009 8:14

regazzi

Re: nechápu..

spíš vodiče g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
23.1.2009 8:17

pavelthelong

Re: nechápu..

a jsme tam, kde jsme byli na zacatku -ztraty energie zpusobene jejim prenasenim. Kdyby to bylo tak jednoduche, tak uz je Sahara cela jeden solarni clanek vedle druheho - navic kolisani vykonu rytmem den/noc

0/0
23.1.2009 8:25

RoninW

Re: nechápu..

písek poškozuje  jakékoliv fotovoltanické panely a účinnost prudce klesá

Ten nápad je hoden tak 10letého školáka, ve 14 už by měl vědět (má na teoretické znalosti ze ZŠ) žeto nejde

0/0
23.1.2009 9:04

Ebo

Re: nechápu..

..ony existují jiné elektrárny co využívají slunce ..  tepelné sluneční elektrárny, které generují páru co pohání turbínu ..  viz. www.yourenergygeneration.com 

0/0
23.1.2009 10:01

pavelthelong

Re: nechápu..

a kde vezmu tu paru ? ze by z vody ? tak to aby tam na Sahare zavedli nejprve vodu g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D"> ale vazne, existuji projekty na horkovzusne elektrarny ve stylu kominu, ale problem - funguji jenom pres den a zase ten transport elektricke energie......

0/0
23.1.2009 10:39

Ebo

Re: nechápu..

..voda na poušti není utopie.. stačí se podívat do některých arabských zemí .. voda z moře, odsolovací stanice atd..  tohle není problém..

0/0
23.1.2009 12:11

pavelthelong

Re: nechápu..

opravdu neni? v Kalifornii maji problemy  s dostatkem pitne vody, maji pritom reku Colorado, hluboke vrty a more hned vedle...a muzou si poridit techniku z celeho sveta....ale porad je vody malo...ta odsolovaci zarizeni jsou za prve hrozne draha, a za druhe po urcite dobe prebyva sul ...kam s ni ?

0/0
23.1.2009 16:01

u.boat

Re: nechápu..

Spíš je otázka kolik na to obětuješ energie (a kde ji vezmeš) to znamená kolik ta voda bude stát. Arabové cenu moc neřeší...

0/0
23.1.2009 22:16

Zdeněk

Re: nechápu..

Elektrolýza vody je velmi energeticky náročná a energie uložená ve vodíku je velmi drahá, je to jen vlastně takový drahý prodlužovací kabel k autu

0/0
23.1.2009 9:38

Ebo

Re: nechápu..

to sice jo, ale když využijeme to co zbytečně ohřívá pouště, a pokud to dokážeme skladovat, tak je to použitelné..

0/0
23.1.2009 10:03

pavelthelong

marketingovy tah

auto na elektrinu je nesmysl. 1.Elektrina sice nejcistsi formou energie, ale jaksi jeji skladovani a doprava je doposud v plenkach a je znacne neekonomicka-velike ztraty. 2. pokud se prestane pouzivat ropa, tak se ta elektrina musi delat z uhli, cili nasledne jeste vetsi zatizeni zivotniho prostredi imisemi. Termojaderna fuze neni zvladnuta, takze kde tu elektrinu brat, ze. Navic tahat s sebou v aute metraky az tuny extreme skodlivych tezkych kovu a nasledne je recyklovat je nesmysl. Misto toho, aby se delala auta se spotrebou okolo 3 l/100 km tak se vymysli Bursikova limuzina s hmotnosti pres 2 tuny a se spotrebou jako 2 normalni bezna auta. Ptaaaaakoviny g.idnes.cz" alt=":-/">

0/0
23.1.2009 7:37

Little Boy

Litium neni

Nechapu tu histerii okoli elektromobilu kdyz ve skutecnosti je to slepa vetev ktera za soucastnych podminek nemuze ani nahodou splnit to co slibuje. Proste na ne nejsou prirodni zdroje. Tohle je zprava primo od chevroletu ktera rika ze pri zvysovani tezby litia o 25% rocne bude v roce 2015 dost litia na vyrobeni 1,5 milionu aut!!!!! gm

Cele je to absurni a nesmyslne drancovani vzacnych zdroju.

0/0
23.1.2009 7:19

pavelthelong

Re: Litium neni

to neni hysterie ale brilatni marketingovy tah - Detroit prece vymyslel automobily a elektromobily jsou zaminka, jak na tech americkejch obludach s motory vyvojove odvozenych od pohonu mlaticky slamy dale vydelavat - viz stategie Arnieho Schwarzeneggera - Hummer na vodik - halt v Kalifornii maji moc exhalaci, tak at ty exhalace si doma necha nekdo jinej (kdo ten vodik musi vyrobit...) Jinak souhlas s tim, ze elektroauta nemaji perspektivu do doby, nez bude prebytek elektricke energie (termojaderna fuze ?)

0/0
23.1.2009 7:48

eli4

voda

A co takhle malá vozítka na vodu...

0/0
23.1.2009 5:53

Ruik1

Re: voda

Myslíš See-Doo?

0/0
25.1.2009 18:03

berriholtz

aaaaaaaaaaaaaaa

tak proto tam není Škodovka. g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">

        VW vyrabí v Mladý Boleslavi jen smradlavý šunty TDI a ukvičený HTP.g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
23.1.2009 1:10

katano

Re: aaaaaaaaaaaaaaa

SHADE ŠKODA je auto pro debhyly. g.idnes.cz" alt=":-P">

0/0
23.1.2009 1:39

pavelthelong

Re: aaaaaaaaaaaaaaa

20 let starej TDI 66 kW je asi pomerem spotreba-vykon zatim nejekologictejsi motor vubecg.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
23.1.2009 8:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.