- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Věřím, že hlavní zdroj výroby elektrické energie bude spočívat v jaderných blocích s moderními reaktory, které nám dodají daleko větší množství této energie, která bude potřebná pro elektrifikaci většiny železničních tratí (postupně), větší elektrifikaci pekáren, vývařoven a domácností, kde se zemní plyn nahradí elektřinou (postupně), vyšší podíl elektřiny v meziměstské dopravě, kde se postupně nahradí autobusová doprava za trolejbusovou, nebo tramvajovou. Pak budeme muset počítat s množstvím této čisté energie pro pohon automobilů. Věřím, že se urychlí výstavba dvou bloků JE, které byly mylným rozhodnutím jednoho politického subjektu společnosti zrušené......
Proč hybridy? Stačí vyrábět auta pouze s omezovačem rychlosti(max 90)a omezením hmotnosti a hned se sníží spotřeba...navíc ubyde smrtelných havárií.A ještě ubyde hromada ob.zástupců
Omezení hmotnosti - to je prima, už se o to leckde snaží (např. mazda2) ale radikální omezení hmotnosti které by řešilo situaci (a ne na úkor bezpečnosti) by znamenalo masivní použití např. karbonu - a kdo by takové auto zaplatil? A rychlost - víš přeci že tohle hybrid neřeší - po dlouké jízdě vysokou rychlostí se v něm vybijí baterie a máš jen pomalou šunku s poddimenzovaným spal. motorem a mrtvou vahou baterií navíc. Hybrid je na jízdu v městských kolonách brzda - plyn, kdy se jeho baterie dobíjí a neplýtvá energií při brždění.
kdepak mame ty slavne VW s passaty....i po dalsim autosalonu je jasne ,ze Toyota bude vyhravat celkove prodeje vozu vubec...
Rád by se dočkal nakonec nějakých výsledků. Ideálně by mi stačilo jako druhý auto 2místný přibližovadlo, stačí plug-in, dojezd 100 km, cena tak do 250 tisíc, nižší provozní náklady než benzín. Tím bych pokryl 90 % svých potřeb, na ten zbytek by bylo to 1. auto zatím s normální technologií, výhledově hybrid.
Bydlím totiž mimo město, do jednoho většího to mám cca 20 km, do druhýho 12, občas k nějakým zákazníkům nebo na nákupy - všechno do 40 km. Párkrát do roka nějaká cesta 150-800 km po ČR nebo do blízkýho zahraničí, dál lítám.
Si upad na hlavu, za 250k do toho auta neporidis ani baterie, natoz cely auto.... vitej v realnym svete.
vypada to jako dobry napad, jen se problem "prehodi" na nekoho jineho.
Kdyz budu auto dobijet ze zasuvky, tak bude vetsi spotreba el. energie. Takze bude treba postavit "par" novych elektraren. V celosvetovem meritku jich budou stovky. Ale cim pohanet genratory v elektrarnach? Uhlim, plynem, atomem?
Ano, to je pravda. Zajímalo by mě, jestli už někoho napadlo vzít kalkulačku a spočítat spotřebu elektřiny, kdyby se všecna současná auta změnila na plug-in hybridy...
Na druhou stranu - dobíjení aut by nejspíš probíhalo v noci, kdy je elektřiny třeba i nadbytek...
nikde ani zminka o eestor
bud jde o utajovany projekt pro vojenske pouziti, nebo nafouknutou bublinu
tahle technologie by toho hodne vyresila a nejen v autech
Abych citoval Kenta Brockmana: "Já nevím jak vy, ale já si svůj Pontiac nechám"... a já si svůj čtyřapůllitrový osmiválec taky nechám :)))
Vidím že je tu samý odborník v oblasti elektro. Podle vás je 100 let stará technologie spalování fosílií v neúčiných motorech ta správná cesta? Navrhněte tedy něco jiného, lepšího a účinějšího než je elektromotor. Vodík je velice prchavý, a nedá se skladovat na delší dobu. Elektromotor je jediná správná cetsta do budoucna, jde jen o vývoj baterií, superkondenzátorů či vodíkových článků.
Detonace v předpotopních motorech, co nám tu otravují vzduch si nechte jako památku pro vnoučata, myslím že se budou dobře bavit
A jakým způsobem umíme tu elektrickou energii získávat, přemisťovat, uchovávat?
V jednu chvíli jsem dost přemýšlel o Toyotě Prius. Pak jsem se ale podíval na svůj telefon, jehož výdrž je přímo žalostná, když jsem si k tomu navíc uvědomil, že jeho baterie odejde do věčných lovišť dřív, než si na ten telefon zvyknu, tak jsem to okamžitě zavrhnul.
Kdysy dávno bylo auto na elektrický pohon z pohledu tehdejších vědců skvělé východisko. A tak se investovalo a investovalo do výzkumu a vývoje. Nyní se dostali na do fáze, kdy zjistili, že do praxe je to nepoužitelné. Pár kousků ano, ale nahradit tím kompletně spalovací motory nelze. Marketing automobilek využil současného eko-lobingu a začali vyrábět eko-auta. Možná se jim tak vrátí alespoň část proinvestovaných peněz.