Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejprodávanější hybrid dostal novou generaci. Má víc než tisíc patentů

Hvězda začátku letošního roku musí jezdit na elektřinu. Třetí generace nejprodávanějšího hybridu na světě, Toyoty Prius, měla světovou premiéru na autosalonu v Detroitu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ant

tdi

je mi tech lidi lito,sam mam jeden smradlavy traktor doma, za priuse bych to hned menil, ubude smradu a hluku:-)

0/0
23.4.2009 2:31

First

hybrid

Proč nikdo nemluví o životnosti baterií a jejich ceně ,kterou musí započítat do provozních nákladů při výměně, 

Všichni mame zkušenosti s bateriemi v mobilech, fotoaparátech, kde jsou mnohem méně zatěžované a přesto vydrží s klesající kapacitou tak dva roky.

0/0
5.2.2009 17:25

AldaPalda

1000 patentu ?!

snad nikdo neni tak naivni, aby si myslel, ze tech 1000 patentu vymysleli za poslednich par mesicu svetove krize, cimz se nutne musime ptat: kde byly ty patenty a proc jsou publikovany az ted ? ze by OPEC a dalsi blokovali vyvoj elektromobilu nebo alternativnich pohonu ? no, nebylo by se cemu divit, totez OPEC delal v USA ve 20.letech 19.stoleti.....holt prachy vladnou svetu, je to hnus, nejhorsi vynalez lidstva jsou penize Rv

0/0
5.2.2009 9:49

Jan75

Utopie

No hezký, ale pro běžný život nerealný. Když si kupuji nové auto, počítám, že s nim budu zhruba 10let jezdit, takže mě hlavně zajímá pořizovací cena, průměrná spotřeba a možnosti servisu a ceny dílů:-)

0/0
5.2.2009 8:31

FISHkaa

Re: Utopie

10let? to jsi dneska jeden z mála ;)

0/0
6.2.2009 13:30

tevp

Tady to někdo pěkně

PROMAZAL, có ? Takže to byl placený článek a zadavateli se to nelíbilo, có ? Pravda, có ?

0/0
29.1.2009 17:13

tevp

Re: Tady to někdo pěkně

Příště to uveďte slovy "Placená reklama", popř. přidejte slovo "... nepravdivá ..." a neotvírejte k reklamě diskuzi, prosím !

0/0
29.1.2009 17:14

Zirkon

zapomněli napsat, že maj vyšší spotřebu než TDi

Určitě  náhodou, že !?

0/0
28.1.2009 17:15

icmek

Re: zapomněli napsat, že maj vyšší spotřebu než TDi

a proč by srovnávali hybridní auto s traktorem?

0/0
28.1.2009 20:05

m4xp0w3r7

Re: zapomněli napsat, že maj vyšší spotřebu než TDi

Protoze je pri daleko nizsi cene vic ekologicky traktor nez udajne ekologicky prius.

0/0
4.2.2009 11:40

FISHkaa

Re: zapomněli napsat, že maj vyšší spotřebu než TDi

a taky má vyšší spotřebu než 1,2HTP co? Srovnávej motro s motorem ;)

0/0
6.2.2009 13:31

Performer

Re: zapomněli napsat, že maj vyšší spotřebu než TDi

to je jako napsat, že špekáčky z Lidlu jsou levnější než argentinská svíčková a přitom zasytí stejně X

0/0
28.1.2009 20:09

Karel

K čemu to je?????

Mam Octavii DIESEl 1,9 a mam spotřebu nafty 4,2 litru, tak nevidim žádný posun, jen těch 1000 pěkně zaplacených patentů, kolik asi sežere výroba baterii, mědi a pod. Navíc baterie vydrží tak rok, levné drahé, ekoligické, neokologické!Rv

0/0
28.1.2009 12:38

kamasutra.novakova

Re: K čemu to je?????

No to je sice pravda - ale nějak se začít musí. Je to cesta a na konci možná bude opravdu ekologické auto.

0/0
28.1.2009 13:30

nickey

Re: K čemu to je?????

to je právě ta krátkozrakost, "mám spotřebu 4,2 nafty, takže žádný posun", ono jde taky o to, jak se za hybridním elektrobenzínem dýchá v porovnání s tebou, když na to svoje TDIčko šlápneš na křižovatce. Je víc pohledů na věc než jenom tvoje spotřeba, zatím se na to ale takhle nedívá moc lidí.

A na baterie je záruka tuším u toyoty i nové hondy insight podobná, tedy 3roky/160tis (jestli se pletu tak mě někdo opravte).

0/0
28.1.2009 13:55

G.J.R.

Re: K čemu to je?????

Ke Škodovce blahopřeji. Mám hybrida 3 a půl roku a kupodivu baterie běží. Nepříjemná informace pro Vás asi bude, že na baterii a další komponenty hybridního ústrojí je záruka 8 let nebo 160000 km....... (standardní záruka na celé auto 3 roky nebo 100000km). To trochu nabourává Vaši dokonalou "bateriovou" teorii. O obsahu Vašeho příspěvku nemá smysl diskutovat, ale mám pro Vás pochopení, nebudu Vás v diskusi ještě víc zesměšňovat..........

0/0
28.1.2009 13:58

mikesh1

Re: K čemu to je?????

S tim rokem zivotnosti baterky to Karel celkem prepisknul, zajimalo by me ale realne jestli a pri jakych km uz nekdo v hybridu baterky menil, jakou maji realnou zivotnost (a jak se vyhodnocuje ze je baterka kaput).

0/0
28.1.2009 14:47

honimirek

Re: K čemu to je?????

co jsem viděl na netu, Toyota říká, že dělaly testy a 290tis km v pohodě, tágaři v zahraničí mají najeto i 400tis. Navíc, baterky se docela levně dají sehnat z bouraček, na ebay kolem 500-700usd a mají najeto třeba jen 15tis km. Takže vyměnit baterky je možná levnější, než vyměna DPF u dieslu, u mého auta to je v 200tis.

0/0
28.1.2009 14:55

Zirkon

Re: K čemu to je?????

kup so DPF z bouračky, když se ti zdá drahý

0/0
28.1.2009 17:13

honimirek

Re: K čemu to je?????

nezdá se mi drahý (ale ani levný), jen porovnávám náklady. Ale díky za tip, zkusím se zeptat.

0/0
28.1.2009 18:24

petr

Re: K čemu to je?????

According to Toyota, the life of the Prius battery pack is

determined more by mileage than by time, and it has been tested to

180,000 miles. Supporting this are first- and second-generation Prius

taxis in Canada that have reportedly traveled more than 200,000 miles

without suffering any battery problems. -Tedy kanadské taxíky mají nalítáno přes 360.000 km a baterie stále fungují, viz. http://consumerguideauto.howstuffworks.com/hybrid-batteries-none-the-worse-for-wear-cga.htm

0/0
28.1.2009 15:22

petr

Re: K čemu to je?????

Oprava: přes 320.000 km

0/0
28.1.2009 15:23

panasonic

pche

nazor tohoto skodovkare je z roku 1950..pokud by byl informovan tak asi vi,ze specialne ve skodovce jsou docela neekologicke plasty...ale to je fuk...bylo zjisteno,ze po vyrobe se z techto plastu uvolnuji po dobu 4-6let rakovinotvorné látky....mj.Škoda,Vw a Audi...dopadly vubec nejhure...takze takovato ekologie je pro vas zrejme tim pravym...RvRvRvRvRv

0/0
28.1.2009 18:51

mikes

Re: pche

To je zajimava informace ze Skodovka vyrabela v roce 1950 TDi ;-D

0/0
28.1.2009 21:35

Pepa

Re: K čemu to je?????

Stačí se podívat na průměr reálné spotřeby Octávie 1,9TDI a Priusu na stránkách www.spritmonitor.de a tam je jasně Prius úspornější.Je to vzorek více aut z reálného provozu,takže TDI určitě né.

0/0
28.1.2009 19:39

mikesh1

Re: K čemu to je?????

1. tezko srovnavat primo spotrebu, kdo si kupuje prius, asi ho kupuje proto, aby usetril co nejvice, coz je jezdeni ve meste. Rad bych videl srovnani mezi dieselem a priusem v beznem provozu, tedy mesto, mimo mesto a nakonec to prohnat po dalnici.

2. i kdyby byl prius uspornejsi, pri soucasnych cenach paliva, Priusu a Octy 1.9 na tom vydela majitel priusu "uz" po ujeti cca 2 mil. Km. No nic moc.

0/0
29.1.2009 9:53

Pepa

Re: K čemu to je?????

Toto je v běžném provozu.To není nějaký test,který si může výrobce přizbusobit podmínkám,které budou více vyhovovat.Je to srovnání desítek,možná stovek aut,jsou v to nejen různé podmínky,ale i různý styl řidičů.Takže poměrně dost objektivní.

Když,se nevyplatí hybrid,proti dieslu,v tom případě se nemůže vyplatit ani diesel,proti obyčejnému benzínu.

0/0
29.1.2009 16:22

Performer

Re: K čemu to je?????

ježiš že s takovým sazometem se vůbec troufáš ozvat - drzost některých taky lidí je neskutečná :-© 

0/0
28.1.2009 20:05

Coldstone

Re: K čemu to je?????

Karel ty kecáš, já mám služební ochcávku, spotřeba 5,4litrů ropy, s klimou 5,7 ropy - to musíš jezdit jenom z kopce ;-D

0/0
4.2.2009 10:33

AldaPalda

Re: K čemu to je?????

obcas taky jedu se sluzebni oktavkou 1.9TDi, ale jeste NIKDY jsem nedostal spotrebu pod 7 litru s klimou, jak proboha jezdite ??? nebo ze bych ja jezdil jako kr3t3n ? :o)))))

0/0
5.2.2009 9:54

mikesh1

spotřeba

Pisou, ze stavajici Prius bere 5.1 a novy 4.7, ja vidim na strankach Toyoty kombi spotrebu u stavajiciho 4.3, nekde bude asi chybka.

Jinak by me celkem zajimalo jakou spotrebu by to auto melo bez hybridniho pohonu (tedy bez baterek), pouze s benzin motorem, ale vse ostatni by tam zustalo (rekuperace energie pri brzdeni - dobijeni baterky, vypinani motoru apod.).

0/0
28.1.2009 12:05

Petr

Re: spotřeba

Na rekuperaci energie ale je prave potreba hromada akumulatoru a pomocne elektromotory pro vyuziti teto energie "zjednodusene". Takze by zustal leda tak ten system start stop, a benzinaky s timto systemem uz se u nas prodavaji ;)

0/0
28.1.2009 12:33

mikesh1

Re: spotřeba

BMW pokud vim laduje baterky pri brzdeni a zadnou hromadu akumulatoru na to nepotrebuje.

0/0
28.1.2009 13:38

honimirek

Re: spotřeba

no, protože pak na tu baterku leda tak startuje motor (plus napájí el. harampádí) :-)

0/0
28.1.2009 15:00

mikesh1

Re: spotřeba

Vzdyt jsem psal v prvnim prispevku ze by jezdil jen na benzin...

0/0
28.1.2009 17:33

honimirek

Re: spotřeba

tak na co potom ta rekuperace, u kdyby jezdil jen na benzín?

0/0
28.1.2009 18:25

honimirek

Re: spotřeba

jo, asi si myslel jen "běžnou baterku" ne tu velkou na elektromotor. ok. sorry

0/0
28.1.2009 18:27

mikesh1

Re: spotřeba

Jj, myslel jsem obyc. baterku.

0/0
29.1.2009 9:54

Ex-treme

myslím že až stát přestane myslet koulema

a daňově zvýhodní koupi a provoz těchto vozů, tak se prodeje v čr dostanou někam úplně jinam. To píšu v reakci na některé příspěvky níže.

0/0
28.1.2009 12:01

Performer

Re: myslím že až stát přestane myslet koulema

český stát zvýhodňuje smrduté diesely nízkým zdaněním nafty

0/0
28.1.2009 20:07

Ex-treme

těmhle věcem fandím

0/0
28.1.2009 11:58

icmek

Prius se mi fakt nelíbil..

přišlo mi to jak nějakej neohrabanej tolstolobik... když vidim tohle, je to téměř stejný, ale pěknější... je to Toyota, takže novej majitel vedle nešlápne.. nevim, zdá se mi jako dobrá volba. ta aerodynamika mluví za všechno.. auto je prostě do detailu promyšlený, né jako Fabia 2, s kterou se nedá jet v dešti po dálnici...

0/0
28.1.2009 11:46

Ex-treme

Re: Prius se mi fakt nelíbil..

jak to? špatně to sedí?

0/0
28.1.2009 11:59

icmek

Re: Prius se mi fakt nelíbil..

;-D

0/0
28.1.2009 16:38

mikesh1

Re: Prius se mi fakt nelíbil..

A uz jsi nekdy jel v Toyote Avensis? To je za deste teprve neco, voda ti tece pres bocni okna a nevidis do zrcatek. S Fabii 2 jsem nejel, ale neni to auto nahodou o pul metru kratsi, o par set kilo lehci a za polovicni cenu? Ze by jina trida? :-)

0/0
28.1.2009 12:02

icmek

Re: Prius se mi fakt nelíbil..

Fabia II - voda ti teče přes boční okna, že nevidíš do zrcátek. přesně můj postřeh. to si můžou podat ruce. Avensis je hnus, ale o tom nemluvim.-

0/0
28.1.2009 16:37

ob

honda clarity?

proč se nikde nemluví o hondě clarity, která jezdí na stlačenej vodík a jediný emise jsou voda? Sice se zatim prodává jenom v Californii, ale není spíš tohle budoucnost než Prius?

0/0
28.1.2009 10:43

Milos

Re: honda clarity?

No protože se to prodává jen v Kalifornii, tak Honda nemá důvod dávat peníze na propagandu v ČR, tak jak to dělá Toyota. Až to tady budou prodávat, tak tu najedou bude článků, to uvidíš.

0/0
28.1.2009 11:01

HuLarus

Hezký auto

Takhle má vypadat auto. Maximálně aerodynamické. Hybridní pohon není nutný. Pro nízkou spotřebu stačí špičková aerodynamika (pro dálnice), nízká hmotnost (kopce a město), vypínání motoru při zastavení (město), špičkový motor a jako třešničku na dortu regenerace energie při brzdění. Všechno už umíme, ale auta si lidi vybírají koulema a ne mozkem, tak to podle toho vypadá. Nejtěžší bude ta nízká hmotnost, dokud se budou po silnicích pohybovat tanky, tak to bez kompromisů u bezpečnosti půjde těžko.

Nechápu proč, ale hodně lidí tvrdí, že Prius je ošklivej. Asi mám divný vkus, ale třeba linie střechy je úžasná. Zajímalo by mě, jakou by měl spotřebu bez hybridního pohonu.

0/0
28.1.2009 10:42

Milos

Re: Hezký auto

no hlavně lidi vybírají podle peněženky. Všechno umíme, ale je to stráááášně drahé. Stačí se podívat na rozdíl v ceně normálních a keramických brzd. A takhle je to se vším.

0/0
28.1.2009 11:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.