Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ampera: elektrický opel s americkými kořeny

Co je tenhle opel zač, naznačuje už jméno. Hlavním zdrojem způsobujícím pohyb ampery je elektřina. Koncept se představí začátkem března v Ženevě a stojí na základech dlouho očekávaného hybridního Chevroletu Volt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ekolo.cz

Život firmy s elektromobilem

http://ekolo.cz/tz012009

0/0
29.1.2009 15:19

iVi

200km min

200 km dojezd je minimum, 40 do prahy a 20 přes ní do práce a zpět + nějakou rezervu kdyby byla třeba nehoda na dálnici...

0/0
29.1.2009 9:43

username

18 km

průměr mám 18 km denně - 9 km a zpět do práce včetně občas pár set metrů nakoupit.

Jezdím smartem, což mi naprosto vyhovuje (po praze nejlepší auto), až se bude dělat něco jako smart na elektriku, tak bych do toho šel (teda ještě nevím, jak nabíjet auto na elektriku u paneláku, ale než to bude existovat, tak snad budu mít něco s garáží)

0/0
28.1.2009 21:43

MH4

Re: 18 km

Lampy veřejného osvětlení mají taková malá kouzelná dvířka :O)

0/0
28.1.2009 23:46

Petr

Dojezd

200 km a vice a beru to. Jenze kde dneska koupit elektromobil... ;-(

0/0
28.1.2009 20:24

icmek

to je Honda Civic

ty hnusnej Ople. že se nestydíš takhle kopejrovat. ;-€;-DR^

0/0
28.1.2009 18:13

spartaman

Re: to je Honda Civic

Na očním mají už od sedmi, když vyrazíš, nebudeš stát dlouho ve frontě (a nezapomeň si s sebou vzít 30 kaček) ;-D

0/0
29.1.2009 7:56

mfojtik

Re: to je Honda Civic

k tomu očnímu bys potřeboval spíš ty :-):-)a 30 kaček je málo. bo u tebe je ta slepota asi nevyléčitelná

0/0
30.1.2009 2:51

mfojtik

Re: to je Honda Civic

naprosto souhlasím

0/0
30.1.2009 2:50

Ebo

hmm..

..to jsem zvědavej, kdo pak bude recyklovat ty tuny baterek.. 

0/0
28.1.2009 17:16

vim

Re: hmm..

dostanou na to licenci dvě firmy, které patřičně uplatí úředníka, jo a jelijkož renovace bude drahá, tak budeš povinen baterku podléhající evidenci a přihlášení odevzdat na zběrné místo této firmy a ještě jim za to zaplatit 10000kč.;-D:-©:-©;-O(Y)

0/0
28.1.2009 17:47

vim

Re: hmm..

potom jedna firma zkrachuje aniž by zpracovala jedinou baterku a nechá horu baterek válet někde v česku, stát bude nucen to zlikvidovat za peníze lůzy a najme si na to tu druhou firmu na zpracování baterek. X

0/0
28.1.2009 17:57

Homer1

Re: hmm..

Žádná firma nezkrachuje.

Ale zato bude patřit kamarádům ministra dopravy a ministra pro místní rozvoj.  A tito dva v ní budou tichými společníky.

Ředitelem v ní bude Standa beďar, zloděj já nic já soukromá osoba.

Jsi v ČR...

0/0
28.1.2009 21:44

VoiToi

Re: hmm..

Výrobci Li-Ion se o velké akumulátory z aut poperou, protože je recyklace pro ně výhodná.

0/0
29.1.2009 13:37

Radan

DOJEZD

Zdravím,

no na elektromobil by bylo dostačující kdyby byl dojezd na jedno nabíjení cca 200-250km s tím už by se dalo něco dělat. Samozřejmě na delší trasy by to nebylo (popř. zkrátit interval dobití na minimum - zásuvková koncovka) a mohlo by se i na delší trasy (dodržovaly by se i ty pravidelné přestávky :-) v rozumné míře ty intervaly.

Do města a okolí by to bylo ideální.

Příklad:

Bych jel do města něco nakoupit či vyřídit mohl bych i do centra na parkovišti žádné hlídání jen zastrčím do zásuvky. Pak na výstupu z budovy nahlásím číslo parkovacího místa zaplatím poplatek za dobití + parkovné. A hurá do obchodu (nákupního centra) tam ten samí způsob. To je moje vize. Přijedu domů a opět do zásuvky.

0/0
28.1.2009 17:06

MH4

Re: DOJEZD

Zde píší, že Číňané umí baterky z poloviny dobít za 10 minut...což je doba, co člověk stráví na benzínce, než natankuje, vypije kafe, dohustí gumy...

ODKAZ: http://auto.idnes.cz/cinane-predbehli-cely-svet-zacali-prodavat-prvni-dobijeci-hybrid-pxx-/ak_aktual.asp?c=A081231_112953_automoto_vok

0/0
28.1.2009 17:52

mino888

Re: DOJEZD

Už dlhšie je známe, že Chevrolet Volt sa má v EU predávať pod značku Opel, a to bude asi toto auto. Avšak pôvodný dojazd 40 míľ (64km) , ktorý bol oznámený pri predstavení Volta v Detroite v 01/2007, je už dementovaný a do uvedenia do sériovej výroby - pokrok v bateriových technológiách -bude 80 míl (128km). To myslim je viac ako slušné - všetko záleží od ceny, za ktorú sa bude auto predávať v EU.

0/0
28.1.2009 18:39

majkl

tepelneho vykonu??

co treba elektrickeho vykonu :-)

0/0
28.1.2009 16:44

bob

Re: tepelneho vykonu??

no samozrejme a zpetne, kdyz si pak rozdelas ohen, tak vytvoris elektricke pole :-)

0/0
28.1.2009 16:47

MH4

zajímavá změna v trendu

Zatímco dříve bylo slyšet vesměs o vodíkových autech, teď nás novináři zasypávají informacemi jak se všichni snaží o elektromobil. Já osobně jsem nakloněn spíše elektřině, jelikož je to v mnoha věcech výhodnější. Proč elektřinu používat k výrobě vodíku, ten následně distribuovat do sítě benzínek, jejichž úprava bude stát hromadu peňez, když jde přímo vzít kabel z auta a strčit ho do 230V zásuvky. Vodík je podle mě slepá vývojová větev.

0/0
28.1.2009 16:13

sirc

Re: zajímavá změna v trendu

Tekutý vodík se musí chladit a třeba při bouračce skýtá značné riziko. To si vyžaduje dodatečné náklady, které výrazně celou výrobu prodražují. BMW Hydrogen 7 si už ale můžeš asi dva roky koupit a jsou i jiné značky (malosériové).  Technologie už je ale zvládnutá.

Ještě zjistit jak ekologicky vyrábět vodík. Ale to je i problém u elektřiny.

0/0
28.1.2009 16:35

W

Re: zajímavá změna v trendu

Tekutý vodík je udržován v nádobách při běžné teplotě, ale pod tlakem, stejně jako CNG. Ano, při určité koncentraci s kyslíkem vzplane, ale to benzín také, ikdyž potřebuje buď jiskřičku, nebo "teplou" trubku od svodů. Problém s elektřinou je, že ji neumíme "skladovat". Jakmile se zlepší technologie pro převod elektřiny na vodík, je vyhráno, prostě ji přeměníme na vodík a "běžně" uskladníme :-)  Nebojte, to přijde...a brzy, vemte si např.  jak obrovský skok ve vývoji palivových článků provedla Honda za posledních pět let, jedna generace a tak obrovský skok v efektivitě, zjednodušení, provozních vlastnostech...to přijde... :-)

0/0
28.1.2009 16:45

Dan

Re: zajímavá změna v trendu

Dobry den, mylite se. vodik je vyrazne vznetlivejsi nez benzin, navic se vyravi elektrolyzou => velka spotreba el. energie. Jelikoz sel pokrok u akumulatoru extremne kupredu, divil bych se kdyby do vodiku jeste nekdo sel. Momochodem kdyz GM prohlasil, ze bude vyrabet vodikova auta, spadly mu akce na dno. Tato technologie neni podle me cesta.

0/0
28.1.2009 16:59

MH4

Re: zajímavá změna v trendu

Navíc nezapomínejme na konstrukční rozdíly mezi elektromobilem a autem se spalovacím motorem. U elektromobilu se dá počítat s nesrovnatelně nižší výrobní cenou pohonu, levnější údržbou, vyšší spolehlivostí...

0/0
28.1.2009 17:45

username

Re: zajímavá změna v trendu

osobně myslím, že za vodíkem stojí lobby benzínek atp. které se bojí, že by zkrachovaly, protože s elektrickou zásuvkou jich nebude tolik třeba. Dávám tomu ještě 15 let, než začne být "něco" takového opravdu masivně nasazováno a tipnul bych si právě na elektriku

0/0
28.1.2009 21:47

agu

ano... uz tu bylo Saturn EV1

od GM... co se tyce parametru, zda se, ze bylo lepsi ve vsech ohledech... jen akumulator byl asi NiMH, ale zase mel vetsi dojezd...

0/0
28.1.2009 16:07

Dan

Re: ano... uz tu bylo Saturn EV1

byly to gelove baterie a filmu ktera je vyrobila koupil Chevron (4 nejvetsi naftarska spol.) a nasledne prohlasil ze jsou k nicemu a patent dal na 15 let do trezoru (tusim do roku 2013)

0/0
28.1.2009 17:00

Rubik1

Re: ano... uz tu bylo Saturn EV1

Oni by to dali k ledu na delší dobu, ale patent vyprší podle zákona. Stejně tak dopadla Toyota RAV 4 EV. Všechny vyrobené neprodané kusy byly sešrotovány. Mnohé z těch prodaných ještě po více než 10 letech v Kalifornii jezdí.

0/0
28.1.2009 23:47

Dan

Ale ale

Jiz v 90. letech byla auta s dojezdem 150-200km. GM vyvinul dokonce auto na 250 km dojezd. Tohly poloelektrocky auta nechapu.--- ?

0/0
28.1.2009 16:02

MH4

Re: Ale ale

Elektromobily měly dojezd max. 150 km už před 1. sv. válkou, než je pro tento nedostatek vytlačily benzínové

0/0
28.1.2009 17:37

W

Stačilo by mě....

...cca 100km dojezd na baterie by mě teď stačil....tedy v první generaci, jakmile nastoupí nová generace baterii (křemíkové) mohlo by to být kolem 500km, na každém kole elektromotor o výkonu 20kW a nemám problém :-)

0/0
28.1.2009 15:33

vl.

typo

Nu, myslím, že by se našlo i víc než 80 německých řidičů, kteří ujedou denně méně než padesát kilometrů...  ; )

0/0
28.1.2009 15:30

karlinboy

80 řidičů?

jen 80 řidičů z celého Německa? (viz text) 8-o

0/0
28.1.2009 15:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.