Diskuze

Ampera: elektrický opel s americkými kořeny

Co je tenhle opel zač, naznačuje už jméno. Hlavním zdrojem způsobujícím pohyb ampery je elektřina. Koncept se představí začátkem března v Ženevě a stojí na základech dlouho očekávaného hybridního Chevroletu Volt.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
E

ekolo.cz

29. 1. 2009 15:19
Život firmy s elektromobilem

http://ekolo.cz/tz012009

0 0
možnosti

iVi

29. 1. 2009 9:43
200km min

200 km dojezd je minimum, 40 do prahy a 20 přes ní do práce a zpět + nějakou rezervu kdyby byla třeba nehoda na dálnici...

0 0
možnosti
TK

username

28. 1. 2009 21:43
18 km

průměr mám 18 km denně - 9 km a zpět do práce včetně občas pár set metrů nakoupit.

Jezdím smartem, což mi naprosto vyhovuje (po praze nejlepší auto), až se bude dělat něco jako smart na elektriku, tak bych do toho šel (teda ještě nevím, jak nabíjet auto na elektriku u paneláku, ale než to bude existovat, tak snad budu mít něco s garáží)

0 0
možnosti
M

MH4

28. 1. 2009 23:46
Re: 18 km

Lampy veřejného osvětlení mají taková malá kouzelná dvířka :O)

0 0
možnosti

Petr

28. 1. 2009 20:24
Dojezd

200 km a vice a beru to. Jenze kde dneska koupit elektromobil... ;-(

0 0
možnosti
JD

icmek

28. 1. 2009 18:13
to je Honda Civic

ty hnusnej Ople. že se nestydíš takhle kopejrovat. ;-€;-DR^

0 0
možnosti
PP

spartaman

29. 1. 2009 7:56
Re: to je Honda Civic

Na očním mají už od sedmi, když vyrazíš, nebudeš stát dlouho ve frontě (a nezapomeň si s sebou vzít 30 kaček) ;-D

0 0
možnosti

Ebo

28. 1. 2009 17:16
hmm..

..to jsem zvědavej, kdo pak bude recyklovat ty tuny baterek.. 

0 0
možnosti

vim

28. 1. 2009 17:47
Re: hmm..

dostanou na to licenci dvě firmy, které patřičně uplatí úředníka, jo a jelijkož renovace bude drahá, tak budeš povinen baterku podléhající evidenci a přihlášení odevzdat na zběrné místo této firmy a ještě jim za to zaplatit 10000kč.;-D:-©:-©;-O(Y)

0 0
možnosti

Radan

28. 1. 2009 17:06
DOJEZD

Zdravím,

no na elektromobil by bylo dostačující kdyby byl dojezd na jedno nabíjení cca 200-250km s tím už by se dalo něco dělat. Samozřejmě na delší trasy by to nebylo (popř. zkrátit interval dobití na minimum - zásuvková koncovka) a mohlo by se i na delší trasy (dodržovaly by se i ty pravidelné přestávky :-) v rozumné míře ty intervaly.

Do města a okolí by to bylo ideální.

Příklad:

Bych jel do města něco nakoupit či vyřídit mohl bych i do centra na parkovišti žádné hlídání jen zastrčím do zásuvky. Pak na výstupu z budovy nahlásím číslo parkovacího místa zaplatím poplatek za dobití + parkovné. A hurá do obchodu (nákupního centra) tam ten samí způsob. To je moje vize. Přijedu domů a opět do zásuvky.

0 0
možnosti

MH4

28. 1. 2009 17:52
Re: DOJEZD

Zde píší, že Číňané umí baterky z poloviny dobít za 10 minut...což je doba, co člověk stráví na benzínce, než natankuje, vypije kafe, dohustí gumy...

ODKAZ: http://auto.idnes.cz/cinane-predbehli-cely-svet-zacali-prodavat-prvni-dobijeci-hybrid-pxx-/ak_aktual.asp?c=A081231_112953_automoto_vok

0 0
možnosti

majkl

28. 1. 2009 16:44
tepelneho vykonu??

co treba elektrickeho vykonu :-)

0 0
možnosti

bob

28. 1. 2009 16:47
Re: tepelneho vykonu??

no samozrejme a zpetne, kdyz si pak rozdelas ohen, tak vytvoris elektricke pole :-)

0 0
možnosti

MH4

28. 1. 2009 16:13
zajímavá změna v trendu

Zatímco dříve bylo slyšet vesměs o vodíkových autech, teď nás novináři zasypávají informacemi jak se všichni snaží o elektromobil. Já osobně jsem nakloněn spíše elektřině, jelikož je to v mnoha věcech výhodnější. Proč elektřinu používat k výrobě vodíku, ten následně distribuovat do sítě benzínek, jejichž úprava bude stát hromadu peňez, když jde přímo vzít kabel z auta a strčit ho do 230V zásuvky. Vodík je podle mě slepá vývojová větev.

0 0
možnosti
SS

sirc

28. 1. 2009 16:35
Re: zajímavá změna v trendu

Tekutý vodík se musí chladit a třeba při bouračce skýtá značné riziko. To si vyžaduje dodatečné náklady, které výrazně celou výrobu prodražují. BMW Hydrogen 7 si už ale můžeš asi dva roky koupit a jsou i jiné značky (malosériové).  Technologie už je ale zvládnutá.

Ještě zjistit jak ekologicky vyrábět vodík. Ale to je i problém u elektřiny.

0 0
možnosti

agu

28. 1. 2009 16:07
ano... uz tu bylo Saturn EV1

od GM... co se tyce parametru, zda se, ze bylo lepsi ve vsech ohledech... jen akumulator byl asi NiMH, ale zase mel vetsi dojezd...

0 0
možnosti

Dan

28. 1. 2009 17:00
Re: ano... uz tu bylo Saturn EV1

byly to gelove baterie a filmu ktera je vyrobila koupil Chevron (4 nejvetsi naftarska spol.) a nasledne prohlasil ze jsou k nicemu a patent dal na 15 let do trezoru (tusim do roku 2013)

0 0
možnosti