Diskuze

Španělská střela: unikátní IFR Aspid zvládne stovku za 2,8 sekundy

Španělsko nikdy nebylo automobilovou velmocí. S výjimkou koncernového sourozence naší Škody - Seatu - se na mapu automobilového světa příliš nezapsalo. Unikátní supersport IFR Aspid ale může pohled na španělské automobily změnit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Antonin

1. 2. 2009 23:55
4 patenty

Pro všechny, kteří vědí o existenci limitů, ale rozhodli se je ignorovat.

Pro všechny, kteří nškdy šli za svým snem.

Pan Enzo Ferrari a mnoho jiných o tom ví své.

0 0
možnosti

Antonin

1. 2. 2009 23:55
4 patenty

Pro všechny, kteří si kdy položoli otázku: "Je tohle to nejlepší co dokážu?"

Pro všechny, kteří se nebojí dělat veci jinak.

Pro všechny, kteří jako jediní vytrvali a nevzdali se.

0 0
možnosti

Antonin

1. 2. 2009 23:55
4 patenty

4 patenty a HONDA motor. Aston se také ohřál. No a BMW myslím bylo inspirací Čili jsem spokojen a gratuluji. Pro ty, kteří nevědí oč jde nechť si alespoň připomenou slova nebožtíka pana Hondy:

0 0
možnosti

Ali

1. 2. 2009 23:43
Až budu chtít spáchat sebevraždu

koupím:-)

0 0
možnosti

Antonin

1. 2. 2009 23:42
4 patenty

0 0
možnosti

Clinton

1. 2. 2009 16:12
spolecenstvi ze Skodovkou

Takova blba srovnani je zase typicke Ceske velikazstvi .Seat je je vlastne VW jako take Skodovka.

0 0
možnosti

Gandalf

1. 2. 2009 16:00
Hračka pro snoby

Extravagantní předražená hračka. Bohužel jen pro dosti omezený okruh lidí, kteří maji potřebu dělat si radost zvráceným způsobem. Svět by bez podobných designerských i technických zázraků byl bezpochyby v jistém smyslu chudší, ale za to si svojí hloupostí můžeme my sami...

0 0
možnosti

hobit

1. 2. 2009 23:02
Re: Hračka pro snoby

:-©

0 0
možnosti

Eric_Best

1. 2. 2009 13:54
Něco mi tu nesedí...

Rychlost 100 form;km/h] odpovídá zhruba 27,8 form;m/s], takže pro 2,8 form;s] vychází (průměrné) zrychlení 9,92 form;m/s^2] (tj. větší než g). Jestli se nepletu, zrychlující síla, řekněme Fa, by neměla být větší než síla klidového smykového tření pneumatika-asfalt, řekněme Fst, čili Fa < Fst, jinak to "proklouzne". Je známo, že Fst = f • G, kde f je (zde klidový) činitel smykového tření a G je váha (zde) auta. Dále je známo, že G = m • g a Fa = m • a, takže m • a < f • m • g, čili musí platit: a < f • g, aby to neproklouzlo. Navíc, pokud už to proklouzne, bude ještě hůř - činitel smykového tření 'f' ještě klesne (klidový je větší). Abychom mohli dosáhnout zmíněného zrychlení, musel by klidový činitel smykového tření být větší než 1, přitom pro "pryž - suchý asfalt" se např. zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/T%C5%99en%C3%AD#P.C5.99.C3.ADklad_hodnot_sou.C4.8Dinitele_klidov.C3.A9ho_t.C5.99en.C3.AD  uvádí 0,55... Mají pneumatiky tohoto auta 'f' výrazně větší než 1? Jak je to?

0 0
možnosti

Eric_Best

1. 2. 2009 14:01
Re: Něco mi tu nesedí...

To "form;" byla původně levá hranatá závorka - evidentně se zde používá pro formátování textu; nechápu proč pro to formátování není při psaní příspěvku nápověda... (to je poznámka pro iDnes!)

0 0
možnosti

Ebo

1. 2. 2009 12:18
..hmm..

..to by mě zajímalo, jak tohle mohlo dostat homologaci... jinak celkem dobrej "úlet" ..

0 0
možnosti

toono

1. 2. 2009 11:44
joo,

je to fakt skaredy..

0 0
možnosti