- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pro všechny, kteří vědí o existenci limitů, ale rozhodli se je ignorovat.
Pro všechny, kteří nškdy šli za svým snem.
Pan Enzo Ferrari a mnoho jiných o tom ví své.
Pro všechny, kteří si kdy položoli otázku: "Je tohle to nejlepší co dokážu?"
Pro všechny, kteří se nebojí dělat veci jinak.
Pro všechny, kteří jako jediní vytrvali a nevzdali se.
4 patenty a HONDA motor. Aston se také ohřál. No a BMW myslím bylo inspirací Čili jsem spokojen a gratuluji. Pro ty, kteří nevědí oč jde nechť si alespoň připomenou slova nebožtíka pana Hondy:
Takova blba srovnani je zase typicke Ceske velikazstvi .Seat je je vlastne VW jako take Skodovka.
Extravagantní předražená hračka. Bohužel jen pro dosti omezený okruh lidí, kteří maji potřebu dělat si radost zvráceným způsobem. Svět by bez podobných designerských i technických zázraků byl bezpochyby v jistém smyslu chudší, ale za to si svojí hloupostí můžeme my sami...
Rychlost 100 form;km/h] odpovídá zhruba 27,8 form;m/s], takže pro 2,8 form;s] vychází (průměrné) zrychlení 9,92 form;m/s^2] (tj. větší než g). Jestli se nepletu, zrychlující síla, řekněme Fa, by neměla být větší než síla klidového smykového tření pneumatika-asfalt, řekněme Fst, čili Fa < Fst, jinak to "proklouzne". Je známo, že Fst = f • G, kde f je (zde klidový) činitel smykového tření a G je váha (zde) auta. Dále je známo, že G = m • g a Fa = m • a, takže m • a < f • m • g, čili musí platit: a < f • g, aby to neproklouzlo. Navíc, pokud už to proklouzne, bude ještě hůř - činitel smykového tření 'f' ještě klesne (klidový je větší). Abychom mohli dosáhnout zmíněného zrychlení, musel by klidový činitel smykového tření být větší než 1, přitom pro "pryž - suchý asfalt" se např. zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/T%C5%99en%C3%AD#P.C5.99.C3.ADklad_hodnot_sou.C4.8Dinitele_klidov.C3.A9ho_t.C5.99en.C3.AD uvádí 0,55... Mají pneumatiky tohoto auta 'f' výrazně větší než 1? Jak je to?
To "form;" byla původně levá hranatá závorka - evidentně se zde používá pro formátování textu; nechápu proč pro to formátování není při psaní příspěvku nápověda... (to je poznámka pro iDnes!)
..to by mě zajímalo, jak tohle mohlo dostat homologaci... jinak celkem dobrej "úlet" ..