- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jen doplnim o skole smyku ze jsem se tam naucil maximalne stabilnejsi 360 otocku jinak ztrata casu parkoviste mi dalo to samy
Tak by mě zajímalo jak by tento radící chytrák, vymáčknul spojkový pedál u automatické převodovky.....Můžete mi to nějak vysvětlit? Děkuji
hlavni je ze je tu kazdej na slovo vzatej odbornik co to umi nejlip, rucka - kontra - pridat plyn a jedu. zajimavy ale je ze na silnicich tyhle machyrky vidim cumakem zapichly ve skarpe. omylat teorii umi kazdej blbec ale v praxi to bezpecne vyresit umi malokdo, vidim to dnes a dene na cestach, kor ted kdyz je ten bilej humus na silinicich v mnozstvi vetsim nez malem.litam 12tis. mesicne a nekdy neni lehky to vyresit.
Asi tak, pokud se s předokolkou dostanete do smyku, nikdy nepouštějte plyn! Brzdíte tím přední kola motorem a bezpečně skončíte v hodinách. Buďto přdejte plyn, aby jste se ze smyku vytáhli a nebo i v kobinaci s ruční brzdou, ale opatrně, ne zaflekovat zadní kola, která vás tím srovná a přibrzdí. Ideální je si to vyzkoušet na prázdném zasněženém parkovišti. S předokolkou se do zatáček jezdí následovně. Před zatáčkou zbrzdíme (nebo nemusíme, záleží na rychlosti) a jakmile začneme zatáčet, přední kola musí být v mírném tahu. Takže zatáčku projíždíme vždy lehce pod plynem. U zadokolky je to samozřejmě naopak. Ze smyku se dostaneme ubráním plynu, nebo ruční brzdou a zatáčky projíždíme s ubraným plynem, aby nás lehce brzdila zadní kola.
PS: přední pohon není modernější ani lepší, je jen levnější a lehčí, to je důvod proč se používá tak moc. Zadní pohon je na sněhu, mokru a krizových situacích bezpečnější a smyk lépe zvladatelný než u předokolky.
řešením je zatáhnout ručku, aby se zadní kola srovnala do výjezdu ze zatačáčky, srovnání předních kol a lehké přidání plynu.
na to musis mit za prvy tu spravnou rychlost a musis to umet ty pilote.
...brzdit z kopce na ledovce motorem. U drtivé většiny auta tak brzdím jen jednu nápravu a tendence ke smyku je větší.
Také ubrat plyn u auta s náhonem na zadek je nesmysl, protože zadní náprava se tím zabrzdí a zadek ustřelí.
Sice jsem mladý řidič (22let) a mám najeto asi pouze 60.000km ve vlastním autě (většinou po Ostravě a okolí, několikrát zahraničí - Slovensko, Rakousko, Benátky, Atp), ale už čtvrtou zimu vždy když nasněží tak skočím do auta a jdu trénovat na velké parkoviště smyky. Již několikrát jsem se tak vyhnul kolizní situaci a jsem rád, že jsem v ten okamžik věděl jak se auto bude chovat. Sice se snažím dodržovat předpisy a jezdit ohleduplně, ale když vám skočí z řady zaparkovaných aut děcko před kola (jel jsem cca 40km/h) tak pokud nevíte co máte s autem udělat aby na sněhové pokrývce jelo do strany... Je sice hezké psát "Jezdi tak, abys zastavil na vzdálenosti kam vidíš", ale většinou ani tohle nepomůže. Dodal bych k tomu - poznejte své auto, zjistěte co dělá obávaná ruční brzda, co se stane když šlápnete na brzdu nebo na plyn. Sice jsem v porovnání s vámi asi zelenáč, ale snažím se svoje poznat a krotit mimo provoz, abych z toho pak mohl v provozu těžit. Vyplatilo se již několikrát.
mňo, je mi 22, mám asi 100 000 a uplně s tebou souhlasím a dělám to stejně.
Ten, kdo to neumí, tak kecy o tom, co má udělat jsou naprosto k ničemu. Musí si to začít a nacvičit. Jinak stejně vytuhne a těžko si vzpomene na "dobré rady". Takový řidič reaguje podle pudu sebezáchovy a v naprosté většine špatně. Takže ten, kdo to neumí na tento hadicap má brát zřetel a podle toho zvolit rychlost. A tomu, kdo to umí jsou tyhle kecy taky k ničemu.
A co dělat s přetáčivým smykem při výjezdu ze zatáčky z kopce a když se nepříjemně blíží ještě prudší zatáčka na druhou stranu to už nepíšou???.
Já to naštěstí udržel ale bylo to o nervy
Jezdit tak aby si smyk nedostal a počítat s tím, že za táčkou stojí na silnici tchýně která ještě na tebe nepřepsala dědictví. Případně, že za sebou může být víc zatáček. Frajeři totiž jezdí s předvídavostí, blbce si myslí, že mají vše v rukách a nohách.