Diskuze

Škola smyku: Co dělat, když to venku klouže

Zima je zkouškou řidičských schopností. I při pomalé jízdě se dá doslova vyletět ze silnice. Když dostanete smyk, uberte plyn, na brzdění je už v tu chvíli pozdě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

warek

11. 3. 2009 10:00
inu

jen doplnim o skole smyku ze jsem se tam naucil maximalne stabilnejsi 360 otocku jinak ztrata casu parkoviste mi dalo to samy :-P

0 0
možnosti

Psenda

11. 3. 2009 9:32
Spojkový pedál

Tak by mě zajímalo jak by tento radící chytrák, vymáčknul spojkový pedál u automatické převodovky.....Můžete mi to nějak vysvětlit? Děkuji

0 0
možnosti

Honza. Z

19. 2. 2009 12:16
odbornici

hlavni je ze je tu kazdej na slovo vzatej odbornik co to umi nejlip, rucka - kontra  - pridat plyn a jedu. zajimavy ale je ze na silnicich tyhle machyrky vidim cumakem zapichly ve skarpe. omylat teorii umi kazdej blbec ale v praxi to bezpecne vyresit umi malokdo, vidim to dnes a dene na cestach, kor ted kdyz je ten bilej humus na silinicich v mnozstvi vetsim nez malem.litam 12tis. mesicne a nekdy neni lehky to vyresit.

0 0
možnosti

Tomáš Klobás

5. 2. 2009 1:05
jakej to psal chytrák?

Asi tak, pokud se s předokolkou dostanete do smyku, nikdy nepouštějte plyn! Brzdíte tím přední kola motorem a bezpečně skončíte v hodinách. Buďto přdejte plyn, aby jste se ze smyku vytáhli a nebo i v kobinaci s ruční brzdou, ale opatrně, ne zaflekovat zadní kola, která vás tím srovná a přibrzdí. Ideální je si to vyzkoušet na prázdném zasněženém parkovišti. S předokolkou se do zatáček jezdí následovně. Před zatáčkou zbrzdíme (nebo nemusíme, záleží na rychlosti) a jakmile začneme zatáčet, přední kola musí být v mírném tahu. Takže zatáčku projíždíme vždy lehce pod plynem. U zadokolky je to samozřejmě naopak. Ze smyku se dostaneme ubráním plynu, nebo ruční brzdou a zatáčky projíždíme s ubraným plynem, aby nás lehce brzdila zadní kola.

PS: přední pohon není modernější ani lepší, je jen levnější a lehčí, to je důvod proč se používá tak moc. Zadní pohon je na sněhu, mokru a krizových situacích bezpečnější a smyk lépe zvladatelný než u předokolky.

0 0
možnosti

test

2. 2. 2009 11:18
Nedotáčivý smyk ?

řešením je zatáhnout ručku, aby se zadní kola srovnala do výjezdu ze zatačáčky, srovnání předních kol a lehké přidání plynu. :-)R^

0 0
možnosti

Honza. Z

19. 2. 2009 12:08
Re: Nedotáčivý smyk ?

na to musis mit za prvy tu spravnou rychlost a musis to umet ty pilote.

0 0
možnosti

chk

2. 2. 2009 10:58
Hovadina je....

...brzdit z kopce na ledovce motorem. U drtivé většiny auta tak brzdím jen jednu nápravu a tendence ke smyku je větší.

Také ubrat plyn u auta s náhonem na zadek je nesmysl, protože zadní náprava se tím zabrzdí a zadek ustřelí.

0 0
možnosti

e-l-v-i-s

2. 2. 2009 22:03
Re: Hovadina je....

to je panečku ale debilita

0 0
možnosti

B.

2. 2. 2009 1:16
Tréning

Sice jsem mladý řidič (22let) a mám najeto asi pouze 60.000km ve vlastním autě (většinou po Ostravě a okolí, několikrát zahraničí - Slovensko, Rakousko, Benátky, Atp), ale už čtvrtou zimu vždy když nasněží tak skočím do auta a jdu trénovat na velké parkoviště smyky. Již několikrát jsem se tak vyhnul kolizní situaci a jsem rád, že jsem v ten okamžik věděl jak se auto bude chovat. Sice se snažím dodržovat předpisy a jezdit ohleduplně, ale když vám skočí z řady zaparkovaných aut děcko před kola (jel jsem cca 40km/h) tak pokud nevíte co máte s autem udělat aby na sněhové pokrývce jelo do strany... Je sice hezké psát "Jezdi tak, abys zastavil na vzdálenosti kam vidíš", ale většinou ani tohle nepomůže. Dodal bych k tomu - poznejte své auto, zjistěte co dělá obávaná ruční brzda, co se stane když šlápnete na brzdu nebo na plyn. Sice jsem v porovnání s vámi asi zelenáč, ale snažím se svoje poznat a krotit mimo provoz, abych z toho pak mohl v provozu těžit. Vyplatilo se již několikrát.

0 0
možnosti

icmek

2. 2. 2009 7:59
Re: Tréning

mňo, je mi 22, mám asi 100 000 a uplně s tebou souhlasím a dělám to stejně. R^

0 0
možnosti

JAPKIN

1. 2. 2009 12:11
NEJEZDIT

0 0
možnosti

Frank

1. 2. 2009 10:26
Co dělat?

Ten, kdo to neumí, tak kecy o tom, co má udělat jsou naprosto k ničemu. Musí si to začít a nacvičit. Jinak stejně vytuhne a těžko si vzpomene na "dobré rady". Takový řidič reaguje podle pudu sebezáchovy a v naprosté většine špatně. Takže ten, kdo to neumí  na tento hadicap má brát zřetel a podle toho zvolit rychlost. A tomu, kdo to umí jsou tyhle kecy taky k ničemu.

0 0
možnosti

???

31. 1. 2009 19:17
co dělat?

A co dělat s přetáčivým smykem při výjezdu ze zatáčky z kopce a když se nepříjemně blíží ještě prudší zatáčka na druhou stranu to už nepíšou8-o???.

Já to naštěstí udržel ale bylo to o nervy;-D

0 0
možnosti

pavel

1. 2. 2009 13:58
Re: co dělat?

Jezdit tak aby si smyk nedostal a počítat s tím, že za táčkou stojí na silnici tchýně která ještě na tebe nepřepsala dědictví. Případně, že za sebou může být víc zatáček.  Frajeři totiž jezdí s předvídavostí, blbce si myslí, že mají vše v rukách a nohách.

0 0
možnosti