Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Citroën DS: dědeček, který to natře i mladíkům

Jako by tomu autu ani nebylo 40 let. Takový dojem jsem si odvážel z odpoledne s dnes už historickým Citroënem DS. Dokonce bych se nebál říci, že kdyby některá současná auta jezdila jako "déeska", mohli by si jejich konstruktéři gratulovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Juraj P.

"Jediné, co chybělo, byla klimatizace..."

Nešla by ta chybějící klimatizace doplnit nějak citlivě dodatečně? Nějakou malou chladící jednotkou, s průduchy "maskovanými" např. jako kryty reproduktorů nebo tak nějak? Vždyť i to bílé couvací světlo je (asi) nepůvodní, navíc. Citlivě se přece dodělávají i přední blinkry na kór starý veterány, kde je to ještě exponovanější na vzhled...? 

0/0
9.3.2009 23:02

Honza

Legenda DS

DS-ky jsou dodnes legenda :-) Hydraulika zvládala i Dakkar a v případě potřeby uměl popojet i bez jednoho kola8-o  Se svým BX jsem jezdil 10 let a nebýt nedostupného čerpadla hydrauliky určitě bych ho neměnil - v nejlepší výbavě a se 150 ps to ve své třídě bylo to nejlepší co bylo - kde se posádky v tzv. luxusních autech mlátily hlavou o strop se BX lehce zhoupl;-D. Občas sice uměl trucovat, ale nikdy to nebylo nic vážného a s pozinkovanou karoserií na svých 20 let určitě nevypadal. Škoda, že hydrauliku dávají už jen "od C5 nahoru";-€

0/0
16.2.2009 13:50

Michal Zlámal

odpověď chytrákovi

ty jsi to auto viděl jenom na fotkách, chtěl bych vidět tvojí práci. Pochlub se.

0/0
12.2.2009 15:40

Kei: místní od roku 2001

Když tohle vidím...

...tak vidím Četníky a jízdu s rozpůleným autem ;-DR^

0/0
12.2.2009 12:04

American.70

citroen ds

Pěkné auto a také poslední od Francouzů

0/0
10.2.2009 0:29

petr

Velcí designéři zvolili nejkrásnějším automobilem všech dob

Velcí designéři zvolili nejkrásnějším automobilem všech dob Citroën DS

Britský

magazín Classic & Sports Car vyhlásil výsledky ankety o

nejkrásnější automobil všech dob.

http://news.auto.cz/design/citroen-velci-designeri-zvolili-nejkrasnejsim-automobilem-vsech-dob-ds.html

0/0
9.2.2009 18:23

gogol_jl

Kdo jednou zacal s Citronem - ten uz stezi prestane

Jen je potreba se vyhnout prvnim 3 rokum vyroby noveho typu. Mam ted druhou C5, ale s tou prvni ...... Zacal jsem hledat jinde.... vyzkousel 6 znacek .. .a skoncil u  2. c5. U te zatim jen odesel prehravac :-)

ps: nevite jak to auto dostat do smyku ?

0/0
9.2.2009 10:52

ZdenekF

Re: Kdo jednou zacal s Citronem - ten uz stezi prestane?

Bohužel nemáš pravdu. Koupil jsem C5 už po 3 letech výroby a pak přišly katastrofický závady, který jsem ani u starých škodovek nezažil - brzdy, převodovka. Bylo to hodně, hodně drahý       ;-( ;-( ;-( ;-( ;-( Rv

0/0
10.2.2009 15:03

gogol_jl

Re: Kdo jednou zacal s Citronem - ten uz stezi prestane?

Rekl bych spis smula, nez pravidlo. Staci se poptat v servisu a treba i znameho. Hodne jich jezdi jako taxi - a to take o necem vypovida.

0/0
12.2.2009 0:30

Ivoš

Re: Kdo jednou zacal s Citronem - ten uz stezi prestane?

Naprosto souhlasím. DS byla vždy mým dětským snem, ale dnešní Citroeny jsou už úplně někde jinde (Y). Mám C5 z r.2002 - 2.0 16V).  Bohužel z celé konstrukce neuvěřitelně dýchá snaha, jak co nejvíce ošidit, výrobně zjednodušit a zlevnit a bylo tam tak možné přidaj ještě o nějakou tu vychytávku navíc.

Drobná ukázka, co všechno může na autě mezi 100 a 150 tis. km odejít:

* Zapalování (modul cívek + kabely) * Ulomená klika od dveří * Vyhřívání zadního okna (uhnilý spoj na okně) * Kabel k airbagu v sedadle (pokud se sedadlo zvedne, kontrolka nesvítí) * Ostřikovač (má období, kdy místo předního okna ostřikuje zadní) * Klimatizace ( Jednoho dne začala místo chlazení naplno topit) * Spojka i s pístem pod pedálem) * Za jízdy se rozsvítí všechny kontrolky, vypne se motor a ... stačí pár minut počkat a jede dál bez problémů * Vypadávají namačkávací úchytky nárazníků apod. - Stačí domačkávat. * ...

0/0
12.2.2009 13:51

McSedan

Citroen DS19 atd....

Dost dobrým. pan Michal Zlámal si dal záležet. Začátkem sedmdesátých let měl takový DS soused a musím říci, že to byl opravdu technický i designerský zážitek. V době kdy se zde v Tuzexu prodával typ GS s motorem obsahu 1015 cm3 bylo toto DS někde vysoko ve hvězdách.

Mně jen hlava nebere, proč pan autor novinář mluví v textu článku o majiteli jako o Zlámalovi..............

Dotyčný se jmenuje Michal Zlámal a tudíž by o něm měl tak hovořit nebo ještě lépe jej titulovat jako pana Zlámala. Snad by novinářské pero panu Kinkorovi neupadlo. Mluvit o někom jako o "nějakém hejhulovi" je klasická ukázka novinářské neúcty k lidem a vrcholem nevkusu.

[>-]:-P

0/0
8.2.2009 23:54

rebbe

Citroeny, Renaulty a Fiaty těch dob rezavěly už na

prospektu. Já jezdil nejvíc Dóšvó, což je jméno 2CV ve Francii, ten plech měl výhodu, že se dal vyrovnat tlakem palce, síla plechu byla si tak stejná, jako u konservy. Tuhost karosérie dělaly manesmanky, na kterých bylo vše navařeno. Koupil jsem tehdy, 1971, to auto s vylágrovaným motorem, vzduchem chlazený boxer s obsahem necelých 500 ccm. Vymontovat jsem to zvládl sám, koupil novou klikovku, písty, vložky válců, všechny mazací kanálky protáhl drátem a vyfoukal stlačeným vzduchem, smontoval a najel ještě 70 tisíc km. Spotřeba 5 l na 100 byla tenkrát minimální, VW brouk si vzal klidně 10, Mercedes 220 mi žral normálně 16, ale dalo se s ním opatrně jezdit také za 12. Dóšvó skončil na korozi, jakovšichni Frantíci té doby. Ve Francii se na jihu solit nemusí, tam možná některý v garáži přežil dodnes. Na dnešní auta si netroufnu, všude samá elektronika, vysoké tlaky a nepřístupné díly, když zůstane Mercedes CDI stát, tak pomůže jenom dílna. Naštěstí zatím jezdí (8 roků, 200tkm).

0/0
8.2.2009 20:51

luxor

úžasné auto

V roce 1969 jsem v zahraničí jezdil s vozem DS 19. Bylo to úžasné auto. Dodnes na něj vzpomínám.

0/0
6.2.2009 15:16

birhanzel

Tak v tomhle

auťáku jezdil Fantomas.

0/0
6.2.2009 6:21

Robert

Re: Tak v tomhle

A taky Charles DeGaule

0/0
10.2.2009 11:31

Petr

Jeep

Mam Jeep Willys 1942,3 roky prace,rozebrant do sroubku,ale vysledek stoji za to,jo veterani jsou skvela vec,chce to trochu srdicko.Ten citroen je krasnej.

0/0
6.2.2009 2:50

-

-

;-D ;-D

0/0
5.2.2009 20:50

other-side

.....

mam rad citroen, a muj XM sestivalec,trilitr v automatu bylo to nej auto co jsem kdy mel, ale tohle, to je bomba! to chci taky

0/0
5.2.2009 19:46

chicocheco

Krásné auto

Tohle auto jsem chtěl od chvíle, co jsem ho poprvé viděl v četníkách s Funésem. Na ceny už jsem se díval... a ty prachy nemám... ale veterány můžu, až bude garáž, chtěl bych aspoň starou oktávku jako druhé auto :)

0/0
5.2.2009 17:47

Dennys

Je to proste kara

A vcelku hezky zrenovovana. Blahopreji.R^

0/0
5.2.2009 15:51

Pyke

Pan sveta

Tak s tímhle autem se již brzo stanu pánem světa. H-h-h-h-h.

0/0
5.2.2009 13:04

FANTOMAS

Re: Pan sveta

0/0
5.2.2009 15:09

Tacudek

DS19

Já bych radši DS19, mě se ty přední kukadla na těch starších verzích líbili prostě víc :-)

0/0
5.2.2009 12:58

lukyn

jeden na prodej

jeden na prodej stojí v autobazaru v církvici je tan cena 140 000

0/0
4.2.2009 22:14

iPilat

bez se svezt s citronem 11

vyrabenym 1935-40 a to ti teprve potom spadne huba az do kalhot. ;-D

0/0
4.2.2009 20:52

chk

Čest...

...zachráncům krásných starých aut :-)

0/0
4.2.2009 17:47

radegast_premium

603

No T603-1 to není ale je to jedno z nejkrásnějších aut.

0/0
4.2.2009 16:19

h

Re: 603

Pokud srovnáš jízdní vlastnosti těchto dvou aut, tak tam má Citroen drtivě navrch :-P

0/0
4.2.2009 16:26

Performer

Re: 603

to bych netvrdil - jízdní vlastnosti obou budou z dnešního pohledu špatné. Akorát úplně opačným způsobem. A je pravda, že pro běžného řidiče by řízení toho Citroenu bylo přece jenom přijatelnější.....

0/0
4.2.2009 21:12

h

Re: 603

Jízdní vlastnosti Citroenu rozhodně nejsou z dnešního pohledu vůbec špatné, tímhle autem najezdím každé léto kolem 5.000 km - kdo se nesvezl, nepochopí :-P 

0/0
5.2.2009 17:57

Elsiquodude

Re: 603

Bláznivej patriote;-D;-D

0/0
4.2.2009 16:39

VL

Re: 603

603 byl paskvil. Nejhezčí Tatry byly 77 a 87. 603 byla jenom jejich nepodařená modernizace, stejně jako 613 i 700.

0/0
4.2.2009 16:46

Performer

Re: 603

na svou dobu byly 603 a první generace 613 dobrý (a i celkem hezký)auta. Od 80tých let dále už to byl velký úpadek (jako ostatně všechno v té době v ČSSR)

0/0
4.2.2009 21:14

pepa

...

No, ta renovace mohla bejt pečlivější...

0/0
4.2.2009 15:41

Michal

Re: ...

0/0
12.2.2009 15:37

Svent

Zadní blatník na jednom šroubu

Fascinující :-)

0/0
4.2.2009 15:34

Fantomas

kdo bude ná mé DS plivat

PRO TOHO SI PŘIJDU !!!!!!!! !!!!!!!!! !!!!!!!!!

        Váš Fantomas . !!!! 

0/0
4.2.2009 15:27

Kemr

Re: kdo bude ná mé DS plivat

kdy tě mám čekat, plešoune ? ;-D 

Kemr

0/0
4.2.2009 20:28

Zdenek Dostal

sedacky

Autor se pozastavuje nad kvalitou kuze na sedackach a dal se docteme, ze byly precalouneny. Trosku divne, ne?

0/0
4.2.2009 13:34

fgf

Re: sedacky

kuzi mohli nechat puvodni ale jen nejaky to perko anebo vycpavku pod tim mohli udelat znova.

0/0
4.2.2009 13:41

Michal Zlámal

Re: sedacky

sedačky jsou nově přečalouněny, ale tak jak byly původní.

0/0
12.2.2009 15:50

Homer _ 1

Tohle auto je IKONA.

Může se vám líbit nebo hnusit, ale každopádně se zapsal do historie automobilismu...

0/0
4.2.2009 13:29

Fantomas

Re: Tohle auto je IKONA.

DS je moje nejooblíbenější auto. R^R^R^R^

0/0
4.2.2009 15:28

řidič

mě se nelíbí

Ale nic proti citroënu nemám. Já mám radši velký prostorný auta s pořádným motorem. Vlastním Buick r.v. 1962 8 válců, 8 litrů objem, spotřeba průměr s lehkou nohou 23 litrů. VV

0/0
4.2.2009 12:48

dragonitidae

Oponentura

To kasprik: píše se průmysl. První seriově vyrobený auto s natáčecíma světlama byl DUISENBERG.

0/0
4.2.2009 12:42

Kasprik

Citroen předběhl dobu

Jinak pro všechny co tady kritizují chci uvést, že Citroen má v automobilovém průmislu nejvíce patentů. Jejich pérování chtěl odkoupit mercedes.  Natáčecí světla, posilovač řízení, posilovač brzd v době 1955 měl jen Citroen.

0/0
4.2.2009 12:18

AAA

Re: Citroen předběhl dobu

Citroen DS zadny posilovac brzd nemel - ten mel totiz rovnou stojni brzdu, proti ktere je posilovac trapne orezavatko :))) Tj. tlak v hydraulickem systemu z perovani se pouzival i na brzdeni a brzdovy pedal vlastne jen otvira prislusny ventil. Tento system mely citrony s hydraulikou az do Xantie vcetne...

0/0
4.2.2009 13:28

AAA

Re: Citroen předběhl dobu

stojni = strojni ;-D

0/0
4.2.2009 13:28

x

Re: Citroen předběhl dobu

Jo, a proto taky maj ty citróny ručku na předek, protože při poruše hydrauliky, nebo třeba i jen přetrženém řemenu čerpadla hydrauliky auto přestane brzdit. Kdežto u normálního auta s podtlakovým posilovačem při poruše posilovače auto dál brzdí, jen je třeba na pedál pořádně šlápnout. A ta ručka na předek je u těch citrónů hodně pro zlost, nejde si s ní přibrzdit zadek při nedotáčivém smyku, když je to náhodou potřeba, a mechanismus té ručky na předek je značně nespolehlivý (a lanovody odcházejí jak na běžícím páse).

0/0
4.2.2009 14:21

Kocur

Re: Citroen předběhl dobu

Nemáš tak úplně pravdu:

1. Auto brzdí i pokud se přetrhne řemen, protože v hydraulickém systému jsou zařazeny akumulátory tlaku (koule), které tlak pro brzdění zajistí.

2. V případě výpadku čerpadla jsou spotřebiče odpojovány dle priority (např. neupravuje se světlá výška vozu, postupně se odpojuje posilovač řízení, ...) a teprve nakonec by přestaly fungovat brzdy. Na zastavení je dost času, mám s tím vlastní zkušenost

3. Xantie není auto na jízdu smykem 8-o

4. Ručka na předek je hlavně z důvodu změny výšky vozu, kdy se mění rozvor náprav. Pokud by tedy byla zařazená rychlost a zabržděna ručka, tak by docházelo k nadměrnému namáhání auta. O nespolehlivosti bych nemluvil, i v 270000km jsou v mojí Xantii originální lanovody...

0/0
4.2.2009 15:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.