- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nešla by ta chybějící klimatizace doplnit nějak citlivě dodatečně? Nějakou malou chladící jednotkou, s průduchy "maskovanými" např. jako kryty reproduktorů nebo tak nějak? Vždyť i to bílé couvací světlo je (asi) nepůvodní, navíc. Citlivě se přece dodělávají i přední blinkry na kór starý veterány, kde je to ještě exponovanější na vzhled...?
DS-ky jsou dodnes legenda Hydraulika zvládala i Dakkar a v případě potřeby uměl popojet i bez jednoho kola Se svým BX jsem jezdil 10 let a nebýt nedostupného čerpadla hydrauliky určitě bych ho neměnil - v nejlepší výbavě a se 150 ps to ve své třídě bylo to nejlepší co bylo - kde se posádky v tzv. luxusních autech mlátily hlavou o strop se BX lehce zhoupl. Občas sice uměl trucovat, ale nikdy to nebylo nic vážného a s pozinkovanou karoserií na svých 20 let určitě nevypadal. Škoda, že hydrauliku dávají už jen "od C5 nahoru"
ty jsi to auto viděl jenom na fotkách, chtěl bych vidět tvojí práci. Pochlub se.
...tak vidím Četníky a jízdu s rozpůleným autem
Velcí designéři zvolili nejkrásnějším automobilem všech dob Citroën DS
Britský
magazín Classic & Sports Car vyhlásil výsledky ankety o
nejkrásnější automobil všech dob.
Jen je potreba se vyhnout prvnim 3 rokum vyroby noveho typu. Mam ted druhou C5, ale s tou prvni ...... Zacal jsem hledat jinde.... vyzkousel 6 znacek .. .a skoncil u 2. c5. U te zatim jen odesel prehravac :-)
ps: nevite jak to auto dostat do smyku ?
Bohužel nemáš pravdu. Koupil jsem C5 už po 3 letech výroby a pak přišly katastrofický závady, který jsem ani u starých škodovek nezažil - brzdy, převodovka. Bylo to hodně, hodně drahý
Dost dobrým. pan Michal Zlámal si dal záležet. Začátkem sedmdesátých let měl takový DS soused a musím říci, že to byl opravdu technický i designerský zážitek. V době kdy se zde v Tuzexu prodával typ GS s motorem obsahu 1015 cm3 bylo toto DS někde vysoko ve hvězdách.
Mně jen hlava nebere, proč pan autor novinář mluví v textu článku o majiteli jako o Zlámalovi..............
Dotyčný se jmenuje Michal Zlámal a tudíž by o něm měl tak hovořit nebo ještě lépe jej titulovat jako pana Zlámala. Snad by novinářské pero panu Kinkorovi neupadlo. Mluvit o někom jako o "nějakém hejhulovi" je klasická ukázka novinářské neúcty k lidem a vrcholem nevkusu.
prospektu. Já jezdil nejvíc Dóšvó, což je jméno 2CV ve Francii, ten plech měl výhodu, že se dal vyrovnat tlakem palce, síla plechu byla si tak stejná, jako u konservy. Tuhost karosérie dělaly manesmanky, na kterých bylo vše navařeno. Koupil jsem tehdy, 1971, to auto s vylágrovaným motorem, vzduchem chlazený boxer s obsahem necelých 500 ccm. Vymontovat jsem to zvládl sám, koupil novou klikovku, písty, vložky válců, všechny mazací kanálky protáhl drátem a vyfoukal stlačeným vzduchem, smontoval a najel ještě 70 tisíc km. Spotřeba 5 l na 100 byla tenkrát minimální, VW brouk si vzal klidně 10, Mercedes 220 mi žral normálně 16, ale dalo se s ním opatrně jezdit také za 12. Dóšvó skončil na korozi, jakovšichni Frantíci té doby. Ve Francii se na jihu solit nemusí, tam možná některý v garáži přežil dodnes. Na dnešní auta si netroufnu, všude samá elektronika, vysoké tlaky a nepřístupné díly, když zůstane Mercedes CDI stát, tak pomůže jenom dílna. Naštěstí zatím jezdí (8 roků, 200tkm).
V roce 1969 jsem v zahraničí jezdil s vozem DS 19. Bylo to úžasné auto. Dodnes na něj vzpomínám.