Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stará auta mizejí ze silnic, vrakoviště jsou plná

Ekologická daň, která začala platit v lednu, zabírá. Po silnicích v kraji jezdí méně přestárlých automobilů a vrakoviště jsou plná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

macbet

Jak zachranit veterany?

Jsem majitelem dvou veteranu. Rve me srdce pro pohledu na vrakoviste, kde majitel odstavi svuj roky hyckany vuz, ktery ma jiz hrube pres 20 let.Reseni:

1. Puvodnimu majiteli doporucuji vuz darovat, jiste se najde spoustu zajemcu o peknou Ladu, Wartburga, Trabanta ci Skodovku

2. Novy majitel rad za takto pekne auto zaplati eko dan 10.000Kc, vzdy to je jeho bezna cena do konce roku 2008

3. Pri dalsim prodeji tohoto "veterana" se uz dan neplati

Zaver: zachranime tak spoustu krasnych starych aut a soucasni majitele nemuseji na vrakovistich s placem odchazet a nam veteranistum tu zustane spoustu exemplaru pro dalsi renovace. PORADTE TOTO VSEM!!!!

0/0
10.2.2009 12:22

Josef

stará auta ze silnic nemizí!

Zase jeden z článků, plný nepravd.

1.) stará auta ze silnic nezmizela, jen se možná povedlo z části vyčistit registr od "mrtvolek", které ho léta zaplevelovaly a statistiku zkreslovaly. To ovšem mohly registry z platného zákona udělat kdykoli, aniž by k tomu byl potřeba nějaký nový zákon.

2.) Platit "příspěvek" ČKP je povinen ten, kdo provozuje nepojištěné vozidlo, tedy ho užívá na veřejné komunikaci a to jen za ty dny, kdy mu je takové provozování prokázáno. Zápis v registru vozidel není důkazem, neboť je pouhou (a špatnou) evidencí a lze snadno prokázat nevěrohodnost jeho zápisů.  Pokud tedy mne ČKP vyzve k zaplacení a já ji odpovím, že vozidlo neprovozuji, pak jí nezbyde než podat žalobu u příslušného soudu. A tam bude muset, jako strana žalující, předložit důkazy, které žalobu podpoří. A pouhý  a často nepřesný záznam v registru vozidel takovým důkazem není a ani být nemůže.

0/0
9.2.2009 9:14

hany

stará auta mizí?

ano hodně lidí většinou ve městech se jich zbavilo,ale vyjedte ven a uvidíte na vesnicích.nejezdí tam MHD a lidi se musejí spoléhat na sebe.auto používají jen na to nejnutnější.nemají problém s tím jestli jsou in hlavně když jsou mobilní.nejsem zastáncem starých pleček ale současný stav je bordel na stk. mám favorita z roku 92.udělám si na něm téměř všechno a ceny dílů jsou za hubičku. na to že v obci je 50 a mimo 90 to opravdu stačí.až dojdou díly tak za s pořídím něco co bude nejmenší úřední zlo.toto se děje všude po celém světě mimo veká města viz USA a pick upy místních farmářů- pustte na trh levná auta a uvidíte lidi si koupí nová a nebude třeba vymýšlet bastli v zákonech.

0/0
5.2.2009 7:33

Veteránista

Likvidujte

Milý spoluobčané, jen likvidujte stará auta atˇnaši veteráni stoupají v ceně.Příklad: před dvaceti lety se autobusy Škoda 706 RTO povalovaly . v každé druhé vesnici v různých stádiech -od pojízdných a v celku zachovalých kusů po vraky.Dnes je umění sehnat vrak k totální renovaci vůbec natož v ceně do 200 tis.

0/0
4.2.2009 17:14

MARA

hmmm

Ještě že jsem si koupil svůj první "vrak" už v listopadu:-)

0/0
2.2.2009 21:29

Tomáš Marný

jj...

Zatímco u nás modrobolševici zavedli výpalné za stará auta, v Německu dá stát majiteli až 2500 € na nové...

http://www.autobild.de/artikel/abwrackpraemie_837030.html

0/0
2.2.2009 19:32

jorbl

Re: jj...

"stát dá" - tohle miluju :-/

0/0
2.2.2009 21:23

buretek

Re: jj...

plkáš nesmysly..tohle vymyslele a schválili socani s komunistama a zelenáčema

0/0
3.2.2009 7:23

Astroh

Re: jj...

Také si myslím, že tohle je daleko lepší cesta... Jenže cesta "zdaníme co můžeme a zdaníme dokonce i to co zdanit snad ani nejde" to je styl české politiky.... Vždyť za 2500 euro se dá pořídit třeba tohle http://i14.ebayimg.com/06/m/000/a3/09/97f2_27.JPG (německo, 95000 najetech, benzín, 74kW, 8/1999) :-/

0/0
3.2.2009 12:20

JiříK

Re: jj...

Myslíš jako tu čórku bez značek, jo? ;-D

0/0
4.2.2009 9:18

Tekiler

Re: jj...

2500 e dostanes v pripade ze si koupis no(Y)EUvy vuz, a za druhe o necem podobnem jedna nase vlada, tak moc nemluv

0/0
12.2.2009 7:38

__XXXX___

Re: jj...

Jenomže stát jsme my. Včetně tebe ;-D;-D

0/0
15.2.2009 17:55

PavelKoran

ŠÍLENOST

Jako vždy se projevil amatérismus zákonodárců v plném světle. Současný stav zaplní vraky ne šrotiště, ale všechna ta skrytá zákoutí na okrajích měst, už teď najdete všude odstavené vraky bez značek. Co se s nimi stane? Po roce, kdy se k nim nikdo nepřihlásí, se stanou majetkem obce nebo města, jako každá nalezená věc, a obec či město ty vraky takébudou muset na vlastní nmáklady nechat zlikvidovat!

0/0
2.2.2009 16:43

Thor

Re: ŠÍLENOST

No a co ? Hlavně, že to nesmrdí na silnici, netrousí to olej, nebrzdí to provoz .... mam vypočítavat vše ? Kvůli čemu tehle šrot nepatří na silnici ? Ještě bych přitvrdil. Jestli nemáš na pořádný (myšleno ekologicky) auto, který splňuje třeba alespoň EURO II., tak šlapej pěšky :-P

0/0
3.2.2009 9:30

Pan Navratil

Re: ŠÍLENOST

No já si myslím, že výroba nového vozu je značnou ekologickou zátěží, a proto by měla být zatížena daní 5000€ a pro pitomce, jako ty, 100% přirážka navrch.;-D

0/0
4.2.2009 11:29

Veteránista

Re: ŠÍLENOST

Milý vole,je hezké že se svým vozem netrousíš po kapkách olej na silnici a nezdržuješ provoz, ovšem jiná píseň bude až to někam svižně mlaskneš a obsah prasklé olejové vany přijde likvidovat hasičský záchranný zbor;-D

0/0
4.2.2009 17:18

Jan.Emil

Toť otázka.

Proč auto přepisovat? Proč auto nepůjčit. Zapůjčit můžete své auto na 99 let, jenže tohle leckdo neví a tak zbytečně platí desetitisíce přestože by stačilo dát nějakou stovku notářovi anebo zdarma seslintat nějakou tu smlouvu mezi sebou. Stejně jde o autovrak který má jen nepatrnou hodnotu.

Takže když vám dlužník auto nevrátí sotva se s ním budou vaši dědicové za 99 let tahat po soudech.

Za blbost se platí v tomto případě 10000 Kč, protože blbostí je auto přepisovat.

0/0
2.2.2009 16:27

Tomáš Marný

Re: Toť otázka.

Vzpomeň si na tu blbost, cos napsal, až někomu půčíš auto a on s nepojištěným nabourá ;-D.

0/0
2.2.2009 19:29

ja

Re: Toť otázka.

od  toho je mezi vámi smlouva, dá se najít na netu, a žádný rizika neneseš...

0/0
3.2.2009 0:10

Josef

Re: Toť otázka.

To je, milý Tomáši, nesmysl. Ten kdo auto zapůjčí, měl by udělat následující kroky:

1) do TP nechá zapsat provozovatele, čili auto vlastníka nemění.

2.) Provozovatel uzavře s pojišťovnou smlouvu o povinném ručení a majitel svoji zruší. (Tento akt není závislý na tom, zda je pojistník majitelem nebo provozovatelem, pojistníkem vozidla může být libovolná osoba). Neškodila by ovšem smlouva o tom, že pojistník je povinen majiteli oznámit, pokud by smlouvu zrušil a pokud by to majiteli neoznámil,  že ponese všechny náklady a výdaje, které by tímto majiteli vznikly.

Toto je postup zcela v souladu se zákonem, nic neobchází, nejsou zapotřebí žádné smlouvy, ovšem neškodila by  písemná dohoda o tom, co bude následovat v případě, kdyby se majitel rozhodl nechat zápis o provozovateli v rejstříku zrušit. Rovněž by mohla být uzavřena dohoda či závazek provozovatele, vozidlo opravovat a udržovat na jeho náklady.

0/0
9.2.2009 9:30

pavelthelong

ekologicky omyl

kolik g nebo kg spalin vytvori takovy "vrak" S 100 L, se kterym strejda z vesnice najede 2000 km rocne (spotreba celkem zhruba 160 l benzinu/rok) a kolik Audi Q7 dle testu 12-14l/100 pri dejme tomu 30.000 km/rok (spotreba zhruba 4200 l/rok). Hadejte, kdo zatezuje vice zivotni prostredi ?

0/0
2.2.2009 12:58

venomacek

Re: ekologicky omyl

10 % automobilů způsobí 90% exhalací - těch starých šunek.

Jako malí jsme neradi jezdili za trabantama a wartburgama, protože z nich šel smrad neskutečnej, za 120-ku jsme byli vděčný. A teď je smraďoch auto z 93 roku výroby

0/0
2.2.2009 13:09

Cd.

Re: ekologicky omyl

Tak to je taková hovadina které snad nemůže věřit ani autor příspěvku. To by ty zvývající auta musely jezdit na vodu :))) aby měli 9 x nižší emise.

EKO poplatek se netýká nákladních aut taže ty sajraty budeme čichat dál jen budeme platit za pseudoekolikvidaci. Češi toho snesou hodně a ještě se najde pár troubů co to obhajují :-© a mají radost jen z toho faktu že někdo zaplatí více než oni v zánovní Octavii TDI .....8-o

0/0
2.2.2009 14:11

Tomáš Klobás

Re: ekologicky omyl

moje auto, z roku 1993 (VW Golf 3) , plní EURO 3 normu, tak běž s těma kecama hádej kam. Beztak máš ochcáfkou f tédéíčku co dělá mnohem víc bordelu než jakejkoliv benzinovej motor. Hledisko pouze podle produkce CO2 je dost špatnej pohled. Co je větší ekologickou zátěží? Provozovat 15 let starý auto, nebo koupit nové? Nové, na které se spotřebovala při výrobě spousta surovin, energie, ropy na výrobu plastů, chemie, odpadu?? Toť otázka a pokud má auto nějakej strejda co jednou tejdně vyjede do města, je nesmysl aby obměňoval za nové. Nesmysl jak finančně, tak ekologicky.

0/0
4.2.2009 18:45

Marek

Re: ekologicky omyl

Budeš rád, jestli ten tvůj Golf bude splňovat Euro I.

0/0
8.2.2009 18:02

Thor

Re: ekologicky omyl

Kolik je Q 7 a kolik třeba Š 120 ? Hádej kdo vytvoří víc smradu i při malym kilometrickym proběhu ? Po kom zůstane víc oleje na silnici, kdo zneprůjezdní křižovatku,neb na jednu změnu světel projede méně aut, takže se tvoří kolony a následně opět onen smrad a v neposlední řadě, hádej kdo se zabije o strom už ve 30 km/h .... :-P

0/0
3.2.2009 9:35

Pan Navratil

Re: ekologicky omyl

Podle toho, co tady píšeš.... ty? ;-D

0/0
4.2.2009 11:27

gd

Re: ekologicky omyl

Chudáku, měl by ses nad svojí inteligencí zamyslet

0/0
7.2.2009 0:11

vymrzovac

jestli to nebude tím......

....že většina našich tzv. aautovrakovišť byla "zřízena" na principu : získat levně vrak,tento rozebrat a pokusit se rozprodat na ND.  K likvidaci šly "možná" skelety karoserií a nepotřebné věci z gumy + kabeláže. Dnes mají tyto firmy problém, protože vrak musí skutečně zlikvidovat, a ND starejch šunek přestávají být kšeft.......:-/ na druhé straně,podívejme se za hranice, tam to také takhle může fungovat, naopak se tato vrakoviště stávají zdrojem kár pro různé "závodění"

0/0
2.2.2009 12:46

Nevim

no

u nás ve městě : ekologická likvidace = firma kam ten křáp odvezete ( nebo je odvezen ), potvrzení o ekol.likvidaci . Jen mi nejde do hlavy, jak to, že ta firma pak ty popelnice vesele rozprodává na náhradní díly  a tudíž je vrací zpátky do oběhu . Tohle smrdí .

0/0
2.2.2009 12:29

_

Re: no

řek bych, že se to nevylučuje. Cílem ekologický likvidace je zabránit, aby vrak auta poškozoval životní prostředí. A to se splní, pokud je odborně rozebrán - některé části se mohou prodat k dalšímu využití - proč by jinak byla likvidace kompletního auta pro vlastníka zdarma, ale když doveze bez motoru atd., tak se platí ? Ano, správně, protože motor, převodovku atd. můžou prodat

0/0
2.2.2009 13:12

Toman1394

Re: no

Pokud se nemýlím, tak jsme se zavázali EU, že 85 procent materiálu z automobilu bude "recyklováno". Za recyklaci se nepovažuje prodej na náhradní díly.

Od roku 2010 to má být až 95 procent!

0/0
2.2.2009 21:28

Toman1394

Re: no

Auto se musí dovézt jako celek kvůli legislativě! Ne kvůli tomu, aby se to dalo rozprodat!

0/0
2.2.2009 21:29

_

Re: no

a jak vysvětlíš tento případ: kompletní auto na šrotáku vezmou zadarmo, pokud ho přivezeš bez motoru nebo převodovky, tak zaplatíš cca 1000 - 2000 Kč ?

0/0
3.2.2009 6:52

Toman1394

Re: no

To je právě podstatou legislativy ...

Pokud se nemýlím, za likvidaci odpadu je odpovědný výrobce či dovozce. Výrobce či dovozce pak musí převezmout celý automobil zdarma. Pokud však něco chybí (většinou právě chybí to co se dá dobře recyklovat, to důležité), není povinnen odebrat odpad zpět zdarma! Musel bych to někde najít ...

0/0
4.2.2009 17:03

Josef

Re: no

Žádný zákon neukládá povinnost převzetí autovraku. Takže se může stát, že budete objíždět šroťáky a prosit, aby vám autovrak vzaly. Rovněž není nikde uvedeno, že autovrak musí být kompletní, zákon jen říká, že:

"autovrakem se stává vozidlo nebo jeho část, u kterého zanikl původní účel využití a kterého se hodlá jeho vlastník zbavit."

Protože šrotiště  vede evidenci podle VIN a na každý VIN dostává příspěvek, nesmí vymáhat peníze za to, že k likvidaci převzalo jen část vozidla, i kdyby to měl být jen kousek plechu s VINem! Pokud tak chce udělat, stěžujte si obratem na obchodní inspekci, dochází zde jednoznačně k pokusu o neoprávněné obohacení, možná i vydírání (pokud na to budete mít svědka).

Ze zákona o odpadech navíc vyplývá, že autovrakem se stane vozidlo existující, u kterého  zanikl účel využití. Autovrakem není vozidlo, které zaniklo v důsledku opravy - tedy nejprve zaniklo a pak zanikl účel využití. Chytrému napověz....

0/0
9.2.2009 9:46

Tomáš Klobás

Re: no

to je jednoduchý, ten litinovej blok motoru je pro ně cca 2000 zisk čistá ruka jako výkup kovů. Kdo by se s tím pak rozebíral když by v autě nezůstalo téměř nic cenného? ;-D:-P

0/0
4.2.2009 18:48

kawasaki

Felicie

Felicie je taky vrak to jsem opravdu nečekal.

0/0
2.2.2009 12:26

Pták

Re: Felicie

Taky jezdím tímhle "vrakem" V podstatě bez větších problémů a oprav. Náhradní díly i cena práce za hubičku. Na dopravu po ČR naprosto v pohodě a ve verzi combi super kufr. A tak si jí holt nechám a budu jezdit tím "vrakem" ještě 2 roky.

0/0
2.2.2009 12:31

Re: Felicie

Felda je dnes 8 - 15 let stará takže novinka to fakt není, ale zatim tim jezdim taky, páč to má tu výhodu, že si toho na ulici nikdo nevšimne a parkovat se s tim dá opravdu všude naprosto bez obav.

0/0
2.2.2009 12:43

Racky

Re: Felicie

8-15 let je normální stáří auta. My máme escorta 14let starýho (koupen ve věku 6let) a pred tim sme meli 14let 105ku. Když ty auta stojí takovejch peněz, přece to nevyhodim za 5 let.. Když investuju 300.000 do novýho auta, tak chci aby jezdilo aspon 10let. Za ty prachy.. (měsíčně v přepočtu tak za auto zaplatim 3-4000 se všim všudy) Až bude k dostání mini autičko (Toyota IQ nebo Aygo) za 100-150 000Kč (nová, ne bazar), pak ano. Pak si koupim po 3 letech klidně nový. Ale když za ten angličák chtějí čtvrt mega a víc, tak sorry .. .) Dneska sehnat nový auto pod 200.000 je skoro nemožný. Takže zbejvaj bazary. Tam bych auto koupil já.

0/0
2.2.2009 13:01

Thor

Re: Felicie

Vidíš třeba já si nemyslím, že 8 - 15 let, je normální stáří auta. To je jen tvůj úhel pohledu, resp. tim kolik na to máš. A protože na to nemáš, tak si to auto snažíš užít co nejvíc. Já bych třeba svojí rodinu radši vozil vlakem, než abych jí posadil do prohnilý 10 let starý kraksny. Prostě mam je radši než peníze a budu klidně platit leasing jak mourovatej, než abych si někdy vyčítal, že se jim stalo víc než muselo :-)

0/0
3.2.2009 9:45

Thor

Re: Felicie

p. s. až toho tvýho Escorta trefí Focus, pak možná zalituješ, že jsi šetřil na nesprávnym místě. Ono být pak doma na nemocenský místo měsíc 3/4 roku, totiž taky něco stojí. Tak já si to radši přidám na lepší auto, než na rehabilitaci v Kladrubech :-) Pár lidí co takhle "šetřilo" znám a o pravdu bych na jejich místě být nechtěl :-(

0/0
3.2.2009 9:54

Pan Navratil

Re: Felicie

To lepší auto ti může, ale nemusí pomoci. Je smutné, že lidé věří tomu, že jim novější vozy pomohou při střetu s kamionem.;-D

0/0
4.2.2009 11:25

Mic

Re: Felicie

Vy jste přesně ten typ lidu, co oni potřebují...novinky jsou bezpečnější kupuj, kupuj ať se prachy točí....přitom ta souhra náhod, kdy dojdě k nehodě nepočítá s tím jestli do tebe vrazí prohnilá 120ka nebo vlak....prostě za to, že nejste ochoten se smířit s osudem, nebo radši seděl na prdeli, tak živíte kolos, kterej nám pak diktuje kdy si můžem uprdnout a kdy ne...a za kolik...

0/0
4.2.2009 12:23

Tomáš Klobás

Re: Felicie

Celé je to velký nesmysl. Mám 15 let staré auto (VW Golf 3) a co? Jsem spokojený. Pasivní bezpečnost srovnatelná s dnešními auty bezesporu je, spotřeba průměr mám 6,5l/100km 1,8i takže tenhle argument je taky mimo a jaký jiný mám důvod, abych si chtěl koupit novější? No možná koroze, případně ceny oprav. Ale servis na Golfa lze realizovat doma v garáži a spolehlivost trojkových golfů je pověstná, takže servisu, kromě běžné údržby, prakticky netřeba. Tak mi řekněte jediný důvod, proč nacpat spoustu peněž do nového auta? To znám lepší investice.. ..třeba bydlení.

0/0
4.2.2009 18:58

Abík

Re: Felicie

Máte (máš) špatnou představu o autech. Desetileté auto (opravdu auto) není dnes stará prohnilá kraksna. Vlastním Toyotu Corolu od r. 1997, najeto 160 t.km. Auto je absolutně (absolutně) bez koroze, má SRS a jiné vymoženosti. STK prochází jako nůž máslem. Při pravidelné údržbě a výměnách servisních částí, je to stále bezvadné auto. Hnijící vraky vyráběli v MB ještě do r. 1999. Ostatně je to vidět. Jinak nasedni do své dluhem zatížené (leasing) bedny, který platí mnohdy někdo jiný (auto není tvoje) a jeď si kam chceš s tou rodinou. Nám, a řadě jiných tohle plně vyhovuje.

0/0
8.2.2009 10:51

pavelcz1

Ekofanatici v praxi

Toto nemá s ekologií nic společného. Je dobré, že se zlikvidují staré krámy a tak se park trochu "pročistí", to každopádně, ale myslíte si, že tyhle auta, kterým majitelé najedou pár set až tisíic kilometrů za rok udělá vzduch čistším? To by se muselo spíš něco udělat s těma, co najedou desítky tisíc kilimetrů ročně, i když "čistšíma" autama, o kamionech ani nemluvě.

Mě se prostě tohle nelíbí, ty co maj peněz dost na nový auto, tak se jich tahle "ekoblbost" nedotkne i když spálej tuny benzínu za rok, zatímco chudším, kteří maj tyhle vraky (který jim ale často bohatě stačí) se to týká drasticky., v přepočtu na plat ještě víc!

Nevim koho mám volit aby nevýmýšleli takovýhle nesmysly, poraďte pls :-)

0/0
2.2.2009 12:07

Trotl

Re: Ekofanatici v praxi

Doporučuji jezdit vlakem nebo autobusem než tady plkat nesmysly.

0/0
2.2.2009 12:11

ja

Re: Ekofanatici v praxi

Máte příhodné jméno

0/0
3.2.2009 0:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.