Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český vozový park mládne jen pomalu

Počet v České republice zaregistrovaných osobních automobilů překročil 4,4 milionu. Ve věku nad 10 let je téměř 60 % osobních automobilů. Průměrné stáří aut se čtrnáctileté hranici vzdaluje jen velmi pomalu a motorkám je průměrně skoro 32 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KADO

budou volby tak 25 000 kc za hlas to jde ne?!

!;-D :-© Rv

0/0
4.2.2009 20:33

Andee

Srovnání

Tak jsem si tak pohledal po netu údaje o jiných zemích: USA 9.2 roku (42% 11 let a víc), Peru 18 let, Portugalsko a Řecko 11.5, Dánsko 10.5, průměr EU 9.5 a všude se tohle číslo zvyšuje. Tak si udělejte obrázek... Nejlíp na tom je Lucembursko s cca pěti lety...

0/0
4.2.2009 13:12

Performer

koukám že Jahn s tandemu s lihovým domem

už rozjel mediální kampaň za sociální dávku "autovné" na plné obrátky.... Rv:-©

0/0
3.2.2009 21:49

Performer

Re: koukám že Jahn s tandemu s lihovým domem

v a ne s :-)

0/0
3.2.2009 21:50

__XXXX___

No jo

když tady máme nejdražší auta v evropě a k tomu české platy...

0/0
3.2.2009 19:55

luko5

Ten graf z "globálního" hlediska není objektivní.

 Ve skutečnosti auta stárnou, protože Langer v roce 2008 nakoupil x

policejních vozů a to na okamžik změnilo statistiku! Auto park v ČR prostě

stárne a v ruku v ruce s ekonomickou situací, jakou tady ODS díky

deformám utvořila. :-©  Rv

0/0
3.2.2009 17:10

Performer

Re: Ten graf z "globálního" hlediska není objektivní.

to jsou hustý socanský blitky ;-D

0/0
3.2.2009 21:50

Andee

Re: Ten graf z "globálního" hlediska není objektivní.

Jasně, těch pár set aut zcela zdeformovalo statistiku pěti miliónů vozidel v ČR. To ti říkal führer Jyrka von RAJ, ne? ;-D

0/0
4.2.2009 12:52

chk

A kolik najedou km.....?

Průměrný věk je zavádějící informace. Dvacet let stará auta najezdí minimum km ve srovnání s novými.

Navíc u nás si kupovat nové auto, pokud se neživíte ježděním z místa na místo, je holý nesmysl. Drahá pojistka, drahé záruční prohlídky, rozbité silnice, desetinásobek krádeží oproti vyspělému světu. Za pět let najezdíte 75 000 km, budete mít de facto nové auto, ale s minimální hodnotou. A za sebou utracené peníze.

0/0
3.2.2009 11:30

honzasl

Re: A kolik najedou km.....?

Jak minimální hodnotou? Auto 5 let staré, s 75 tisíci kilometry na tacháku může klidně dalších 5 let sloužit. Životnost soudobého auta je nejmíň 200 tisíc do velké opravy a i potom se dá používat. Nenechte se mást kecy o zůstatkové prodejní ceně auta....

0/0
5.2.2009 9:22

WIFI

Hm

fakt překvapení pro všechny kromě obyčejných lidí. Pokud se mzdy v porovnání s německem liší několikanásobně v náš neprospěch a ceny aut jsou u nás stejné, možná vyšší než v německu, tak obměna logicky vázne. Na to není zas tak těžký přijít

0/0
3.2.2009 9:52

fks

Re: Hm

Lépe bych to nenapsal.

Ještě zbývá dodat pozitivní motivace pro koupi nového vozu v Německu (příspěvek při likvidaci starého auta nad 9 let) a negativní motivace u nás (poplatek za likvidaci starého auta)...

0/0
3.2.2009 10:01

x

Re: Hm

Akce v Německu na podporu prodeje nových aut je záležitost poslední doby, a není na věky. Mimo ní Němci platí poplatek za likvidaci starého auta, a to nepoměrně vyšší než u nás. Kdežto u nás se staré auto dá vyřadit zcela bezplatně, když je do příslušného místa likvidace schopno samo dojet a je kompletní, a nebo to vyřazení stojí jen dopravu (odtah), pokud schopno dojet není, ale pořád je kompletní. Doplácí se nad rámec jen za nekompletní vraky. A pokud u vás na vrakovišti chtějí nějaký přemrštěný poplatek, dá se to dát jinam, těch míst je dost.

0/0
3.2.2009 10:07

WIFI

Re: Hm

no poplatky za likvidaci aut si u nás nikdo nezkusí zavést, protože by se ze dne na den zakonzervoval vozový park. Pochybuju, že by obyčejní lidi byli ochotni při výměně starýho auta za ojetinu novější platit sešrovtování, ekodaň při přihlášení, případně ještě bezpracný zisk leassingovky. :-)

0/0
3.2.2009 11:17

x

Re: Hm

Časem zkusí, na to vemte jed.

0/0
3.2.2009 12:03

AldaPalda

i kdyby nam dali 2500EUR

tak vymysli neco, proc na to 90% lidi nebude mit narok, pripadne nejake dalsi sankce za stare auto, aby se jim to pekne vratilo. prece nam nebudou prispivat na jine auto z ansich vlastnich dani, zblaznili jste se ????

0/0
3.2.2009 9:25

WIFI

Re: i kdyby nam dali 2500EUR

tady by jsi dostal tak 500 EUR, protože by byl argument, že mzdy jsou cca v tomto poměru a bylo by vymalováno

0/0
3.2.2009 11:19

BrumlajiciCmelak

Najdi 7 rozdílů

V německu dostanete při likvidaci starého auta (podle mě je tato hranice zbytečně nízká 10 let staré auto je ještě plně funkční - minimálně věkem, ale to je věc názoru) 2500E, u nás vám při prodeji staršího auta 10 000 Kč seberou ... ještě že jsme tak bohatí, že nám to nevadí.

Mimochodem, pro levicové masturbátory: tento geniální zákon odhlasovalo KSČM + ČSSD, asi proto že jejich voliči staršími auty nejezdí ...

0/0
3.2.2009 9:21

x

A on se tomu někdo diví?

Při těch podmínkách, co tady skoro 20 let panují, je skoro div, že ten vozový park není ještě horší. Kdo pamatuje všechny ty obstrukce z let minulých, umělé překážky dovozů perspektivních aut pod průhlednou záminkou, abychom nebyli vrakovištěm Evropy, ale působící přesně tak, že jsme se tím vrakovištěm stali? Pamatujete ještě na celosvětové unikum kšeftování se samotnými papíry od aut ve velkém? To bylo důsledkem nesmyslných pravidel, a tyhle důsledky ještě nějakou dobu poneseme. Kór když je tu kupní síla menší, a auta dražší než kde jinde. Nedivím se, že to nikoho nemotivuje k obměně.

0/0
3.2.2009 8:54

krakra

Bude se to zhoršovat

A bude eště hůře.

Lidi si svoje 10 let stará auta nechají, teďka cpát peníze do novějšího auta není dobrý nápad. Průměrný věk aut se bude eště zvyšovat.

0/0
3.2.2009 8:52

Kosta262

V čem je problém?

Komu to vadí že u nás jezdí starší auta než v Německu? Ve Francii je každému třetímu autu skoro dvacet let (Peugeot 309, 205, Renault5, Citroen BX) a nikdo se nad tím nepozastavuje. :-P

0/0
3.2.2009 8:29

Kosta262

Re: V čem je problém?

...a stejnak stáří voz. parku zvyšují škodovky důchodců na vesnicích, s nimiž se jezdí 2x do měsíce na nákup. Průměrný věk aut která denně jezdí je mnohem nižší.

0/0
3.2.2009 8:32

Performer

Re: V čem je problém?

přesně tak R^ 

(a není ani moc ekologické, aby děda na vesnici vyměnil starou stodvácu za novou Fabii, kvůli těm pár kilometrům co ročně ujede)

0/0
3.2.2009 21:53

Anonymous

v ČR se dělá vše proto, aby nemládl vůbec

v ČR se dělá vše proto, aby Český vozový park nemládl vůbec.

0/0
3.2.2009 8:22

Ach jo (bls1)

A lepší to jen tak nebude

Rozevírání nůžek mezi bohatými a chudými je klíčové pro provoz většího počtu starých aut. A to kdybyste zveřejnili statistiku čistě soukromých aut, tak by to bylo ještě mnohem horší.

0/0
3.2.2009 7:42

ciankal

kdyz na to nemam tak ty prachy proste nedam

:-) a v garazi mi ta 12 let stara fiesta jeste chvilu vydrzi

0/0
3.2.2009 7:01

Nero

?

Němci mohou koupit fabii za 162 000.....,u nás je navíc kupní síla mnohen nižší , a tahle cena se nás dlouho týkat nebude,pročpak asi mládne mj.,náš vozový park pomalu......

0/0
3.2.2009 5:57

VK

stari vozoveho parku

At stat zacne prispivat castkou 2,5tis € na nakup noveho vozu pri odstranovani vozu starsiho deseti let, jako je tomu u sousedu v Nemecku a mozna se po silnicich zacne prohanet mene starsich automobilu. Skoda jen, ze tahle myslenka je v nasi zemi pouze utopii:-(

0/0
3.2.2009 0:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.