Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hybridní auta lidé chtějí, ale jen když se zdraží benzin

Auta s alternativními pohony jsou dražší než běžné vozy. Jakmile klesnou ceny benzinu a ohlásí se ekonomická krize, zájem o ně uvadá. V USA se v roce 2008 prodeje hybridních aut propadly o 9,9 procenta. V první půlce loňska přitom letěly vzhůru. Díky drahému benzinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

STAVA79

optimální cena

Je ta americká tedy 22 000 dolarů což je cca 476 000 Kč. Za stejné auto, Ano je jasné že pokud si auto kupim ted v USA, tak musím zaplatit clo a dovoz a přihlášení a projít tady nesmyslnýma procedůrama okolo homolagace.  Ale i tak by měl nákup tohoto vozu vyjít levněji než u Nás. :-/

0/0
10.2.2009 22:56

spartaman

Benál

Také bych si nechal líbit 4 litry benzínu za cca 33Kč   :-(

0/0
9.2.2009 13:09

Performer

je na čase zdanit smrdutou naftu

alespoň tolik jako benzin a raději ještě o něco více (například podle emisí populárního CO2). Státy v Evropě drží nízké daně z  nafty kvůli kamionové lobby a pak se diví, že je všude smrad a o (do města rozhodně ekologičtější) zážehové hybridy není zájem.....

0/0
9.2.2009 10:16

bob

Re: je na čase zdanit smrdutou naftu

Moje řeč. Úředníci prakticky nejsou schopni vyhodnotit co vlastně životnímu prostředí nejvíce škodí. Asi by neměli doktoři co žrát, kdyby ubylo splodin nafty.

0/0
9.2.2009 10:24

Performer

Re: je na čase zdanit smrdutou naftu

R^

0/0
9.2.2009 10:26

krakra

Re: je na čase zdanit smrdutou naftu

Nafta je už dražší než benzín.

0/0
9.2.2009 10:42

Performer

Re: je na čase zdanit smrdutou naftu

no a? To nic nemění na tom, že ji stát zdaňuje méně než benzin. A přitom je z nafty více jak CO2, tak škodlivin (mikroprach, NOx atd.)

0/0
9.2.2009 10:44

pepik

Re: je na čase zdanit smrdutou naftu

CO2 je míň, ale ten zrovna moc neškodí, jako ten NOx a hlavně mikroprach (saze). No ale saze řeší DPF a NOx nějaká ta močovina.

0/0
9.2.2009 10:47

Performer

Re: je na čase zdanit smrdutou naftu

z nafty je CO2 zhruba o 10% víc (že neškodí vím, ale je děsně populární - v parametrech aut se dneska skoro nic jiného neuvádí). DPF mikroprach sice zachycuje, ale ne všechen a vůbec to v praxi (například v městském provozu) moc nefunguje. No a ta močovina sice NOx omezí, ale u zážehového motoru jsou stále nižší....

(navíc kolik dieselů v provozu má DPF a vstřikování močoviny? Čtvrt promile?)

0/0
9.2.2009 10:51

pepik

Re: je na čase zdanit smrdutou naftu

to bych radši bych snížil spotřebku na benzín :-P nejsem expert na esmise, ale jak je na tom v porovnání s benzinem třeba diesel Bluetec od MB?

0/0
9.2.2009 10:45

Performer

Re: je na čase zdanit smrdutou naftu

pokud bude ten zážehový motor tak "emisně vypiplaný" jako ten bluetec, tak to bude zase rozdíl třídy.....

Spotřebku na benzin bych teda nesnižoval - daleko víc je potřeba snižovat daně z příjmu jak lidí, tak firem....

0/0
9.2.2009 10:48

spartaman

Re: je na čase zdanit smrdutou naftu

Správně   R^

0/0
9.2.2009 13:13

Seky

Daň za blbost

Ekologie je dań za blbost. Kdyby jsme nemuseli živit díky politice ty opalene s utěrkama na hlavě, kteří jen sypou písek do moře, aby si postavili ostrovy a na nich hotely tak by jsme jezdili už dávno na jiných technologiích, což je veřejné tajemství. Pokuď vím, tak už se dá jezdit X let na vodík, ale až dojde ropa, tak nám ti samí budou prodávat vodu, protože se zjistí, že auto na vodík může jezdit jen na speciální vodu z pouště, nebo z Ruska, nebo bůh ví od kud. Jen ať na tom někdo maximálně vyvaří, což nám ovšem principiálně deklarují i naší politici, jak se dá za něco utratit i 10x více než než za stejnou věc od jinud. Prostě je to téma o ničem, jen na to doplácí slušní lidé, kteří chtějí udělat něco pro tu naši přírodua dají za úplně obyčejné auto z Japonska 640000,- VV

0/0
9.2.2009 10:15

Performer

Re: Daň za blbost

jé to jsou bláboly ;-D;-D;-D

(ty veřejné tajemství - ony technologie sice jsou, ale oproti dopravě založené na ropě (která je stále velmi levná) je to všechno daleko dražší - spiknutí za tím opravdu není :-))

0/0
9.2.2009 10:43

tojsouveci

Re: Daň za blbost

Je to úsměvné, jak si někdo myslí, že je spousta nápadů uloženo již léta v sejfech a čeká se na něco. Je jasné, že s tím jak jde technologie mílovými kroky dopředu, tak už ty "šuplíkové" nápady by zastaraly obdobně, jako byste tam měli vynález trojrozměrné televize z r. 1970 ;-D

0/0
9.2.2009 14:13

Za hybrid se nepřiplácí

Spíš by museli oni zaplatit mě, abych si tu potvoru koupil. Proč bych si měl připlácet za něco co je těžší a žere téměř stejně? Vykašlete se na hybridy a začněte vyrábět čistě elektromobily. Pak cena klesne a bude to rozumná konkurece.

0/0
9.2.2009 10:04

Performer

Re: Za hybrid se nepřiplácí

na čisté elktromobily čas ještě nenazrál. Vidím to tak na cca pět let výboje baterií a pak to snad pomalu půjde, stále to ale bude dražší než benzin (ona elektřina sice vyjde na třeba ba 20hal/km, ale amotizace baterií vyjde na další 2Kč (například)).

0/0
9.2.2009 10:19

tojsouveci

Re: Za hybrid se nepřiplácí

O elektromobilech byly nadšené šlánky třeba ve VTM (Věda a technika mládeži) už před 40ti lety:-)

0/0
9.2.2009 14:15

xf

nadpis

Především v článku chybí informace, že hybrid je o trochu úspornější jen při městském provozu.

Při meziměstském provozu je na tom v lepším případě stějně a při dálničním už má vyšší spotřebu.

Když k tomu připočtu "ekologičnost" výroby baterií, tak je to jen další ze zelených nápadů. Ideologicky za jedna. Technicky se to hodí jen někdy a někam, většinou púřevažují nevýhody. A ze všeho nejvíc trpí ekologie.

0/0
9.2.2009 9:35

Performer

Re: nadpis

hybrid je ideální například pro městské popeláře, městský autobus (i když trolejbus by byl daleko vhodnější) a pod.... Jinak pokud jsou dálnice samá uzavírka a nekonečná kolona, hodí se i tam :-)

0/0
9.2.2009 10:34

Lukas

Uprimne - blbost

Mam firmu auto o obsahu 1,6 16V Nove,a jezdim kolem 7,5 litru a to na spotrebu moc nekoukam ani se neomezuju v stylu jizdy. Kdyz si vemu porizovaci cenu hibridu, rozpoctu si ji na 4 roky, kdy cca porizuju nove auto, spoctu kolik usetrim na benzinu. A naslene vemu cenu hibridu tak je to kravina, abych si neco takoveho koupil. O normalnich lidech, ktery uvazujou auta do 300 tis, je to nemyslitelne, takze dokud nekdo neudela elektromobil do 300 tisic, kterej bude mit zivotnost aspon 5 let a i po tech 5 letech ujede na baterku tak 300-400 Km tak ma sanci, jinak je to jen hezke tlachani o ekologii, ale skutek utek.

0/0
9.2.2009 9:27

__XXXX___

Já si taky myslím

že ty různé alternativní pohony jsou pouze výkřikem prestiže a na ozdobu. Já bych určitě nemohl jezdit v hybridu, kterej žere 6l/100km benzinu (Prius), protože mám auto s normálním motorem a stejné velikosti, které žere 5,9. Navíc obyčejné auto má tu výhodu, že dnes dokáže už docela dobře likvidovat i ty výfukové plyny. Hybrid zajisté také, ale sekundární zdroj energie - baterii, už prostě zlikvidovat nedokáže. Když přihléhneme k tomu, že výroba/likvidace takovéto baterie je extrémně náročná a drahá, tak zcela jistě musí vyhrát koncept klasického úsporného auta na benzin/naftu :-P

0/0
9.2.2009 9:02

echo

Re: Já si taky myslím

Chtěl bych vidět auto s benzinovým motorem, které bere skutečných 5,9 litru velikosti Priuse (rozvor 2700 mm)?8-o

0/0
9.2.2009 14:06

ja

Re: Já si taky myslím

Kdyz se spokojis se spotrebou o 2 litry vetsi, tak mas spickove benzinove motory s vykonem cca 80-100 kW a auta za takove ceny, ze Prius ten rozdil v nakladech na palivo nikdy neusetri, nehlede na naklady na servis cele te hybridni casti.

0/0
9.2.2009 20:01

tojsouveci

Ekologie

Daleko ekologičtější jsou staré škodovky. Přestože se nás snaží média přesvědčit o tom, že keologické je neustále nakupovat novější a úspornější věci (auta, elektrospotřebiče atd.), tak tam není nikdy započítána ekologická stopa spočívající ve výrobě a likvidaci té "úsporné a ekologické věci".

0/0
9.2.2009 8:47

Alek

Re: Ekologie

a co ekologická stopa výroby a likvidace staré škodovky, tu jsi započítal? A to nepočítám tu "ekologickou stopu" která se táhne za tou škodovkou....Tím nijak neobhajuju hybridy, zatím jsou podle mě taky dost nerentabilní a sám bych si ho zatím nekoupil....

0/0
9.2.2009 9:32

ja

Re: Ekologie

Ta stara skodovka tady dnes je, to nove auto se (ne)musi vyrobit. I kdyz smard ze stare skodovky je hrozny, tak je to paradoxne pro zivotni prostredi lepsi, nez vyrabet nove auto...

0/0
9.2.2009 9:52

Performer

Re: Ekologie

jenomže kdyby každý jezdil autem 30 let, používal pračku 25 let a bydlel baráku starém 200 let s tím, že výroba nových věcí je neekologická, tak se ekonomika zhroutí a pomřeme hlady :-)

0/0
9.2.2009 11:07

STAVA79

Re: Ekologie

však to ted je o čem je celá ekonomická krize. Právě o tom  že spousta lidí už vše má, má auto, má dům(na hypotéku) má veškere elektorspotřebiče. a už v podstatě nic nepotřebuje a hlavně né Čech, který je zvyklý mít každou pitomost doma a pokud si koupí novou tak stejně starou strčí do sklepa protože se to pořád může hodit. Proto se ted nic nekupuje. krom jídla. A služeb (el.plyn. voda) které nám krásně zdraily. Takže se ted nikdo nemlže divit. že raději budeme jezdit ve starém funkčním autě a budeme tím mít na elektřinu. Protože na nové auto tím pádem nemáme.

0/0
10.2.2009 23:05

tojsouveci

Re: Ekologie

Jsem přesvědčen, že výroba i likvidace staré škodovky byla méně energeticky náročná , neýž dnes vším možným vybavených aut. A proto si myslím, že jestli jezdit 15 let škodovkou nebo každých 5 let koupit nové auto je ekologicky jednoznačně pro škodovku. Tedy myslí, že to platí obecně. Můžete si koupit každých 5 let novou lednici nebo pračku , protože je v něčem "úspornější" nebo používat tu méně úspornou 15 let (pokud vydrží samozřejmě). Můžete mít nádobí klasicky nebo si koupit "úspornou" myčku a do ní cpát při každém mytí nějakou chemii a tvářit se jak jste ekologičtí protože jste "ušetřili" několik litrů vody, která by jinak zmizela z naší planety.....nebo nezmizela??? :-)

0/0
9.2.2009 10:06

spartaman

Re: Ekologie

Jasný, odbrzdilo se to nechalo se to sešupem sjet do rybníka -  a bylo zlikvidováno  ;-D;-D

0/0
9.2.2009 13:11

ja

hybrida dnes nekoupim

Prius je za 640 tisic a dalsi auta stejne znacky, Auris/Corolla/Corolla Verso vzdy s zivejsim motorem za 400/410/560 tisic. Hybrid podle realnych spotreb (spritmonitor.de) usetri maximalne 3 litry na sto kilometru a to dva litry jsou dany rozdilem ve spotrebe a zbyvajici litr je dan za zravost (napriklad proti 1.4 TSI od VW) 91/95 kW klasickych motoru Toyoty. K tomu pristupuje to, ze hybridni motor a baterie znamenaji dalsi vec, ktera bude potrebovat servisni naklady a nevydrzi vecne - cena baterii uz tady zaznela, o "ekologicnosti" se radeji mlci... Kdyz to shrnu, tak za hybrid bych byl ochoten dat priplatek maximalne 50 tisic korun ceskych a to jeste jen pri nulovem riziku (zaruka vyrobce), ze budu nekdy platit nove baterie nebo novy elektromotor.

0/0
9.2.2009 8:32

CenyNaHovnajs

CenyNaHovnajs

Pokud nezlevni vyrobci a prodejci aut (zlodeji) normalni auta a tim se posleze zlevnili i tyto "eko"auta nic se nestane.

Az bude benzin stat 50.-/litr a vice lidi zacnou uvazovat o elektromobilech, ale kdyz budou drahe jako ted, nikdo si u nas nic takoveho neporidi, protoze na to proste nema a bude se jezdit porad smradlavyma 20 let staryma hujdama. Na dojizdeni do prace to prece staci a nemam skoro zadne naklady na nakup noveho auta. Sem tam olej a brzdove desticky. ;-D Ja jsem uvazoval o porizeni elektro skutru, ale ceny jsou dost vysoke a otazka je zivotnost baterie. ale naklady  5.-/100km jsou velmi LAKAVE. Par danovych ulev nebo nejake pobidky od vlady a mozna bude jezdit o neco vice techto elektromasin.R^

0/0
9.2.2009 8:03

Vladik

Re: CenyNaHovnajs

Jen bych rád poukázal že elektromobily se u nás neprodávají, lidi by si je jistě rádi koupili ale není nabídka a když tak to jsou to jen staré plečky vyrobené před X lety.

0/0
9.2.2009 10:06

Svoboda

Baterie

Dokud se v hybridech i autech čistě na elektřinu budou používat baterie, je to technologie k ničemu. Ekologická zátěž výroby je nehorázná, možnost recyklace mizivá. Také je důležité zmínit, že je na Zemi dost materiálu na vyrobení jen několika milionů aut na elektřinu (jako Chevrolet Volt).

Dokud nebude e. energie kde skladovat, jedině vodík. R^

0/0
9.2.2009 7:42

Performer

Re: Baterie

vodík je hrozná pakárna.... člověk natankuje plnou nádrž, týden nechá auto na parkovišti a nádrž je prázdná (ani v kryogenní nádrži se ten stlačená vodík prostě nedá dlouhodobě skladovat) ....

...... výroba vodíku je energeticky náročná jako prase......

...... palivové články jsou drahé jako prase......

a i jen taková kryogenní nádrž stojí možná víc než dneska ledajaké malé auto....

.... prostě to není jen tak - je to spíš slepá cesta..... (nemluvě o potřebě budovat vodíkovou infrastrukturu - v případě baterií není nic takového potřeba - a baterie za cca 10-20 let přece můžou vypadat úplně jinak než ty dnešní)

0/0
9.2.2009 10:25

pc1660

Re: Baterie

Hloupost! Takhle zpátečnický a omezený názor se jen tak nevidí ;-D Baterie tu jsou a budou. Právě v těch je budoucnost. Budou se vyvíjet technologie s ohledem na ekelogii a kapacitu. Čím budou lepší tím víc se budou využívat. Tohle je teprve začátek

0/0
9.2.2009 10:25

Kovis

Re: Baterie

Docela mě zajímá, jakým způsobem se podaří vyřešit problém, který s tím souvisí, a to rychlé a efektivní nabíjení. Osobně nejsem zvědavý na to, abych musel někde na cestě přespat a nechat do rána nabíjet akumulátory.

0/0
9.2.2009 13:20

Xladi

Hybridy nebrat

Proč chtějí za každou cenu rvát do auta motor na benzín nebo naftu. Vždť je to výrobně dražší, vývoj je dražší, auto je těžší, složitější a vzhledově dělaj hybridy hnusný. Taky chci auto na jeden druh pohonu lektromobil je nejlepší. Udělat síď dobíjecích stanic, kde by se to dobilo řekněme za 30 minut a spotřební daň by se vyřešila tak že by se zavedlo mýtné a hotovo. Elektřiny se vyrábí zatím dostatek a je lepší, když se vyrobí elektřiny byť z uhelné odsířené elektrárny, než desetitisíce kouřících osobních vozů. Jádro je budoucnoíst, to co včera říkal Bursík v partii to by bylo na defenestraci.

0/0
9.2.2009 6:54

mikes

Re: Hybridy nebrat

Obavam ze, ze kdyz zacnou vsichni jezdit "ekologicky" na elektrinu tak ji bude sakra malo...

0/0
9.2.2009 10:51

Hansus

Re: Hybridy nebrat

Pokud lidi budou přemýšlet, tak prosadí urychlenou výstavbu dvou jaderných bloků Temelína, abychom měli dost této energie kolem roku 2020, poněvadž málokdo ví, jaké jsou zásoby zemního plynu a ropy ve světě, a jakou obchodní politiku vlastníci těchto zdrojů chystají provádět vůči svým zákazníkům. Měli bychom začít uvažovat o elektrifikaci zbývajících železničních tratí, to bude snížení spotřeby derivátů ropy, a v automobilizmu se bude muset počítat s nasazením CNG (zemní plyn), který by se mohl postupně nahrazovat v domácnostech za elektřinu. A začít uvažovat o elektromobilech, které buď budou mít čistě jen akumulátory, anebo by vozily malý spalovací motor na benzin, který by  dobíjel dle potřeby akumulátry (např. v přestávkách mezi jízdou, apod.).

0/0
12.2.2009 7:58

Hans

Nevím,

čemu se autor diví, pochopitelně je všechno o penězích! Kdyby ta auta na elektřinu nebyla tak zoufale předražená, tak by se kupovala dávno a bez ohledu na hopačku cen PH!Rv:-©

0/0
9.2.2009 6:22

oldis

nechci hybridni auto

chci ciste na elektrinu.

0/0
9.2.2009 2:14

rejpal

Prius

Prius není žádná výhra. Žere jako normální auto /novinářský test 6l/100 km/ a na baterie je záruka 8 let. Baterie stojí 78.500,-Kč vč.dph

0/0
9.2.2009 0:32

Xladi

Re: Prius

Já se svým benzínovým autem jezdím za 6,2l tak to by se mi ten prius asi moc nevyplatil, sice po městě moc nejezdím, ale stejně ta spotřeba je dost vysoká. jo a mám motor 1,6l

0/0
9.2.2009 6:56

Performer

Re: Prius

když nejezdíš po městě, nepořizuj si hybrid

0/0
9.2.2009 10:46

Likso

Re: Prius

A to tam jsou ještě celkem malé baterie.Teď v TV ukazovali odkrytovaný v článku zmíněny Chevrolet Volt za asi 2 milióny Kč, který jezdí jen na elektřinu a má dojezd asi 300 km. Bateriový Li-iont blok článků byl velikosti velkého cestovního kufru. Když si vezmete jak jsou tyhle baterie složité ( každý drobný článek musí mít svoji řídící část ) tak tu cenu odhaduji tak na 300 000 Kč za náhradní sadu. Při častém používání ( iontové články mají reálnou životnost tak 3-4 roky nebo 1000 nabití kdy poklesne kapacita na 1/2 původní ) to moc dlouho nevydrží. Ještě by mě zajímalo jak ekologické je výroba a likvidace tohodle svi.stva. :-(

0/0
9.2.2009 7:30

Pepa

Re: Prius

Tak za 6l/100km se s Priusem dá také jezdit,ale s obyčejným benzínem i za 10l/100km ,z dieslem za 8l/100km.Na stránkách www.spritmonitor.de je průměrná spotřeba z desítek Priusů 5,2l/100km,je to nižší než stejně výkoných dieslů.i benzínů.

0/0
9.2.2009 17:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.