Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Hybridní auta lidé chtějí, ale jen když se zdraží benzin

Auta s alternativními pohony jsou dražší než běžné vozy. Jakmile klesnou ceny benzinu a ohlásí se ekonomická krize, zájem o ně uvadá. V USA se v roce 2008 prodeje hybridních aut propadly o 9,9 procenta. V první půlce loňska přitom letěly vzhůru. Díky drahému benzinu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PJ

STAVA79

10. 2. 2009 22:56
optimální cena

Je ta americká tedy 22 000 dolarů což je cca 476 000 Kč. Za stejné auto, Ano je jasné že pokud si auto kupim ted v USA, tak musím zaplatit clo a dovoz a přihlášení a projít tady nesmyslnýma procedůrama okolo homolagace.  Ale i tak by měl nákup tohoto vozu vyjít levněji než u Nás. :-/

0 0
možnosti
PP

spartaman

9. 2. 2009 13:09
Benál

Také bych si nechal líbit 4 litry benzínu za cca 33Kč   :-(

0 0
možnosti

Performer

9. 2. 2009 10:16
je na čase zdanit smrdutou naftu

alespoň tolik jako benzin a raději ještě o něco více (například podle emisí populárního CO2). Státy v Evropě drží nízké daně z  nafty kvůli kamionové lobby a pak se diví, že je všude smrad a o (do města rozhodně ekologičtější) zážehové hybridy není zájem.....

0 0
možnosti

bob

9. 2. 2009 10:24
Re: je na čase zdanit smrdutou naftu

Moje řeč. Úředníci prakticky nejsou schopni vyhodnotit co vlastně životnímu prostředí nejvíce škodí. Asi by neměli doktoři co žrát, kdyby ubylo splodin nafty.

0 0
možnosti

Seky

9. 2. 2009 10:15
Daň za blbost

Ekologie je dań za blbost. Kdyby jsme nemuseli živit díky politice ty opalene s utěrkama na hlavě, kteří jen sypou písek do moře, aby si postavili ostrovy a na nich hotely tak by jsme jezdili už dávno na jiných technologiích, což je veřejné tajemství. Pokuď vím, tak už se dá jezdit X let na vodík, ale až dojde ropa, tak nám ti samí budou prodávat vodu, protože se zjistí, že auto na vodík může jezdit jen na speciální vodu z pouště, nebo z Ruska, nebo bůh ví od kud. Jen ať na tom někdo maximálně vyvaří, což nám ovšem principiálně deklarují i naší politici, jak se dá za něco utratit i 10x více než než za stejnou věc od jinud. Prostě je to téma o ničem, jen na to doplácí slušní lidé, kteří chtějí udělat něco pro tu naši přírodua dají za úplně obyčejné auto z Japonska 640000,- VV

0 0
možnosti
RP

Performer

9. 2. 2009 10:43
Re: Daň za blbost

jé to jsou bláboly ;-D;-D;-D

(ty veřejné tajemství - ony technologie sice jsou, ale oproti dopravě založené na ropě (která je stále velmi levná) je to všechno daleko dražší - spiknutí za tím opravdu není :-))

0 0
možnosti

9. 2. 2009 10:04
Za hybrid se nepřiplácí

Spíš by museli oni zaplatit mě, abych si tu potvoru koupil. Proč bych si měl připlácet za něco co je těžší a žere téměř stejně? Vykašlete se na hybridy a začněte vyrábět čistě elektromobily. Pak cena klesne a bude to rozumná konkurece.

0 0
možnosti

Performer

9. 2. 2009 10:19
Re: Za hybrid se nepřiplácí

na čisté elktromobily čas ještě nenazrál. Vidím to tak na cca pět let výboje baterií a pak to snad pomalu půjde, stále to ale bude dražší než benzin (ona elektřina sice vyjde na třeba ba 20hal/km, ale amotizace baterií vyjde na další 2Kč (například)).

0 0
možnosti

xf

9. 2. 2009 9:35
nadpis

Především v článku chybí informace, že hybrid je o trochu úspornější jen při městském provozu.

Při meziměstském provozu je na tom v lepším případě stějně a při dálničním už má vyšší spotřebu.

Když k tomu připočtu "ekologičnost" výroby baterií, tak je to jen další ze zelených nápadů. Ideologicky za jedna. Technicky se to hodí jen někdy a někam, většinou púřevažují nevýhody. A ze všeho nejvíc trpí ekologie.

0 0
možnosti

Performer

9. 2. 2009 10:34
Re: nadpis

hybrid je ideální například pro městské popeláře, městský autobus (i když trolejbus by byl daleko vhodnější) a pod.... Jinak pokud jsou dálnice samá uzavírka a nekonečná kolona, hodí se i tam :-)

0 0
možnosti

Lukas

9. 2. 2009 9:27
Uprimne - blbost

Mam firmu auto o obsahu 1,6 16V Nove,a jezdim kolem 7,5 litru a to na spotrebu moc nekoukam ani se neomezuju v stylu jizdy. Kdyz si vemu porizovaci cenu hibridu, rozpoctu si ji na 4 roky, kdy cca porizuju nove auto, spoctu kolik usetrim na benzinu. A naslene vemu cenu hibridu tak je to kravina, abych si neco takoveho koupil. O normalnich lidech, ktery uvazujou auta do 300 tis, je to nemyslitelne, takze dokud nekdo neudela elektromobil do 300 tisic, kterej bude mit zivotnost aspon 5 let a i po tech 5 letech ujede na baterku tak 300-400 Km tak ma sanci, jinak je to jen hezke tlachani o ekologii, ale skutek utek.

0 0
možnosti

__XXXX___

9. 2. 2009 9:02
Já si taky myslím

že ty různé alternativní pohony jsou pouze výkřikem prestiže a na ozdobu. Já bych určitě nemohl jezdit v hybridu, kterej žere 6l/100km benzinu (Prius), protože mám auto s normálním motorem a stejné velikosti, které žere 5,9. Navíc obyčejné auto má tu výhodu, že dnes dokáže už docela dobře likvidovat i ty výfukové plyny. Hybrid zajisté také, ale sekundární zdroj energie - baterii, už prostě zlikvidovat nedokáže. Když přihléhneme k tomu, že výroba/likvidace takovéto baterie je extrémně náročná a drahá, tak zcela jistě musí vyhrát koncept klasického úsporného auta na benzin/naftu :-P

0 0
možnosti

echo

9. 2. 2009 14:06
Re: Já si taky myslím

Chtěl bych vidět auto s benzinovým motorem, které bere skutečných 5,9 litru velikosti Priuse (rozvor 2700 mm)?8-o

0 0
možnosti
JN

tojsouveci

9. 2. 2009 8:47
Ekologie

Daleko ekologičtější jsou staré škodovky. Přestože se nás snaží média přesvědčit o tom, že keologické je neustále nakupovat novější a úspornější věci (auta, elektrospotřebiče atd.), tak tam není nikdy započítána ekologická stopa spočívající ve výrobě a likvidaci té "úsporné a ekologické věci".

0 0
možnosti

Alek

9. 2. 2009 9:32
Re: Ekologie

a co ekologická stopa výroby a likvidace staré škodovky, tu jsi započítal? A to nepočítám tu "ekologickou stopu" která se táhne za tou škodovkou....Tím nijak neobhajuju hybridy, zatím jsou podle mě taky dost nerentabilní a sám bych si ho zatím nekoupil....

0 0
možnosti

ja

9. 2. 2009 8:32
hybrida dnes nekoupim

Prius je za 640 tisic a dalsi auta stejne znacky, Auris/Corolla/Corolla Verso vzdy s zivejsim motorem za 400/410/560 tisic. Hybrid podle realnych spotreb (spritmonitor.de) usetri maximalne 3 litry na sto kilometru a to dva litry jsou dany rozdilem ve spotrebe a zbyvajici litr je dan za zravost (napriklad proti 1.4 TSI od VW) 91/95 kW klasickych motoru Toyoty. K tomu pristupuje to, ze hybridni motor a baterie znamenaji dalsi vec, ktera bude potrebovat servisni naklady a nevydrzi vecne - cena baterii uz tady zaznela, o "ekologicnosti" se radeji mlci... Kdyz to shrnu, tak za hybrid bych byl ochoten dat priplatek maximalne 50 tisic korun ceskych a to jeste jen pri nulovem riziku (zaruka vyrobce), ze budu nekdy platit nove baterie nebo novy elektromotor.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...