- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je ta americká tedy 22 000 dolarů což je cca 476 000 Kč. Za stejné auto, Ano je jasné že pokud si auto kupim ted v USA, tak musím zaplatit clo a dovoz a přihlášení a projít tady nesmyslnýma procedůrama okolo homolagace. Ale i tak by měl nákup tohoto vozu vyjít levněji než u Nás.
alespoň tolik jako benzin a raději ještě o něco více (například podle emisí populárního CO2). Státy v Evropě drží nízké daně z nafty kvůli kamionové lobby a pak se diví, že je všude smrad a o (do města rozhodně ekologičtější) zážehové hybridy není zájem.....
Moje řeč. Úředníci prakticky nejsou schopni vyhodnotit co vlastně životnímu prostředí nejvíce škodí. Asi by neměli doktoři co žrát, kdyby ubylo splodin nafty.
Ekologie je dań za blbost. Kdyby jsme nemuseli živit díky politice ty opalene s utěrkama na hlavě, kteří jen sypou písek do moře, aby si postavili ostrovy a na nich hotely tak by jsme jezdili už dávno na jiných technologiích, což je veřejné tajemství. Pokuď vím, tak už se dá jezdit X let na vodík, ale až dojde ropa, tak nám ti samí budou prodávat vodu, protože se zjistí, že auto na vodík může jezdit jen na speciální vodu z pouště, nebo z Ruska, nebo bůh ví od kud. Jen ať na tom někdo maximálně vyvaří, což nám ovšem principiálně deklarují i naší politici, jak se dá za něco utratit i 10x více než než za stejnou věc od jinud. Prostě je to téma o ničem, jen na to doplácí slušní lidé, kteří chtějí udělat něco pro tu naši přírodua dají za úplně obyčejné auto z Japonska 640000,-
jé to jsou bláboly
(ty veřejné tajemství - ony technologie sice jsou, ale oproti dopravě založené na ropě (která je stále velmi levná) je to všechno daleko dražší - spiknutí za tím opravdu není )
Spíš by museli oni zaplatit mě, abych si tu potvoru koupil. Proč bych si měl připlácet za něco co je těžší a žere téměř stejně? Vykašlete se na hybridy a začněte vyrábět čistě elektromobily. Pak cena klesne a bude to rozumná konkurece.
na čisté elktromobily čas ještě nenazrál. Vidím to tak na cca pět let výboje baterií a pak to snad pomalu půjde, stále to ale bude dražší než benzin (ona elektřina sice vyjde na třeba ba 20hal/km, ale amotizace baterií vyjde na další 2Kč (například)).
Především v článku chybí informace, že hybrid je o trochu úspornější jen při městském provozu.
Při meziměstském provozu je na tom v lepším případě stějně a při dálničním už má vyšší spotřebu.
Když k tomu připočtu "ekologičnost" výroby baterií, tak je to jen další ze zelených nápadů. Ideologicky za jedna. Technicky se to hodí jen někdy a někam, většinou púřevažují nevýhody. A ze všeho nejvíc trpí ekologie.
hybrid je ideální například pro městské popeláře, městský autobus (i když trolejbus by byl daleko vhodnější) a pod.... Jinak pokud jsou dálnice samá uzavírka a nekonečná kolona, hodí se i tam
Mam firmu auto o obsahu 1,6 16V Nove,a jezdim kolem 7,5 litru a to na spotrebu moc nekoukam ani se neomezuju v stylu jizdy. Kdyz si vemu porizovaci cenu hibridu, rozpoctu si ji na 4 roky, kdy cca porizuju nove auto, spoctu kolik usetrim na benzinu. A naslene vemu cenu hibridu tak je to kravina, abych si neco takoveho koupil. O normalnich lidech, ktery uvazujou auta do 300 tis, je to nemyslitelne, takze dokud nekdo neudela elektromobil do 300 tisic, kterej bude mit zivotnost aspon 5 let a i po tech 5 letech ujede na baterku tak 300-400 Km tak ma sanci, jinak je to jen hezke tlachani o ekologii, ale skutek utek.
že ty různé alternativní pohony jsou pouze výkřikem prestiže a na ozdobu. Já bych určitě nemohl jezdit v hybridu, kterej žere 6l/100km benzinu (Prius), protože mám auto s normálním motorem a stejné velikosti, které žere 5,9. Navíc obyčejné auto má tu výhodu, že dnes dokáže už docela dobře likvidovat i ty výfukové plyny. Hybrid zajisté také, ale sekundární zdroj energie - baterii, už prostě zlikvidovat nedokáže. Když přihléhneme k tomu, že výroba/likvidace takovéto baterie je extrémně náročná a drahá, tak zcela jistě musí vyhrát koncept klasického úsporného auta na benzin/naftu
Chtěl bych vidět auto s benzinovým motorem, které bere skutečných 5,9 litru velikosti Priuse (rozvor 2700 mm)?
Daleko ekologičtější jsou staré škodovky. Přestože se nás snaží média přesvědčit o tom, že keologické je neustále nakupovat novější a úspornější věci (auta, elektrospotřebiče atd.), tak tam není nikdy započítána ekologická stopa spočívající ve výrobě a likvidaci té "úsporné a ekologické věci".
a co ekologická stopa výroby a likvidace staré škodovky, tu jsi započítal? A to nepočítám tu "ekologickou stopu" která se táhne za tou škodovkou....Tím nijak neobhajuju hybridy, zatím jsou podle mě taky dost nerentabilní a sám bych si ho zatím nekoupil....
Prius je za 640 tisic a dalsi auta stejne znacky, Auris/Corolla/Corolla Verso vzdy s zivejsim motorem za 400/410/560 tisic. Hybrid podle realnych spotreb (spritmonitor.de) usetri maximalne 3 litry na sto kilometru a to dva litry jsou dany rozdilem ve spotrebe a zbyvajici litr je dan za zravost (napriklad proti 1.4 TSI od VW) 91/95 kW klasickych motoru Toyoty. K tomu pristupuje to, ze hybridni motor a baterie znamenaji dalsi vec, ktera bude potrebovat servisni naklady a nevydrzi vecne - cena baterii uz tady zaznela, o "ekologicnosti" se radeji mlci... Kdyz to shrnu, tak za hybrid bych byl ochoten dat priplatek maximalne 50 tisic korun ceskych a to jeste jen pri nulovem riziku (zaruka vyrobce), ze budu nekdy platit nove baterie nebo novy elektromotor.