Diskuze

Hybridní auta lidé chtějí, ale jen když se zdraží benzin

Auta s alternativními pohony jsou dražší než běžné vozy. Jakmile klesnou ceny benzinu a ohlásí se ekonomická krize, zájem o ně uvadá. V USA se v roce 2008 prodeje hybridních aut propadly o 9,9 procenta. V první půlce loňska přitom letěly vzhůru. Díky drahému benzinu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

STAVA79

10. 2. 2009 22:56
optimální cena

Je ta americká tedy 22 000 dolarů což je cca 476 000 Kč. Za stejné auto, Ano je jasné že pokud si auto kupim ted v USA, tak musím zaplatit clo a dovoz a přihlášení a projít tady nesmyslnýma procedůrama okolo homolagace.  Ale i tak by měl nákup tohoto vozu vyjít levněji než u Nás. :-/

0 0
možnosti

spartaman

9. 2. 2009 13:09
Benál

Také bych si nechal líbit 4 litry benzínu za cca 33Kč   :-(

0 0
možnosti

Performer

9. 2. 2009 10:16
je na čase zdanit smrdutou naftu

alespoň tolik jako benzin a raději ještě o něco více (například podle emisí populárního CO2). Státy v Evropě drží nízké daně z  nafty kvůli kamionové lobby a pak se diví, že je všude smrad a o (do města rozhodně ekologičtější) zážehové hybridy není zájem.....

0 0
možnosti

bob

9. 2. 2009 10:24
Re: je na čase zdanit smrdutou naftu

Moje řeč. Úředníci prakticky nejsou schopni vyhodnotit co vlastně životnímu prostředí nejvíce škodí. Asi by neměli doktoři co žrát, kdyby ubylo splodin nafty.

0 0
možnosti

Seky

9. 2. 2009 10:15
Daň za blbost

Ekologie je dań za blbost. Kdyby jsme nemuseli živit díky politice ty opalene s utěrkama na hlavě, kteří jen sypou písek do moře, aby si postavili ostrovy a na nich hotely tak by jsme jezdili už dávno na jiných technologiích, což je veřejné tajemství. Pokuď vím, tak už se dá jezdit X let na vodík, ale až dojde ropa, tak nám ti samí budou prodávat vodu, protože se zjistí, že auto na vodík může jezdit jen na speciální vodu z pouště, nebo z Ruska, nebo bůh ví od kud. Jen ať na tom někdo maximálně vyvaří, což nám ovšem principiálně deklarují i naší politici, jak se dá za něco utratit i 10x více než než za stejnou věc od jinud. Prostě je to téma o ničem, jen na to doplácí slušní lidé, kteří chtějí udělat něco pro tu naši přírodua dají za úplně obyčejné auto z Japonska 640000,- VV

0 0
možnosti

Performer

9. 2. 2009 10:43
Re: Daň za blbost

jé to jsou bláboly ;-D;-D;-D

(ty veřejné tajemství - ony technologie sice jsou, ale oproti dopravě založené na ropě (která je stále velmi levná) je to všechno daleko dražší - spiknutí za tím opravdu není :-))

0 0
možnosti

9. 2. 2009 10:04
Za hybrid se nepřiplácí

Spíš by museli oni zaplatit mě, abych si tu potvoru koupil. Proč bych si měl připlácet za něco co je těžší a žere téměř stejně? Vykašlete se na hybridy a začněte vyrábět čistě elektromobily. Pak cena klesne a bude to rozumná konkurece.

0 0
možnosti

Performer

9. 2. 2009 10:19
Re: Za hybrid se nepřiplácí

na čisté elktromobily čas ještě nenazrál. Vidím to tak na cca pět let výboje baterií a pak to snad pomalu půjde, stále to ale bude dražší než benzin (ona elektřina sice vyjde na třeba ba 20hal/km, ale amotizace baterií vyjde na další 2Kč (například)).

0 0
možnosti

xf

9. 2. 2009 9:35
nadpis

Především v článku chybí informace, že hybrid je o trochu úspornější jen při městském provozu.

Při meziměstském provozu je na tom v lepším případě stějně a při dálničním už má vyšší spotřebu.

Když k tomu připočtu "ekologičnost" výroby baterií, tak je to jen další ze zelených nápadů. Ideologicky za jedna. Technicky se to hodí jen někdy a někam, většinou púřevažují nevýhody. A ze všeho nejvíc trpí ekologie.

0 0
možnosti

Performer

9. 2. 2009 10:34
Re: nadpis

hybrid je ideální například pro městské popeláře, městský autobus (i když trolejbus by byl daleko vhodnější) a pod.... Jinak pokud jsou dálnice samá uzavírka a nekonečná kolona, hodí se i tam :-)

0 0
možnosti

Lukas

9. 2. 2009 9:27
Uprimne - blbost

Mam firmu auto o obsahu 1,6 16V Nove,a jezdim kolem 7,5 litru a to na spotrebu moc nekoukam ani se neomezuju v stylu jizdy. Kdyz si vemu porizovaci cenu hibridu, rozpoctu si ji na 4 roky, kdy cca porizuju nove auto, spoctu kolik usetrim na benzinu. A naslene vemu cenu hibridu tak je to kravina, abych si neco takoveho koupil. O normalnich lidech, ktery uvazujou auta do 300 tis, je to nemyslitelne, takze dokud nekdo neudela elektromobil do 300 tisic, kterej bude mit zivotnost aspon 5 let a i po tech 5 letech ujede na baterku tak 300-400 Km tak ma sanci, jinak je to jen hezke tlachani o ekologii, ale skutek utek.

0 0
možnosti

__XXXX___

9. 2. 2009 9:02
Já si taky myslím

že ty různé alternativní pohony jsou pouze výkřikem prestiže a na ozdobu. Já bych určitě nemohl jezdit v hybridu, kterej žere 6l/100km benzinu (Prius), protože mám auto s normálním motorem a stejné velikosti, které žere 5,9. Navíc obyčejné auto má tu výhodu, že dnes dokáže už docela dobře likvidovat i ty výfukové plyny. Hybrid zajisté také, ale sekundární zdroj energie - baterii, už prostě zlikvidovat nedokáže. Když přihléhneme k tomu, že výroba/likvidace takovéto baterie je extrémně náročná a drahá, tak zcela jistě musí vyhrát koncept klasického úsporného auta na benzin/naftu :-P

0 0
možnosti

echo

9. 2. 2009 14:06
Re: Já si taky myslím

Chtěl bych vidět auto s benzinovým motorem, které bere skutečných 5,9 litru velikosti Priuse (rozvor 2700 mm)?8-o

0 0
možnosti

tojsouveci

9. 2. 2009 8:47
Ekologie

Daleko ekologičtější jsou staré škodovky. Přestože se nás snaží média přesvědčit o tom, že keologické je neustále nakupovat novější a úspornější věci (auta, elektrospotřebiče atd.), tak tam není nikdy započítána ekologická stopa spočívající ve výrobě a likvidaci té "úsporné a ekologické věci".

0 0
možnosti

Alek

9. 2. 2009 9:32
Re: Ekologie

a co ekologická stopa výroby a likvidace staré škodovky, tu jsi započítal? A to nepočítám tu "ekologickou stopu" která se táhne za tou škodovkou....Tím nijak neobhajuju hybridy, zatím jsou podle mě taky dost nerentabilní a sám bych si ho zatím nekoupil....

0 0
možnosti

ja

9. 2. 2009 8:32
hybrida dnes nekoupim

Prius je za 640 tisic a dalsi auta stejne znacky, Auris/Corolla/Corolla Verso vzdy s zivejsim motorem za 400/410/560 tisic. Hybrid podle realnych spotreb (spritmonitor.de) usetri maximalne 3 litry na sto kilometru a to dva litry jsou dany rozdilem ve spotrebe a zbyvajici litr je dan za zravost (napriklad proti 1.4 TSI od VW) 91/95 kW klasickych motoru Toyoty. K tomu pristupuje to, ze hybridni motor a baterie znamenaji dalsi vec, ktera bude potrebovat servisni naklady a nevydrzi vecne - cena baterii uz tady zaznela, o "ekologicnosti" se radeji mlci... Kdyz to shrnu, tak za hybrid bych byl ochoten dat priplatek maximalne 50 tisic korun ceskych a to jeste jen pri nulovem riziku (zaruka vyrobce), ze budu nekdy platit nove baterie nebo novy elektromotor.

0 0
možnosti