Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový plyn v autech lidi neláká

Auta na zemní plyn jsou výhodná, ale síť plnicích stanic řídká. Nejvíce je používají plynárenské firmy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hansus

Věřím ve vědu.

Až budeme mít vyřešen bezpečný a dostatečný zdroj elektrické energie u nás - 2 scházející bloky JE a vědcům by se podařilo ekonomická výroba vodíku H2 z vody pomocí elektřiny, a ten vodík zkapalnit a používat je pro pohon aut, ať už pro pístové motory, nebo v palivových článcích (za X let) pro elektromotory. Pak to bude ono....

0/0
11.2.2009 9:38

-

Nejsou dotace, nejsou auta na CNG.

Chtěl jsem si koupit Pandu na zemní plyn do autoškoly, ovšem cena byla o 100 000 vyšší. Když jsem se ptal na dotace u RWE a na Min. živ. prostředí, tak mi řekli, že žádný dotace na to nejsou. (asi je ekologický provoz os. aut nezajímá) Dovozce Fiatu neměl zájem  poskytnout slevu, přesto že jsem jim nabízel, že se to auto budou moct používat jako předváděcí pro potencionální zákazníky a CNG zahrnu do učebních osnov v autoškole. Takže dokud nebude nějaká podpora ze strany sátu nebo automobilek tak se tady CNG auta nerozjedou.  

0/0
11.2.2009 9:17

Ne

Nesmysl jmenem CNG

OK, takze mame alternativni palivo, ktere je drazsi nez normalni benzin/nafta, ovsem za to se s nim komplikovane manipuluje, vestavba je obtizna a snizuje uzitnou hodnotu vozu a neni ho kde natankovat, protoze narozdil od cerpacek neni pripravena sit. Hm, nejak mi unika duvod proc se do toho vubec jde.

0/0
10.2.2009 15:03

Michal

Mapa pokryti

To by me zajimalo kdo tu mapu pokryti delal, pokud vim, tak v Mlade Boleslavy plnici stanice je a uz hoodne dlouho v obektu RWE.

0/0
10.2.2009 14:40

__XXXX___

Neláká

protože ty auta se ani v takovém měřítku nevyrábí. Až bude Škodovka dělat fábii a octávii na CNG a dá ji do ceníku, tak pak se to bude prodávat líp :-P

0/0
9.2.2009 20:57

pup

Re: Neláká

si to vygoogluj když nevíš. Škoda vyrábí v podstatě vše. Jen ne pro český trh. Takže z výroby můžeš mít LPG, CNG a Etanol. Jen by u nás na to musela být politika. A čerpací stanice otvírá převážně RWE. Proč by taky ne, že Monopol je monopol a domácí čerpačky budou určitě u nás nějak znevýhodněný, aby jsi ty jako obyčejný občan náhodou nevydělalal. http://www.erdgasfahrzeuge-kontor.de/pdf/skoda-octavia-cng.pdf

0/0
10.2.2009 18:36

alulan

spatne legenda na obr!!!

mate to spatne na obrazku, stavajici cerpacky jsou cervene :-) !!!

cng - pohoda

0/0
9.2.2009 16:17

oldbeat II

Špatné zkušenosti II

Problematiký provoz vidím hlavně v tom, že si na zástavbě CNG nic neseřídíte. Velice častá výměna zapalovacích svíček, na technické prohlídce dvojitá platba za emise, vozíte s sebou na 200atm, problémy s parkováním a vjezdem do uzavřených stání, tlaková nádoby zabere většinou celý kufr auta, velice malý akční rádius cca 300km, nebudete-li jezdit na benzín budete mít problémy až to jednou budete muset použít, přijedete k plnící stanici a obsluha Vám lakonicky sdělí, že mají poruchu, nebo nemůže odejít a Vám naplnit nádrž, nečekejte na to, že by jste měli úlevy v případě smogových opatření, auto přeci má pohon na benzín. A hlavně závist obsluhy plniček, ti pak udělají všechno, aby Vám to dali sežrat. Jezdit za lacino je přeci nemravnost!

0/0
9.2.2009 15:57

oldbeat

Špatné zkušenosti s CNG

Provozoval jsem auta na CNG od roku 1993 deset let, ujel asi tak 400 000 km. Všichni zainteresovaní slibovali hory doly, kolik desítek plnících stanic se ročně postaví, jak se budou zlepšovat služby, jak obsluha nebude okrádat (horkého plynu je logicky méně). A výsledek? Zvýšení DPH a výhodnost provozu byla v kopru.

Máte-li zájem investovat peníze do problematického provozu vezměte taky v úvahu, že stát potřebuje peníze a jak bude CNG rozšířen, opět uvalí na provoz daně jako hrom.

0/0
9.2.2009 15:47

dodo

spatna data v mape

v pardubicich pumpa neni, ma se stavet, ale to se na strankach CNG pise jiz 3 roky

v hradci kralove je, ale bud mate stesti a privolate obsluhu nebo musite mit kartu od plynaren

0/0
9.2.2009 15:11

Anonymous

je nutná čerpací stanice ?

Mám pocit, že ve FINSKU , DÁNSKU, NORSKU si stlačují zemní plyn sami .

Ti, co mají vytápění domu zemním plynem si vlastním komresorem plní tlakové láhve sami motoristé. Trvá to pochopitelně déle, ale během pár hodin se láhve natlakují stejně jako za 5 minut na čerpací stanici.

0/0
9.2.2009 12:52

Rewritable

Re: je nutná čerpací stanice ?

Otazka je kolik takova stanice stoji. U nas by to RWE urcite porade osolila :-)

0/0
9.2.2009 13:21

Re: je nutná čerpací stanice ?

Stojí to minimálně 80 tis. no a počítejte s tím, že víc jak 1/2 lidí bydlí někde v paneláku nebo činžáku, takže si to pořídit ani nemůže. Což znamená, že bez více pump to nepůjde.. Navíc má CNG oproti LPG daleko nižší dojezd.

0/0
9.2.2009 14:58

Dacan84

Re: je nutná čerpací stanice ?

Před nějakou dobou jsem četl článek o tomto v německu a prý je možné provést montáž i u nás-v přepočtu nejlevnější zařízení asi tak za 50000 Kč(je to asi tak půl roku a kurz je někde úplně jinde=>už to pravda nebude).Každopádně RWE s tím nemá co dělat,plyn jako plyn,jestli s ním budu topit,vařit,nebo na něj jezdit je jim jedno,platí se za něj klasicky zálohově a na konci roku proběhne vyúčtování.Spíš jde o daň která by se za ten plyn který bych použil k pohonu auta,protože i když někdo jezdí třeba na fritovací olej podle zákona z něj musím odvádět daň z PHM,u plynu by to bylo stejné.Prostě vám do garáže navedou plynové trubky a udělají tankovací stanici,kterou je navíc ještě potřeba pravidelně revidovat a pokud nebouchne,tak jezdíte za pusu.Nejsem si 100% jistý,ale myslím že návratnost investice při nějakých republikových průměrně najetých kilometrech soukromých aut byla někde do 2 let a to včetně nutnosti pořízení dražšího auta schopného jezdit na CNG,což je podle mě výborné číslo.

0/0
10.2.2009 14:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.