- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Až budeme mít vyřešen bezpečný a dostatečný zdroj elektrické energie u nás - 2 scházející bloky JE a vědcům by se podařilo ekonomická výroba vodíku H2 z vody pomocí elektřiny, a ten vodík zkapalnit a používat je pro pohon aut, ať už pro pístové motory, nebo v palivových článcích (za X let) pro elektromotory. Pak to bude ono....
Chtěl jsem si koupit Pandu na zemní plyn do autoškoly, ovšem cena byla o 100 000 vyšší. Když jsem se ptal na dotace u RWE a na Min. živ. prostředí, tak mi řekli, že žádný dotace na to nejsou. (asi je ekologický provoz os. aut nezajímá) Dovozce Fiatu neměl zájem poskytnout slevu, přesto že jsem jim nabízel, že se to auto budou moct používat jako předváděcí pro potencionální zákazníky a CNG zahrnu do učebních osnov v autoškole. Takže dokud nebude nějaká podpora ze strany sátu nebo automobilek tak se tady CNG auta nerozjedou.
OK, takze mame alternativni palivo, ktere je drazsi nez normalni benzin/nafta, ovsem za to se s nim komplikovane manipuluje, vestavba je obtizna a snizuje uzitnou hodnotu vozu a neni ho kde natankovat, protoze narozdil od cerpacek neni pripravena sit. Hm, nejak mi unika duvod proc se do toho vubec jde.
To by me zajimalo kdo tu mapu pokryti delal, pokud vim, tak v Mlade Boleslavy plnici stanice je a uz hoodne dlouho v obektu RWE.
protože ty auta se ani v takovém měřítku nevyrábí. Až bude Škodovka dělat fábii a octávii na CNG a dá ji do ceníku, tak pak se to bude prodávat líp
si to vygoogluj když nevíš. Škoda vyrábí v podstatě vše. Jen ne pro český trh. Takže z výroby můžeš mít LPG, CNG a Etanol. Jen by u nás na to musela být politika. A čerpací stanice otvírá převážně RWE. Proč by taky ne, že Monopol je monopol a domácí čerpačky budou určitě u nás nějak znevýhodněný, aby jsi ty jako obyčejný občan náhodou nevydělalal. http://www.erdgasfahrzeuge-kontor.de/pdf/skoda-octavia-cng.pdf
mate to spatne na obrazku, stavajici cerpacky jsou cervene :-) !!!
cng - pohoda
Problematiký provoz vidím hlavně v tom, že si na zástavbě CNG nic neseřídíte. Velice častá výměna zapalovacích svíček, na technické prohlídce dvojitá platba za emise, vozíte s sebou na 200atm, problémy s parkováním a vjezdem do uzavřených stání, tlaková nádoby zabere většinou celý kufr auta, velice malý akční rádius cca 300km, nebudete-li jezdit na benzín budete mít problémy až to jednou budete muset použít, přijedete k plnící stanici a obsluha Vám lakonicky sdělí, že mají poruchu, nebo nemůže odejít a Vám naplnit nádrž, nečekejte na to, že by jste měli úlevy v případě smogových opatření, auto přeci má pohon na benzín. A hlavně závist obsluhy plniček, ti pak udělají všechno, aby Vám to dali sežrat. Jezdit za lacino je přeci nemravnost!
Provozoval jsem auta na CNG od roku 1993 deset let, ujel asi tak 400 000 km. Všichni zainteresovaní slibovali hory doly, kolik desítek plnících stanic se ročně postaví, jak se budou zlepšovat služby, jak obsluha nebude okrádat (horkého plynu je logicky méně). A výsledek? Zvýšení DPH a výhodnost provozu byla v kopru.
Máte-li zájem investovat peníze do problematického provozu vezměte taky v úvahu, že stát potřebuje peníze a jak bude CNG rozšířen, opět uvalí na provoz daně jako hrom.
v pardubicich pumpa neni, ma se stavet, ale to se na strankach CNG pise jiz 3 roky
v hradci kralove je, ale bud mate stesti a privolate obsluhu nebo musite mit kartu od plynaren
Mám pocit, že ve FINSKU , DÁNSKU, NORSKU si stlačují zemní plyn sami .
Ti, co mají vytápění domu zemním plynem si vlastním komresorem plní tlakové láhve sami motoristé. Trvá to pochopitelně déle, ale během pár hodin se láhve natlakují stejně jako za 5 minut na čerpací stanici.