Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Slovensku se platí za rychlou jízdu i 650 eur. Jinak vám seberou řidičák

S novými předpisy na Slovensku výrazně přitvrdily i pokuty. Pokud rádi sešlápnete plynový pedál, vezměte si hodně peněz nebo platební kartu. Policista může chtít v přepočtu i 18 tisíc korun, jinak velmi snadno přijdete o řidičský průkaz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dragonitidae

terminály

Je zajímavý, že na Slovensku terminály zavedou hned, u nás se o tom jen krafe už od reformy na bodový systém...

Ja sice nechápu, proč pořád řeší 120km/h, když nejhorší jsou magoři, co jezdí 100km/h po městě...

0/0
10.2.2009 23:34

Braňo

650 je hluposť

Ja zarobim  650,- € za dve vyplaty

0/0
10.2.2009 23:01

TOM

Re: 650 je hluposť

Tak budeš muset dodržovat předpisy. A o tom to je.

0/0
11.2.2009 7:53

92lin

dalnice v nemecku

jen se nikdo nezminuje ze v pripade omezeni na 120 km / h

 pri oprave komunikaci nebo kdyz je horsi dalnice nebo pripojeni jine dalnice tak vsichni jedou 120

kolik maniku v CR nebo v SR to tak dodrzuje ???

a podotykam ze policajti tam nikde ani nemusi byt

- je to v lidech- :-P

0/0
10.2.2009 18:58

bobr

Re: dalnice v nemecku

je to pravda, ale jenom částečně, němci, jak přejedou hranice k nám, tak si s nějakým omezením moc hlavy nedělaj

0/0
10.2.2009 19:07

compli

Re: dalnice v nemecku

V Nemecku a pres Nemecko jezdim casto a dovolim si oponovat. Nejedou 120. I tam se najdou, kteri jedou na 120 klidne 160. Je jich ovsem mene nez u nas. Na druhe strane je fakt, ze useky na kterych je tzv. neomezena rychlost jsou neustale osekavany a tak se nedivim, ze prekracovani prikazu je vyjadrenim nesouhlasu s rostoucim omezenim, na ktere nemecky ridic neni zvykly.

0/0
10.2.2009 21:04

felda

Re: dalnice v nemecku

pocet mrtvich na silnicich 2008:

CZ: 1000

D: 4550

co dodat.........Rv

0/0
10.2.2009 21:45

Chytracisko

Re: dalnice v nemecku

možná by se dalo upřesnit že je v Německu poloviční úmrtnost než u nás, co do počtu obyvatel.

0/0
10.2.2009 22:09

Karel

Re: dalnice v nemecku

jo ale 8x víc obyvatel a nesrovnatelně víc "osobo kilometrů" - hádám 2x. Tzn. že je v Česku 4x pravděpodobnost, že se někdo na silnici zabije Holt Češi jsou východoevropský dobytek.

0/0
10.2.2009 23:55

007alfik

Re: dalnice v nemecku

Jistě, smutné čísla, ale když si srovnám délku německých a českých silnic, potažmo dálnic a počet aut, tak mi pořád vychází, že jsou na tom Češi hůře.

0/0
11.2.2009 15:56

jana zo salasa

Ficov balíček

opatrení ako naplniť štátnu kasu.

0/0
10.2.2009 16:44

lofas

Re: Ficov balíček

Jezdi podle předpisů maďare a nebudeš muset nic plnit.

0/0
10.2.2009 19:18

Andee

Re: Ficov balíček

No, on má ale pravdu. Tohle už na Slovensku několikrát bylo a nejen za Fica, že politici stanovili dopravní policii "plán", o kolik víc má proti předchozímu období vybrat a počítají s ním v rozpočtu... ale jinak s tebou souhlasim, že to vybere od těch, který jim k tomu daj příležitost :-)

0/0
10.2.2009 20:30

mpixel

Další důvod k radosti závistivcům.

Rychlost nezpůsobuje dopravní nehody!!! V německu na dálnici kde není omezená rychlost a mohou auta jezdit klidně 300km/h je 3x nižší úmrtnost přepočítaná na ujetý autokilometr než v ČR. Také i dle českých statistik. Překročení povolené rychlosti způsobuje dopravní nehody až asi na desátém místě(neplést s nepřizpůsobním rychlosti stavu a povaze komunikace) Tj že někdo jezdí rychle nehodu nezpůsobí. Proč myslíte, že v německu není maximální rychlost a funguje to? Protože policajti dohlíží třeba na rozestupy.Ve vysoké rychlosti se auta na sebe nelepí. V německu musí dodržovat pravidlo, že když jedou 200km tak si nechavaji minimálně  100metrů (200/2) odstup.

0/0
10.2.2009 15:53

Dali

Re: Další důvod k radosti závistivcům.

presne tak. S tim mam uplne stejne zkusenosti. Navic bych pridal i fakt, ze ruzna auta maji ze stejne rychlosti ruzne brzdne drahy.

0/0
10.2.2009 15:57

jano.zincica@seznam.cz

Re: Další důvod k radosti závistivcům.

máte pravdu, v Nemecku na diaľnici je DOPORUČENÁ  rýchlosť 130 km/h ( treba si však všimnúť aj postihy ak vodič prekročil doporučenú 130km/h a spôsobil alebo bol účastníkom nehody !); avšak všade inde , vrátane diaľnice, ak je obmedzená rýchlosť tak Polizei kruto vyberú pokutu , v tom lepšom prípade, atd.

to si treba vážne uvedomiť

rýchlosť 130km/h na diaľnici má v Nemecku svoj dôvod, jednak autoloby a jednak hustota premávky, a to najdôležitejšie nemecký vodiči a ich ohľaduplnosť na cestách, technický stav áut, atd....to ani v ČR alebo SR nevidíme, že...?

cestné pirátstvo videné v SR je vlastne ruská ruleta, sám jazdím , teda som jazdil rýchlo, za tejto situácie na slov. cestách je to sebevražda, vražda z nedbanlivosti..je to otrasné; inak to asi nejde, súhlas s novým dopr. zákonom, i keď určite sám budem nadávať ako kočiš :-);-D

0/0
10.2.2009 16:25

Andee

Re: Další důvod k radosti závistivcům.

R^

0/0
10.2.2009 20:31

flames828

Re: Další důvod k radosti závistivcům.

Ne, jak by mohla způsobovat nehody. Zrušíme limity mimo obec, všichni budou bezpečně jezdit 200km/h atd, atd. Ne, ti co jezdí v padesátce 130, ti nejsou nebezpeční, ale to ti oni, co tam jedou těch padesát, ti jsou nebezpeční. V Německu není maximální rychlost? KDE konkrétně a kolik je takových úseků u nás? Nehodovost na A1 je v Německu v přepočtu na hustotu provozu srovnatelná s D1.

0/0
10.2.2009 16:28

mpixel

Re: Další důvod k radosti závistivcům.

není srovnatelná je nižší.

0/0
10.2.2009 16:34

lofas

Re: Další důvod k radosti závistivcům.

Hnusný lháři

0/0
10.2.2009 19:10

flames

Re: Další důvod k radosti závistivcům.

Může být nižší nebo vyšší, ovšem je srovnatelná a to stačí. A to je realita.

0/0
10.2.2009 22:27

rychloslimejs

Re: Další důvod k radosti závistivcům.

Skvělý, brzdná dráha z 200 km/h je (z čistě fyzikálního pohledu na věc samotného brzdění vozidla) nějakých 140 m. Když připočtu dobu reakce řidiče, tak to ti je nějakých 100 m opravdu hodně platných. Ve dvoustovce ujedeš 100 m za 2 vteřiny. Právě kvůli takovým, jako jsi ty, kteří si podobné věci prostě neuvědomí, je taková rychlost velmi nebezpečná. A je to právě Německo, kde velmi často dochází k řetězovým nehodám. Menší počet mrtvých je daný rozhodně kvalitnějším autoparkem a tvrdými postihy řidičů kamionů, kteří se také umějí chovat jinak než u nás. A také v Německu je snížení na 100 km/hod pomalu na každém 5. kilometru a řidiči je z valné většiny dodržují. Pak si samozřejmě mohou dovolit dát jinde rychlost bez omezení. A meleš i dál pěkné nesmysly, protože rychlost je u nás jednou z nejčastějích příčin dopravní nehod. Ty to asi nazýváš všeříkajícím nepřizpůsobením, jenže to, co je ta správná rychlost posuzuje řidič, velmi často špatně.

0/0
10.2.2009 16:29

mpixel

Re: Další důvod k radosti závistivcům.

Auto 100m před váma nikdy nezastaví okamžitě, i kdyby mělo dokonalé brzdy. Nedovedu si představit situaci kdybych 100m před autem nedobrzil. Jenže to není případ v čechách, v čechách či na slovensku se sice jede pomaleji než v německu, ale auta se lepí 10metrů za zadkem ostatních.

0/0
10.2.2009 16:38

rychloslimejs

Re: Další důvod k radosti závistivcům.

jak víte, že auto před váma neskončí rozmáznutý na něčem, co bude na dálnici? že za zatáčkou nebo v zatáčce nebude končit kolona. Při rychlosti 200 km/h, reakčním čase řidiče cca 1 vteřinu, náběhu brzd auta dle vozidla třeba půl vteřiny potřebujete k bezpečnému zastavení nějakých 250 metrů za optimálního soustředění řidiče a s autem s kvalitními brzdami, velmi dobrým obutím a na suché silnici bez nečistot. A to jsem skutečně zakalkuloval velmi dobré auto typu Porsche s brdnou dráhou ze sto km/h cca 35 m. Jinak doporučuju tuhle stránku, je velmi poučná http://pepinator.tym.cz/online/autoskola/brzdna_draha.php

0/0
10.2.2009 16:53

dobromil kautsky na stroji huskv

Re: Další důvod k radosti závistivcům.

jojo dee jednicka je plna zatacek

0/0
10.2.2009 20:39

dYvY

Re: Další důvod k radosti závistivcům.

pletes hrusky z jabkama. Nikdo tady netvrdi, ze kdyz vidim do dalky 100 metru, ze pojedu 200. Pise se tu, ze 100 m odstup mezi auty pri 200 km/hod je dostatecny. A s tim souhlasim.

0/0
10.2.2009 20:51

flames

Re: Další důvod k radosti závistivcům.

Jistě, jenže na tudle teorii je třeba minimálně dvou aut, která pojedou 200km/h a tříproudovou dálnici. Nejsme v Německu a tříproudů u nás je poskrovnu. Opravdu teorie neuveditelná v prax.

0/0
10.2.2009 22:27

compli

Re: Další důvod k radosti závistivcům.

Ale lepi. A jeste na vas blikaji. No, pokud bych jel 120, tak bych si to blikani zaslouzil, ale kdyz predjizdite vlacek kamionu pri 160 a za vami blika kreten ktery jede 200 pak je to stejny hnup jako u nas kdyz predjizdite pri 140 a on jede 180. No a pak jsou tam take kreteni, kteri ve svem obstaroznim Golfu jedou 100 v levem a brzdi provoz. Snad jediny markantni rozdil mezi D a CZ je v tom, ze v D vice koukaji do zpetnych zrcatek u nas 90 % ridicu nevi, ze je ma a pokud ano, tak nevi na co.

0/0
10.2.2009 21:12

flames

Re: Další důvod k radosti závistivcům.

A btw. to s tou statistikou je výmysl,na prvním místě je rychlost a nepřiměřená jízda.

0/0
10.2.2009 22:34

Karel

Re: Další důvod k radosti závistivcům.

Němec není Čech. Porozhlídni se kolem sebe...

0/0
10.2.2009 23:58

Chytracisko

Tak kdyby to bylo u nás...

...tak když nezaplatí, tak mu řidičák po patnácti dnech pošlou doporučeně poštou. Jak je to asi na Slovensku :-)?

0/0
10.2.2009 15:33

Zlopez

gratuluji slovákům za odvahu!

Na hrubej pytel hrubá zaplata! R^

0/0
10.2.2009 15:32

Zlope

gratuluji slovákům za odvahu!

0/0
10.2.2009 15:31

Fantom

Jedte do Danska!

Prekrocite rychlost vice nez 30% : na rok ridicak v prdeli a pokuta 1500 Euro !;-D!

0/0
10.2.2009 15:22

Mak1

Re: Jedte do Danska!

to jako když na 20 pojedu 30?;-D

0/0
10.2.2009 15:24

Fantom

Re: Jedte do Danska!

Vis kolik je 30%?

0/0
10.2.2009 15:28

Mak1

Re: Jedte do Danska!

no z 20ti je to 6 - ale formulace : když pojedu na 20 27 mi přišla být  zcestná;-D

0/0
10.2.2009 15:34

Fantom

Re: Jedte do Danska!

U 20 asi nestoji s radarem,ale hlavne venice,mesta a na dalnici.

0/0
10.2.2009 15:36

Obelix

Re: Jedte do Danska!

Skandinavie cela,ma tvrda pravidla za rychlost :-/

0/0
10.2.2009 15:46

Chytracisko

Re: Jedte do Danska!

To je o 50%, za to tě rovnou protahnou za autem.

0/0
10.2.2009 15:35

flames828

Re: Jedte do Danska!

Nebo auto za tebou...

0/0
10.2.2009 16:18

VDC

Re: Jedte do Danska!

V Dánsku je Euro? ;-D

0/0
10.2.2009 16:20

u nás v kocourkově

Co je 650 eur pro bohatý slováky .....

.....[>-]

0/0
10.2.2009 15:13

Ebo

Re: Co je 650 eur pro bohatý slováky .....

..to myslíš ty 3 ? ;-D

0/0
10.2.2009 15:17

VDC

haha

Obyčejné farizejství. Prostě si stát potřebuje (Fico) namastit kapsu na nesmyslný úplatky svým voličům. Opravte silnice, vyházejte zkorumpovaný policajty z dob SNB, zpřehledněte dohled nad korupcí, zlepšete prevenci, snižte daň z příjmu, ať si lidi budou moct koupit lepší a bezpečnější auta... atd. atd... tohle nevyřeší nic, max. to zničí život chudákovi, kterej pojede ve favoritu 60 na 30 a nemá kontakty. Počet mrtvejch se nesníží ani o 1 a Slota v Audině bude jezdit 250 dál. :-©

0/0
10.2.2009 15:07

Janci

Re: haha

Som zo Slovenska ale ty si tu napisa jediny rozumnu vetu klubuk dolu.R^

0/0
18.2.2009 0:41

Vlado

Vítame Vás!

Prídte k nám  minúť Vaše peniaze;-DAle nie je to také horúce ,na Slovensku sa vždy dá nejak dohodnúť:-)EU

0/0
10.2.2009 14:56

ddd

nejvetsi ubohost amateru je to,

ze si mysli, ze pomala jizda neco vyresi.

nic vic jen populismos, nizke IQ a ubohost v tom nevidim, nebot kazda statistika a provedene testy vzdy ukazali opak.

Ovsem na vyber dani je to nejlepsi vec, protoze KAZDY (i moraliste pokrytci) obcas jedou rychle. Nejvic nacapani preju prave tem mravokarcum!

0/0
10.2.2009 14:51

martin

Re: nejvetsi ubohost amateru je to,

Jasně, člověk musí mít vysoké IQ, teprve pak si uvědomí, že je úplně jedno, jestli jedu například nějakou obcí padesátkou nebo stovkou, bravo!;-D

0/0
10.2.2009 14:55

Chytracisko

Re: nejvetsi ubohost amateru je to,

;-DR^

0/0
10.2.2009 15:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.