Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo, o kterém nikdo nic neví. Ani továrna

Jen tak na ulici parkuje v Estonsku úplně běžné kupé Volvo 242, jakých jezdí po světě desetitisíce. Jenže tohle má malou zvláštnost: když k němu přijdete z druhé strany, kupé to není. Vpravo má totiž o dveře navíc jako klasický sedan. O popleteném volvu nevědí nic ani v továrně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

auticky

záznamní kniha výroby...

Nechci nic moc komentovat. Jen vím, že každá automobilka má vlastní systém záznámu výroby každého vozu (vč. provedení, barvy, zvl. výbavy atd.) I záznamy na každé staré embečko - v jaké podobě sjel každý jednotlivý vůz z linky je možno nalézt v archivu Skody Auto (dnes ve Skoda Muzeum).

Takže myslím, že by stačilo v Estonsku oslovit majitele, zapsat VIN

a prostě se podívat v archivu Volva -)) Leccos by také prozradil pohled do TP konkretniho vozu.

Osobně nevěřím, že v této podobě sjel vůz z pásu v továrně. Nejde jen o chybně svařený skelet ale také o nestandardní el. instalaci, neodpovídající čalounění atd.. to je nesmysl, který na pásové lince nemůže vzniknout. Bude to nějaká individuální výstavba .-)). Ale je to zábavné.

0/0
2.3.2009 13:19

Kapitán Kloss

Přeci jen...

No, mě by přeci jen zajímalo, kde udělali soudruzi z Volva chybu ? ;-D

0/0
27.2.2009 12:12

Calavera

Blbost

Ať se dívám jak se dívám tak tenhle čláek je pěkná kachna! Na každé fotce je jiné auto!

0/0
26.2.2009 23:36

dívenka prostá

Re: Blbost

já to též nechápu- tak 2 dveřové auto má 2 dveře, to je mi jasné, čtyřdvéřové 4, to taki chápu, takže kombinace 2 a 4 dvéřového provedení musí mít přece 6 dveří, ale tento socijalistickí paskvil má jenom TŘI!!! To znamená, že někdo asi kradl!

0/0
27.2.2009 13:19

Yman

Vlastní zážitek

vzpomínám si, jak koncem 60tých let jsem šel večer Bajkalskou ulicí a vedle mě zastavili "mlíkaři" -policajti se Škodou STW a nacpali mě na zadní sedadlo vlevo, kde také nebyly dveře.  Jeden si sedl vedle mě a pod pohrůžkou zbití, mě obrali o peníze. Byli ožralí. Tak mám dojem, že to Škodovka dělala na zakázku policajtům.

0/0
26.2.2009 11:24

redhead

Re: Vlastní zážitek

A pak si se probudil;-D

0/0
26.2.2009 11:41

Yman

Re: Vlastní zážitek

a vy jste patrně potomek těchto bolševických policajtů

0/0
26.2.2009 16:12

AKSAMIT

Re: Vlastní zážitek

a nahlasil jste to tenkrat.....8-o

0/0
26.2.2009 17:04

Tom Hagen

Re: Vlastní zážitek

Komu?  8-o8-o8-o

0/0
27.2.2009 11:14

webmysh

asi bych se podíval do techničáku

a poptal se předchozích majitelů.

0/0
26.2.2009 11:04

Jack

nesymetrická vozidla

Nestejný počet dveří u vozů STW (kombi) různých značek v 60. letech nebyl nijak zvláštní. Nejsem si teď přesně jist, ale myslím, že Opel Record Caravan a Ford Taunus Turnier měly tuto anomálii také, stejně jako Škoda 1202 STW.

0/0
26.2.2009 10:48

autor

Re: nesymetrická vozidla

Takových aut byly desítky, ne-li stovky. Řeším tu ale, zda se jednalo o modely se samonosnými karosériemi...

0/0
26.2.2009 11:20

JiříK

Estonské AAA ???

Ale prd, to je standartní model Volva prodávaného v Estonské pobočce AAA. Zánovní, garážovaný a nebouraný po důchodci. Jako když tam svařili předek s Golfa a zadek z Venta.;-D

0/0
26.2.2009 10:14

Ebo

jo

LOLvo ;-D

0/0
26.2.2009 9:46

Danny_Kay

To je nic...

...to ja jsem videl takove roztodivne variace VW Golf, ze by nad tim zvraceli i delnici z linek Volkswagenu...kridlo jak z raketoplanu, vyfuk jak z ruskeho kamionu ZIL, nepruhledna skla a nalepka NO FEAR...Golf neni auto, Golf je diagnoza...:-P

0/0
26.2.2009 9:08

Pepa

Převařený třídveřák

Souhlasím. Onehdá mi jeden "zkušený chytrák" sehnal 5dveřového GII a papíry na 3dveřového s tím, že "... to přepíšeš". Když jsem se ptal úřednic z dopravky, které jsem tak trochu znal, nechápavě vrtěly hlavou. Tak jsem jim řekl, že flexa a svářečka to jistí. Kupodivu je hned napadlo, kde asi vezmu ty zadní dveře? :-)

0/0
26.2.2009 9:19

mikes

Re: Převařený třídveřák

Chytrak asi budes ty kdyz jsi to koupil ;-D

0/0
26.2.2009 9:24

er

Re: Převařený třídveřák

je to FRAJER

0/0
26.2.2009 9:56

ED

je to snadné

Kdyby je to opravdu zajímalo, tak ani nemusí odstraňovat lak, ale stačilo by vzít to někam na "rentgen" a bylo by jasno, jestli to je z linky, nebo si s tím někdo pohrál.

0/0
26.2.2009 8:52

Arth-

Re: je to snadné

No...  ono by vlastně stačilo na to poklepat...  ale on to vlastně nikdo vědět nechce!

Našli zajímavý fotky, tak k tomu "vymysleli" příběh... :-P

0/0
26.2.2009 9:02

autor

Re: je to snadné

Máte možnost nám předvést, jak se to dělá, a zajet si do Estonska, popovídat si s majelem a přemluvit ho, aby si nechal oškrábat trochu laku, to Tallinu je to kousek a při troše štěstí bude umět rusky...

0/0
26.2.2009 9:07

mikes

Re: je to snadné

Měl ty levé přední dvere prijdou vetsi nez prave, takze bych rekl ze jsou original a nic svareneho tam neni.

PS. Od te doby co existuji merice tloustky laku neni treba lak skrabat :-)

0/0
26.2.2009 9:31

autor

Re: je to snadné

To máte pravdu, ale tím se jaksi nevyloučí možnost, že se jedná o dodatečnou úpravu někde ve firmě.

0/0
26.2.2009 9:58

Agent

Re: je to snadné

On je na obou stranách i různý počet sloupků - takže dveře a blatníky budou originál díly (žádné zavařené a zakitované zadní dveře).

Jen je otázka, zda to vzniklo v automobilce, nebo následně svařením dílů (celého boku) ze dvou modelů.

0/0
26.2.2009 10:55

cassul

Re: je to snadné

Nebo se podívat zevnitř, jak tam má udělaný tapecírung, případně ho sundat.

0/0
26.2.2009 9:03

autor

Re: je to snadné

A jak byste tím rentgenem odlišil garážové kutilství od práce firmy, která dostala za úkol odříznout bočnici a navařit jinou?

0/0
26.2.2009 9:09

egi

Re: je to snadné

a jakej idiot by nacpal kovový auto pod rentgen? možná by vám to ukázalo hezkou světlou skvrnu, ale když si představim, že kastle i rám je železnej, nejsem si jist zda-li by bylo poznat co je rám a co kastle.

0/0
26.2.2009 23:19

dívenka prostá

skoro jako kvartoporte

tudle škaredou komunistickou švedskou piksli nazvat kupem muže pouze zarití fanoušek fabija s 1,2 htp*

0/0
26.2.2009 8:49

eon

Re: skoro jako kvartoporte

ZARITÍ ... to je V Ů L

0/0
27.2.2009 10:55

Tom Hagen

Když už jsme u toho Fordu

Tuto vizi představil kdysi na autosalónu na Fiestě, na jedné straně dvoje dveře, na druhé jedny větší. Jmenovalo se to myslím Fiesta Urban.

0/0
26.2.2009 8:34

autor

Re: Když už jsme u toho Fordu

Ano, bylo to někdy kolem roku 1990. Cosi podobného vzniklo i na podvozku Citroenu (tuším AX), ale o tom se mi nepodařilo zjistit bohužel nic bližšího.

0/0
26.2.2009 8:59

honzasl

Prototyp Focuse

Pamatuji si fotku Fordu Focus někdy z roku 1998, jakýsi zkušební prototyp měl asymetrické uspořádání, aby bylo možno prezentovat obě varianty karoserie na jediném kusu. 

0/0
26.2.2009 8:23

KulaCZEk

Re: Prototyp/REDAKCE, ODPOVED JE NA SVETE/

Ahoj, a ja si myslim, ze tohle je odpoved na tu otazku. Na jednech fotografiich byl ve sve dobe prezentovan jako mozne kupe a kdyz se delali fotografie sedanu tak se fotili akorad ze z druhe strany. Tohle uz ma hlavu a patu! proc delat auta dve? budeme prodavat sedan a mozna cupe, udelame takovouhle hybridu a nafotime to z obou stran jako jine auto.

0/0
26.2.2009 8:42

Antonin Re:HONDA

Re: Prototyp/REDAKCE, ODPOVED JE NA SVETE/

vysoká pravděpodobnost

0/0
26.2.2009 13:09

pandan

AAA fabrika

Myslím, že naši výrobci "zaručeně nebouraných" ojetin by to zvládli udělat taky.

0/0
26.2.2009 8:15

alex.werner

Delsi rozvor?!

"A ještě zajímavější je i u nás dobře známý Renault 16, který měl na levé straně o plných 60 milimetrů delší rozvor..." To jako ze mel na leve strane o 6 cm kola dal od sebe nez na prave?

0/0
26.2.2009 8:14

darmo

Re: Delsi rozvor?!

Přesně tak: http://cs.wikipedia.org/wiki/Renault_16

0/0
26.2.2009 8:19

Martin

Re: Delsi rozvor?!

heh, zdá se to neuvěřitelné ale je to opravdu tak.. na plánu je to dobře vidět i když bez rozměrů..

http://www.renaultclub.cz/pictures/84fb66962a1fc6f259613757d663fd9d.jpg

0/0
26.2.2009 8:24

Salada

Re: Delsi rozvor?!

není tam náhodou 67?

0/0
26.2.2009 10:23

pandan

Re: Delsi rozvor?!

Je to možné. Např. všechny Tatry s výkyvnými polonápravami (i osobní) měly a mají na takové nápravě na jedné straně kola více vepředu než na druhé. Pak taková Tatra 12 měla na levé straně jiný rozvor než na pravé.

0/0
26.2.2009 8:20

Mamut

Re: Delsi rozvor?!

Vůbec nejde o výkyvnou polonápravu, tu má kdejaký auto, ale o diferenciál s čelním ozubením.

0/0
26.2.2009 8:28

pandan

Re: Delsi rozvor?!

Ještě přesněji je to kvůli průběžné hnací hřídeli. Pak se musí použít tento diferenciál.

0/0
26.2.2009 9:17

Objektivit

Re: Delsi rozvor?!

Tak to jste trochu mimo...

Právě že osobní Tatry s výkyvnými polonápravami měly ještě rozvory stejné a v rozvodovce byla dvojice různých párů kuželových kol. Po válce se ale už i tatrovákům zdálo silné kafe vyrábět dvojí soukolí (převod stejný - počty zubů jiné) a tak se používá jedno soukolí pro obě strany. Aby se minulo talířové kolo levé polonápravy s pastorkem pravé, musí se osy přesadit. Na jedné straně auta jsou všechna kola o trochu vepřeději než  na druhé. I přes toto "zlepšení" Ledwinkova konstrukčního průjmu zůstává v hnacím systému o mnoho víc součástek, než u normálního auta. No nekupte to! (Y)

0/0
26.2.2009 14:54

pandan

Re: Delsi rozvor?!

Ano, omlouvám se, je to u osobáků Tatra,jak píšete. S tím počtem součástek to může být i jinak. Když se podíváte na nějaký tradiční systém pohonu 8x8, už může být poměr klidně obrácený.

0/0
26.2.2009 16:47

Arth-

Re: Delsi rozvor?!

No jistě...  a ne jen 16! Ještě i vlastně nedávno vyráběná 5 to tak měla, jen ne o 60, ale o 25mm...  :-)

Je to daný konstrukcí zadní nápravy.

A vůbec ničemu to nevadilo! Vím to, zkoušel jsem to...  :-)

My si vůbec malujeme, jak jsme jako lidstvo geniální...  ale to že děláme auta čím dál složitější není žádná přednost, ale nepříjemná nutnost.

Kdo zkoušel řídit starý dobrý Ritmo "žabí oko"...  tak ví o čem mluvím: jednoduchá zadní náprava a jízdní vlastnosti jak z učebnice a dalo se projíždět zatáčkama řízeným symkem všech 4 kol! Akorát "trochu" rezavěl...  no...  ruskej plech je prostě ruskej plech... :-P

0/0
26.2.2009 9:00

Jack

Re: Delsi rozvor?!

První Renault, který měl různý rozvor náprav byl model R 4.

0/0
26.2.2009 10:50

Elektronek

Re: Delsi rozvor?!

Přesněji R 3 a R 4L

0/0
27.2.2009 13:07

darmo

???

V poslední době jde v sériové produkci těžko najít asymetrické auto? Co trošku zapřemýšlet a vzpomenout si na čtyřdveřová Berlinga/Partnery? Měly posuvné dveře jen vpravo.

0/0
26.2.2009 8:10

autor

Re: ???

Myšlena jsou samozřejmě ryze osobní automobily, asymetrických dodávek pochopitelně existuje daleko více...

0/0
26.2.2009 8:58

cassul

Re: ???

Přesněji řečeno drtivá většina dodávek má boční dveře jen "na chodník".

0/0
26.2.2009 9:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.