Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britové chystají městské auto se spotřebou pod 2,5 litru

Britská firma Axon připravuje malý automobil pro městský provoz se spotřebou pod 2,5 litru na sto kilometrů. Na stavbu prototypu již získala finance. Další by ráda vyhrála v prestižní soutěži Automotive X Prize. Vůz se pak má dostat do sériové výroby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pan L

Super...

Teď ještě aby to stálo 80 tisíc a pár lidí si to i koupí. Jestli to ale bude stát nad 200k, tak bez šance. To si radši koupím Chevrolet Spark.

0/0
1.3.2009 19:58

Surfer27

predstava

...nechtel bych v tom potkat tatru plne nalozenou piskem...;-D

0/0
27.2.2009 15:31

icmek

Re: predstava

už jsi zapomněl bábovičkový zaklínadlo? ;-D

0/0
27.2.2009 16:50

ALC

.

Bravo, toto je prvni maly mestsky vuz co nevypada jak rozslapnuta zvykacky, ja chtit male auto koupim si toto.

0/0
27.2.2009 14:51

icmek

auto s výkonem 40kw

a přívlastkem "do města"... bude žrát jak carskej důstojník, v zimě i trávu podél silnice. nechápu.

0/0
27.2.2009 14:02

Libor

Kravina

Když to vemu ze svého pohledu tak pokud mám na zanovni auto cca 250 tis kč, tak mě už nezabije pojistka cca 5-6 tis ročne a přeci jen ten 2.0 TDI trošku jede, nemluve o pohodlí atd, takže takovejdle mrzák je dle mě neprodejnej a navic, kdo kor na zapadě řeší jestli mu bere takovadle krabička 3 litry nebo TDI 5 ? Snad jen ty socky zelenÿ, ti jsou mor lidstva a meli by tahnout do (Y)

0/0
27.2.2009 13:11

hm

Re: Kravina

no ja myslim, ze treba pohoda s parkovanim je super.

0/0
28.2.2009 19:16

icmek

matinka - zkušenosti

dnes mi psala, chudinka, že jak má toho novýho C3 1.1i Furio, že má dlouhodobej průměr 8,5 litru. inu, autíčko do města. ráno nasedne, za studena odjede a po třech kilometrech parkuje v práci. a odpoledne zpět se zastávkou v krámě. kde udělali soudruzi chybu? udělal chybu soudruh francouz, nebo souška matka? imho souška matka. ráno jede za studena, řadit a pracovat s plynem neumí a umět nebude, a motor má tak mizernej výkon, že tomu šlape na krk, aby se udržela v normálním provozu mezi dvoulitrama. psala mi to na to konto, že jsem se jí chlubil s jízdou 120km v dešti a větru (včera), s naloženou fábií kombi s průměrem 5,1. ;-D

0/0
27.2.2009 12:41

rudastraka

Re: matinka - zkušenosti

jak dlouho jsi tech 120 jel,

nebo to byl prumer 8-o ??

0/0
27.2.2009 14:24

icmek

Re: matinka - zkušenosti

dyť píšu průměr.. ? 

0/0
27.2.2009 14:29

miki

Bezpečnost

Bude to bezpečné alespoň jako Smart, nebo to bude jenom skořápka (rakev) na kolečkách?

0/0
27.2.2009 10:45

pepa

No vzhled nic moc

Ale jestli to udělá kilo pod 4 vteřiny, tak do toho jdu. :-)

0/0
27.2.2009 10:34

Milhaus1

Re: No vzhled nic moc

Já myslím, že to s přehledem zvládne kilo i pod dvě vteřiny.

Teda, pokud to hodíš někde ze skály ;-D;-D;-D

0/0
27.2.2009 12:56

oId fashioned Vince III..

...

panejo, to je krása8-o8-o

0/0
27.2.2009 9:54

........

Re: ...

to je přímo pro Mr. Bean...........;-D

0/0
27.2.2009 10:01

vasapasa

Defekt?

"Z důvodu maximálního usnadnění proudění vzduchu kolem vozu jsou zakryta i zadní kola" A jak se při defektu vymění to zadní kolo? Neroste náhodou odpor vzduchu s druhou mocninou rychlosti (znatelně tak nad 60 km/h) .... ;-Djo asi je to důležitý když to má být auto do města

0/0
27.2.2009 9:54

icmek

Re: Defekt?

tohle je koncept. ve skutečnosti to bude mít na blatníku kliku, pomocí které ten blatník otevřeš jako vrátka králíkárny :)

0/0
27.2.2009 12:42

freshgrind

šmarja...

....takovejch sr....ek se už vymyslelo a kdo v tom jezdí, nikdo..

0/0
27.2.2009 9:25

dr no

uhlik

proc to delaj z uhliku a ne z bakelitu? tydle predrazeny sracky stejne nikdo nekoupi

0/0
27.2.2009 9:03

rudastraka

soudruzi

kolik se do ty hruzy vejde zapadonemeckych soudruhu??

0/0
27.2.2009 8:56

Hansusi

Nové auto pro město a rodinku.

Věřím, že naši strojaři vyvinou pro začátek městské vozidlo, které by mohlo s určitým pohodlím, poskytnout posádce vozu jízdu na výlet, který bude do 200 km vzdáleného cíle. Ocelová karoserie, 2+2 osoby, obsah motoru 600 ccm, výkon motoru okolo 35 HP, spotřeba cca 3,5 l/100 km. Doufám, že je to splnitelný úkol....

0/0
27.2.2009 8:47

rudastraka

Re: Nové auto pro město a rodinku.

ses blazen

takovyho chcipaka nikdo nek;oupi

mozna tak v somalsku

0/0
27.2.2009 8:58

moopy2

Re: Nové auto pro město a rodinku.

u nás lidi koupí všechno

0/0
27.2.2009 8:59

Kazi

Re: Nové auto pro město a rodinku.

až na tu spotřebu je to jak zadání lidového vozu pro lidovou demokracii :)

0/0
1.3.2009 14:44

prizrak_PC

Velorex

;-D Co kdybychom těm anglánům prodali licenci na Velorex? Nemuseli by se trápit a objevovat Ameriku. ;-D

0/0
27.2.2009 8:46

moopy2

Re: Velorex

a mužou to dávat do čistírny

0/0
27.2.2009 8:51

martin

loremo

myslím že loremo se tomu docela blíží, já chtěl letos nebo na konci minulého roku mít, ale opět posunuly datum uvedení na trh a zdražili předpokládanou cenu z 10000 na 15000eur, při oslabení koruny k 30kč/eur tedy cca o 5 korun na euro je rozdíl 200000kč a tak předpokládám že i tento model půjde u do kytek, to radši koupím toyotu s plnou výbavou a spotřebou kolem 4 litrů, těch 100000 bude nějaký čas trvat než to projezdím

0/0
27.2.2009 8:41

moopy222

hm..

...tak mě se to nelíbí ani jako nákupní taška...ale věřím že si to své kupce najde...asi jako všechno

0/0
27.2.2009 8:29

Dusan321

Takovych uz bylo

Tahle auticka se obcas objevuji vetsinou jako nejaky studentsky projekt, ale zase velmi rychle zapadnout. Dosahnout takove spotreby znamena ucinit spoustu kompromisu a lide pak zjisti, ze je lepsi mit vetsi spotrebu, ale lepsi auto. Problemy jsou hlavne s pohodlim, dynamikou, bezpecnosti a vybavou (zejmena klimatizace obvykle chybi, protoze je tezka a zere, jenze kdo dneska akceptuje auto bez ni).

0/0
27.2.2009 6:50

hejhula

Třílitrové Lupo

''V souvislosti s malým Axonem si nelze nevzpomenout na třílitrové modely VW Lupo nebo Audi A2''......  Když mohl někdo narvat motor z T613 do rapida, proč ne třílitrové Lupo, to musela být raketa8-o . Prosím redakci o podrobný test.

0/0
27.2.2009 0:49

Pajda

Re: Třílitrové Lupo

Třílitrový model :-)  myšleno spotřebou paliva né motorem!!!!!! ;-DMotory v uváděných modelech byly tušim 1,2TDI. 

0/0
27.2.2009 7:10

freshgrind

Re: Třílitrové Lupo

...ale tak raketa to bejt mohla to nepopřeš ;))

0/0
27.2.2009 9:25

will83

Re: Třílitrové Lupo

Lupo 3,0 :-), potvrzuji, že je to myšleno spotřebou. Jinak se jedná o tříválec 1.2 TDI se spotřebou kolem 3 litrů. Ale to je asi tak všechno. Spotřeba je sice malá, ale je vykoupena vysokou pořizovací cenou, snížením vozu a hlavně údržbou motoru, který vyžaduje zvýšenou péči. Přemýšlel jsem o koupi tohoto vozu, ale když porovnáme celkové náklady  (diesel) vyjde lépe např. auto s motorem 1.4 HDi,1.3 CDTi (JTD) atd.

0/0
27.2.2009 8:04

gogo

Re: Třílitrové Lupo

No nerad ti beru iluze ohledně údržby, ale s Lupem 3L mám najeto k dnešku cca 166.000 km. z toho zhruba 100.000 já sám. Za celou tu dobu jsem údržbě motoru věnoval pouze pravidelnou výměnu oleje (po 15 tisících) - vejdou se tam přesně 3,5litru a výměnu rozvodů. O snížení vozu nic nevím, ale když jsem s tím byl teď při sněhové kalamitě na Klínovci, tak jsem projel i celkem slušnou vrstvou čerstvého sněhu (a be z problémů). Takže souhlasím akorát s tou vyšší pořizovací cenou

0/0
27.2.2009 8:56

xf

Re: Třílitrové Lupo

Jaká je skutečná dlouhodobá spotřeba?

0/0
27.2.2009 10:27

peza

Re: Třílitrové Lupo

Ty jsi blesk.... ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
27.2.2009 8:41

Natramn

Design

Navrhnout malé auto tak, aby nevypadalo jako kostka není uplně jednoduché, řekl bych že u tohoto modelu se to docela povedlo :-) R^

0/0
27.2.2009 0:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.