Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Fabie jdou na dračku, šrotovné v Německu svědčí prodejům aut

Milion Němců chce využít vládní pobídku pro koupi nového nebo rok starého auta ve výši 2 500 eur. Prodejnost fabií díky šrotovací prémii v Německu prudce vzrostla.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Rejpal

15. 2. 2009 14:34
Krach automobilek se odkládá o půl roku.

Šrotovné nic neřeší. Jen se změní rozložení poptávky v čase. O co se v nejbližších měsících prodá více automobilů, o to bude pokles poptávky po vyčerpání peněz ke konci roku větší.

To bude ta druhá vlna o které hovořil guvernér ČNB Tůma.

Mám jen pocit, že druhá vlna bývá ještě horší než ta první.???

0 0
možnosti

Pete

14. 2. 2009 14:31
doufám, že německej stát někdo zažaluje

Například výrobci nábytku, televizí nebo jinýho zbytnýho zboží. Proč má vláda podporovat zrovna automobilky? A proč má vláda v krizi někho podporovat? Krize přeci začala, protože stát v USA nutil banky (začalo to tuším za Clintona), aby dával úvěry i těm, kdo na ně nedosáhnou. A tak se začala spirála dluhů, která právě praskla. Stát nemá do ekonomiky co mluvit, stát má jen vybírat minimální daně a tarat se, aby se nikomu nekrátily práva. Nic víc.

0 0
možnosti

Magor Milda

13. 2. 2009 9:39
Někde se to šrotovné musí ušetřit, stejně jako těch 30 Kč

takže není divu, že se důchodcům v Německu neustále uřezává z důchodu. Žijí moc dlouho, původně se počítalo s tím, že naplní tu pokladnu a v prvním roce důchodu umřou. A oni ne, někteří vydrží i do 98! Řešení je jasné, důchody se daní jako normální příjem, na nemocenskou se důchodcům sráží plný příspěvek, zaměstnanci si jej dělí se zaměstnavatelem a důchodci ovšem žádné dávky v nemoci nedostávají, platí ale za ně. Letos budou postiženi i ti, kdo si našetřili na stáří ve spořitelně, 25% úroků je daň a nelze ji vracet ani když plátce nemá jiné příjmy.

Takže v tomto světle je to furiantština, rozdávat bankám miliardy a každému, kdo přijde s rachotinou do sběru 2500 eur. Lze sledovat, jak rostou rozdíly mezi bohatými a chudými, přičemž ovšem ti chudí nemají hlad, ale dluhy.

0 0
možnosti

bluespirit

12. 2. 2009 21:28
No mc se mi líbí

že v Německu dáv firma škoda bye-bye bonus. Proč něco takového nedělá u nás, když je to prý česká fakbrika?

A jo já zapomněl, ona to tak moc česká fabrika asi nebude... pro němce levnější škodovky už před šrotovným, nyní navíc bonusy. Tak jen dál kupujte škodovky hloupí vlastneci :-P

0 0
možnosti

Stanley68

13. 2. 2009 8:24
Re: No mc se mi líbí

to nedava firma, to dava stat. Nemecka vlada si to muze dovolit, ceska tezko, nechte si zajit chute

0 0
možnosti

jirka

12. 2. 2009 16:17
Alespoň něco pozitivního

Nevím proč zrovna "šrotovné " vzbuzuje takové vášně. Jestliže není těžké se dohodnout na tom , že automobilový průmysl je páteří ekonomiky tak je jasné , že pomoc je třeba právě jemu. Když se zvedne on , tak se zvednou i ostatní odvětví. Vždyť by to dokonce ani státní pokladnu prakticky nic nestálo ta podpora by se přeci hned vrátila v podobě DPH. I když bych osobně spíš preferoval např. snížení DPH na nová auta. A zrovna u nás by vozový park potřeboval omladit jako sůl. Nevěřím , že zrovna německá  kancléřka neví co dělá. Rozhodně jí věřím víc než všem českým politikům dohromady. Myslím si , že v současné situaci jsou jen dvě možnosti , buď si půjčím dnes a pokusím se ekonomiku nastartovat , nebo si půjčím zítra a vyplatím podpory v nezaměstnanosti a soc. dávky ( tak se mi bohužel jeví česká cesta). A na závěr snad jen tolik, že náš společenský systém je založen na (pokud možno na stále se zvyšující) spotřebě. Ale to je už mimo toto téma.

0 0
možnosti

kretzschmar

12. 2. 2009 17:01
Re: Alespoň něco pozitivního

treti moznost: nepujcovat si vubec. pokud vam to jeste nedoslo, tak soucasna krize je zpusobena prave vysokym zadluzenim obyvatelstva

0 0
možnosti

xixao31

12. 2. 2009 13:38
doma

tady si na šrotovné můžeme postavit maximálně betonovou čekárnu .......

0 0
možnosti

Troll

12. 2. 2009 15:42
Re: doma

myslíš, že by z našeho státního rozpočtu měly být podporováni zahraniční výrobci aut, tudíž zachování pracovních míst v montovnách za hranicemi ČR? Myslím, že tady je důležité starat se o náše podniky!

A pokud nemáš na auto, tak je to smutné, ale na druhou stranu ušetříš spostu peněz a starostí. Nevidím jediný důvod, proč bysme se ti měli skládat na auto.

0 0
možnosti

TT

12. 2. 2009 12:54
A co doma?

0 0
možnosti

Coraxus

12. 2. 2009 13:36
Re: A co doma?

Všichni zdrávi, děkuju :-)

0 0
možnosti

Beldor

12. 2. 2009 12:35
ajaj

Ajaj uz to zacina dementi z novinek se presouvaj sem:-/:-©:-©Rv

0 0
možnosti

Rudá_záře_nad_Kladnem

12. 2. 2009 12:41
Re: ajaj

taky máš 5ti litrovýho pětkovýho bavoráku z roku 98? ty w o l e, to je kára. ;-D

0 0
možnosti

tomek

12. 2. 2009 12:12
šrotovné v čr ?

U nás by mělo smysl zavést na výrazně starší auta a na auta s vysokými emisemi.

Dále, měl by se měly vzít v potaz finanční možnosti rodiny ... rodina s příjmem 20t ani po slevě 30-50t na nové auto mít nebude. Tyto skupiny by měly dostat vyšší dotace a ideálně i slevu od automobilky.

0 0
možnosti

PajdaT

12. 2. 2009 12:15
Re: šrotovné v čr ?

Jo jasně, podle téhle logy: a pak je také skupina spoluobčanů, co nemají a nikdy neměli žádné příjmy, tak těm by mohli auta dávat úplně zdarma.:-©

0 0
možnosti

wag

12. 2. 2009 12:08
A co potom?

A co potom,až si lidé co mají naspořené koupí nové vozy? Nebo snad budou zase za 2 roky kupovat nové auto?

Myslím si že je tohle pouze chvilková pomoc.

Co budou dělat autoservisy když nebude co opravovat protože staré auta zkončí na vrakovišti??;-(Rv

0 0
možnosti

Glaukom

12. 2. 2009 14:18
Re: A co potom?

;-D;-D bojíš se o práci mechaniku ?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!