- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Šrotovné nic neřeší. Jen se změní rozložení poptávky v čase. O co se v nejbližších měsících prodá více automobilů, o to bude pokles poptávky po vyčerpání peněz ke konci roku větší.
To bude ta druhá vlna o které hovořil guvernér ČNB Tůma.
Mám jen pocit, že druhá vlna bývá ještě horší než ta první.
Například výrobci nábytku, televizí nebo jinýho zbytnýho zboží. Proč má vláda podporovat zrovna automobilky? A proč má vláda v krizi někho podporovat? Krize přeci začala, protože stát v USA nutil banky (začalo to tuším za Clintona), aby dával úvěry i těm, kdo na ně nedosáhnou. A tak se začala spirála dluhů, která právě praskla. Stát nemá do ekonomiky co mluvit, stát má jen vybírat minimální daně a tarat se, aby se nikomu nekrátily práva. Nic víc.
takže není divu, že se důchodcům v Německu neustále uřezává z důchodu. Žijí moc dlouho, původně se počítalo s tím, že naplní tu pokladnu a v prvním roce důchodu umřou. A oni ne, někteří vydrží i do 98! Řešení je jasné, důchody se daní jako normální příjem, na nemocenskou se důchodcům sráží plný příspěvek, zaměstnanci si jej dělí se zaměstnavatelem a důchodci ovšem žádné dávky v nemoci nedostávají, platí ale za ně. Letos budou postiženi i ti, kdo si našetřili na stáří ve spořitelně, 25% úroků je daň a nelze ji vracet ani když plátce nemá jiné příjmy.
Takže v tomto světle je to furiantština, rozdávat bankám miliardy a každému, kdo přijde s rachotinou do sběru 2500 eur. Lze sledovat, jak rostou rozdíly mezi bohatými a chudými, přičemž ovšem ti chudí nemají hlad, ale dluhy.
že v Německu dáv firma škoda bye-bye bonus. Proč něco takového nedělá u nás, když je to prý česká fakbrika?
A jo já zapomněl, ona to tak moc česká fabrika asi nebude... pro němce levnější škodovky už před šrotovným, nyní navíc bonusy. Tak jen dál kupujte škodovky hloupí vlastneci
to nedava firma, to dava stat. Nemecka vlada si to muze dovolit, ceska tezko, nechte si zajit chute
Nevím proč zrovna "šrotovné " vzbuzuje takové vášně. Jestliže není těžké se dohodnout na tom , že automobilový průmysl je páteří ekonomiky tak je jasné , že pomoc je třeba právě jemu. Když se zvedne on , tak se zvednou i ostatní odvětví. Vždyť by to dokonce ani státní pokladnu prakticky nic nestálo ta podpora by se přeci hned vrátila v podobě DPH. I když bych osobně spíš preferoval např. snížení DPH na nová auta. A zrovna u nás by vozový park potřeboval omladit jako sůl. Nevěřím , že zrovna německá kancléřka neví co dělá. Rozhodně jí věřím víc než všem českým politikům dohromady. Myslím si , že v současné situaci jsou jen dvě možnosti , buď si půjčím dnes a pokusím se ekonomiku nastartovat , nebo si půjčím zítra a vyplatím podpory v nezaměstnanosti a soc. dávky ( tak se mi bohužel jeví česká cesta). A na závěr snad jen tolik, že náš společenský systém je založen na (pokud možno na stále se zvyšující) spotřebě. Ale to je už mimo toto téma.
treti moznost: nepujcovat si vubec. pokud vam to jeste nedoslo, tak soucasna krize je zpusobena prave vysokym zadluzenim obyvatelstva
tady si na šrotovné můžeme postavit maximálně betonovou čekárnu .......
myslíš, že by z našeho státního rozpočtu měly být podporováni zahraniční výrobci aut, tudíž zachování pracovních míst v montovnách za hranicemi ČR? Myslím, že tady je důležité starat se o náše podniky!
A pokud nemáš na auto, tak je to smutné, ale na druhou stranu ušetříš spostu peněz a starostí. Nevidím jediný důvod, proč bysme se ti měli skládat na auto.
taky máš 5ti litrovýho pětkovýho bavoráku z roku 98? ty w o l e, to je kára.
U nás by mělo smysl zavést na výrazně starší auta a na auta s vysokými emisemi.
Dále, měl by se měly vzít v potaz finanční možnosti rodiny ... rodina s příjmem 20t ani po slevě 30-50t na nové auto mít nebude. Tyto skupiny by měly dostat vyšší dotace a ideálně i slevu od automobilky.
Jo jasně, podle téhle logy: a pak je také skupina spoluobčanů, co nemají a nikdy neměli žádné příjmy, tak těm by mohli auta dávat úplně zdarma.
A co potom,až si lidé co mají naspořené koupí nové vozy? Nebo snad budou zase za 2 roky kupovat nové auto?
Myslím si že je tohle pouze chvilková pomoc.
Co budou dělat autoservisy když nebude co opravovat protože staré auta zkončí na vrakovišti??