Diskuze

Fabie jdou na dračku, šrotovné v Německu svědčí prodejům aut

Milion Němců chce využít vládní pobídku pro koupi nového nebo rok starého auta ve výši 2 500 eur. Prodejnost fabií díky šrotovací prémii v Německu prudce vzrostla.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Rejpal

15. 2. 2009 14:34
Krach automobilek se odkládá o půl roku.

Šrotovné nic neřeší. Jen se změní rozložení poptávky v čase. O co se v nejbližších měsících prodá více automobilů, o to bude pokles poptávky po vyčerpání peněz ke konci roku větší.

To bude ta druhá vlna o které hovořil guvernér ČNB Tůma.

Mám jen pocit, že druhá vlna bývá ještě horší než ta první.???

0 0
možnosti

Pete

14. 2. 2009 14:31
doufám, že německej stát někdo zažaluje

Například výrobci nábytku, televizí nebo jinýho zbytnýho zboží. Proč má vláda podporovat zrovna automobilky? A proč má vláda v krizi někho podporovat? Krize přeci začala, protože stát v USA nutil banky (začalo to tuším za Clintona), aby dával úvěry i těm, kdo na ně nedosáhnou. A tak se začala spirála dluhů, která právě praskla. Stát nemá do ekonomiky co mluvit, stát má jen vybírat minimální daně a tarat se, aby se nikomu nekrátily práva. Nic víc.

0 0
možnosti

Magor Milda

13. 2. 2009 9:39
Někde se to šrotovné musí ušetřit, stejně jako těch 30 Kč

takže není divu, že se důchodcům v Německu neustále uřezává z důchodu. Žijí moc dlouho, původně se počítalo s tím, že naplní tu pokladnu a v prvním roce důchodu umřou. A oni ne, někteří vydrží i do 98! Řešení je jasné, důchody se daní jako normální příjem, na nemocenskou se důchodcům sráží plný příspěvek, zaměstnanci si jej dělí se zaměstnavatelem a důchodci ovšem žádné dávky v nemoci nedostávají, platí ale za ně. Letos budou postiženi i ti, kdo si našetřili na stáří ve spořitelně, 25% úroků je daň a nelze ji vracet ani když plátce nemá jiné příjmy.

Takže v tomto světle je to furiantština, rozdávat bankám miliardy a každému, kdo přijde s rachotinou do sběru 2500 eur. Lze sledovat, jak rostou rozdíly mezi bohatými a chudými, přičemž ovšem ti chudí nemají hlad, ale dluhy.

0 0
možnosti

bluespirit

12. 2. 2009 21:28
No mc se mi líbí

že v Německu dáv firma škoda bye-bye bonus. Proč něco takového nedělá u nás, když je to prý česká fakbrika?

A jo já zapomněl, ona to tak moc česká fabrika asi nebude... pro němce levnější škodovky už před šrotovným, nyní navíc bonusy. Tak jen dál kupujte škodovky hloupí vlastneci :-P

0 0
možnosti

Stanley68

13. 2. 2009 8:24
Re: No mc se mi líbí

to nedava firma, to dava stat. Nemecka vlada si to muze dovolit, ceska tezko, nechte si zajit chute

0 0
možnosti

jirka

12. 2. 2009 16:17
Alespoň něco pozitivního

Nevím proč zrovna "šrotovné " vzbuzuje takové vášně. Jestliže není těžké se dohodnout na tom , že automobilový průmysl je páteří ekonomiky tak je jasné , že pomoc je třeba právě jemu. Když se zvedne on , tak se zvednou i ostatní odvětví. Vždyť by to dokonce ani státní pokladnu prakticky nic nestálo ta podpora by se přeci hned vrátila v podobě DPH. I když bych osobně spíš preferoval např. snížení DPH na nová auta. A zrovna u nás by vozový park potřeboval omladit jako sůl. Nevěřím , že zrovna německá  kancléřka neví co dělá. Rozhodně jí věřím víc než všem českým politikům dohromady. Myslím si , že v současné situaci jsou jen dvě možnosti , buď si půjčím dnes a pokusím se ekonomiku nastartovat , nebo si půjčím zítra a vyplatím podpory v nezaměstnanosti a soc. dávky ( tak se mi bohužel jeví česká cesta). A na závěr snad jen tolik, že náš společenský systém je založen na (pokud možno na stále se zvyšující) spotřebě. Ale to je už mimo toto téma.

0 0
možnosti

kretzschmar

12. 2. 2009 17:01
Re: Alespoň něco pozitivního

treti moznost: nepujcovat si vubec. pokud vam to jeste nedoslo, tak soucasna krize je zpusobena prave vysokym zadluzenim obyvatelstva

0 0
možnosti

xixao31

12. 2. 2009 13:38
doma

tady si na šrotovné můžeme postavit maximálně betonovou čekárnu .......

0 0
možnosti

Troll

12. 2. 2009 15:42
Re: doma

myslíš, že by z našeho státního rozpočtu měly být podporováni zahraniční výrobci aut, tudíž zachování pracovních míst v montovnách za hranicemi ČR? Myslím, že tady je důležité starat se o náše podniky!

A pokud nemáš na auto, tak je to smutné, ale na druhou stranu ušetříš spostu peněz a starostí. Nevidím jediný důvod, proč bysme se ti měli skládat na auto.

0 0
možnosti

TT

12. 2. 2009 12:54
A co doma?

0 0
možnosti

Coraxus

12. 2. 2009 13:36
Re: A co doma?

Všichni zdrávi, děkuju :-)

0 0
možnosti

Beldor

12. 2. 2009 12:35
ajaj

Ajaj uz to zacina dementi z novinek se presouvaj sem:-/:-©:-©Rv

0 0
možnosti

Rudá_záře_nad_Kladnem

12. 2. 2009 12:41
Re: ajaj

taky máš 5ti litrovýho pětkovýho bavoráku z roku 98? ty w o l e, to je kára. ;-D

0 0
možnosti

tomek

12. 2. 2009 12:12
šrotovné v čr ?

U nás by mělo smysl zavést na výrazně starší auta a na auta s vysokými emisemi.

Dále, měl by se měly vzít v potaz finanční možnosti rodiny ... rodina s příjmem 20t ani po slevě 30-50t na nové auto mít nebude. Tyto skupiny by měly dostat vyšší dotace a ideálně i slevu od automobilky.

0 0
možnosti

PajdaT

12. 2. 2009 12:15
Re: šrotovné v čr ?

Jo jasně, podle téhle logy: a pak je také skupina spoluobčanů, co nemají a nikdy neměli žádné příjmy, tak těm by mohli auta dávat úplně zdarma.:-©

0 0
možnosti

wag

12. 2. 2009 12:08
A co potom?

A co potom,až si lidé co mají naspořené koupí nové vozy? Nebo snad budou zase za 2 roky kupovat nové auto?

Myslím si že je tohle pouze chvilková pomoc.

Co budou dělat autoservisy když nebude co opravovat protože staré auta zkončí na vrakovišti??;-(Rv

0 0
možnosti

Glaukom

12. 2. 2009 14:18
Re: A co potom?

;-D;-D bojíš se o práci mechaniku ?

0 0
možnosti