Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nafukovací fordy pomáhají testovat nové tempomaty

Americký Ford se zřejmě zhlédl v dceřiném Volvu a připravuje řadu prvků aktivní bezpečnosti, které mají pomoci zabránit kolizi. K jejich testování používá neobvyklý prvek – nafukovací makety namísto skutečných vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pete

Adaptivni tempomat to davno ma !!!

Adaptivni tempomat Fordy uz maji napr Mondeo ho ma v nabidce doplnku.

0/0
15.2.2009 10:48

Niky79

Re: Adaptivni tempomat to davno ma !!!

Ve clanku se pise o "Nový adaptivní tempomat s funkcí varování před kolizí a brzdovým asistentem"

Takze jsi blbecek, co ani neumi cist.

0/0
15.2.2009 11:44

enpassant

Malá domů

To musí být pořádná malá domů, aby nafukovací auto stálo 200000.

0/0
15.2.2009 8:48

X.

Re: Malá domů

Nechci se Vás dotknout, ale zkuste si udělat kalkulaci na výrobu tuctu takový testovacích nafukovacích aut. Někdo to musí se zákazníkem (fordem) vyjednat specifikace (deformační energie, odolnosti proti prodření a já nevím co všechno), nakonstruovat, udělat prototypový kus + nějaké zkoušky atd. A pak vyrobit tu 12ks sérii (= většina ručně, minimum připravené technologie atd.).

Chápu že na první pohled to svádí srovnat třeba s opravdickou fábií, ale není to až tak jednoduché.

0/0
15.2.2009 9:41

nemo

Re: Malá domů

proc kecas, to by udela jedna mala rodinna dilna co si nakoupi material z ciny a svari to doma na koleni, je to jenom nafouknutej pytel , nejdrazsi na tom bylo namalovat asi tu masku jestli to malovala Yoko Ono tak by to pak bylo porad podceneny  

0/0
15.2.2009 10:33

X.

Re: Malá domů

OK, kolik si teda myslíte, že je ta "správná" cena?

0/0
15.2.2009 11:31

halalik

Re: Malá domů

Takovejch 60-80 tisíc, maximálně.

0/0
15.2.2009 12:25

halalik

Re: Malá domů

Stačí to porovnat s cenama obdobně rozměrných "nafukovadel" - nafukovací stany, skákadla, nafukovací stany, apd... plus příplatek za vyšší trvanlivost, nějaký podlep otěruvzdornou tkaninou, nějaký příplatek za malosériovku a speciálku. Jak říkám, maximálně 60-80 tisíc za kus/maketa. Kdyby mi někdo přišel s tím, že za to chce 200k, tak bych ho vypráskal, hada...:-P

0/0
15.2.2009 12:34

X.

Re: Malá domů

OK, chápu že se Vám to v porovnání s podobnýma nafukovadlama zdá hodně drahé, ale ta cena rozhodně nemusí být přemrštěná. Neznáme specifikace, kolik to musí vydržet nárazů, požadavky na tvarovou stálost a já nevím co všechno si zadavatel mohl vymyslet.

Jinak k těm nafukovadlům, mrkněte se třeba na

http://www.ferrino.cz/eshop/new_view_item.php?zbozi=890-tenda-pneu-tex-fr-3-arches-fr-m-5-1x5-3

0/0
15.2.2009 12:47

Inverted Cat

Re: Malá domů

Klobouk dolu. Jste skutečný odborník. Poznat ze dvou fotek (z dálky) materiál a přesnou konstrukci, odolnost a vůbec a z toho spolehlivě odhadnout náklady... jste miliardář ? Pokud ne proč (ještě) ne? Nechte mě hádat - nechcete ztrapňovat ty ostatní... ale s Vašimi odhady ... zahazujete neskutečný talent víte to ?

0/0
15.2.2009 12:50

nemo1234

Re: Malá domů

jeste rekni ze si na to objednali spesl matros z NASA, standartni material jako na skakadla  , dotaz na ford jak tlustej ma byt ten material mame 3mm 5mm a 7mm a barvu modrou cervenou zlutou, z fordu 7mm  a modry , dobre za 2 tydny to tam mate.

0/0
15.2.2009 13:41

Inverted Cat

Re: Malá domů

Zkusím si taky zaspekulovat - zcela bez podkladů jaky vy - co třeba výměnná spodní plošina z materiálu, který nějakou dobu odolá vlečení po asfaltu ? Co třeba konstrukce, která umožňuje měnit tvar toho modelu (aby se automatika nenaucila rozeznávat jen tenhle jeden patvar) (povrch je jen plachta...). Co třeba pokrytí materiálem / nátěrem, který na rozdíl od běžné látky odráží radarové vlny ? Atd...

Halo ? NASA ? můžete nám prosím poslat kyblík radarově reflexní barvy ? Jasně za mega je váš :)

0/0
15.2.2009 17:43

halalik

Re: Malá domů

A co tam proboha chcete mit za 200k!? Za 200k muzete mit kuprikladu nafukovaci stan pro 8 osob (2x4 luzka), ktery je po strance materialu i po strance pracnosti neskonale slozitejsi... (3 komory, vyztuz, kotveni, impregnace, apd.)!

Ja si stojim za tim, ze cena 200k je za takovou kravovinku cenou SILNE neprimerenou!!!

Parametry nezvelicujte. Jde jen o to, aby to melo pribliznou prostorovou siluetu jako automobil, a nejakou mechanickou vydrz - neni to komponenta na druzice.

0/0
15.2.2009 14:03

X.

Re: Malá domů

Za 200 000 můžu mít například i osobní automobil který je po stránce materiálu i po stránce pracnosti neskonale složitější než nějaký nafukovací stan (spousta plechu, plastu, laku, přesných obráběných dílů atd. )

Rozdíl mezi tím nafukovacím autem, stanem a opravdickým autem je jaký? Počet vyráběných kusů.

0/0
15.2.2009 14:20

duschman

Re: Malá domů

Dej tam nafukovacího krokodýla od čongů za 150 a bude to to samé;-D;-D;-D;-D

0/0
15.2.2009 15:36

czechian

Re: Malá domů

No a? Crash Test Dummies stojí přes mega a nikdo se tomu nediví.

0/0
15.2.2009 12:46

jméno

Re: Malá domů

4mega za kus

0/0
15.2.2009 20:45

enpassant

Re: Malá domů

Nečekal jsem tak velkou diskusi, považuji za správné reagovat ještě jednou. Při odhadu ceny jsem postupoval podobě jako ostatní. Našel jsem si ceny nafukovacích předmětů pro vážné užití, nikoliv hračky. Posuzoval jsem množství materiálu podle stanu (okolo 200tis Kč) a náročnost na provedení podle raftů (velký raft do 80tis Kč.). Auto je mnohem menší než stany a určitě ne kvalitnější než raft. Přidám něco na malosérii, ale i tak odhaduji 100tis Kč s rezervou. Cena pak vychází dvojnásobná a to je slušné předražení a také potenciální malá domů.

0/0
15.2.2009 20:18

X.

Re: Malá domů

Přiznám se že jsem mile překvapen, jak jste nyní zareagoval. Předpokládal jsem, že budete typický expert z internetové diskuse. Podle stylu Vašeho prvního příspěvku mě vůbec nenapadlo, že byste se vůbec zabýval porovnáním s raftem nebo nafukovacím stanem.R^

Dovolím si ještě poslední poznámku. Nafukovací raft (šířka 178 cm délka 380 cm) tzn. půdorys zhruba jako auto váží kolem 44kg (nechytejte mě prosím za slovo, vzal jsem první který jsem našel). Ty nafukovací auta jsou půdorysem zhruba stejně velká ale o dost vyšší, přičemž jejich hmotnost je 18kg. Možná že budou vyrobeny z nějakého "lepšího" materiálu, možná se někdo skutečně musel zabývat jak působí na ten testovaný automobil (aby ho nerozbily), atp.

Jinak vliv ceny na sériovost bude dle mého názoru v tomto případě podstatně větší.

0/0
15.2.2009 22:53

Doyl

Velsatis chladic

vidim ze Ford krade z ostatnich aut to co se mu libi, nebo podepsal smlouvu z renaultem ?

0/0
15.2.2009 8:19

czechian

Re: Velsatis chladic

A není to náhodou podobný Laguně? 8-o Proč se pod každým článkem o autech musí objevit pitomec, kterému jakékoliv auto připadá jako kopie Renaultu? ;-O Co je na té značce tak výjimečného, že se tu neobjevují podobní pitomci od jiných značek?

0/0
15.2.2009 12:41

krok_original

Re: Velsatis chladic

Co je na Renaultu tak výjimečného?

No přece ten znak!:-P

0/0
16.2.2009 12:46

Hansus

Moderní automobil.

Automobil budoucnosti: plochý benzinový motor typu Boxer, místo pro max.7 osob, vpředu kufr, karoserie by místo nárazníku měla po celé šířce vozidla zařízení pro pohlcení energie nárazu (alespoň 50%, , které by bylo kryto lehkým krytem, který by odpadl při nárazu vozidla na pevnou překážku, nebo do protijedoucího vozidla. Tím by se při případné havarii zvýšila možnost přežití posádky. Kéž by nebyly dopravní nehody!!!

0/0
15.2.2009 7:47

Dr.R

Re: Moderní automobil.

Automobilem budoucnosti je bezesporu elektromobil.

Bohužel s tím je spojena spousta jiných problémů - např. prudký nárůst nezaměstannosti na celém světě při masovém nasazení elektromobilů.

Důvod - např. tento: (z rozhovoru s ředitelem dopravního podniku v Brně před 25) lety: Průměrná životnost autobusu MHD = 6 let. Průměrná životnost tramvaje = 25 let.

Nebo: Spalovací motor - stovky dílů, elektromotor - desítky dílů.

Atd. atd. atd.

0/0
15.2.2009 10:51

truthspeaker

Re: Moderní automobil.

Automobilem budoucnosti elektromobil bezesporu není. Automobil jako prostředek individuální dopravy poskytuje jedinci svobodu pohybu. Jinými slovy, jedu kdy a kam chci. Elektromobil s nutností nabíjení baterií a tedy s predikcí užívání mi tuto svobodu bere. Ekologičnost vzhledem k používání baterií je přinejmenším pochybná. Nicméně s výhodami elektromotoru souhlasím.

Když už srovnáváte životnost autobusu s tramvají, proč nesrovnat i ceny - městský standardní autobus 3,5 M, tramvaj 60M...

0/0
15.2.2009 11:22

Lukke-Luk

Re: Moderní automobil.

Nesmysl. Budoucnost samozřejmě JSOU elektromobily. Žádné emise, žádná údržba motoru, vynikající kroutící moment... Samozřejmě až v době, kdy bude vyřešeno uchovávání energie (alespoň na hodnotu dojezdu srovnatelnými s benzinovými motory) suprakondenzátorem či bateriemi. Nabíjejí samozřejmě do 15minut v nabíjecích stanicích či doma přes noc ze zásuvky... Ale budoucnost to dle mého názoru samozřejmě je.

0/0
15.2.2009 11:34

Niky79

Re: Moderní automobil.

" Ekologičnost vzhledem k používání baterií je přinejmenším pochybná."

Mas pravdu, a tak budes jezdit s autem na benzin/ropu, ktera NEBUDE. Blahorpeji!

0/0
15.2.2009 11:46

truthspeaker

Re: Moderní automobil.

reagujete na muj prispevek? podle vasi logiky kdo nechce chodit do kostela, je hned muslim? 8-o

0/0
15.2.2009 16:49

M626

Re: Moderní automobil.

O automobilu budoucnosti nepochybně nebude rozhodovat to, co poskytuje větší iluzi svobody pohybu, nebo to, co budou lidi chtít, ale to, co bude dovoleno a odsouhlaseno vládou ovlivněnou různými lobby a podobně.

0/0
15.2.2009 13:56

duschman

Re: Moderní automobil.

Je víc možností, z jakého zdroje pohánět elektromotor. Koukni se na nové studie Mercedesu, pak ti to dojde. ;-D  A ten benzín v autě nedochází, že? Proto ti taky dává takovou svobodu ty predikce...;-D Nebudu tady opakovat již zmíněné a dost podstatné výhody oproti benzinu. Ta tvá svoboda pramení hlavně z tvé hlouposti;-D

0/0
15.2.2009 15:34

Andee

Re: Moderní automobil.

Kdyby sis to přečetl pořádně, pochopil bys ho. Měl tím na mysli, že když ti benzín dojde, za pět minut máš natankováno a alou dál... to s elektrikou zatím ani zdaleka možné není. Nabíjení je otázka hodin, dojezd ani ne třetinový a představa výměny baterie za nabitou na pumpě dost nereálná...

0/0
15.2.2009 21:48

truthspeaker

Re: Moderní automobil.

Elektromobil (tedy vozidlo pohanene ciste el. energii, tedy s bateriemi) nema budoucnost. Hybridy s elektromotorem samozrejme ano, ale pohanene el. energii vzikajici ze spalovani vodiku nebo ethanolu. To je dnes uz nekde realita, na mnohohodinove nabijeni baterek ze zasuvky a dojezd 60 km neni nikdo zvedavy.

Pokud mi tady nekdo bude tvrdit, ze to staci, nema dnes zcela urcite auto.

0/0
15.2.2009 16:39

M626

Re: Moderní automobil.

Hybridy jsou z nouze ctnost, vzniklá jenom z důvodu, že v dnešní době nejsou dostupné akumulátory, nebo jiná zařízení schopná uchovat dostatečné množství energie, případně se nabít dostatečně rychle při zachování rozumné velikosti/hmtnosti. Dojezd 60 nebo 100 kilometrů je opravdu dobrý jenom pro příměstské vozítko, nicméně řeč je o budoucnosti ne? A ta opravdu není v obrovsky složitém, těžkém a nákladném hybridu, kde se baterie dobíjí mizerně účinným a s rostoucími požadavky na emise čím dál složitějším spalovacím motorem.

0/0
15.2.2009 17:48

bulanek88

Re: Moderní automobil.

Dřív se v zájezdních hostincích měnili stahaní koně za "čiperné", tak si myslím jestli by nebylo jednodušší místo zdlouhavého nabíjení měnit ty baterie u pump za nabité, při dnešních možnostech by se daly vybavit senzorem opotřebení a podle kvality baterie by zákazník za nabitou buď zaplatil, nebo by mu bylo zaplaceno

0/0
15.2.2009 17:49

czechian

Re: Moderní automobil.

Jak můžeš srovnávat životnost kolejového vozidla a autobusu? 8-o Rozdíl v jejich životnosti rozhdně není způsobem pohonem, ale celkovým pojetím. Vulgo pokud by tramvaj jezdila na naftu, tak vydrží stejných 25 let, jako elektrická. A elektrický autobus vydrží stejných cca. 10 let, jako naftový. R^

0/0
15.2.2009 12:44

petr

200 000

Proboha, to objednavalo ceske ministerstvo obrany ze ta nafukovaci par kilo vazici vec stoji 200 000? Evidentne to ma autu podobne jen rozmery? Tomu nerozumím :-)

0/0
15.2.2009 4:48

šotek

Re: 200 000

já bych tedy radši nakoupil nafukovací panáky místo poslanců a senátorů klidně kus za 200 000 protoze by pak na udrzbu stacila jedna uklizecka která by z nich ometala prach a prace by ti nafukovaci panaci udelali stejne jako ti stavajici jen by uz nezrali prachy :-P

0/0
15.2.2009 9:04

Pavel

Re: 200 000

svázat dohromady 4 nafukovací matrace za 4000Kč, tak udělají líp :D,

výrobní cena takové nafukovací hračky může být max. 10-15tis.

0/0
15.2.2009 17:35

vojtexx

:-)

;-D;-D;-D;-D

0/0
15.2.2009 4:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.