Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bývalý šéf Bosche jezdí Husákovou pancéřovanou limuzínou

Bývalý dlouholetý ředitel jihlavského Bosche Heiner Hillmann si v důchodu užívá originálního koníčku. Pečuje o luxusní sovětskou limuzínu Zil, se kterou jezdil bývalý československý prezident Gustáv Husák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

činčo

No a já jezdím stále s Formanem a ted si uvědomuji

že je to vlastně taky veterán;-D[>-]

0/0
26.2.2009 13:08

stalinovy varhany

To je Gusta?

To spíš vypadá jak Pierre Richard  :-)

Jinak článek absolutně o ničem a k tomu pár nekvalitních fotek. Fak úžasný.

0/0
17.2.2009 18:32

saintpeter

co??

Tak to je zase článek8-o Dověděl jsem se, že nějaký bývalý ředitel sbírá stará auta a že na zadním sedadle jednoho z nich má figurínu Husáka. Co třeba napsat něco tom autě? Nebo nám chce autor naznačit, že na čtenáře kašle, stejně si to každej koho to zajímá najde někde na netu?

0/0
17.2.2009 15:31

Martin

Originalita?????

Tak to nechapu, buď dělám veterana a snažím se ho dostat do původního stavu, nebo dělám nehistorickej bastl podle toho co se mi hodí.

Jenom to zmrvil.

0/0
17.2.2009 9:27

Jojo

Článek je to fakt děsnej

Očekával bych poněkud podrobnější informace, než že v tom jezdil Gusta a pak nějakej germán, kterýmu na to vydělali český makáči. Pokud jsem z toho pochopil, tak už to navíc není ani ve zcela původním stavu (přečalouněnej vnitřek, upravovanej kufr etc) takže je to vlastně k ničemu i jako raritka. To je fakt článek na pendrek. Asi opravdu půjde o záskok z ženský sekce...

0/0
16.2.2009 19:09

podmi

proc

v tom clanku nejsou technicke informace?? vim ze existuje google ale do tohoto clanku by se hodily....

0/0
16.2.2009 16:23

Pavel

jj

;-€:-©vy hovada ;-D;-D:-P

0/0
16.2.2009 13:19

meekrob

figura

Figurína je přesnou kopií Husáka nebo se jedná o originál?

0/0
16.2.2009 12:27

kiv

Ráže 303 ?

Pane Laudine, můžete prosím objasnit, co je ráže 303? To jako milimetrů?? :-):-)  Po té by šel ke dnu i Bismark ... :-/ 

30,3  je slušný kanón na ničení lehkých tanků no 3,03 je zase tak flóbertka na špačky ... 

0/0
16.2.2009 7:22

Michal

Re: Ráže 303 ?

Hm, je to docela evidentní: 0.303 palců.

0/0
16.2.2009 7:24

Ron

Re: Ráže 303 ?

0.303 "

( palce ). Lovecká a armádní ráže pušky. Ne, že by střela měla velký průměr ( přepočtěte si na mm  jeden palec je 25,4 mm ), ale má dlouhou nábojnici a silnou prachovou slož, takže střela má velkou úsťovou rychlost a následně kinetickou energii.

Nicméně odolnost vůči 0,303" mi na pancéřovanou limuzínu připadá poněkud málo.

0/0
16.2.2009 10:53

kuny

Re: Ráže 303 ?

.... Na tuhle ráži jsou odolná skla, zbytek auta je "odolnější" ... viz. článek...

0/0
16.2.2009 11:11

Dronte Mauricijský

Re: Ráže 303 ?

Domnívám se, že se jedná spíš o ráži .308 Winchester, neboli 7,62x51 NATO, neboli standardní ráže tehdejších útočných pušek armád NATO. Ráži 303 neznám. D.M.

0/0
16.2.2009 13:50

Guderian

Re: Ráže 303 ?

.303 Britsh. Britská armádní ráže od roku - tuším - 1889 až do zavedení standardizovaného 7,62x51 NATO v letech 1956-8. Tento kalibr používaly veškeré modifikace pušek Lee-Enfield, kulomety Vickers, Leweis a BREN, stejně jako třeba letecké kulomety Browning...

0/0
17.2.2009 13:56

pejda

Značka

V článku se píše, že auto jezdí na německých veteránských značkách, ale podle fotek se rozhodně o veteránskou SPZ nejedná Rv

0/0
16.2.2009 0:14

Tomas Lysak

Barva

Kterej moula dal cerny text a cerny podklad. Opravdu smesne.

Tomas:-©

0/0
14.2.2009 14:27

Pepa

Faker

CO takhle jezdit s limuzinou Hitlera. Mel by se stydet!!!!

0/0
14.2.2009 0:30

Pavel

Re: Faker

proč? to auto nemůže za to koho vozilo, to by se měl přpadně stydět i za to když by jezdil v limuzíně Billa Clinta nebo G. Bushe???:-©

0/0
14.2.2009 10:13

labe

Re: Faker

To bys ses měl stydět chodit po silnicích,které postavili komunisti -debile!

0/0
14.2.2009 13:42

mokikin

Re: Faker

o D1 nemluve...

0/0
14.2.2009 23:13

dixxx

Re: Faker

Tak za tu se stydi snad  vsichni. [>-]

0/0
16.2.2009 13:24

honzasl

A co jiné kuriozity?

Bych rád věděl, kdo dneska jezdí se Zemanovou Tatrou T700, nebo s prodlouženými oktávkami, které Škodovka pro vládu dělala kolem roku 1999.

0/0
13.2.2009 21:23

cassul

Re: A co jiné kuriozity?

Zemanova T700 stála v Technickém Muzeu, před rekonstrukcí jsem jí tam viděl.

0/0
13.2.2009 23:17

honzasl

Re: A co jiné kuriozity?

Pravda, už jsem si to vygooglil.

http://auto.idnes.cz/tatru-700-doprovodil-do-muzea-milos-zeman-fdc-/auto_ojetiny.asp?c=A060222_183329_auto_ojetiny_fdv

Teď ještě ta prodloužená oktávka, míval ji ministr Lachnit. Píše se o ní tady:

http://magazin.auto.cz/tema/prodlouzena-octavie-predana-vlade.html

Strašně se mi líbí ten mobilní telefon. Jo, to bývaly časy....

0/0
14.2.2009 11:43

Hans

Re: A co jiné kuriozity?

Ještě nedávno parkovala jedna prodloužená Octavia v Čáslavi. Majitele neznám, ale vídal jsem ji tam několik let.

0/0
16.2.2009 10:26

Jenda Benhda

Pan Evžen

Co takhle někdy napsat něco hezkého o dovozci LTO a bývalém provozovateli hezké skládky u Prahy?

0/0
13.2.2009 19:48

gogo

Re: Pan Evžen

Myslíte toho hajzla ze Kbel?

0/0
14.2.2009 3:28

starej_vul

:-) 2 baterie

2 baterie = 1 motor na dojetí ... :-):-)

0/0
13.2.2009 19:02

strejc

manageři Bosch

A co takhle připomenout to, jak s ostudou odešli z Bosche jeho bývalé pravé i levé ruce. Je pravda, že vybudovali gigantický podnik na Vysočině, ale sami nebyli v žádném případě  škodní.

0/0
13.2.2009 18:59

černej oes

Re: manageři Bosch

Nepatřilo by to spíše do ekonomické rubriky? Mám pocit, že tato je o autech. Že sami nebyli škodní je snad normální. Ty chodíč do práce a výplatu necháváš zaměstnavateli? Jsi generální ředitel nebo snad umazaná lopata?

0/0
15.2.2009 16:37

Bogo

wiki

Príma článek, bohužel všechny údaje o autě jsou opsané z wikipedie a o motoru nic ani zmínka. Škoda, jinak je to fajn dozvědět se o raritkách.

0/0
13.2.2009 17:41

Syryn

Re: wiki

Motor: gasoline 2 carburetors, OHV V8 displacement 7,695 cc  Max. power 315 hp

4,600 rpm. Torque 449 ft.-lb. @ 4,000 rpm. Automatic 3 gearbox,

max. speed 119 Mph, acceleration 0 to 62 mph - 13 s. Brakes: disks,

with hydraulic control. Curb weight: 4

Tons. Tyres 245/72R15H. Fuel tank: 31 3/4 gal. Fuel economy: 10 3/4 Mpg

0/0
13.2.2009 19:27

aldenson

Re: wiki

tak podle parametru se jedna o klasicky bigblock z usa z konce 60. let. Bylo by divne, kdybysi rusaci neco takoveho vyvinuli sami.

0/0
17.2.2009 15:59

Hoba

Re: wiki

Jestli to auto váží 4 tuny, je na to potřeba řidičák C1 pro lehkej náklaďák  :-))

0/0
23.2.2009 20:45

Real thing

na manazera to neni nejhorsi

Aspon ze existuji jakztakz normalni manazeri, kteri maji trochu normalni napady. taky mohl ty prachy prolitat na večeře do Dubaje. Takhle to shrabla domaci firma, a zrejme navic mala remeslna dilna. A pokud zvedl zamestnanost na Vysocine, tak prosim. EU

0/0
13.2.2009 16:44

usb_hub

baterie

Muzete mi nekdo vysvetlit proc to ma 2 baterie? Nebo to jsou proste napr. dva 4-valce spojene do "8valce" :-))

0/0
13.2.2009 16:24

Dave

Re: baterie

Nedivil bych se, kdyby to auto mělo kvůli zvýšení spolehlivosti při extrémních situacích zdvojenou elektroinstalaci a zapalovací soustavu. Proto ty dvě baterky, jedna jako záložní.

0/0
13.2.2009 16:27

tukator

Re: baterie

No 613 mela taky dve baterky, po 6 V....

0/0
13.2.2009 17:26

kosta262

Re: baterie

Luzíny mívají velkou spotřebu el. energie, proto 2 baterie, aby jim ani při delší cestě nedošla.

0/0
13.2.2009 18:56

piErcE

Re: baterie

a jak by jim pri delsi ceste mohla dojit? pokud je spusteny motor, tak se baterka samozrejme dobiji a krom toho alternator napaji vsechnu elektrinu...

0/0
13.2.2009 19:25

Jiri

Re: baterie

Neni to nic neobvykleho. Jak tady uz nekdo napsal, tak nektere verze 613 to take mely. Ty auta casto trpely vzhledem k nedokonale a rozsahle elektroinstalaci samovybijenim. Melo to utahnout elektriku i v klidovem stavu (treba ventilator). Navic to auto muselo vydrzet ruskou zimu :-)

Mimochodem, i dnes se do nekterych aut davaji dve baterky. Treba VW Multivan to ma jako beznou priplatkovou vybavu (tady predevsim z duvodu nezavisleho vytapeni).

0/0
13.2.2009 21:35

cassul

Re: baterie

navíc tohle mělo fůru vybavení navíc - vysílačku, klimatizaci a podobně, s tím tehdejší elektroinstalace nepočítaly. Navíc se s tím moc nejezdilo (Hrad - ÚV - Hrad) a dost často krokem. Tohle auto bylo dělané na čekání a pak na popojíždění.

0/0
13.2.2009 23:22

XXL

Bolševici na lidi kašlali, o sebe se báli

Chápu, že po atentátu jezdí papežové v obrněném voze. Tam je jasný důvod, předtím jezdil volně. Afričtí diktároři, arabští šejkové a komunističtí šéfové stran a vlád se o sebe ale dosti báli. Chápu, že prezident nebude jezdit ve fabii, ale superbu. I kvůli nebezpečí, je tu vyšší ochrana. Jezdit ale v obrněném tanku, to mi přijde trošku moc.

0/0
13.2.2009 15:56

gogo

Re: Bolševici na lidi kašlali, o sebe se báli

Vuz americkeho prezidenta odola i pancerovce, ma klimatizaci proti utoku chemickymi zbranemi....

0/0
13.2.2009 16:50

Pavel

Re: Bolševici na lidi kašlali, o sebe se báli

R^

0/0
14.2.2009 10:15

Brežněv

ZIL

ZiL (Zavod imeni Lichačeva)

http://www.autolexicon.net/cz/article/zis-zavod-imeni-stalina

0/0
13.2.2009 13:45

MAS

velmi odolne auto...

Raze 303 mm je rozhodne pozoruhodna. Takovou razi byly vybaveny bytevni lode.

Pokud tato raze staci jen na rozbyti oken, tak to je vskutku odolne auto......;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
13.2.2009 12:06

icmek

Re: velmi odolne auto...

už jsi byl někdy v bytvě?

0/0
13.2.2009 12:41

marek

Re: velmi odolne auto...

Bytva na Býlé hoře, ste se neučily? ;-D

0/0
13.2.2009 12:46

Pepa

Re: velmi odolne auto...

Jó, to bila bytva;-D

0/0
13.2.2009 13:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.