Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na internetu kolují poznávací značky policejních passatů

Po e-mailových schránkách koluje údajný seznam některých čísel registračních značek policejních passatů, které mají na českých dálnicích lovit piráty silnic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

libor

značky na starých vozech

ano něco pravdy na tom je viděl sem na měřícím voze dokonce vzadu danou rakouskou spz

0/0
9.3.2009 12:29

jgeo

A k cemu to?

Jestli uz tu znacku prectu, tak je mereni stejne dokonano, takze je to fuk.

0/0
16.2.2009 13:50

Joula

Re: A k cemu to?

Nikoli, resp. by passat musel jet u rychle = vaší rychlostí, neboť neměří vaší rychlost, ale pouze zaznamenává vlastní rychlost současně se záznamem auta, které musí být na kameře konstatní velikosti nebo se vzdalovat (při kameře dopředu).

Praxe je taková, že passat jede 130 v pravém pruhu /viz množství reportáží v našich médiích) a po předjetí rychlým vozem zrychlí a přibližně srovná rychlost (vzhledem k výkonu toho auta je to otázka vteřin) a zapne záznam - stačí 50 metrů, v praxi používají záznam 100 metrů, tedy cca 2 sekundy v rychlosti 170 a mají platnou dokumentaci.

Tedy při jízdě v levém pruhu sleduji auta, ke kterým se přibližuji, což dělám stejně a už jemon proto, abych odhadl, zda mi tam řidič nevjede, a když uvidím passata, zkontroluji "dominantní znaky" - odrazky nízko uložená alá škoda octavia RS, 2 chromované koncovky výfuku a poté i RZ, zda se jedná o policejní auto

0/0
16.2.2009 14:28

Štvavá vysílačka

Re: A k cemu to?

foto: http://www.ausmotive.com/images/VW-Passat-R36-02.jpg

0/0
16.2.2009 19:25

steve

Re: A k cemu to?

No ono to bude možná jinak, protože maj kameru i dozadu, tzn můžou sledovat rychlost auta co se k nim přbližuje, za 2. v jedný reportáži přímo z auta kolem nic projelo auto a jim se tam ukázalo asi 156 a hned se za ním rozjeli. a za 3. minule jsem jel po dálnici 160tacho a zřejmě byli schovaný mezi kamionama, což mě zachránilo protože se zrovna začali předjíždět a když dopředjížděli tak se tam vynořilo auto s majáčky za předním sklem, takže jsem hned sjel z dálnice a ztratil se jim(měl jsem kliku že jsem akorát projížděl okolo sjzdu Zdiby před Prahou, kde je hned kruhák), ale zřejmě mě už měli změřenýho.

0/0
17.2.2009 12:22

Viktor

Re: A k cemu to?

Tyyyy vole, ty seš frajeeeer? Takhle luxusně jim zdrhnout, hej chlape, dej mi svoje nacionále, budu tě uctívat jako boha!

Lidi vy ste blbý, nebo co? 130 nebo 160? Rozdíl? Jaký je rozdíl? 160kou to z Brna do Prahy trvá 74 minut. 130kou to trvá 92 minut. To je o 18 minut dýl. Těhle 18 minut může stát nejméně 1000 korun. to je 55 korun na minutu ušetřeného času. Jenom člověk, který bere 3300kč na hodinu, si může dovolit bez rizika jet o 30km na D1 víc. Ostatní riskují.

0/0
23.2.2009 16:11

rarach

Re: A k cemu to?

seš debil, jednou se zabiješ, hrdino!

0/0
2.6.2009 11:30

L

Němci jsou asi chytřejší

Viděl jsem pořad na německé televizi o t2chto dálničních hlídkách.

1. Značky mění každé dva týdny.

2. Mají různá auta, ne jednu značku.

3. A to je nejdůležitější. SEBEROU TEN ŘIDIČÁK NA MÍSTĚ, ale třeba na dva týdny, měsíc. To není likvidační, ale VÝCHOVNÉ! A také to zamezí korupci. Nestačí mít známého na úřadě v místě bydliště.

Na tohle se ale naše Pomáhat a chránit prostě nezmůže. Jsme sto let za opicema.

0/0
16.2.2009 11:46

AAA

Re: Němci jsou asi chytřejší

Ridicak na miste muzou vzit az pri prekroceni o 40 a vice km/h

0/0
23.2.2009 15:32

honza

Re: Němci jsou asi chytřejší

v obci...

0/0
23.2.2009 19:54

surfer27

neco tu nesedi

nejvyšší rychlost je omezená na 250 km/h....v jinym clanku nebo v televizi tvrdili ze uz se honili s nekym na D1 ve 280km/h....asi nejspis z kopce a jeste s vetrem v zadech;-D

0/0
16.2.2009 11:07

eon

Re: neco tu nesedi

Vypnout omezovač asi není takovej problém a pochybuji, že by tuto možnost policejní pasáti neměly:-/

0/0
16.2.2009 12:19

rotatingkohlrabi

Re: neco tu nesedi

presne , nad tim jsem se taky podivoval, jak se policajt chlubi v televizi, ze jeli na max 280 a nekolikrat jsem cetl ze maji omezovac. tak bud si ho nechali oddelat a nebo podle me gdyz passat ukazuje 280 tak realna rychlost tech 250 bude. me u VW bora mam v 53km/h rychlost na radaru 50km/h u 150 uz to bude o takovejch 8 a 10 km/h  min. ja myslim ze to tak akorat vychazi, je to preci jen rucickovy merici pristroj.

0/0
16.2.2009 14:34

steve

Re: neco tu nesedi

V závislosti na velikosti ráfků může tachometr kecat až o 10% což by odpovídalo 280-10%=252, ovšem jim by tachometr kecat neměl když se podle něj odvozuje rychlost sledovaného vozu, nebo ta kamera má vlastní tacho přes GPS??? Nevím jen vím že od naměřené hodnoty odečítají 14km/h tzn že do 144 by vás neměli stavět

0/0
17.2.2009 12:15

rotatingkohlrabi

hura

hura, tak je to pravda, oni asi vazne nejake auta existuji. ja jsem z brna a denne ujedu na dalnici kolem brna asi 100 km. bohuzel jsem jeste zadneho passata nevidel. znam docela dost lidi, ale nigdo jeste taky passaty nevidel v akci. fnuk. tak se u nas v praci vyvinula teorie ze bud mela policie auta z pujcovny na slavnostnim uvedeni nebo nemaji na zimni pneomatiky popr nemaji dalnicni znamku :) ale jak to tady ctu asi vazne jezdi. videl negdo tyhle auta kolem brna , popr gde ? jo a lidicky pamatujete si gdyz si policie koupila prvni super vozy na piraty FORD mondeo myslim ze 18 kusu. tak ty byli rozdany papalasum na okrsky, protoze police nemela na jejich drahy provoz. myslim ze tyhle passaty budou zrat podobne mnozstvi paliva. jsem zvedav jak dlouho teda budou jezdit :) http://www.novinky.cz/clanek/24729-policejni-mondea-stala-12-5-milionu-korun.html

0/0
16.2.2009 10:23

mirek

Re: hura

tady jednoho passata máš :

http://www.youtube.com/watch?v=NzAsoAMgLfA

0/0
16.2.2009 10:48

cart

Re: hura

Tak nevím kudy jezdíš, ale kolem Prahy, na D1 a D5 jsem už potkal tyto "pašíky" několikrát. Mondea jsou hodně vydět při akcích v noci, kdy zužujou dálnici a berou každýho.

0/0
16.2.2009 16:23

hugo

passat

tak nevim ale ze zadu se dá passat identifikovat celkem dobře, protože 2 koncovky na výfuk tady na passatech 2x moc není protože to je po většinou v naftách a tak stačí ubrat a začít přemýšlet jestli to jsou benga nebo ne, ze předu už je to asi horší

0/0
16.2.2009 9:21

jjkk

Re: passat

....a eště podle toho, že při pokledu zezadu mu zázračně kamsi zmizí vnější zpětná zrcátka -viz foto v článku. Tady co článek to perla.;-D

0/0
16.2.2009 9:30

anonym

mně je to jedno...

jedu tak, aby mě nedojeli ;-D

0/0
15.2.2009 23:30

orangexx

Dotaz

Zajímalo by mne, zda je vůbec legální, že mne může zastavit neoznačený vůz pouze se zábleskovým majákem a nápisem STOP.

0/0
15.2.2009 12:25

Joula

Re: Dotaz

Můžou, na té ceduli se identifikují POLICIE. Ale jeden z policistů v autě musí být v uniformě - nesmí tě zastavit civilní osoba.

0/0
15.2.2009 13:07

jl

Re: Dotaz

No na ceduli můžou mít v zásadě napsáno cokoli. Vzhledem k množství různě vykradených či ukradených kamionů napodobeninami pravých policejních aut - nevidim nejmenší důvod stavět těmto autům i kdyby blikali jak stromeček.

To že má uniformu uvnitř auta (s tmavýni skly) mě taky nemusí trápit.

Kdysi mě skoušeli zastavit s civilní oktávkou (jen tak z hecu - nic jsem neprovedl) - tak jsme se chvíli přetahovali. Nakonec mi tu oktávku postavili na štorc do cest,  tak jsem zavolal na policejní linku, že jsem byl přepaden - a to byla pak super zábava - když se tam přiřítili s houkající feldou.

Prostě základ je jim tu buzeraci co nejvíc znepříjemnit.

0/0
15.2.2009 16:21

Andee

Re: Dotaz

Myslim, že základ je jezdit tak, aby tě stavět nemuseli, co myslíš? :-P

0/0
15.2.2009 21:00

jl

Re: Dotaz

Stačí se naučit číst - myslím že jsem napsal že jsem nic neprovedl, pánové se jen nudili a chtěli v civilním aute prudit.

Mě se pak jen líbilo jak jsem z auta pozoroval, jak dva chlupatý v uniformách mířej na dva chlupatý v civilním autě. Než se dohlodli tak to bylo k popukání.

Takže mě zajímá - mám civilnímu autu s blikačkou z AutoTuning prodejny stavět?

0/0
15.2.2009 22:17

rarach

Re: Dotaz

IQ tykve, no comment(Y)

0/0
2.6.2009 11:34

Joula

Zkušenost

Je mi 40, mám v rychlostech nad 160 km/hod (dle GPS) najeto přes 150tis. km bez nehody, převážně po čechách, nikdy jsem nikoho neomezil ani neohrozil, probliknutí praktikuji velmi vzácně - krátké neagresivní bliknutí upozorňujiící pomalejší auto, které si mě nevšimlo. Mám kvalitní pneumatiky s dobrám vzorkem, výměna ob sezonu, auto s trvalým pohonem 4x4. Není nebezpečná rychlost, ale neadekvátní rychlost, což je rozdíl. Blinkry dávám při předjetí i zařazení a velmi snadno stíhám sledovat všechny auta kolem sebe. Lístek s RZ kontrolovat nepotřebuji, protože zapamatovat si pár RZ není problém.

Nikoho nenutím jezdit rychle, ale zkuste, prosím, přiipustit, že každý jsme rozdílní řidiči s jinými schopnostmi a jiným zázemím, zkušenostmi. Na někoho je 130 moc a pro někoho není zase 160-200žádný psychický ani fyzický tlak. Když jedu 120-130, tak jsem mnohem nebezpečnější, protože nedávám pozor a sleduji krajinu - reklamy kolem sebe, při 160 vím, že musím dávat pořád pozor, jedu 45m/s

0/0
15.2.2009 10:41

xz

Re: Zkušenost

(Y)(Y)(Y)

0/0
15.2.2009 11:49

other_side

Re: Zkušenost

naprosto souhlasim, a mam s rychlosti stejne poznatky, pri pomale se proste nudim a nedokazu plne venovat rizeni

0/0
15.2.2009 15:48

tomáš jedno

Re: Zkušenost

Mohl by jste si přejmenovat nick Joula na Moula, protože se takto chováte na silnici. Auto může být sebelepší, ale lidský mozek dokáže zareagovat jen jistou rychlostí. Z výše napsaného usuzuji, že jste pravděpodobně superman, nebo alespoň někdo kdo si to o sobě myslí. Kdyby byla těch 150tkm v této rychlosti pravda, nespal by jste to. Já po dálnici zas tak moc nejezdím, ale když tak předepsanou rychlostí. Už několikrát se mi stalo že z pravého pruhu vyjelo auto bez blinkrů a zřejmě i bez koukání do zrcátek. Na silnici je nutné předvídat a dokonce i takové situace. Kdybych si vždy myslel že hlavní silnice je hlavní, že ten kdo bliká doleva, opravdu pojede doleva, už dávno by mě někdo sestřelil. Můžete bejt klidně superman s výborným autem, ale ve 160km/h ujedete 45 m/s. 1 sekunda je přibližně čas lidské reakce a 45 metrů je dost dlouhá vzdálenost aby se stalo neštěstí. Jste opravdu nezodpovědný, zvášť když tu s tím machrujete. Být slušný řidič, slušný člověk už asi není v módě..

0/0
15.2.2009 20:01

Joula

Re: Zkušenost

Ano, ale právě ve vyšších rychlostech musíte předvídat více než ostatní a myslet za ně, ale věřte mi, jde to.

Co se týče 150 000 km, jde o odhad - jezdím 22 let a ročně najedu průměrně 24000 km = cca 500 000 km, z toho počítám 1/4 dálnice a zpočátku jsem jezdil pomaleji (auto mi to nedovolovalo).

Tvrdit, že jezdit 160 je hazard může jenom někdo, kdo v životě tak nikdy nejel a pokud ano, tak ve felicii. Nebo snad v Německu jsou všichi hazardéři? Všichni jedou 140-170, 200 málokdo. A netvrďte, že jejich dáílnice jsou lepší, kdo jel někdy trochu dál po Německu (třeba do Holandska) tak potvrdí, že taková D5 je oproti značné části německých dálnic super silnice.

0/0
15.2.2009 21:25

140 a víc

Re: Zkušenost

Dobrý den, naprosto s Vámi souhlasím. Najezdím ročně přes 60 tisíc km, 2/3 z toho po dálnicích a jezím podobným stylem. Snažím se jezdit, když to podmínky dovolí, mezi 130 a 160km/h. Považuji se za dobrého a slušného řidiče, ale některým diskutujícím to prostě nevysvětlíte, že o rychlosti to není. A reakce se dá, pravidelným tréninkem, zlepšit.

Pokud Vás tady někdo označuje za supermana, když jedete přes 160, jak asi nazve policajty v nových passatech, kteří se chlubí, že jezdí max rychlostí - 250. To už musí být ufoni, jinak nevím.

Přeji Vám hodně ujetých km bez nehody a málo setkání s MIrky Dušíny. Praxí jsem zjistil, že než rychlé auto je dalo nebezpečnější pomalá Š120.

0/0
18.2.2009 10:09

juhlir@seznam.cz

Re: Zkušenost

no co já vím, tak Němci většinou jezdí do 130. Navíc mají na dost úsecích dálnic snížení na 120. A souhlasím, že musíte předvídat více, ale řidič, který vjíždí na hlavní nemůže čuchat, že se tam řítíte 120, nebo ještě víc. A to potom můžete 100x předvídat a není vám to nic platné

0/0
19.2.2009 19:40

Joula

Re: Zkušenost

Zajímalo by mě, kolik z místních Mirků Dušínů zastavuje před každým přechodem a kolik aut pustíte např. při zařazování dvou pruhů do sebe? Já zastavím skoro před každým přechodem a pustím před sebe i kamión, protože jsem slušný řidič, což ale nemá nic společného s rychlostí. Ale to Vám, tzv. slušným řidičům, nikdy nedojde. 

Mimochodem, proč zrovna 130 km/hod? Víte, kolik by se ušetřilo životů, kdyby se na dálnici jezdilo 100, okresky 70 a ve městě 30 ?

0/0
15.2.2009 23:16

Jirik

Re: Zkušenost

Souhlasim s Joulou... Adekvátně zvýšená rychlost je dle mého házoru jeden z nejmenších přestupků. Samozřejmně tomu musí odpovídat stav vozidla, vozovky a samozřejmně i řidiče!! Jezdím pravidelně 140-160 a myslím že jiní řidiči v rychlostech 120-130 jsou mnohem nebezpečnější. Někteří z nich si dokonce ani neuvědomují, že když začne sněžit, asi by chtěl snížit rychlost, což mi příjde jako uplná samozřejmost. Dle mého názoru by se páni policisté měli raději zaměřit na zcela jiné přestupky než je jen zvýšená rychlost.

0/0
23.2.2009 17:53

luke

Re: Zkušenost

Být slušný řidič, slušný člověk už asi není v módě.........Nerozumím jakou to má souvislost z rychlostí????

Několikrát jste ve svém přáspěvku potvrdil, že jezdit pomalu, neznamená být "slušný řidič". Každý den potkávám hovada co jezdí pomalu a nebezpečně = bez blinkrů a zpětných zrdcátek.  Zdrcující logika jedu  předepsanou rychlostí, tudíž mě nemá co kdo předjíždět je zcela běžným projevem stupidity mnoha řidičů. Vede je k tomu, že zásadně nepoužívají zpětná zrdcátka, snad jedině pokud couvají. i.

0/0
20.3.2009 21:41

asdfdas

Re: Zkušenost

Jo, dobrá snaha Supermane, ale víš, že i mistr tesař se někdy utne? Stačí chvilička, mikrospánek, infarkt (čtyřicátníku), led, anebo hlavně JINÝ šofér, že...

0/0
16.2.2009 10:19

mirek

Re: Zkušenost

A jaký rozdíl je mezi infarktem ve 130 a 160 km/hod?

0/0
16.2.2009 10:49

rak

Re: Zkušenost

v poctu ostatnich obeti...

0/0
16.2.2009 16:46

steve

Re: Zkušenost

to bych ani neřekl, počet ostatních obětí bude záležet na asi 1000faktorech a rychlost nebude patřit mezi ty nejdůležitější.

0/0
17.2.2009 12:09

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

vy, kteří  se řítíte víc než 160,máte čas sledovat SPZ ostatních aut, protože jste dobří řidiči a máte auto plně pod kontrolou - nezapomínejte na blinkry, když se zařazujete zpátky... tedy pokud vůbec stíháte cvrknout ukazováčkem do tý páčky ;-D;-D

0/0
15.2.2009 7:55

General Custer v.2

Re: hmm

Od toho by mela byt kamera + prislusny software.

0/0
15.2.2009 9:54

Joula

Re: hmm

Je vidět, že jsi v žádném trochu lepším autě nejel

0/0
15.2.2009 12:57

Joula

Re: hmm

No ono dávat blinkry, sledovat zrcátka, řadit apod. je pro trochu zkušenějšího řidiče zcela automatická záležitost, nad kterou se nepřemýšlí. Z příspěvků zde mám pocit, že většina přispěvatelů má ještě mokrej řidičák anebo už tu bekovku v autě nesundavaj...

0/0
15.2.2009 21:30

Jeremiáš z Radlic

Seznam policejních RZ

je těm, co jezdí 200+ po českých dálnicích stejně naprd, protože tito řidiči jsou tak dementní, že se bohužel nenaučili ještě číst.

0/0
14.2.2009 18:23

Joula

Re: Seznam policejních RZ

Hmm, jezdím přes 200 a přesto jsem vystudoval vysokou školu. Holt medicínu dneska zvládne i analfabet...

0/0
14.2.2009 22:22

eon

Re: Seznam policejních RZ

Tak od tebe bych si nenechal ani utřít p.del(Y)

0/0
14.2.2009 23:18

jouda

Re: Seznam policejních RZ

vidíš, a to se najdou lidi, kteří mi platí 60 čistýho měsíčně za mojí práci. Hlupáci

0/0
15.2.2009 0:11

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

vrána k vráně sedá

0/0
15.2.2009 7:52

eon

Re: Seznam policejních RZ

no ty seš ubožák a neboj, prachy ti závidět nebudu, nemám důvod

0/0
15.2.2009 20:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.